Tiscali brev med mobil tilbud til 1,25kr/m~
Fra : Kim Bjoern

Dato : 05-12-01 00:17

Hej NG

Jeg fik her i går et brev (snail mail) fra Tiscali om, at de tilbyder mobil
telefoni uden abonnement og med en minutpris på kr 1,25 og SMS til 25 øre.

Brevet er dateret den 3. december.

Men jeg har også en email (IKKE snail mail) fra Tiscali om, at man den 15.
december vil sætte prisen op med 25 øre/min til kr 1,50 min. Det oplyser de
ikke noget om i det brev / reklame, jeg har modtaget fra dem.

Er det ikke lidt plat at sende en reklame ud, hvor man lover en pris på kr
1,25 - og hvis man så bestiller, og får sit simkort i løbet af f.eks en uge,
så sætter de prisen op et par dage efter?

Jeg ved ikke, om der er nogen, der kan be- eller afkræfte, om den bebudede
prisstigning er annulleret, for i så fald har jeg ikke hørt om det.

Mvh Kim

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-12-01 07:12

Kim Bjoern skrev:

>Er det ikke lidt plat at sende en reklame ud, hvor man lover en pris på kr
>1,25 - og hvis man så bestiller, og får sit simkort i løbet af f.eks en uge,
>så sætter de prisen op et par dage efter?

Jo.

>Jeg ved ikke, om der er nogen, der kan be- eller afkræfte, om den bebudede
>prisstigning er annulleret, for i så fald har jeg ikke hørt om det.

Jeg har været Tiscalikunde i et halvt års tid, og jeg har kun
modtaget en skrivelse om at prisen snart hæves.

--
Bertel

Fra : Kim Bjoern

Dato : 05-12-01 09:54

> Jeg har været Tiscalikunde i et halvt års tid, og jeg har kun
> modtaget en skrivelse om at prisen snart hæves.

Jeg kunne jo scanne brevet ind og lægge op i dk.binaer, hvis der er stemning
for det?

Det skal siges, det begynder således:

Frederiksberg den 3. december 2001

Kære Kim Bjørn

Hjælp os med at blive bedre.
Vi kan se, at du ikke har brugt din internet-forbindelse et stykke tid. Vi
vil gerne høre hvorfor, da vi hele tiden arbejder på at blive bedre (osv)

(Så er der et afsnit om Jubii Nation medlemsskab o.l)

Der afsluttes med følgende:

Nyhed: Mobiltelefoni uden abonnement
Vi arbejder hele tiden på at forny os og har nu introduceret mobiltelefoni
uden abonnement, SMS til 25 øre og en fast lav minuttakst på 1,25 kr pr.
minut - uanset hvilket tidspunkt af døgnet du ringer på. Du kan læse mere om
mobiltelefoni uden abonnement på www.tiscalimobile.dk

Underkrevet af Allan Serena

Ord som "Nyhed" og "Vi har nu introduceret..." lyder jo som om, det er et
spritnyt koncept, hvis man ikke vidste bedre, og hvis man med bemærkningen
"Vi arbejder hele tiden på at forny os" indebærer, at priserne fremover
stiger, er det en fornyelse, jeg godt kan undvære ;)

Jeg ville bare sikre mig, at de ikke havde ophævet den varslede
prisstigning. Jeg har opsagt mine numre pr. 15 december, da jeg fik varslet

Der er i brevet også en invitation til at udfylde et spørgeskema på nettet,
der skal være udfyldt inden 17. december, dvs to dage efter prisstigningen
Det skal dog siges, det er et spørgeskema i relation til internet.

(Det er ganske rigtigt, jeg ikke har brugt forbindelsen længe (dial-in) ,
jeg har fået adsl hos CC)

Mvh Kim

Fra : Heidi

Dato : 05-12-01 10:01

"Kim Bjoern" <antispam@nospam.com> skrev i en meddelelse news:9uknin$1bbe$1@news.cybercity.dk...

> [...]
> minut - uanset hvilket tidspunkt af døgnet du ringer på. Du kan læse mere om

Har du kigget på siden? Der står nemlig højt og tydeligt at prisen
stiger til 1,50 pr. 15. december...

--
Mvh. Heidi
http://www.hct.hjem.wanadoo.dk

Fra : Kim Bjoern

Dato : 05-12-01 11:02

"Heidi" <nyhedFJERNES@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Har du kigget på siden? Der står nemlig højt og tydeligt at prisen
> stiger til 1,50 pr. 15. december...

Ja, det har de nu - men det kunne være, der var andre planer, man ikke havde
hørt om.

Nu skrev de så til mig i egenskab af, jeg er (passiv) internet dial-in
kunde, men det jeg opponerer imod er blot, at de i deres lokkebrev ikke
skriver noget om, at prisen inden for få dage stiger 20%, dvs man i
realiteten bestiller telefoni til kr 1,25/min, og når så man har SIM kortet
og sætter det i, får tanket op, så koster første samtale kr 1,50/min

Anyway, de har blot ikke tænkt sig om, da de udsendte brevet.

Mvh Kim

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 05-12-01 15:06

Kim Bjoern skrev:

>Anyway, de har blot ikke tænkt sig om, da de udsendte brevet.

Højst sandsynligt, for ifølge deres egne betingelser, så skal kunderne
have besked mindst 1 måned før prisændringer i den retning (de kan
selvfølgelig altid sætte priserne ned med øjeblikkeligt varsel).

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nye lavere priser fra 3. december, mange penge at spare.