Kan jeg trække køb i udlandet fra?
Fra : Jannik Mariager

Dato : 04-12-01 21:17

Hejsa

Jeg vil gerne købe en projector og trække den fra hvis det er muligt. Jeg
har fundet den billigt i Norge og ville høre om jeg kan trække den fra her i
Danmark.
Det drejer sig om en tømrervirksomhed som også har et Køkken/Pejsecenter

mvh

Jannik

Fra : Jørgen E. Madsen

Dato : 04-12-01 21:51

Hvis den udelukkende anvendes i firmaet er det lige meget hvor du køber den.

Mvh. JørgenE

Fra : Jonathan Stein

Dato : 06-12-01 19:43

Jannik Mariager wrote:

> Jeg vil gerne købe en projector og trække den fra hvis det er muligt. Jeg
> har fundet den billigt i Norge og ville høre om jeg kan trække den fra her i
> Danmark.

Den skal formentlig afskrives over nogle år. Hvis den bliver leveret til
Danmark, kan det norske firma fakturere dig uden moms (forudsat, at du er
momsregistreret).
- Men overvej lige hvad du gør, når den går i stykker? Hardware-priserne er
ikke lavere i Norge, så kig dig lidt omkring og få denne eller en tilsvarende
projekter i Danmark til samme pris.

M.v.h.

Jonathan

--
Start med PHP, Perl eller JSP uden at omskrive al din gamle ASP-kode.
jsp-hotel.dk tilbyder nu Chili!Soft ASP på alle hoteller.

Fra : Knud Berggreen

Dato : 06-12-01 23:13

In <3C0FBC18.79D62268@image.dk>, on 12/06/2001
at 07:42 PM, Jonathan Stein <jstein@image.dk> said:

> Den skal formentlig afskrives over nogle år. Hvis den bliver leveret
>til Danmark, kan det norske firma fakturere dig uden moms (forudsat, at
>du er momsregistreret).

Norge er udenfor EU hvorfor sælgeren aldrig skal opkræve moms ved
post-salg til Danmark uanset om det er salg til private eller til
erhvervsdrivende.

/Knud

--
Skrækeksempler på splittede, sammensatte ord: http://www.fiduso.dk/skraekeksempler.htm
Og de andre sider på sitet er også ganske tankevækkende....