e.c 1150
Fra : Thomas H.

Dato : 04-12-01 20:40

Kort og godt, er det nødvendigt at skrive

eller er det helt ligemeget ?

Thomas H.

Fra : Anders Roy Christian~

Dato : 04-12-01 20:53

Thomas H. wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Kort og godt, er det nødvendigt at skrive
>
> eller er det helt ligemeget ?

I grund og bånd er det lige meget! men hvis du skal bruge css,
kan dette være en fordel.

Jeg gør det aldrig mere!

Med venlig hilsen Anders Roy Christiansen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Thomas H.

Dato : 04-12-01 22:13

"Anders Roy Christiansen" <anders.roy@christiansen.mail.dk> skrev i en
meddelelse news:9uj9i7$sov$1@sunsite.dk...

> I grund og bånd er det lige meget! men hvis du skal bruge css,
> kan dette være en fordel.
>
> Jeg gør det aldrig mere!

Jeg bruger css, men jeg synes ikke rigtig det gør nogen forskel
om det står der eller ej..

Fra : Allan Vebel

Dato : 04-12-01 22:37

Anders Roy Christiansen <anders.roy@christiansen.mail.dk> skrev

> I grund og bånd er det lige meget! men hvis du skal bruge
> css, kan dette være en fordel.

Jamen, man skal altid bruge css.

> Jeg gør det aldrig mere!

Du vil vel ikke fortælle at du er gået væk fra css - og kun bruger
gammeldags kode til at formatere dine sider med?

--
Allan

Fra : Andreas Haugstrup

Dato : 04-12-01 21:42

"Thomas H." <thhe@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Kort og godt, er det nødvendigt at skrive

--
Andreas
http://www.solitude.dk

Fra : Thomas H.

Dato : 04-12-01 22:13

"Andreas Haugstrup" <usenet@solitude.dk> skrev i en meddelelse

Jamen er det nødvendigt ??

Fra : Andreas Haugstrup

Dato : 04-12-01 22:26

> "Andreas Haugstrup" <usenet@solitude.dk> skrev i en meddelelse
> Jamen er det nødvendigt ??

Ja, når du bruger html tags fortæller du computeren hvilken slags elementer
der er tale om. For eksempel <h1> til en overskrift eller <em> til
fremhævelser. Og så selvfølgelig <p> til teksafsnit.

Hvis du kun tænker på om forskellen er synlig i browseren, så er det ikke
nødvendigt, men så har du også misforstået tanken bag html.
--
Andreas
http://www.solitude.dk

Fra : Thomas H.

Dato : 04-12-01 23:14

> [...]
> der er tale om. For eksempel <h1> til en overskrift eller <em> til
> fremhævelser. Og så selvfølgelig <p> til teksafsnit.

Ja det er jeg klar over, men vil det sige, at jeg faktisk bare altid
kan sætte den lige efter <body> og så en </p> til slut?

> Hvis du kun tænker på om forskellen er synlig i browseren, så er det ikke
> nødvendigt, men så har du også misforstået tanken bag html.

Misforstået og misforstået, jeg vidste bare ikke om den var nødvendig at
bruge,
da det virker fint nok her uden!

Fra : Andreas Haugstrup

Dato : 05-12-01 08:55

> Ja det er jeg klar over, men vil det sige, at jeg faktisk bare altid
> kan sætte den lige efter <body> og så en </p> til slut?

Hvis din side er et stort tekstafsnit ville jeg nok overveje at omskrive.

> Misforstået og misforstået, jeg vidste bare ikke om den var nødvendig at
> bruge,
> da det virker fint nok her uden!

Jeg gentager lige mig selv:
Hvis du kun tænker på om forskellen er synlig i browseren, så er det ikke
nødvendigt, men så har du også misforstået tanken bag html.

Html er ikke at få noget til at se ud på en bestemt måde (det er css til).
--
Andreas
http://www.solitude.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 04-12-01 22:33

Thomas H. <thhe@sol.dk> skrev

> Jamen er det nødvendigt ??

I nogle browsere giver det en masse problemer hvis
du undlader at afslutte, så du kan lige så godt gøre
det - også for at vænne dig til at arbejde efter de nye
standarder.

--
Allan

Fra : Thomas H.

Dato : 04-12-01 23:15

"Allan Vebel" <allan@vebel.dk> skrev i en meddelelse

> I nogle browsere giver det en masse problemer hvis
> du undlader at afslutte, så du kan lige så godt gøre
> det - også for at vænne dig til at arbejde efter de nye
> standarder.

Okey, ja det vil jeg lige huske, for det kan jeg godt være slem til

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 05-12-01 00:25

"Thomas H." <thhe@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Kort og godt, er det nødvendigt at skrive
>
> eller er det helt ligemeget ?

Det er jo en måde, at fortælle browseren her er tale om et tekstafsnit - en
identifikation af et element på siden.

Udfra dette kan du formatere, få et overblik i din kode om, hvad der er hvad
osv.

Du vil så modpostulere at man lige så godt kunne bruge div og span mv, men
det er ikke de samme elementer. På samme måde som <blockquote> heller ikke
er det samme som et indrykket div eller en indrykket paragraf. Med
blockquote fortæller du jo også, her er tale om et helt specielt element med
et særligt formål overfor læseren.

Jeg identificerer altid mine elementer på min side korrekt.

--
/Kasper
Anders Fogh - Han er go'

Fra : Thomas H.

Dato : 05-12-01 00:33

"Kasper Kyndsberg" <nospam@kyndsberg.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
med
> et særligt formål overfor læseren.
>
> Jeg identificerer altid mine elementer på min side korrekt.

Ja, jeg opdagede faktisk også, at det havde nogle forskelle, så
jeg går i gang med lige at få den ind de steder den skal
Bl.a. skal den stå igen efter <pre> djfjfdjkfjslfkj </pre> !
Men problemet var, at mine span tekster minder meget om
den normale, så jeg lagde egentlig ikke rigtig mærke til,
at der var forskel

Thomas

Fra : Richard Flamsholt

Dato : 05-12-01 02:06

"Thomas H." <thhe@sol.dk> skrev:
>Bl.a. skal den stå igen efter <pre> djfjfdjkfjslfkj </pre> !

Nemlig. Men også efter mange andre tags. Her er den fulde liste over
hvilke elementer der i HTML4.01 må optræde direkte under <body>'en:

P H1 H2 H3 H4 H5 H6 UL OL PRE DL DIV NOSCRIPT
BLOCKQUOTE FORM HR TABLE FIELDSET ADDRESS SCRIPT (INS DEL)

Man behøver altså ikke putte H1, PRE, UL, FORM osv inden i P'er, for de
er top-niveau markup-elementer på linie med P.

(Listen er fra <URL: http://www.w3.org/TR/html4/sgml/dtd.html#block>)

--
Richard Flamsholt
richard@flamsholt.dk - www.richard.flamsholt.dk