problem
Fra : dejan

Dato : 05-12-01 00:07

Hej, jeg har Athlon 1 Gz på et ASUS A7V bundkort, 384 MB PC 133 RAM og et
Diamond V770 TNT 2 grafikkort m 32 MB RAM. Det hele kører på Win XP.
Man skulle tro at denne konfiguration giver en hurtig computer, men nej, den
er enorm langsom. Selv det, at åbne "Start" menu tager ret lang tid.
Jeg har en mistanke at det er mit grafikkort der er noget galt med. Nogle
gange går systemet ned og det kloge windows siger at det er nVidia's drivere
der ikke fungerer som de skulle. Jeg kan spille måske 10 min. DeltaForce 2
og så går det hele i stå (og igen, siger windows at det er "nv4_disp"'s
skyld, som er NVIDIA's display driver). Jeg har opdateret drivere men uden
held.
Er der nogen der kender til problemet (og løsningen), eller er det bare
bedre at investere i et GeForce kort?

mvh Dejan

Fra : Kim Larsen

Dato : 05-12-01 07:11

"dejan" <stranger@tdcspace.dk> wrote in message
> [...]
uden
> held.
> Er der nogen der kender til problemet (og løsningen), eller er det bare

Hvordan kørte det før du gik over til XP ? Det kunne jo være at det var XP
der var skyld i dine problemer. Jeg spiller ikke i XP, men i 98SE, og det
har jeg langt større held med. Det ville måska være værd at overveje at
droppe XP til spil, og gå tilbage til det gamle system.

Kim Larsen

Fra : dejan

Dato : 05-12-01 20:55

"Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> har jeg langt større held med. Det ville måska være værd at overveje at
> droppe XP til spil, og gå tilbage til det gamle system.

Hej Kim,
det kan godt være at det er Xp (ang. spil) men så bør det alligevel ikke
tage alt for lang tid til at åbne menuer, mapper, billeder osv...
Alligevel; nu har jeg købt et GeForce 2 m 64 MB RAM og det er blevet meget
bedre. Godt nok har jeg mange programmer på min PC, men det er under alle
omstændigheder mærkeligt at systemet kører så langsomt , når man alligevel
har mere end rigeligt RAM og CPU power.

mvh Dejan