Sikke en idiot?
Fra : Erik Larsen

Dato : 04-12-01 21:39

sikke en idiot, ham der Mogens;

uddrag fra; http://www.watchman.dk/aktuelt/Kommentarer/Kerter.htm

"Har jøderne i dag venner blandt de danske kristne? Hvem tør stå offentligt
frem og vedkende sig Guds gamle ejendomsfolk, som Han aldrig har forkastet?"

Havde Gud ikke forkastet Jødedommen og Tempel ordningen, hvorfor er jeg så
salvet med Helligånden, døbt til Jesus død og opstandelse; og Jøderne ikke
??

Erik L

Fra : Børge Jensen der bo~

Dato : 04-12-01 22:37

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ??
>
> Erik L
>
> Ja men han kunne nok ikke finde på at kalde dig for en Idiot .
er det ikke dig der bevæger dig væk fra Gud ved at kalde en broder for
Idiot, godt vi har mennesker med din klare Bibel fortoldning så vi kan holde
os væk fra Vranglære.
Gud velsigne Israel
Gud velsigne Moses Hansen
Gud velsigne Danmark.
_________________________________________ Børge Jensen ICQ#:107634963
Current ICQ status: SMS: (Send an SMS message to my ICQ): +2783142107634963
More ways to contact me: http://www.icq.com/107634963

Fra : Erik Larsen

Dato : 05-12-01 00:28

"Børge Jensen der bor i Viborg." <bhj@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> er det ikke dig der bevæger dig væk fra Gud ved at kalde en broder for
> Idiot, godt vi har mennesker med din klare Bibel fortoldning så vi kan

Og hvem giver Børge ret til at befale Gud, hvad Gud skal velsigne???

Skulle det ikke hellere hede;

Jeg (Børge) velsigner Israel

Jeg (Børge) velsigner Mogens Hansen

Jeg (Børge) velsigner Danmark

????

Erik L

Fra : Børge Jensen der bo~

Dato : 05-12-01 08:43

> "Børge Jensen der bor i Viborg." <bhj@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Og hvem giver Børge ret til at befale Gud, hvad Gud skal velsigne???

> [...]
det Alt hvad i bederom vil jeg give jer.

--
Med kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen der er fra Viborg
www.nydheder.subnet.dk www.oplevjesus.dk

Fra : Erik Larsen

Dato : 05-12-01 16:47

> Jammen Erik det gør Guds ord , Når jeg beder Gud velsigne noglet gør Han
> det Alt hvad i bederom vil jeg give jer.

Ja så; ? Er du et af de åndelige væsner der tror de får alt af Gud??

Kan du ikke bede for mig, alt det jeg ønsker har efterhånden forlat mig,
udentagen min gæld som jeg ikke ønsker skal blive:

Erik L

Fra : Børge Jensen der bo~

Dato : 05-12-01 22:47

> [...]
>
> Kan du ikke bede for mig, alt det jeg ønsker har efterhånden forlat mig,
> udentagen min gæld som jeg ikke ønsker skal blive:

on , hvis det samstæmmer med HJans ord . det har han lovet der er utaldige
læøfter i Guds ord Bibelen der siger. Jeg vil bare sig at den mest kendte r
Bed og i skal få
og
Alt hvad i eder Faderen om i mit navn ( Jesus 9 vil han give dig.
Et af de stor problemer i dagen Danmark er at så få kender Guds løfter til
den så få kender hvordan man bliver frelst.
Mange religiøse og velmende mennesker har fortiet og fordrejet Gud ord her i
Danmark .
Læs Gud løfter tro dem og du vil erfare den.

Fra : Erik Larsen

Dato : 06-12-01 16:51

> Læs Gud løfter tro dem og du vil erfare den.

Sikkert et godt råd?

Men sig mig Børge, får du alt hvad du beder Gud om?

Erik L

Fra : Børge Jensen der bo~

Dato : 06-12-01 22:49

> [...]
>
> Sikkert et godt råd?
>
> Men sig mig Børge, får du alt hvad du beder Gud om?

Nej det gør jeg ikke altid, men det er ikke Guds skyld, det er min egen
mangel på tro. tro at du har fået står der men min tro er ikke altid så stor
eller og så tvivler jeg og det er min fejl

Fra : Live4Him

Dato : 07-12-01 00:14

"Børge Jensen der bor i Viborg." <bhj@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
stor
> eller og så tvivler jeg og det er min fejl
~~~~~~~~~~
Du er forkert på den, Børge. Det er vranglære. Da Paulus ikke fik sin bøn om
fjernelse af tornen i kødet, opfyldt, skyldtes det ikke hans mangel på tro,
men det var fordi Gud så en fordel i at Paulus havde det problem.

Og da Jesus ikke fik sin bøn opfyldt i Getsemane have om at blive fri for
korset, var det heller ikke pga. manglende tro, men fordi Gud havde en plan
med Ham, ligesom Han har det med os.

Gud giver os ikke altid hvad vi beder om, og nogen gange giver Han det
sjældent. Det skyldes hverken at Gud er ond, eller at vores tro er for
lille.

jørgen.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 04-12-01 23:12

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> writes:

> Havde Gud ikke forkastet Jødedommen og Tempel ordningen, hvorfor er jeg så
> salvet med Helligånden, døbt til Jesus død og opstandelse; og Jøderne ikke
> ??

Åh. Du er en af dem. Ja, det burde jeg have sagt mig selv.

Hvad vil du så gøre i næste uge, når Gud - sådan nærmest i et øjebliks
kedsomhed - beslutter at de løfter han har givet dig egentlig heller
ikke betyder noget, og derfor bare dropper din frelse?

Jeg mener, du mener jo åbenbart, at han raskvæk bryder de løfter han
har givet Israel, ikke? (Prøv at søge på ordet "evigt" på
www.bibelen.dk) Hvilken sikkerhed har du så?
--
Peter B. Juul, o.-.o "Bekæmp med al din kløgt og flid
The RockBear. ((^)) den tåge tåber spreder.

Fra : Erik Larsen

Dato : 05-12-01 00:40

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> Åh. Du er en af dem. Ja, det burde jeg have sagt mig selv.

Hva´for´en???

> Hvad vil du så gøre i næste uge, når Gud - sådan nærmest i et øjebliks
> kedsomhed - beslutter at de løfter han har givet dig egentlig heller
> ikke betyder noget, og derfor bare dropper din frelse?

Så ville Gud opstå som en løjner, en ubehagelig tanke!

Men nu er det profetier som Mogens har lovet, men aldrig kom. Grov
eksempel " 25 % AF IKAST BLEV IKKE FRELST SOM LOVET"

> Jeg mener, du mener jo åbenbart, at han raskvæk bryder de løfter han
> har givet Israel, ikke? (Prøv at søge på ordet "evigt" på
> www.bibelen.dk) Hvilken sikkerhed har du så?

Ja Gud har en evig løfte om frelse til sit folk, men kun sit folk. så læg
lige mærke til v 28 & 29

Jøderne og loven
v17 Men du, som kalder dig jøde og sætter din lid til loven og er stolt af
Gud, v18 du, som kender hans vilje og kan afgøre, hvad der er væsentligt,
fordi du er oplært ud fra loven, v19 du, som tiltror dig selv at være
vejleder for blinde, lys for dem i mørke, v20 opdrager for uforstandige og
lærer for umyndige, fordi du i loven ejer det fuldkomne udtryk for kundskab
og sandhed v21 ­ du, som belærer andre, du belærer ikke dig selv! Du, som
prædiker, at man ikke må stjæle, du stjæler selv! v22 Du, som siger, at man
ikke må bryde et ægteskab, du gør det selv! Du, som afskyr afguderne, du
begår selv tempelran! v23 Du, som er stolt af loven, du vanærer selv Gud
ved at overtræde loven! v24 For »på grund af jer bliver Guds navn spottet
blandt folkene,« som der står skrevet.

v25 Vel gavner omskærelse, hvis du holder loven, men overtræder du loven,
er du trods din omskærelse blevet som en uomskåret. v26 Hvis derfor en
uomskåret holder lovens forskrifter, skal han så ikke anses for en omskåret,
selv om han ikke er det? v27 Og den, der i det ydre er uomskåret, men som
opfylder loven, skal dømme dig, som overtræder loven, skønt du har lovens
bogstav og er omskåret. v28 For jøde er man ikke i det ydre, og omskærelse
er ikke det, som ses på kroppen. v29 Jøde er man i det indre, og omskåret
er den, som er det i sit hjerte, i Ånden, ikke efter bogstaven. Hans ros
kommer fra Gud, ikke fra mennesker.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 05-12-01 11:46

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> writes:

> Hva´for´en???

En "Vi har overtaget Israels løfter"-mand.

> Så ville Gud opstå som en løjner, en ubehagelig tanke!

Ja.

> Men nu er det profetier som Mogens har lovet, men aldrig kom. Grov
> eksempel " 25 % AF IKAST BLEV IKKE FRELST SOM LOVET"

Nu snakker jeg ikke om hr. Hansen, hvis "profetier" jeg også har et
_noget_ anstrengt forhold til, men om Guds løfter til Israel.

> Ja Gud har en evig løfte om frelse til sit folk, men kun sit folk.

Jaeh? Så når han siger, at Abrahams slægt skal eje landet for evigt,
så mener han ikke for evigt?

Men OK, vis mig hvor det står, at Israel ikke længere er hans folk, så
må jeg jo anerkende det.

(Og de vers du kom med viser kun, at det at være jøde er mere end
noget ydre.)

[Bemærk: Jeg er bestemt ikke af den opfattelse, at det bare er helt
fint som Israel behandler naboerne pt. Jeg er ikke blind. Det er slet
ikke det jeg diskuterer, men hele erstatnings-teologien, som jeg ikke
ser noget grundlag for.]
--
Peter B. Juul, o.-.o "Fra nu af er I ikke længere mine kloner.
The RockBear. ((^)) I er mine fætre.

Fra : Erik Larsen

Dato : 05-12-01 18:03

> [...]
> _noget_ anstrengt forhold til, men om Guds løfter til Israel.

> Jaeh? Så når han siger, at Abrahams slægt skal eje landet for evigt,

Vi er i Jesus Kristus Abrahams arvinger Gal 3v 29, det har de Jøder
Moses hykler med ikke nogen løfte om, Medmindre i Kristus.

> Men OK, vis mig hvor det står, at Israel ikke længere er hans folk, så
> må jeg jo anerkende det.

Jesus siger det selv; "INGEN skal komme ind i Guds rige, HVIS han
ikke bliver født af vand og Ånd", det gælder også de "Jøder" Mogens
Hykler for. (Joh 3v5)

Rom 2 v 28-29,

> [...]
> fint som Israel behandler naboerne pt. Jeg er ikke blind. Det er slet
> ikke det jeg diskuterer, men hele erstatnings-teologien, som jeg ikke

Det handler ikke om hvordan de Israelliter behandler deres naboer,
det jeg siger er, at Jøderne der efter Guds anordning blev omskåret
på den 8tende dag, ophørte ikke med at eksistere men fik en anden
pagt med Gud, En pagt hvor dit Etniske eller Religiøse baggrund ikke
spiller nogen rolle.

Er du af "Jødisk afstamning (kødeligt) er der kun en frelser, den samme
frelser der gælder for os alle, den Herre Jesus Kristus.

Lad mig skære det ud i Pap, den dag jeg blev døbt til Jesus, blev jeg
født (på ny) ind i Guds Menighed, eller dem der kaldes Jøder af Paulus
Rom 2 v 28-29.

Erik L

Fra : Peter B. Juul

Dato : 06-12-01 01:23

> Vi er i Jesus Kristus Abrahams arvinger Gal 3v 29, det har de Jøder
> Moses hykler med ikke nogen løfte om, Medmindre i Kristus.

Jeg er så tæt på at tabe på en solid Godwin, at jeg dropper det
her. Det har alligevel aldrig været muligt at proppe fornuft ind i
hovedet på dig, når du har en fiks ide.

--
Peter B. Juul, o.-.o På Usenet er en enkeltimplikation ækvivalent med en
The RockBear. ((^)) dobbeltimplikation.

Fra : Erik Larsen

Dato : 06-12-01 16:48

> Jeg er så tæt på at tabe på en solid Godwin, at jeg dropper det
> her. Det har alligevel aldrig været muligt at proppe fornuft ind i
> hovedet på dig, når du har en fiks ide.

Måske er det det omvendte der skal til, og dig der har en fiks ide??

Erik L

Fra : Peter B. Juul

Dato : 06-12-01 19:47

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> writes:

> Måske er det det omvendte der skal til, og dig der har en fiks ide??

Tjah. Du kunne jo lægge ud med nogle bibelvers, noget fra fædrene
e.lign, der gav dig ret.

Kristenheden som helhed gør ikke.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I don't see much sense in that," said Rabbit.
The RockBear. ((^)) "No," said Pooh humbly, "there isn't. But there

Fra : Erik Larsen

Dato : 06-12-01 20:28

> Tjah. Du kunne jo lægge ud med nogle bibelvers, noget fra fædrene
> e.lign, der gav dig ret.
>
> Kristenheden som helhed gør ikke.

Så er det jeg som har ret, ser du det ikke?

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 08-12-01 17:57

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Jaeh? Så når han siger, at Abrahams slægt skal eje landet
> for evigt, så mener han ikke for evigt?
>
> Men OK, vis mig hvor det står, at Israel ikke længere er
> hans folk, så må jeg jo anerkende det.

Nogle af stederne er f.eks.
1. Kong. kap. 9
4. Mos. 4, 25-27
5. Mos. kap. 28
Ez. 21, 26-27
Matt. 23, 37-38

Andreas Falck - ICQ 108 480 093
--
"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk
"Det evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk

Fra : Peter B. Juul

Dato : 08-12-01 20:04

"Andreas Falck" <andreas.falck@ulrikkenborg.dk> writes:

> Nogle af stederne er f.eks.
> 1. Kong. kap. 9

Nej, det er ikke det der står. Prøv at læse teksten i stedet for at
læse det ind i teksten som passer dig. Nå nej. "Sandelig siger jeg dig
i dag." pfft.

> 4. Mos. 4, 25-27

Øhh... Det er nogle forordninger om templet???

> 5. Mos. kap. 28

OK, det var så et meget langt kapitel med mange trusler. Vær mere
specifik, for en hurtig skimning afslører ikke hvad du taler om.

> Ez. 21, 26-27

Babylons konge vil gå til kamp mod Jerusalem. Your point being?

> Matt. 23, 37-38

Dommen over Jerusalem. Nej. Heller ikke den svarer på spørgsmålet
"Hvor står det, at Guds løfter til Israel ikke længere gælder?"

Helt ærligt: Havde du andet formål med disse vers end at spilde min
tid? Eller satsede du på, at jeg ikke gad slå dem op men bare ville
resignere?

--
Peter B. Juul, o.-.o "Har nogen lagt mærke til, hvordan de tre Back to the
The RockBear. ((^)) future-film hænger sammen? Det er helt vildt sejt, og

Fra : Andreas Falck

Dato : 08-12-01 21:03

> Nej, det er ikke det der står. Prøv at læse teksten i stedet for at
> læse det ind i teksten som passer dig.

Teksten lyder:
"Herren sagde til ham: »Jeg har hørt din bøn og bønfaldelse for mit
ansigt, og jeg har helliget dette hus, som du har bygget, til at sætte
mit navn på for evigt; mine øjne og mit hjerte skal altid være dér. v4
Hvis du vandrer for mit ansigt med oprigtigt hjerte og i
retskaffenhed, sådan som din far David gjorde, og gør, ganske som jeg
har befalet dig, og holder mine love og retsregler, v5 så vil jeg lade
din kongetrone i Israel bestå til evig tid, sådan som jeg lovede din
far David: >Der skal aldrig mangle en af din slægt på Israels
trone.< v6 Men hvis I og jeres sønner efter jer vender jer fra mig og
ikke holder mine befalinger og love, som jeg har lagt frem for jer,
men går hen og dyrker andre guder og tilbeder dem, v7 så vil jeg
udrydde Israel fra den jord, jeg har givet dem, og jeg vil forkaste
det hus, jeg har helliget til mit navn, så Israel bliver til spot og
spe blandt alle folk. v8 Dette hus skal lægges i ruiner, og alle, der
kommer forbi, skal gyse og pifte hånligt. Og spørger de: Hvorfor har
Herren handlet sådan mod dette land og dette hus? v9 lyder svaret:
Fordi de svigtede Herren deres Gud, som førte deres fædre ud af
Egypten; de holdt sig til andre guder, tilbad dem og dyrkede dem.
Derfor har Herren bragt hele denne ulykke over dem.«."

Er denne tekst til at tage fejl af:
"v7 så vil jeg udrydde Israel fra den jord, jeg har givet dem, og jeg
vil forkaste det hus, jeg har helliget til mit navn, så Israel bliver
> [...]

Og du skulle være seriøs? Især da du jo også er klar over at Jesus jo
slet ikke tog til Paradis hin fredag han døde på korset, gør du dermed
Jesus til en løgner ved fortsat at holde fast i din særegne
oversættelse af Jesu ord på korset!

> Øhh... Det er nogle forordninger om templet???

Skulle have været FEMTE Mos. 4, 25-27, - Sorry, og der står:
"Når du får børn og børnebørn, og I bliver gamle i landet, og I gør
noget så ødelæggende som at lave jer gudebilleder i nogen som helst
form og gør, hvad der er ondt i Herren din Guds øjne, så I krænker
ham, v26 da tager jeg i dag himlen og jorden til vidne imod jer på, at
I meget snart bliver udryddet fra det land, I skal tage i besiddelse,
når I nu går over Jordan. I får ikke noget langt liv i det; I bliver
udryddet! v27 Herren vil sprede jer blandt folkene, og kun få af jer
skal overleve blandt de folk, Herren fører jer til."

Klare og tydelige ord: "v26 da tager jeg i dag himlen og jorden til
> [...]

> OK, det var så et meget langt kapitel med mange trusler. Vær mere
> specifik, for en hurtig skimning afslører ikke hvad du taler om.

Læs fra specielt ver 15!, hvor der er nævnt alt det der skal
vederfares jøderne hvis de ikke følger Herrens ord!

> Babylons konge vil gå til kamp mod Jerusalem. Your point being?

Det, der står i verset, set i relation til andre vers der handler om
det samme! Men det kan din "sandelig siger jeg dig .."-forblændede
øjne måske slet ikke se?

> Dommen over Jerusalem. Nej. Heller ikke den svarer på spørgsmålet
> "Hvor står det, at Guds løfter til Israel ikke længere gælder?"

Der står at de ikke ville modtage og leve under de betingelser der var
knyttet til løfterne. Som det TYDELIGT fremgår af Bibelen, hvis du
ellers kan få tørret leverpostejen af dine briller, så er Guds løfter
forbundet med betingelser!

> Helt ærligt: Havde du andet formål med disse vers
> end at spilde min tid?

Ja, der er jo tilsyneladende to i denne gruppe der ikke ser andet end
negative motiver.

Men du er da mere end hjertelig velkommen til at putte mig i et filter
så du ikke længere skal så meget som se at jeg poster i denne gruppe.
For du har jo stort set ikke andet end negativ gylle at kaste op som
svar på mine indlæg!

> Eller satsede du på, at jeg ikke gad slå dem
> op men bare ville resignere?

.... sådan skrev stråmandens opfinder og store mester! Vær dog lidt
seriøs, selv om du ikke er i stand til at tilbagevise min bevisførelse
i debatten om "sjælens udødelighed"!

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 05-12-01 00:09

> [...]
offentligt
> frem og vedkende sig Guds gamle ejendomsfolk, som Han aldrig har

Du er vist rigtigt i drillehumør idag. Den der velsigner Guds ejendomsfolk
Israel skal selv blive velsignet og det modsatte med forbandelse.

> [...]
> salvet med Helligånden, døbt til Jesus død og opstandelse; og Jøderne ikke

Fordi Gud har lagt et dække over jødernes åndelige øjne, så de ikke kan se
at Jesus også er deres Messias. Bette Erik, det er for at sådan nogle
hedninger (tidligere) som dig og mig skulle nå at blive frelst.
Skriftstederne gider jeg ikke finde, dem kender du jo Jeg vil hellere i
seng.
Go' nat
Ernst

Fra : Live4Him

Dato : 05-12-01 00:20

"Ernst Pedersen" <tingvej@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> Du er vist rigtigt i drillehumør idag. Den der velsigner Guds ejendomsfolk
> Israel skal selv blive velsignet og det modsatte med forbandelse.
~~~~~~~~~~~~
Ja, men man kan sagtens velsigne Israel og samtidigt tage afstand fra deres
gengælds-politik. At velsigne Israel er ikke ensbetydende med at give dem en
blanco-chek, så man bare siger halleluja til alt hvad de gør.

jørgen.

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 05-12-01 10:11

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
en
> blanco-chek, så man bare siger halleluja til alt hvad de gør.

Nej det var slet heller ikke sådan ment. Man kan da under ingen
omstændigheder
velsigne hverken kristne eller jøder for den syndige handling de måtte
udføre.
Blot skal man, inden man fordømmer Israels handlinger, huske på de lever
under
Loven, som jo er noget ganske andet end kristne, som lever i nådens
tidsalder.
Der påhviler faktisk kristne, at leve et noget anderledes tilgivende og
kærligt liv, fordi vi er frelst af nåde, en man må forvente af Israel, der
"kun" har loven.
Jeg forsvarer ikke Israels handlinger, men prøver at forstå dem. De ER Guds
ejendomsfolk og vil en dag, når Guds time er inde, se Jesus som også deres
Messias.
For at forstå en jødes liv og handlinger, må man lære og læse Loven som
gælder for deres liv.
Du og jeg er "heldige", at Jesus Kristus Messias har frelst os, men der
påhviler os såsandelig et lidt anderledes ansvar - læs Matt. 5, 17-20
Hvorfor Gud tøver med Israel kan du jo læse i Romerbrevet 11, 25-36.

mvh
Ernst

Fra : Erik Larsen

Dato : 05-12-01 00:31

"Ernst Pedersen" <tingvej@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hedninger (tidligere) som dig og mig skulle nå at blive frelst.
> Skriftstederne gider jeg ikke finde, dem kender du jo Jeg vil hellere

Der er ingen skriftsteder der siger at de "Jøder" har mere dække over øjnene
end alle andre folk på jorden? Så gå du i seng, for finde dem kan du ikke?

Fra : E.Dalgas

Dato : 05-12-01 01:26

Erik Larsen <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:s2dP7.247$uQ4.13650@news.get2net.dk...

> [...]
øjnene
> end alle andre folk på jorden? Så gå du i seng, for finde dem kan du

Men det kan jeg så gøre for ham, værsgo :

For Herren har udgydt en søvnens ånd over jer, han har lukket jeres øjne
til - det er profeterne -og dækket jeres hoveder til
- det er seerne - Modtager I et syn, bliver det som ordene i en forseglet
bog: Giver man den til en, der kan læse, og siger: »Læs dette her!« svarer
han: »Det kan jeg ikke, for den er forseglet.« Og giver man bogen til en,
læse.« Esajas.29,10-12.

--

************
E. Dalgas

Fra : Erik Larsen

Dato : 05-12-01 01:40

"E.Dalgas" <erik-dalgas@mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> han: »Det kan jeg ikke, for den er forseglet.« Og giver man bogen til en,

Heb 8 v7 For havde den første pagt ikke været at dadle, havde der ikke
været brug for en anden i stedet.

Erik L

Fra : E.Dalgas

Dato : 05-12-01 10:11

Erik Larsen <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:33eP7.257$uQ4.14100@news.get2net.dk...

> "E.Dalgas" <erik-dalgas@mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse

> Heb 8 v7 For havde den første pagt ikke været at dadle, havde der ikke
> været brug for en anden i stedet.

Pagten fra Gud fejler ikke noget, det gør dem som har indgået den. Det du
åbenbart ikke ser, er at nationen Israel, ifølge GT profetier, skal have del
i den nye pagt. Således at Jesu ord om at opfylde/fuldkommengøre loven (den
gamle pagt) træder ikraft.

--

************
E. Dalgas

Fra : Erik Larsen

Dato : 05-12-01 18:05

> [...]
del
> i den nye pagt. Således at Jesu ord om at opfylde/fuldkommengøre loven

Der eksistere kun den nye pagt, og den gamle kommer aldrig tilbage:

Erik L

Fra : E.Dalgas

Dato : 05-12-01 20:37

Erik Larsen <erik-larsen@get2net.dk> skrev

> Der eksistere kun den nye pagt, og den gamle kommer aldrig tilbage:

Den gamle er jo aldrig blevet ophævet, Erik L. Hvis den var det ville Jesus
havde sagt det. Husk !

Tro ikke, at jeg er kommen for at nedbryde loven eller profeterne; jeg er
ikke kommen for at nedbryde, men for at fuldkomme. Thi sandelig siger jeg
eder: før himmelen og jorden forgår, skal end ikke det mindste bogstav eller
en tøddel af loven forgå - før det er sket alt sammen. Matt. Matt.5,17-18.

--

************
E. Dalgas

Fra : Erik Larsen

Dato : 06-12-01 16:45

> Erik Larsen <erik-larsen@get2net.dk> skrev

> Den gamle er jo aldrig blevet ophævet, Erik L. Hvis den var det ville
Jesus
> havde sagt det. Husk !

Den gamle GT pagt med Gud er ophævet, på den måde at der ikke gives
nåde frelse og syndsforlsdelse gennem Tempelofringerne mere, men det
nye der erstattede den gamle pagt, er at Gud ofrede sin Søn og i ham er
der en evigt og bedre pagt.

Jeg siger derfor; der kommer aldrig et Tempel i Jerusalem igen fordi Gud
kan ikke forlade sit Ord og den nye pagt i Jesus Kristus, for at genoptage
Tempelofringer i GT-regi. Og derfor skal de "Jøder" Mogens hykler med
i Jerusalem frelses gennem Jesus Kristus som alle andre.

Gud har ikke noget spicielt at tilbyde "Jøderne" i Jarusalem, kun frelsen i
Jesus Kristus.

> [...]
eller
> en tøddel af loven forgå - før det er sket alt sammen. Matt. Matt.5,17-18.

Men stadig væk, hvis Jøderne skal holde Moseloven er de skyldigt i at holde
hele loven. Og det er umuligt da der ikke findes en Tempel til slagteoffer i
Jarusalem og har ikke gjort det i næsten 2000 år.

Rom 3 v 20-23 ( v23 også Mogens Hansens Jøder i Israel)

Erik L