Code red og TDC kunder
Fra : Saint_John

Dato : 04-12-01 23:46

Hej alle

Jeg har igen siddet og klippe/klistrede i min log fil på min Linux web
server.
Som vanlig er den fyldt med angreb fra Code Red ex herunder.

[Tue Dec 4 17:10:03 2001] [error] [client 62.243.125.221] File does not
exist: /home/e-smith/files/primary/html/scripts/root.exe

[Tue Dec 4 17:10:08 2001] [error] [client 62.243.125.221] File does not
exist: /home/e-smith/files/primary/html/MSADC/root.exe

[Tue Dec 4 17:10:11 2001] [error] [client 62.243.125.221] File does not
exist: /home/e-smith/files/primary/html/c/winnt/system32/cmd.exe

Så jeg klippe så meget ud jeg gider og sender det til csirt@csirt.dk da det
i dette tilfælde er TDC kunder. Dette har jeg gjort før. Men der er minus
respons
på mine mail. Nu er mit spørgsmål: Spilder jeg bare min tid eller har de
bare ikke
tid til at give en kort tilkende givelse om det er noget de vil tage fat i
??

SJ

Fra : Christian Andersen

Dato : 05-12-01 00:21

Saint_John wrote:

>Jeg har igen siddet og klippe/klistrede i min log fil på min Linux web
>server.
>Som vanlig er den fyldt med angreb fra Code Red ex herunder.

Du bedes venligst fjerne IP-adresser på klienter der er inficeret med
CodeRed. Du giver reelt en masse script-kiddies en bunke IP-adresser de
kan boltre sig på.

--
Den kloge narrer den mindre kloge.

http://chran.dyndns.dk - Nu med opfordringer til koncertgængere!

Fra : Max Andersen

Dato : 05-12-01 00:30

"Christian Andersen" <igqgfq001@sneakemail.com> skrev i en meddelelse

> Du bedes venligst fjerne IP-adresser på klienter der er inficeret med
> CodeRed. Du giver reelt en masse script-kiddies en bunke IP-adresser de
> kan boltre sig på.

Du har lidt ret, men hvis man sætter en windowsbox op på internettet idag,
vil logfilerne blive ramt 2-6 gange pr.dag. Så alle scriptkiddies er jo
heller ikke dummere end af de selv kan finde ud af det.

> --
> Den kloge narrer den mindre kloge.
>
> http://chran.dyndns.dk - Nu med opfordringer til koncertgængere!

Max

Fra : Christian Andersen

Dato : 05-12-01 00:49

Max Andersen wrote:

>Du har lidt ret, men hvis man sætter en windowsbox op på internettet idag,
>vil logfilerne blive ramt 2-6 gange pr.dag. Så alle scriptkiddies er jo
>heller ikke dummere end af de selv kan finde ud af det.

Så lad dem selv finde ud af det.

Fra : Saint_John

Dato : 05-12-01 17:03

"Christian Andersen" <igqgfq001@sneakemail.com> wrote in message
> [...]

Her har vi EN ip ardresse....er det lige bunke spørger mand sig selv...men
så sandt så sandt
overdrivelse fremmer forståelsen.

> Så lad dem selv finde ud af det.
>
> --
> Den kloge narrer den mindre kloge.
>
> http://chran.dyndns.dk - Nu med opfordringer til koncertgængere!

NÅ..men jeg slettede mit indlæg.

Men tak for ingenting.

BTW csirt@csirt.dk har denne gang svaret mig og tak for det.

SJ

Fra : Christian Andersen

Dato : 05-12-01 17:17

Saint_John wrote:

>Men tak for ingenting.

Det var så lidt. Skulle det være en anden gang.

Fra : Karsten H.

Dato : 08-12-01 01:41

Thus spake Saint_John in

> Men tak for ingenting.
>
> BTW csirt@csirt.dk har denne gang svaret mig og tak for det.

Selv tak. Tudekiks afsendt med pakketrans.

--
Karsten H. (Public PGP key at www.egotrip.dk/pgp.php)
Som har skrevet delen før @ baglæns for at narre fjenden i Aalborg.