Hyperlink i D5
Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 05-12-01 09:57

Hej

Hvordan får man lavet et hyperlink i D5 ?

Jeg tænker på, hvis jeg har en DB, hvori jeg gemmer nogle kunde data,
herunder hjemmeside og mail adresse, så vil jeg gerne kunne trykke på disse,
og herefter starte explorer eller mail !

--
Med venlig hilsen / Best Regards
Michael Vilhelmsen

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 05-12-01 10:35

Nu sad jeg netop og lavede en kundedatabase til mig selv i går med den samme
funktion, så her er svaret:

uses
shellapi;

begin
shellexecute(0,nil,pchar(dbedit1.value),nil,nil,0); // dbedit1 er f.eks
'www.jp.dk'
end;

hvis det skal være e-mail: 'mailto:ccc37780@vip.cybercity.dk'

Hilsen
Uffe

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 05-12-01 11:04

Tusind tak

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 05-12-01 11:26

PS: Hvis hjemmeside-adressen ikke starter med www skal du nok tilføje
http:// foran.