RAMDAC vigtigt???
Fra : Andrew

Dato : 05-12-01 11:45

Hej

Undskyld at jeg spørger så meget i øjeblikket, men det her sted er det
eneste sted hvor jeg kan få ordentligt svar på mine spørgsmål!

Har RAMDAC noget at sige?
Om der sidder 350 eller 400 MhZ ramdac på, er det ikke ligegyldigt?

Mvh Anders

Fra : Peter Pan

Dato : 05-12-01 17:38

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Har RAMDAC noget at sige?
> Om der sidder 350 eller 400 MhZ ramdac på, er det ikke ligegyldigt?

Nej, med mindre du har en kæmpe skærm og forventer at køre i
2048x1536x32@120 Hz.

Da man rundede de 300 MHz på ramdac'en blev den hurtig nok til 99% af alle
forbrugers behov. Om den hedder 300, 350 eller 400 betyder intet for en
normal forbruger.

Mvh
Anders

Fra : Michael Pedersen

Dato : 06-12-01 17:40

Hej

> [...]
>
> Har RAMDAC noget at sige?
> Om der sidder 350 eller 400 MhZ ramdac på, er det ikke ligegyldigt?

Ramdac er et spørgsmål om med vilken frekvens kortet kan kører med i de
forskellige opløsninger, så en høj frekvens i ramdac giver en høj frekvens i
høje opløsninger på skærmen.

men typisk skal du op over 1600 x 1200 før der er problemer idag og det er
dog stadig de færeste der arbejder med den opløsning.

Hilsen Michael