Anti-Pirat gruppen
Fra : Exxcaliber

Dato : 01-12-01 21:50

Jeg syntes det antipirat gruppen har gang i, er totalt sygt..
De "Stormer" Computer træf og sender breve til alle deltagere om at hvis de
ikke betaler 20.000 så bliver de sagsøgt... Det er da totalt sygt..
Hvorfor er der ikke nogen der gør oprør.. er der ikke nogen der tør ??
Eller er der ikke nogen der er gode nok til eks. at hacke deres hjemme side,
og skrive deres mening... ??

- Exxcaliber

Fra : Kent Friis

Dato : 04-12-01 22:46

Den Sat, 1 Dec 2001 21:49:42 +0100 skrev Exxcaliber:
> [...]
>Eller er der ikke nogen der er gode nok til eks. at hacke deres hjemme side,

Folk kan sg* da bare lade være med at piratkopiere alle de spil...

Mvh
Kent
--
http://www.celebrityshine.com/~kfr/

Fra : Kasper Dupont

Dato : 04-12-01 23:31

Exxcaliber wrote:

> Jeg syntes det antipirat gruppen har gang i, er totalt sygt..
> De "Stormer" Computer træf og sender breve til alle deltagere om at hvis de
> ikke betaler 20.000 så bliver de sagsøgt... Det er da totalt sygt..

Ja vel lyder det sygt. Har de virklig sendt sådan et brev
til *alle* deltagerne? Gad vide om de virklig har nogen
form for bevis for, at *alle* har begået ulovligheder.

> Hvorfor er der ikke nogen der gør oprør.. er der ikke nogen der tør ??
> Eller er der ikke nogen der er gode nok til eks. at hacke deres hjemme side,
> og skrive deres mening... ??

Det lyder som en rigtig dårlig idé. Faktisk lyder den
endnu mere syg end den hændelse, du beskriver. Var det
ikke en bedre idé, at tage til nogle computer træf med en
maskine fuldstændig fri for piratsoftware. Så kunne man
måske tage dem i at sende deres breve uden nogen form for
grundlag.

> - Exxcaliber

Kasper Dupont

Fra : Jakob Færch

Dato : 05-12-01 01:33

In article <3C0D4E9E.2781@daimi.au.dk>,
Kasper Dupont <kasperd@daimi.au.dk> wrote:

> Ja vel lyder det sygt. Har de virklig sendt sådan et brev
> til *alle* deltagerne? Gad vide om de virklig har nogen
> form for bevis for, at *alle* har begået ulovligheder.

Ja, de har så vidt jeg ved sendt et sådant brev til alle deltagere.
Der stod ikke i brevet, at de anklagede skulle betale 20.000, der stod
at de selv skulle angive hvilket software de havde piratkopieret og den
anslåede værdi - og så ville de slippe med at betale en mindre andel af
den værdi, de havde kopieret for.

En del valgte vistnok at indgå "forliget". Det ironiske er, at nogle af
forældrene til de anklagede børn (husk, vi taler jo om børn) sluttede
sig sammen og nægtede at gå ind på noget, hvor man selv skal fortælle,
hvad man er anklaget for - og i øvrigt ikke mente at Antipiratgruppen
havde beviser for deres anklager (børnene fik vist nok computerne med
hjem efter fogedbesøget).

Jeg læste i Politiken for en uges tid siden, at Antipiratgruppen
allerede har frafaldet den første sag mod en af disse "nægtere" på grund
af manglende beviser.

.... men det er selvfølgelig ikke ulovligt at sætte nogle dyre advokater
til at prøve at tromle børn, der har gjort sig skyldige i hvad jeg mener
er drengestreger, som ikke på nogen måde koster softwareproducenterne
penge

/Jakob

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 05-12-01 01:59

On 05 dec 2001 Jakob Færch enriched usenet with:

> [...]
> til at prøve at tromle børn, der har gjort sig skyldige i hvad jeg mener
> er drengestreger, som ikke på nogen måde koster softwareproducenterne

Software-firmaerne taber ikke penge på piratkopiering?

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi

Det er garanteret Keld Albrechtsens skyld...Alt er hans skyld...Han
kunne bare have ladet være... - Søren R i dk.edb.internet.udbydere

Fra : Kasper Dupont

Dato : 05-12-01 06:32

Lars Kyndi Laursen wrote:

> On 05 dec 2001 Jakob Færch enriched usenet with:

> Software-firmaerne taber ikke penge på piratkopiering?

Muligvis, men deres tab er ikke nær så stort som de selv
påstår. At man for 300 kr kan købe en pirat CD med
software til en samlet "værdi" af 100000kr betyder ikke,
at softwareproducenterne taber 100000kr hver gang en
sådan CD sælges. Der er ingen af køberne, der ville have
købt alle disse programmer.

--
Kasper Dupont

Fra : Alex Holst

Dato : 05-12-01 06:49

> [...]
> at softwareproducenterne taber 100000kr hver gang en
> sådan CD sælges. Der er ingen af køberne, der ville have

Er snak om piratlovgivning eller socialt syn paa samme on-topic nogle steder
i det danske Usenet? Jeg tror hvertfald ikke det er herinde.

HAND,
Alex

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 05-12-01 20:16

"Lars Kyndi Laursen" <spam_me_senseless@mail.dk> wrote in message
> On 05 dec 2001 Jakob Færch enriched usenet with:

> Software-firmaerne taber ikke penge på piratkopiering?

jeg ville nærmere sige at i et vist omfang TJENER de penge på det.
Fordi hvem kommer i sidste ende til at tjene penge på at lille Peter sidder
hjemme i kælderen og leger med f.eks Microsoft Advanced Server til x antal
tusindene (ja det gør producenten fordi nu kender lille peter det produkt
som hans egen baglomme og vil gøre alt for at anbefale det idet han kender
alle dets styrker.)
Så at sige de kun taber penge på mener jeg der er forkert, ydermere er det
nok et vift med en vognstang om at der ingen dødelige mennesker der har råd
til at betale alle de mange tusindene de programmer koster så hvis
producenterne fortsat vil have at folk har et godt kendskab til det må de
sætte priserne ned.

/Dennis

Fra : Kent Friis

Dato : 05-12-01 20:52

Den Wed, 5 Dec 2001 20:16:18 +0100 skrev Dennis Pedersen:

> [...]
>til at betale alle de mange tusindene de programmer koster så hvis
>producenterne fortsat vil have at folk har et godt kendskab til det må de

Ikke nok med det, men firmaer betaler som regel for softwaren, og de
er jo nødt til at have den office-pakke, som folk har derhjemme. Da det
ofte er MS-Office, så hjælper det altså ikke at man kunne få StarOffice
/ OpenOffice meget billigere - firmaet køber det dyre produkt.

Mvh
Kent
--
http://www.celebrityshine.com/~kfr/

Fra : Chistiansbro

Dato : 06-12-01 07:35

jeg er nød til at komme med dette indslag:

....så lang tid at jeg skal betale en formue for et program der ikke virker
efter hensigten og ikke lever op til de krav som en forbruger ellers har -
kan jeg ikke se at der er noget galt i at kopiere.
....det kan ikke være sandt at man skal sige "ja" til system programmet inden
man for mulighed for at afprøve det.
....MS udnytter os på det groveste og desuden henter de oplysninger om vores
færden på nettet uden vores ok.
....det kan ikke være rigtig at vi bare skal affinde os med et op system der
er sikkerhedsmæssigt total uforsvarligt - og så betale for det - sindssygt
!!!

- nope - jeg støtter de unge mennesker der kopierer til dem selv og eget
brug - absolut - de udvider deres horisont og hjælper dem i deres IT
kundskab og når de så bliver gamle nok og deres "samvittighed" er til det
skal de nok begynde at tænke sig om - det gør jeg da *s*

....men at lave razzia og skrive truende breve til unge knægte (og piger) er
sq for meget !

....jeg håber at de folk der er så skide hellige en eller anden dag vil se de
data og info som software producenterne har på dem - så skal i se løjer - så
skal der nok ske ting og sager.

....men hvor er Danmarks/verdens største kopi central ?
....jo, på din arbejdsplads !! *s* - ikke på en lille kommuneskole i
Sønderjylland.

vh

Fra : Alex Holst

Dato : 06-12-01 08:12

Chistiansbro <christiansbro@hotmail.com> wrote:
> jeg er nød til at komme med dette indslag:

Nej. Tag diskussionen et andet sted hen. Den er kedelig og off topic. Vaek.

Fra : Chistiansbro

Dato : 06-12-01 08:26

"Alex Holst" <a@area51.dk> skrev i en meddelelse

> Nej. Tag diskussionen et andet sted hen. Den er kedelig og off topic.
Vaek.

bevares ...

Fra : Christian Andersen

Dato : 06-12-01 08:56

Chistiansbro wrote:

>...så lang tid at jeg skal betale en formue for et program der ikke virker
>efter hensigten og ikke lever op til de krav som en forbruger ellers har -
>kan jeg ikke se at der er noget galt i at kopiere.

Hvis programmet ikke lever op til dine egne krav, hvorfor overhovedet
bruge det?

Nå. Emnet er offtopic herinde, så jeg ville egentlig gerne FUTe et andet
sted hen, men hvor?

--
Den kloge narrer den mindre kloge.

http://chran.dyndns.dk - Nu med opfordringer til koncertgængere!

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 06-12-01 09:16

On Thu, 6 Dec 2001 07:34:32 +0100, "Chistiansbro"
> [...]

> efter hensigten og ikke lever op til de krav som en forbruger ellers har -
> kan jeg ikke se at der er noget galt i at kopiere.

Hvis man ikke ønsker at betale for software -- fx fordi man
synes, der er for mange bugs i -- så kan man jo bare lade være
med at bruge den.

Hvis man synes softwaren er så god -- selv med bugs -- at man
ønsker at bruge den, så synes jeg også, det rimeligt at betale
for den.

> ...det kan ikke være rigtig at vi bare skal affinde os med et op system der
> er sikkerhedsmæssigt total uforsvarligt - og så betale for det - sindssygt
> !!!

Hvis du ikke er tilfreds med software, så lad være med at købe
det og bruge det. Det er i hvert fald ikke grund til at lade være
med at betale for det.

> [...]
> kundskab og når de så bliver gamle nok og deres "samvittighed" er til det
> skal de nok begynde at tænke sig om - det gør jeg da *s*

Nu stjæler jeg lige din tegnebog, og så bruger jeg pengene til at
udvide min horisont og hjælpe min IT-kundskab, og det er helt i
orden med dig ikke?

-A

Fra : Finn Jensen

Dato : 06-12-01 09:40

"Chistiansbro" <christiansbro@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> jeg er nød til at komme med dette indslag:

Alternativet findes skam.........Linux

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Alex Holst

Dato : 06-12-01 10:20

Finn Jensen <info@shannon-fly-dressing.dk> wrote:
> "Chistiansbro" <christiansbro@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Alternativet findes skam.........Linux

De fleste open source projekter jagter flere brugere, ikke kvalitet. Det er
tydeligt. Selv OpenBSD har med de nyeste problemer i OpenSSH vidst at de er
mennesker. Forskellen er, at OpenBSD fandt fejlene selv, og ikke blev banket
oven i hovedet af en eller anden researcher. Den eneste som ikke er menneske
er DJB. Adskellige af hans produkter har vaeret i bruge i nogle aar, og der
er ikke fundet alvorlige problemer i dem. Det fatter man jo ikke.

Fra : Jacob Atzen

Dato : 06-12-01 20:34

Alex Holst <a@area51.dk> writes:

> oven i hovedet af en eller anden researcher. Den eneste som ikke er menneske
> er DJB. Adskellige af hans produkter har vaeret i bruge i nogle aar, og der
> er ikke fundet alvorlige problemer i dem. Det fatter man jo ikke.

Hvem er DJB? Og hvad har han lavet?

Med venlig hilsen
- Jacob Atzen

Fra : Hack Kampbjørn

Dato : 06-12-01 21:22

Jacob Atzen wrote:

> Hvem er DJB? Og hvad har han lavet?

Link nr 2 på google (http://www.google.com/search?q=djb):
http://cr.yp.to/djb.html

Hvad han har lavet, bl.a. qmail (det var link nr. 1):
http://cr.yp.to/software.html

Du skal nok selv downloade og installer hans software. Det er fjernet
fra ports i OpenBSD. See http://cr.yp.to/distributors.html under "We
can't distribute software that we're not allowed to modify!" (åbenbart
også fjernet fra Red Hat).

> Med venlig hilsen
> - Jacob Atzen

Med venlig hilsen / Best regards
Hack Kampbjørn

Fra : Peter Brodersen

Dato : 06-12-01 18:11

On Thu, 6 Dec 2001 07:34:32 +0100, "Chistiansbro"
<christiansbro@hotmail.com> wrote:

>...MS udnytter os på det groveste og desuden henter de oplysninger om vores
>færden på nettet uden vores ok.

Meld dem til politiet eller lignende myndigheder.

I øvrigt plejer den slags myndigheder at være glade for at operere og
lave bureaukrati ud af et internt fagudtryk, der går under benævnelsen
"beviser" eller "dokumentation". Det lader til at hvis man ikke er i
besiddelse for denne lille detalje, så gider de ikke hjælpe? Hvad er
det dog for noget?

--
- Peter Brodersen
24 Days of Crashmas - julekalender:

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 07-12-01 16:59

"Chistiansbro" <christiansbro@hotmail.com> writes:

> [...]
> er sikkerhedsmæssigt total uforsvarligt - og så betale for det - sindssygt

Fuldstændigt enig, undtagen altså det der med at der ikke er noget galt
med at kopiere. Hvis du mener det er lort, så lad da være med at bruge
det.
Hvis du ikke kan undvære det, så se i øjnene at det er pengne værd...
ellers KUNNE du undvære det.
Det er hykleriskt at sige at noget ikke er værd at betale for og stadig
bruge det. Så har jeg mere respekt for folk der siger at de gør det for
at spare pengene. De forsøger i det mindste ikke at retfærdigøre deres
ulovligheder.

> [...]
> kundskab og når de så bliver gamle nok og deres "samvittighed" er til det
> skal de nok begynde at tænke sig om - det gør jeg da *s*

Det eneste vi mangler er seriøs konkurrence til at få priserne ned.
Det får vi ikke så længe folk vælger det dyreste valg selvom de
ikke vil betale for det.

> ...men hvor er Danmarks/verdens største kopi central ?
> ...jo, på din arbejdsplads !! *s* - ikke på en lille kommuneskole i
> Sønderjylland.

jeg tror nu vi har licens til alle vores Solaris og Irix maskiner >(

/L
--
Lasse Reichstein Nielsen - lrn@daimi.au.dk
This message may be reproduced freely for non-commercial purposes.