Terroristen Mogens
Fra : Erik Larsen

Dato : 04-12-01 19:07

Nu har Mogens (moses) Hansen virkeligt bevæget sig bort fra bibelens klare
besked til de kristne ved at angribe Udringsminister Per stig Møller og
truge Udenrigsministeren med en kort regeringstid hvis han ikke omvender sig
fra hans forgængers arbejde og ideer.

Rom 13
v1 Alle skal underordne sig under de myndigheder, som står over dem, for
der findes ingen myndighed, som ikke er fra Gud, og de, som findes, er
forordnet af Gud. v2 Den, som sætter sig op imod dem, der har en myndighed,
står derfor Guds ordning imod, og de, der gør det, vil pådrage sig dom. v3
De styrende skal jo ikke skræmme dem, der gør det gode, men dem, der gør det
onde. Vil du slippe for at frygte myndighederne, så gør det gode, og du vil
blive rost af dem; v4 for de er Guds tjenere til dit eget bedste. Men gør
du det onde, må du frygte. Ikke for ingenting bærer myndighederne sværd; de
er Guds tjenere og skal lade vreden ramme dem, der gør det onde. v5 Derfor
skal man underordne sig, ikke kun for vredens, men også for samvittighedens
skyld. v6 Derfor betaler I jo også skat, og de styrende er Guds tjenere,
når de tager vare på det. v7 Giv alle, hvad I skylder dem: den, der har
krav på skat, skat; den, der har krav på told, told; den, I skylder frygt,
frygt; den, I skylder ære, ære.

Erik L

Fra : Mr. D

Dato : 04-12-01 20:13

Erik Larsen <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:rj8P7.165$uQ4.8258@news.get2net.dk...

> [...]
> besked til de kristne ved at angribe Udringsminister Per stig Møller og
> truge Udenrigsministeren med en kort regeringstid hvis han ikke omvender

Har du en link eller en kilde, vi kan få fat i?

Mr. D

Fra : Erik Larsen

Dato : 04-12-01 21:33

"Mr. D" <s-griis@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Erik Larsen <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:rj8P7.165$uQ4.8258@news.get2net.dk...

> sig
>
> Har du en link eller en kilde, vi kan få fat i?

http://www.watchman.dk/aktuelt/Kommentarer/Kerter.htm

Den giftige antisemitiske sky spreder sig mere og mere i Europa - her i
Danmark desværre godt hjulpet på vej af vores egen udenrigsminister, som i
Israel kaldes for Europas mest anti-israelske udenrigsminister.

I Ekstrabladet

Og på TV2 gav han den hele armen!!

Erik L

Mogens giver

Fra : E.Dalgas

Dato : 04-12-01 21:42

> [...]

> Israel kaldes for Europas mest anti-israelske udenrigsminister.
>
> I Ekstrabladet Og på TV2 gav han den hele armen!!

Hvori beståer terrorismen ? Hvad er det helt præcist du har imod Moses H, i
hans forsvar for Israel.

--

************
E. Dalgas

Fra : Erik Larsen

Dato : 04-12-01 22:23

"E.Dalgas" <erik-dalgas@mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse

> Erik Larsen <erik-larsen@get2net.dk> skrev

> Hvori beståer terrorismen ? Hvad er det helt præcist du har imod Moses H,
> hans forsvar for Israel.

Han er en falsk Profet, driver løgnagtige falske lærer om tjeneste, dåb og
nadver
hurtigt til at indrive penge til egen rejsemål. Derudover har han ikke Guds
tilladelse
til at bekæmpe denne verdens politiker med tomme løfter.

Og alt i Jesu navn (siger han)

Og så er de såkaldte "Jøder" i Israel kun Guds egendomsfolk hvis de er døbt
til Jesus Kristus, for kun i JK er der frelse. (Men det forstår Mogens
ikke)

Kristus eller omskærelse Gal 5
v2 Se, jeg, Paulus, siger jer, at hvis I lader jer omskære, vil Kristus
intet gavne jer. v3 Jeg vidner igen, at enhver, som lader sig omskære, er
forpligtet til at holde hele loven. v4 I er afskåret fra Kristus, I der
søger at blive retfærdige ved loven. I er faldet ud af nåden.v5 For af tro
forventer vi ved Ånden det håb, som retfærdigheden giver. v6 For i Kristus
Jesus gør det hverken fra eller til, om man er omskåret eller ej, men det
gør tro, virksom i kærlighed.

Erik, kan du efter at have læst Gal 5 v 2-3-4-5-6 stadig sige at Jøderne har
adgang til Gud gennem Moseloven, som Mogens Hansen forkynder????

Advarsel og fredsønske Gal 6;
v11 Se, med hvor store bogstaver jeg skriver til jer med min egen hånd: v12
De, der tvinger jer til omskærelse, er dem, der vil skaffe sig anseelse i
det ydre, blot for at undgå forfølgelse på grund af Kristi kors. v13 For
de, der lader sig omskære, holder ikke engang selv loven, men de vil have
jer omskåret for at kunne være stolte af det, der sker på jeres krop. v14
Men gid det aldrig må ske for mig, at jeg er stolt af andet end af vor Herre
Jesu Kristi kors; ved ham er verden blevet korsfæstet for mig, og jeg for
verden. v15 For om man er omskåret eller ej, betyder ikke noget, men det
gør en ny skabelse. v16 Og alle, som vil leve efter denne regel: Fred og
barmhjertighed være med dem, og med Guds Israel!

Erik L

Fra : E.Dalgas

Dato : 05-12-01 00:01

Erik Larsen <erik-larsen@get2net.dk> skrev

> Erik, kan du efter at have læst Gal 5 v 2-3-4-5-6 stadig sige at Jøderne
har
> adgang til Gud gennem Moseloven, som Mogens Hansen forkynder????

Jeg kender ikke voldsomt meget til Moses Hansen og meget mindre til hvad han
sådan mere nøjagtigt forkynder om forskellige emner. Så hvis jeg skal svare
dig skal jeg vide hvad det ER Moses Hansen forkynder om Israel ?

Om Guds pagt med Israel (Rom 11) :

v25 Jeg vil nemlig ikke, at I skal være uvidende om denne hemmelighed,
brødre! (for at I ikke skal være kloge i egne tanker): at der er kommet
forhærdelse over en del af Israel, indtil hedningerne fuldtalligt er gået
ind; v26 og så skal hele Israel frelses; som der står skrevet: »Befrieren
skal komme fra Zion, han skal fjerne ugudeligheder fra Jakob, v27 og når jeg
borttager deres synder, da er dette min pagt med dem.« v28 Ses der hen til
evangeliet, er de fjender for jeres skyld, men ses der hen til udvælgelsen,
er de elskede for fædrenes skyld; v29 thi sine nådegaver og sit kald
fortryder Gud ikke. v30 Thi ligesom I forhen var ulydige mod Gud, men nu har
fået barmhjertighed som følge af disses ulydighed, v31 således er også disse
nu blevet ulydige, for at også de må få barmhjertighed som følge af den
barmhjertighed, der er blevet jer til del.

Til dig Erik L (Rom 11) :

v16 Er førstegrøden hellig, så er hele dejen det også; og er roden hellig,
så er grenene det også. v17 Men om nu nogle af grenene blev brudt af, og du,
som hører til et vildt oliventræ, blev indpodet iblandt dem og sammen med
dem fik del i oliventræets rod med dens fede saft, så skal du ikke derfor
være hovmodig over for grenene; v18 men hvis du er hovmodig, så husk på, at
det ikke er dig, der bærer roden, men roden, der bærer dig. v19 Nu vil du
vel sige: »Der blev brudt grene af, for at jeg kunne blive indpodet.« v20
Vel, de blev brudt af på grund af deres vantro, og du har din plads på grund
af din tro; vær ikke overmodig, men frygt! v21 Thi når Gud ikke har skånet
de naturlige grene, så vil han heller ikke skåne dig. v22 Så se da Guds
godhed og strenghed: hans strenghed mod dem, der faldt, hans godhed mod dig,
hvis du bliver i hans godhed; ellers bliver du også hugget af.

--

************
E. Dalgas

Fra : Erik Larsen

Dato : 05-12-01 01:36

> [...]
dig,
> hvis du bliver i hans godhed; ellers bliver du også hugget af.

Det var lige det skriftsted jeg ledte efter; Vi kan som "Jøderne" også få
sparket:

Når Gud har hugget sit jøde folk af træet for 2000 år siden, Så kan du vel
også
fortælle mig på hvilket tidspunkt i historien de afhuggede jøders afkom er
blevet
podet tilbage på træet igen.???

~~~~~~~~~~~~~~

Men nu er det datidens Jøder Paulus skriver om, idag eksistere de ikke i
Guds regi

Er der ingen slagteofer, brændeofer og anden form for ofringer i Guds
tempel, er
der ingen Jøder, fordi det krævede Gud gennem Moseloven. Der er kun et offer
og
det er Jesus Kristus, for Jøder, Græker, romer og alle andre.

Genfødslen eller nyskabelsen er den eneste vej til Guds rige, Joh 3 v 5.
kender du
en anden vej, så sig til Erik D. ~

Erik L

Fra : E.Dalgas

Dato : 05-12-01 10:31

Erik Larsen <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:I%dP7.254$uQ4.14238@news.get2net.dk...

> "E.Dalgas" <erik-dalgas@mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse

> dig,
>
> Det var lige det skriftsted jeg ledte efter; Vi kan som "Jøderne" også få
> sparket:

Er det alt hvad disse vers har fortalt dig ? Det var ikke meget og heller
ikke særligt dækkende for det de taler om.

> [...]
> også
> fortælle mig på hvilket tidspunkt i historien de afhuggede jøders afkom er

Konkret bliver de det, ved udgangen af den store trængsel, der er forudsagt
skal overgå Israel. Du må konstant huske på at Guds ord til israel, er
funderet i denne nations fædre og i deres tro og lydighed mod Gud. Og ikke
gøre som du uheldigvis gør, konstant ser hen til fjendskabet der pga af
evangeliet (Jesu korsfæstelse) eksistere for det Israel vi kender idag.

> ~~~~~~~~~~~~~~
>
> Men nu er det datidens Jøder Paulus skriver om, idag eksistere de ikke i
> Guds regi

Hvor ser du at det er datiden og ikke fremtidens (idag) jøder, Paulus taler
om i Rom 11 ?

> [...]
offer
> og
> det er Jesus Kristus, for Jøder, Græker, romer og alle andre.

Du ved vel at templet skal bygges op igen og at tjenesten deri bliver
genoptaget ?

> Genfødslen eller nyskabelsen er den eneste vej til Guds rige, Joh 3 v 5.
> kender du
> en anden vej, så sig til Erik D. ~

Jeg taler ikke om "en anden vej". Jeg taler om to folk, jøder og hedningene,
der af Gud skal føres ind i den samme frelse og ja, vejen ind til denne
frelse er som du siger, genfødsel.

--

************
E. Dalgas

Fra : Erik Larsen

Dato : 05-12-01 18:37

> [...]
> skal overgå Israel. Du må konstant huske på at Guds ord til israel, er
> funderet i denne nations fædre og i deres tro og lydighed mod Gud.

Jeg har altid lære at Faldet kom på grund af ulydigheden?

>Og ikke
> gøre som du uheldigvis gør, konstant ser hen til fjendskabet der pga af
> evangeliet (Jesu korsfæstelse) eksistere for det Israel vi kender idag.

Det sande Israel som Gud kender, er Guds menighed, ikke denne verdens
Israel.

> Hvor ser du at det er datiden og ikke fremtidens (idag) jøder, Paulus
taler
> om i Rom 11 ?

Jeg skriver ikke " i datid", Jeg skrev datidens Jøder. Forskellen mellem
datidens
Jøder og nutidens Jøder er Tempelet, uden Tempel ingen Gud. De kristne er
nutidens Guds tempel.

> offer
>
> Du ved vel at templet skal bygges op igen og at tjenesten deri bliver
> genoptaget ?

Hvorfor skulle Gud, efter Jesus offer gå tilbage til Buk og tyre
offeringer??

Hvorfor skulle Gud pludsligt acceptere et forkastet folks efterkommer
2000 år senere, Og ikke give 1.000.000.000 kinesere en chance???

> Jeg taler ikke om "en anden vej". Jeg taler om to folk, jøder og
hedningene,
> der af Gud skal føres ind i den samme frelse og ja, vejen ind til denne
> frelse er som du siger, genfødsel.

Der er kun et Guds folk, Ef 4

Erik L

Fra : E.Dalgas

Dato : 05-12-01 20:53

Erik Larsen <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:pYsP7.121$r06.9021@news.get2net.dk...

> "E.Dalgas" <erik-dalgas@mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse

> forudsagt
>
> Jeg har altid lære at Faldet kom på grund af ulydigheden?

Ja og det er også rigtigt nok. Men løfterne STÅR FAST på grund af fædrenes
tro`s lydighed. Det siger skriften selv, ER sandheden.

> Det sande Israel som Gud kender, er Guds menighed, ikke denne verdens
> Israel.

Korrekt igen. Derfor vil GUD SELV sigte (dømme og frelse) nationen Israel.
Forstår du, GUD SELV vil gøre det, derfor skal vi ikke som du gør det, dømme
denne nation på forhånd.

> [...]
> datidens
> Jøder og nutidens Jøder er Tempelet, uden Tempel ingen Gud. De kristne er

Ja, Kristi Legeme er nutidens tempel, men det er også fremtidens tempel og
der har Israel sin faste plads.

> Hvorfor skulle Gud, efter Jesus offer gå tilbage til Buk og tyre
> offeringer??

Fordi frelsesgrundlaget som du og jeg kender det i vor tidsalder (den
kristne) vil ændre sig og gå over til den FULDKOMNE paktiseren af Moselov
(Tusindeårsriget). Da skal det ske, som Gud hele tiden har haft for øje med
landet, loven og Israel og denne verdens øvrige folkeslag.

> Hvorfor skulle Gud pludsligt acceptere et forkastet folks efterkommer
> 2000 år senere, Og ikke give 1.000.000.000 kinesere en chance???

> [...]

Ja og dette folk er : Det genfødte Israel x Kristi legeme = GUDS FOLK.

--

************
E. Dalgas

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 05-12-01 23:37

> [...]
>
> Ja og det er også rigtigt nok. Men løfterne STÅR FAST på grund af fædrenes
> tro`s lydighed. Det siger skriften selv, ER sandheden.

"Gud er ikke et menneske, så han lyver, et menneskebarn, så han angrer.
Når han har sagt noget, gør han det; når han har lovet noget, lader han det
ske." (4. Mosebog 23, 19)

Hvor mange sider skal vi efter din mening Erik Larsen, rive ud af vores
Bibel,
så den passer til dig? Jeg er af den faste overbevisning, at Gud er
uforanderlig
fra evighed til evighed.
Nå, det var bare lige det, ellers var det ikke meningen at blande mig i
jeres debat.

mvh
Ernst

Fra : Erik Larsen

Dato : 06-12-01 18:09

"Ernst Pedersen" <tingvej@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> uforanderlig
> fra evighed til evighed.
> Nå, det var bare lige det, ellers var det ikke meningen at blande mig i

Kære Ernst; de løfter Gud gav forfædrene til de "Jøder " i det jordiske
Israel idag, for mere end 2000 år siden, var Omvend jer eller jeg kalder
mig et nyt folk, kun en lille del af Jøderne omvendte sig til den nye pagt
og blev salvede med Helligånden.

Gud har aldrig lovet ulydighedens børn eller de ulydige Jøder, at han vil
frelse dem. Tværtimod stadfæstede Gud sit ord ved at bringe frelse til
hedningefolket og bringe fald over Jøderne. Og efterkommerne af disse
ulydige og faldne Jøder har Gud kun lovet frelse i Jesus Kristus som alle
andre folkeslag.

Men har du Ernst, et skriftsted der giver disse Jødebørn af de ulydige og
forkastede Jødeforældre, så vil jeg gerne læse det før det rives ud!

Lad mig udtrykke mig sådan; Jeg tror disse Jøder Mogens Hansen hykler
sammen med og kalder Guds gamle egendomsfolk, har arvet deres
forfædres Fald. Velsignelser kan jeg ikke få øje på i deres arv?

Erik L

Fra : Erik Larsen

Dato : 06-12-01 17:21

"E.Dalgas" <erik-dalgas@mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse

se mit svar til Ernst!

~~~~~~~~~~~~~~~~

> Korrekt igen. Derfor vil GUD SELV sigte (dømme og frelse) nationen Israel.
> Forstår du, GUD SELV vil gøre det, derfor skal vi ikke som du gør det,
dømme
> denne nation på forhånd.

Nationen Israel Idag er et menneskabt begreb og bliver aldrig mere Hjem
for Guds Menighed. Husk på at Jesus sagde, " Mit rige er ikke af denne
verden ".

> Ja, Kristi Legeme er nutidens tempel, men det er også fremtidens tempel og
> der har Israel sin faste plads.

Jakob = Israel = Guds menighed.

> [...]
med
> landet, loven og Israel og denne verdens øvrige folkeslag.

Hvad har det med Mogens Hansens Jøder at gøre??

> Ja og dette folk er : Det genfødte Israel x Kristi legeme = GUDS FOLK.

Mener du; "Det genfødte Israel + Kristi legeme" Så må jeg sige igen,
der er kun en Genfødsel som gælder for os alle, der er ingen forskel i den
behandling vi modtager af Gud.

Vi skal alle Genfødes ved Jesus død og opstandelse til det nye liv, ALLE!

Erik L

Fra : E.Dalgas

Dato : 07-12-01 00:37

Erik Larsen <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:vENP7.121$Z17.7570@news.get2net.dk...

> dømme
>
> Nationen Israel Idag er et menneskabt begreb og bliver aldrig mere Hjem
> for Guds Menighed. Husk på at Jesus sagde, " Mit rige er ikke af denne
> verden ".

Sno dig bare, Guds løfter til Abraham, Isak og Jakob, står UROKKELIGT fast.
Det du citere Jesus for at sige, gør ikke op med Israel Løfter fra Gud.
Ligesom vores debat, ang dåb i vand, kan jeg se at vi heller ikke her kan nå
til enighed. Jeg ser ingen grund til dette kævleri som åbenbart bare
udvikler i stadig større grad i denne debat også. Der er flere ting som du
har ret i ang nationen Israel, men samtidig er der alvorlige mangler i dit
syn på denne nation. Disse er din underkendelse af løfterne, om Riget og
Landet, til Abraham, Isak og Jakob. Joshua, Moses og David....osv. Og
dernæst din underkendelse af de profetiske udsagn i GT om Israels fremtid.
Samtidig med dette, underkender du også NT`s klare udsagn som f.eks Paulus i
Rom.11.

Det du har ret i er : Det Israel vi ser idag, er ikke pr automatik frelste.
For NT`s frelsesbegreb er ligmed GENFØDSEL ved tro på Jesus Kristus og det
gælder ALLE. Det er 100 % rigtigt at det er NT`s klare budskab, Erik L og
også at dette medføre at Guds folk èr Guds folk, ikraft af denne genfødsel
og KUN DEN. Men som sagt ser du ikke flere vigtige forhold i Israels
stilling for Gud, ja du benægter jo ligefrem klare skriftbeviser i denne
tråd, som om de intet betød overhovdet, da jøderne jo har sagt nej til Jesus
da han kom til dem. Dette er utroligt snævert synet af dig Erik L og også
tåbeligt da det jo blot medføre at du isolere dig mere og mere i forhold til
det der idag er almen viden om Bibelens budskab til Jøderne. Men ok, du er
jo hverken til at hugge eller stikke i, så du må jo virkelig mene hvad du
siger. Men for at du kan få et lidt mere samlet indtryk af mit syn på disse
ting, genposter jeg lige et par indlæg, du åbenbart ikke har gidet svare
på/læse og ja ! Ligesom du, så mener jeg også hvad jeg siger. Men en debat
om disse ting er umulig, hvis ikke skriftens autoritet og sandhed
anderkendes.

Israels ubrydelige Gudsforhold

Jeg retter mit blik mod dem, så det bliver til lykke, og jeg fører dem
tilbage til dette land. Jeg bygger dem op og jævner ikke med jorden, jeg
planter dem og rykker ikke op med rode. Jeg giver dem et hjerte, så de kan
kende mig og forstå, at jeg er Herren. De skal være mit folk, og jeg vil
være deres Gud, når de vender om til mig af hele deres hjerte. Jer.24,6-7.

I skrivende stund er første halvdel af disse profetiske ord fra Jerimias
forlængst opfyldt. Derimod genstår der endnu at sidste halvdel af profetien
får sin opfyldelse. Israel er altså på plads i det land som de har været
forstødt fra i århundreder, sådan at de idag fremstår som en nation, et
folk, i det land deres fædre fik i eje af Gud selv. Dette faktum, er et
mægtigt bevis for Guds trofasthed mod de løfter Han selv har udtalt over
Israel, står ved magt. Gud gennemføre det han her sagt og holder det Han har
lovet, derfor kan vi forvente at sidste halvdel i Jerimias profeti også
opfyldes. Men hvad er det Jerimias taler om, hvad er hans budskab, han siger
jo at den Israelske nation skal gives et hjerte, så de kan kende at Gud er
Herren og at dette skal ske når de vender om til Ham af hele deres hjerte.

Der skal komme dage, siger Herren, da jeg slutter en ny pagt med Israels hus
og med Judas hus, en pagt, der ikke er som den, jeg sluttede med deres
fædre, den dag jeg tog dem ved hånden og førte dem ud af Egypten. De brød
min pagt, skønt det var mig, der var deres herre, siger Herren. Men sådan er
den pagt, jeg vil slutte med Israels hus, når de dage kommer, siger Herren:
Jeg lægger min lov i deres indre og skriver den i deres hjerte. Jeg vil være
deres Gud, og de skal være mit folk. Jer.31,31-33.

Den plan Gud har med Israel og som endnu ikke er fuldendt, er at slutte en
ny pagt med dem. Den gamle pagt, som jo blev givet Israel gennem Moses og
indeholdt loven med dens bud og forskrifter, blev givet dem i forbindelse
med Israels udgang fra Egypten og deres indtagelse af det land, Gud havde
lovet fædrene Abraham, Isak og Jakob, denne pagt, er ikke ophævet, nej, for
den er uløseligt knyttet til landet og Israels liv i det land. Lov Pagten -
2Mos.19,3-8. Består af tre dele. 2Mos.20,1-24 Budene der udtrykker Guds
retfærdige vilje. 2Mos.21,1-24,11. Regler og domme til styring af samfundet.
2Mos.24,12-31,18. Sermonielle regler til styring af det religiøse liv.

Gud tilkendegiver altså i Jerimias` profeti at han vil indgå en ny pagt med
Israel, en pagt der indeholder det ellement som lov pagten viste sig at
mangle, nemlig lydighed og det af hjertet. Gang på gang veg Isralitterne jo
fra Guds lov og påkaldte sig derved Guds straf, som var en del af lovens
indhold. Disse straffe domme betød til sidst at Israel måtte forlade det
land de blev givet, i første omgang i en periode på 70 år og senere, efter
ellers at være vendt tilbage til landet igen, bortviselse i adskellige
århundrede. Men nu er denne hårdt prøvede nations folk, ført tilbage
igen og står dermed rede til det sidste vigtige skridt i Guds
planer for dem.

For at forstå den - NY PAGT - der tales om i Jerimias profetierne, må vi
tilbage til Abraham. For i hans liv og i Guds løfter til ham, ser vi
indholdet og karrakteren i den nye pagt, Gud vil slutte med Israel.

Herren sagde til Abram: »Forlad dit land og din slægt og din fars hus, og
drag til det land, jeg vil vise dig. Jeg vil gøre dig til et stort folk og
velsigne dig. Jeg vil gøre dit navn stort, og du skal være en velsignelse.
Jeg vil velsigne dem, der velsigner dig, og den, der forbander dig, vil jeg
forbande. I dig skal alle jordens slægter velsignes.« 1Mos.12,1-3.

Abraham blev kaldet af Gud og i det kald lå der løfter som er så
vidtrækkende og omfattende at de stadig i vores tid er højaktuelle. Med
udgangspunkt i de tre hoved udsagn i Guds løfter til Abraham, foruden det
jeg har nævnt, 1Mos.13,14-17. 15,1-7. og 17,1-8. Kan kaldet han fik, indeles
i flere punkter, hvoraf særligt to, er dem jeg vil koncentrere mig om.

1) Abraham skulle blive et STORT FOLK. Hvilket er opfyldt på en flerfoldig
måde. Det er opfyldt gennem hans naturlige afkom med hans hustru Sara, efter
linjen, Isak - Jakob, nemlig det hebræiske folk. Det er opfyldt gennem det
åndelige afkom, som er ALLE MENNESKER DER ER AF TROEN, både jøder og
hedningene. Og tillige ved naturligt afkom med hustruerne Hagar og Ketura.

2) I Abraham skulle ALLE JORDENS SLÆGTER VELSIGNES. Hvilket sker gennem
Abrahams slægts faderskab til Messias, nemlig Kristus, som opfyldes gennem
den kristne menighed og det kommende 1000 års rige på denne jord. Det store
løfte om velsignelse af alle jordens slægter ser vi opfyldt og bekræftet i
Gal.3,16-17. Og Joh.8,56-58. Hvor det klart fremkommer at Kristus Jesus er
den som skulle opfylde løftet til Abraham

Det står derfor klart at Jerimias profetierne om den nye pagt Gud vil indgå
med Israel fortsætter den linje der blev lagt i pagterne med Abraham og den
senere lov pagt. Den ene følger den anden og bringer dermed opfyldelsen af
de løfter Gud har givet i dem. De ophæver ikke hinanden, men føre til det
endelige mål for Guds vilje med Israel. Lov pagten er altså ikke ophævet
fordi der tales om en ny pagt, det ville jo betyde at Guds løfter til
Abraham blev svigtet. Nej, lov pagten er bare udvidet i den nye pagt. Denne
udvidelse er ifølge profetien hos Jerimias, en lydighed af hjertet og holder
vi det sammen med Abrahams retfærdiggørelse ved tro, er der ganske enkelt
tale om en national genfødsel, Israel, når tiden er inde skal modtage. At
dette er korrekt har vi utallige Bibelske udsagn for, hvor både GT og NT
beskriver og understøtter Israels ubrydelige Gudsforhold.

Guds løfter til Israel, om landet, om folket, om Riget der skulle oprettes
og udgå fra dette land, er ikke ophævet. Heller ikke lov pagten
med dens indhold er ophævet, nej, alt dette går sin endelige og
fuldkomne opfyldelse i møde, nøjagtig som Jerimias profetien siger det.

Frelsen måtte udgå !

Så gik Jesus derfra og drog bort til landet omkring Tyrus og Zidon. Og se,
en kananæisk kvinde kom fra de egne, råbte og sagde: »Herre, Davids søn!
forbarm dig over mig! min datter plages slemt af en ond ånd.« Men han
svarede hende ikke et ord. Da gik hans disciple hen til ham, bad ham og
sagde: »Få hende til at gå, hun råber jo efter os.« Han svarede og
sagde: »Jeg er ikke udsendt til andre end til de fortabte får af Israels
hus.« Matt.15,21-24.

Jeg er ikke udsendt til andre end til de fortabte får af Israels hus.- dette
var Frelserens svar på hans diciples bøn om at svare en kananæisk kvindes
råb om hjælp. Når man tænker på den godhed og vilje der var i Jesus til at
hjælpe mennesker der bad ham, virker det overraskende hårdt at Han her
afviser denne kvinde. Men er det hårdhed ? Gør Jesus forskel på folk ? Var
Han ikke så god, som det Ny Testamente ellers beskriver ham ? Svaret på
disse spørgsmål, gives efterfølgende, da denne kvinde kommer hen til Jesus
og kaster sig ned for Ham.

Men hun kom og kastede sig ned for ham og sagde: »Herre, hjælp mig!« Han
svarede og sagde: »Det er ikke smukt at tage børnenes brød og kaste det til
de små hunde.« Men hun sagde: »Jo, Herre! thi de små hunde æder dog af de
smuler, som falder fra deres herrers bord.« Da svarede Jesus og sagde til
hende: »Kvinde, din tro er stor, det ske dig, som du vil!« Og hendes datter
blev helbredt i den samme time. Matt.15,25-28.

Der er flere ting som kommer frem i denne ordveksling. Bibel udgaver med
overskrifts inddelinger i de forskellige kapitler, kalder dette møde for :
En kananæisk kvinde udviser tro, eller ligende og fokusere på kvindens
desperation og vedholdenhed i hendes henvendelse til Jesus. Men denne lille
passage, indeholder foruden billedet på troen og håbet i kvinden, også
Jesus` mystiske svar til hende. Jeg er sikker på at Jesus allerede inden han
hørte hendes råb og så kvinden kaste sig ned for Hans fødder, havde set
hende stå ved sin datters sygeleje, nedbrudt og fuld af sorg over tilstanden
hun var i. Jeg er sikker på at Jesus, inden han mødte hende, havde set denne
kvindes kamp for sin datter og besluttet sig for at bruge hendes situation
som led i Hans forkyndelse. Jesus ville hjælpe hende, ligesom Han vil hjælpe
enhver anden, der kommer til Ham på den måde hun gjorde det. Men hendes
ulykkelige situation var også en perfekt illustration på det budskab han
havde til det jødiske folk.

Inden Jesus drog bort til landet omkring Tyrus og Zidon, havde han haft en
konfrontation med færisærene og de skriftkloge, hvilket førte til kraftige
udtalelser omkring det hykleri og den forvrængede religiøsitet, de jødiske
ledere i Israel, gennem lange tider havde opbygget. I denne konfrontation er
det vigtigt at bemærke, den henvisning Jesus kommer med, til profeten
Esajas: I hyklere! med rette har Esajas profeteret om jer og sagt: >Dette
folk ærer mig med læberne; men deres hjerte er fjernt fra mig. Det er
forgæves, de dyrker mig, når de fører lærdomme, som kun er menneskebud.<
Matt.15,7-9. Ligesom det er vigtigt at bemærke det mystiske svar, den
nødstete kvinde fik, i hendes møde med Jesus.

Det er absolut ikke tilfældigt at Jesus henviser til lige nøjagtig
Esajas`bog kap 29, hvor de ord han talte til de religiøse jødiske ledere
står skrevet, for i dette kapittel taler profeten om Jerusalems store
trængsler og ødelæggelser, Guds ord, er blevet som en lukket bog i Israel..
Men også om en fremtidig ænding i dette, en tid da de ydmyge og fattige, dem
der er trofaste mod Gud, skal glædes og juble over byens og folkets
udfrielse. Den kananæiske kvinde, vidste sikkert intet om disse ting, men da
Jesus talte til hende og sagde at den udfrielse og hjælp hun bad om for sin
datter, tilhørte børnene, svarede hun Ham instinktivt på en sådan måde at
Jesus omgående greb ind i hendes situation. Han godtog hendes svar og roste
hendes tro, fordi hun udtrykte den sandhed de jødiske lærde ikke fattede i
deres religiøsitet. At de var under Guds dom, at de bar hoved ansvaret for
det Israelske folks lidelse, at de forkastede den frelse Gud sendte dem og
at det som nu i Kristus Jesus blev dem tilbudt - Rigets oprettelse, måtte
udsættes og frelsen udgå til hedninge folkene, uden Israel i den centale
rolle. Hvis børnene selv, ikke ønskede den mad der blev sat for dem, var der
en hel verden som hungrede efter den.

--

************
E. Dalgas

Fra : Erik Larsen

Dato : 07-12-01 20:37

> Erik Larsen <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en

HOLD AD HELT ( JULE)FERIE ERIK, HVOR LÆNGE TOG DET DIG AT SKRIVE ALT DETTE?

Hjem

> Sno dig bare,

Jeg behøver aldeles ikke sno mig, som RUP. ville sige; "jeg kæmper med åben
pande"

>Guds løfter til Abraham, Isak og Jakob, står UROKKELIGT fast.

100% og jeg er gjort til arving af Jesus Kristus på grund af forjættelsen
Gal 3v29

> Det du citere Jesus for at sige, gør ikke op med Israel Løfter fra Gud.

Har Gud lovet de Jøder der blev forkastet for deres ULYDIGHED for 2000 år
siden, at de kan blive frelst på grund af den ULYDIGHED der blev deres fald.
For det er helt sikker at LYDIGHEDEN I DAG er til Jesus Kristus, hvis
Jøderne skal frelses.

> [...]

> Samtidig med dette, underkender du også NT`s klare udsagn som f.eks Paulus

Jeg underkender ingen ting, så læs dog hvad jeg skriver! Der er ikke der
forkastede Jøder med udvortes omskæring der er arvinger til for jættelsen,
MEN de Jøder der er omskåret på hjertet (det indre) der er arvinger til
forjættelsen.

De Jøder Mogens hykler for er ikke mere Jøder end en Mormon er kristen. Og
når Gud lader profeterne profitere om sit folk i endetiden, er det det folk
Gud har/vil omskåret på hjertet og ikke andre. Rom 2 v 25-29

> [...]
> også at dette medføre at Guds folk èr Guds folk, ikraft af denne genfødsel
> og KUN DEN. Men som sagt ser du ikke flere vigtige forhold i Israels

HOV-HOV-HOV små slag, skal vi ikke lige blive enig om hvem Israel er før vi
kaster med sten??

Gud har ikke noget at gører med det Israel Mogens Hykler med, Gud vil aldrig
velsigne et krigeris liderligt, voldelig, morderisk folk der hverken
overholder den første Guds lov eller den sidste Guds lov. Jøderne faldt
forde de ikke havde hjertet med dem, holdte Moseloven af kærlighed til Gud
(som Kong David) men var lige så hårdhjertet som det kririska Israel i dag.
Hvis de Kristnes forehold Jesus bliver som Jødernes, en pligt eller
lovtrælleri vil Gud også forkaste de Kristne for ikke at have levet op til
den kærlighed til Ham, som han ønsker af os Kristne. Joh 14 23-24

> [...]
> på/læse og ja ! Ligesom du, så mener jeg også hvad jeg siger. Men en debat
> om disse ting er umulig, hvis ikke skriftens autoritet og sandhed

Kære Erik, Gud har kun et folk, der alle er frelste i Jesus Kristus og
besejlet med Helligånden. Alle andre der går rundt og påstår de er Guds
udvalgte er det ikke, lige frea Momoner, JV, Guds Børn og de
tissemanomskærende Jøder er ikke Guds folk OG bliver det heller ikke før de
kommer til en erkendelse af Herren Jesus Kristus. ( er det svært at
forstå? )

Der er ingen der har mere fortrinsret end andre når nogen skal frelses, vi
er alle ligestilled og har del i samme verdens synd og KUN JESUS kan frelse
os fra denne syndige verden.

> [...]
> være deres Gud, når de vender om til mig af hele deres hjerte. Jer.24,6-7.

Ja, det er hvad jeg prøver st forklare dig, EZ 36v24-27 Gud Vasker os rene
og giver os et nyt hjerte, Men i den dåbs diskusion var du også bilnd.

> [...]
> Herren og at dette skal ske når de vender om til Ham af hele deres hjerte.

Jeg fik også et nyt hjerte da Gud renste mig.

Hvis (EN tænke tanke kun) Mogens Hansen har ret og Gud vil frelse disse
"Jøder" som i kalder dem. Var det så ikke bedre Mogens Hansen forkyndte Jesu
død og opstandelse for Kineserene, for disse "Jøder er jo efter Jeres
forståelse allerrede frelste ved Guds Løfte til Israel. (Ikke)

Jeg mener det er det samme vås som dengang Chr. Nerskov smuglede "Jøder" ud
af USSR og gjorde sig selv til en helt i Danmark, men mindre end 25 år
senere faldt muren og Jøderne var fri til at rejse. (Latterligt ikke)

Jeg fortsætter når jeg får mere tid i weekenden!!

Erik L

> [...]
> og med Judas hus, en pagt, der ikke er som den, jeg sluttede med deres
> fædre, den dag jeg tog dem ved hånden og førte dem ud af Egypten. De
brødHvis > min pagt, skønt det var mig, der var deres herre, siger Herren.

Fra : E.Dalgas

Dato : 08-12-01 00:36

> [...]
> død og opstandelse for Kineserene, for disse "Jøder er jo efter Jeres
> forståelse allerrede frelste ved Guds Løfte til Israel. (Ikke)

Erik Larsen, du har jo set lyset. Hvis disse ord, var dit argument imod
Moses (Mogens) Hansen, ville vi ikke havde været uenige. Så denne "tænke
tanke" syntes jeg du skulle gøre noget mere ved. Jeg vil sige at disse få
linjer du her har skrevet er det bedste jeg endnu hørt fra din side i denne
debat. (Tænk endelig videre, for du er på rette spor. Israel ER IKKE frelst
ved Guds løfter til dem (pr automatik) men det vil ske. Gud selv, vil tage
sig af dette. Han beskytter landet og folket indtil tiden er inde og så skal
en rest frelses og udgøre den genfødte nation, Israel.

> [...]
> af USSR og gjorde sig selv til en helt i Danmark, men mindre end 25 år
> senere faldt muren og Jøderne var fri til at rejse. (Latterligt ikke)

Neerskov handlede udfra sin tro`s overbevisning, hvilket jeg ikke finder
"latterligt". Og såvidt jeg lige husker var det mest indsmugling af Bibeler
han gjorde i. Men ellers har du da fat i en væsentlig pointe.

> Jeg fortsætter når jeg får mere tid i weekenden!!

Javel, men husk nu lige de der "tænke tanker", ikke.

[klip]

--

************
E. Dalgas

Fra : Erik Larsen

Dato : 08-12-01 06:02

> [...]
skal
> en rest frelses og udgøre den genfødte nation, Israel.

> Javel, men husk nu lige de der "tænke tanker", ikke.

Ja så? >> Guds løfter til dem frelst ikke pr automatik ???? <<

Det er elles det Mogens Hansen forkynder; --

" Gud vil ikke svigte sit gamle egendomsfolk ??? " Gud vil frelse dem og
bygge
et tempel til dem i Jerusalem o.s.v.

Og har jeg forstået dig rigtigt, på pegede du skriftsteder, prodetier og
løfter
til disse MH Jøder, om at de SKAL frelses i endetiden??

Disse MH Jøder er ikke Guds egendomsfolk. Rom 2 v 28-29. Gud har aldrig
lovet anden frelse for de MH jøder end frelsen i Jesus og Gud har aldrig
lovet
disse MH Jøder at de igen skal have en Tempel i Jerusalem.

Men Gud har lovet et Nyt Jerusalem, men det er en anden sag:

Erik L

Dåbens samvitighedspagt er adgang til Gud Heb 19-25.

Fra : E.Dalgas

Dato : 08-12-01 16:32

Erik Larsen <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:NGhQ7.4$EU1.69@news.get2net.dk...

> "E.Dalgas" <erik-dalgas@mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse

> Ja så? >> Guds løfter til dem frelst ikke pr automatik ???? <<
>
> Det er elles det Mogens Hansen forkynder; --

Det tror jeg ikke han gør Erik L. Det "lyder" måske sådan, men det jo fordi
han taler for landet og folket.

> " Gud vil ikke svigte sit gamle egendomsfolk ???

Nej, aldrig.

> " Gud vil frelse dem og
> bygge
> et tempel til dem i Jerusalem o.s.v.

Gud vil frelse LANDET OG FOLKET, templet vil blive genopbygget.

Og et rør, der lignede en målestok, blev givet mig med de ord: »Stå op og
mål Guds tempel og alter og dem, som tilbeder dér.Men forgården uden for
templet, lad den være, og mål den ikke, thi den er prisgivet hedningerne, og
de skal nedtræde den hellige stad i toogfyrretyve måneder. Åb.11,1-2.

> Og har jeg forstået dig rigtigt, på pegede du skriftsteder, prodetier og
> løfter
> til disse MH Jøder, om at de SKAL frelses i endetiden??

MH jøder ??

Som jeg hele tiden har skrevet det, sker Israels frelse ved at Gud sigter
dette folk. Hvilket betyder at begrebet "dom" ikke kan udelades. Ifølge
profeti skal 2/3 af befolkningen omkomme i den store trængsel og resten er
så dem, følgende skal ske for :

men over Davids hus og Jerusalems indbyggere vil jeg udgyde nådens og
bønnens ånd, og de skal se hen til mig, ham de har gennemboret. De skal
holde dødsklage over ham, ligesom man klager over sin eneste søn, og holde
bitter sorg over ham, ligesom man sørger over sin førstefødte. Zak.12,10.

> Disse MH Jøder er ikke Guds egendomsfolk. Rom 2 v 28-29.

Der eksistere et *folk* (ISRAEL), dette folk er blevet til ikraft af
forjættelse (løfter) som indbære at de skal have en afgørende rolle i det
kommende Freds Rige (1000 års Riget). Indgangen for dette folk, ind i dette
rige - ER - en national genfødsel og så er Rom 2,28-29 også en realitet for
dem.

>Gud har aldrig
> lovet anden frelse for de MH jøder end frelsen i Jesus og Gud har aldrig
> lovet
> disse MH Jøder at de igen skal have en Tempel i Jerusalem.

"Tænke tanke", Erik L. For du tager fejl her.

> Men Gud har lovet et Nyt Jerusalem, men det er en anden sag:

Hvordan det ??

--

************
E. Dalgas

Fra : Erik Larsen

Dato : 08-12-01 18:33

> Gud vil frelse LANDET OG FOLKET, templet vil blive genopbygget.

Hvor står der at Gud vil bygge et Tempel mere?????

> [...]
og
> de skal nedtræde den hellige stad i toogfyrretyve måneder. Åb.11,1-2.

Men det Tempel er jo allerrede Bygget??? Jeg læser ingen steder der skal
bygges et nyt???

> MH jøder ??

Mogens Hansens Jøder.

> [...]
> profeti skal 2/3 af befolkningen omkomme i den store trængsel og resten er

??????????? Hvilken befolkning; Os Jøder, vi er Guds menighed (Israel)

> [...]
> bitter sorg over ham, ligesom man sørger over sin førstefødte. Zak.12,10.

Gud har udgydet sin Ånd, på pinsedagen for ca 2000 år siden, er du ikke
engang klar over det???

> [...]
dette
> rige - ER - en national genfødsel og så er Rom 2,28-29 også en realitet

JA-JA, Hvad skulle Gud dog bruge et Tempel til, når Jesus en gang for alle
har hænge på Korset og igennem de Kristne har bygget en Åndelig Tempel
hvor han bor ved Helligånden.

> "Tænke tanke", Erik L. For du tager fejl her.

> Hvordan det ??

Det er Gud der har bygget byen!

Fra : Andreas Falck

Dato : 08-12-01 19:02

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> JA-JA, Hvad skulle Gud dog bruge et Tempel til,
> når Jesus en gang for alle har hænge på Korset
> og igennem de Kristne har bygget en Åndelig
> Tempel hvor han bor ved Helligånden.

Der er jo lige det, at Erik D ikke anerkender at der kun findes frelse
i Jesus. Han mener at jøder ikke skal frelses p.g.a. Jesu offerdød,
men jøder frelses ved ofring af dyr!! - Hvilket formasteligt
afgudsdyrkeri han gør sig til talsmand for.

Andreas Falck - ICQ 108 480 093
--
"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk
"Det evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk

Fra : E.Dalgas

Dato : 08-12-01 19:40

Andreas Falck <andreas.falck@ulrikkenborg.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9utkjc$ntn$1@egon.worldonline.dk...
> "Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
>
> [ ... ]

Næh, stråmændenes store fader nedværdiger sig selv til at komentere gruppens
mest selvretfærdige hykler, jeg bør vel være beæret.

> Der er jo lige det, at Erik D ikke anerkender at der kun findes frelse
> i Jesus.

Løgn !

> [...]

Løgn !

>Hvilket formasteligt
> afgudsdyrkeri han gør sig til talsmand for.

Har du overhovdet ingen skam i livet ??

--

************
E. Dalgas

Fra : Erik Larsen

Dato : 08-12-01 20:05

"E.Dalgas" <erik-dalgas@mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse

Løgn ! Løgn ! og Løgn !

Er altså stærke ord over for en mand der taler sandt!

Men som sagt, følg du Mogens Hansen og hans LO slæng og
deres ugudelige ideer, du ved jo selv hvor de drager hen.

Erik L

Fra : E.Dalgas

Dato : 08-12-01 22:17

Erik Larsen <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:cUtQ7.88$EU1.2302@news.get2net.dk...

> "E.Dalgas" <erik-dalgas@mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse
>

> Løgn ! Løgn ! og Løgn !
>
> Er altså stærke ord over for en mand der taler sandt!

Der er ikke skyggen af sandhed i de anklager, du nu også tilslutter dig.
Derfor er betegnelsen "løgn" helt korrekt.

> Men som sagt, følg du Mogens Hansen og hans LO slæng og
> deres ugudelige ideer, du ved jo selv hvor de drager hen.

Moses Hansen og hans LO slæng, som du kalder dem, kender jeg intet
personligt til, så hvor de skal hen vil jeg lade være usagt. Hvor jeg skal
hen, er det der er vigtigt for mig og derfor KAN jeg ikke gå på kompromis
med det skrevne ord. Heller ikke selvom der er et par kævle hoveder som
anklager mig, fordi de ikke gider at sætte sig ind i HVAD skriften siger og
HVILKE sammenhænge det siges i.

--

************
E. Dalgas

Fra : Erik Larsen

Dato : 08-12-01 20:00

"Andreas Falck" <andreas.falck@ulrikkenborg.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men jøder frelses ved ofring af dyr!! - Hvilket formasteligt
> afgudsdyrkeri han gør sig til talsmand for.

Gud hader det, Men hvad biller du dig ind, sådan at holde med mig.
Du skulle som så mange gange modsige mig, så vi kan få lidt raballer
inden alt bliver for kedeligt her. Vis dog lidt hensyn, her op imod Julen,

Your Brother in Crist, Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 08-12-01 21:03

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> [...]
> Du skulle som så mange gange modsige mig, så vi kan få lidt raballer
> inden alt bliver for kedeligt her. Vis dog lidt hensyn, her op imod

Jamen jeg har det da heller ikke helt godt, at det første jeg læser af
dine indlæg siden du er sluppet ud af mit filter, er et hvor jeg må
give dig ret! Det er ganske katastrofalt, - og så lige her op til jul,
som du selv påpeget. Dét må vi se at få lavet om på!!

Fra : Erik Larsen

Dato : 08-12-01 21:08

> [...]
> give dig ret! Det er ganske katastrofalt, - og så lige her op til jul,
> som du selv påpeget. Dét må vi se at få lavet om på!!

Vær dog barmhjerdig, killerfill mig sammen med Mormonerne og Liv4him

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 08-12-01 21:12

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Vær dog barmhjerdig, killerfill mig

Næh, så let skal du heller ikke slippe!

> sammen med
> Mormonerne og Liv4him

Jeg har hverken killfiltret mormoner eller Live4him.

Fra : Erik Larsen

Dato : 09-12-01 00:10

> "Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
>
> [ ... ]
>
> Næh, så let skal du heller ikke slippe!

> Jeg har hverken killfiltret mormoner eller Live4him.

Sammen med dem, skulle du killerfille mig?

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 09-12-01 00:14

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]

> Sammen med dem, skulle du killerfille mig?

Nej da, som sagt så slipper du ikke så let, - slet ikke når du skriver
noget der er både rigtigt og sandt!

Fra : Erik Larsen

Dato : 09-12-01 08:32

"Andreas Falck" <webmaster@bibel-skole.dk> skrev i en meddelelse
> "Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
>
> [ ... ]

> Nej da, som sagt så slipper du ikke så let, - slet ikke når du skriver
> noget der er både rigtigt og sandt!

Er jeg så ikke " Killerfilet" på din PC???

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 09-12-01 11:52

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Er jeg så ikke " Killerfilet" på din PC???

Nej, det er du faktisk ikke så længe jeg kan føre en fornuftig debat
debat med dig på en seriøs måde!

Fra : Erik Larsen

Dato : 09-12-01 14:43

> "Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
>
> [ ... ]
>
> Nej, det er du faktisk ikke så længe jeg kan føre en fornuftig debat
> debat med dig på en seriøs måde!

Jeg takker for den nuværende tillid, med ønsket om at vi sammen må finde
sandheden i Kristus, så vi sammen vil kravle på vores for at tilbede den
Levende Guds søn for hans Nåde og barmhjertighed.

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 09-12-01 22:36

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Jeg takker for den nuværende tillid, med ønsket om
> at vi sammen må finde sandheden i Kristus, så vi
> sammen vil kravle på vores for at tilbede den
> Levende Guds søn for hans Nåde og barmhjertighed.

Amen.

Fra : Live4Him

Dato : 10-12-01 00:01

"Andreas Falck" <webmaster@bibel-skole.dk> wrote in message
> "Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
>
> [ ... ]
>
> Amen.

Amen.

jørgen.

Fra : E.Dalgas

Dato : 08-12-01 19:33

Erik Larsen <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:gbsQ7.59$EU1.1974@news.get2net.dk...

> "E.Dalgas" <erik-dalgas@mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor står der at Gud vil bygge et Tempel mere?????

> og
>
> Men det Tempel er jo allerrede Bygget???

Ja og revet ned igen. Ifølge skriftstedet her, skal der i trængsel tiden stå
et tempel igen.

>Jeg læser ingen steder der skal
> bygges et nyt???

Om Antikrist står der skrevet :

han, som sætter sig imod og ophøjer sig over alt, hvad der hedder Gud og
helligdomm, så han tager sæde i Guds tempel og udgiver sig selv for at være
Gud. 2 Thess 2,4.

Hvordan kan Antikrist tage sæde i et tempel som ikke er der ?? Hvordan kan
et tempel måles (Åb 11), som ikke er der ??

> Mogens Hansens Jøder.

Hvorfor kalder du dem det ?? Jøder er vel..... jøder, ikke.

> ??????????? Hvilken befolkning;

Den Israelske selvfølgelig.

>Os Jøder, vi er Guds menighed (Israel)

Ja, vi er taget ud af hedninge folket, mens Israels frelse blev sat på
"hold". Når vi (hednigene) er gået fuldtalligt ind, skal "start knappen"
aktiveres (ang Israel )igen.

Jeg vil nemlig ikke, at I skal være uvidende om denne hemmelighed, brødre!
(for at I ikke skal være kloge i egne tanker): at der er kommet forhærdelse
over en del af Israel, indtil hedningerne fuldtalligt er gået ind;
Rom.11,25.

Zak.12,10.

> Gud har udgydet sin Ånd, på pinsedagen for ca 2000 år siden, er du ikke
> engang klar over det???

Jo og hva så ??

> JA-JA, Hvad skulle Gud dog bruge et Tempel til, når Jesus en gang for alle
> har hænge på Korset og igennem de Kristne har bygget en Åndelig Tempel
> hvor han bor ved Helligånden.

Templet skal bruges, når den kristne tidsalder afsluttes.

Mener du det Himmelske Jerusalem ??

--

************
E. Dalgas

Fra : Erik Larsen

Dato : 08-12-01 20:30

> [...]
>
> han, som sætter sig imod og ophøjer sig over alt, hvad der hedder Gud og
> helligdomm, så han tager sæde i Guds tempel og udgiver sig selv for at

Det er jo netop det Satan prøver på lige nu, at tage plads i Guds Helligdom,
der hvor Helligånden bor i vore hjerter, Guds Tempel.

> Hvordan kan Antikrist tage sæde i et tempel som ikke er der ?? Hvordan kan
> et tempel måles (Åb 11), som ikke er der ??

Når han kan måle Templet, er det der!

> Hvorfor kalder du dem det ?? Jøder er vel..... jøder, ikke.

Ja Jøder er Jøder, men Jøder de er dem der er omskåret på deres hjerter af
Guds Ånd. MHs Jøder høre ikke Gud til med deres udvordes omskæring uden
ofringer og synsforladelse.

> Ja, vi er taget ud af hedninge folket, mens Israels frelse blev sat på
> "hold". Når vi (hednigene) er gået fuldtalligt ind, skal "start knappen"
> aktiveres (ang Israel )igen.

Ja de hedninger der vil /de MH Jøder der vil omvende sig og bliver født på
ny.

> [...]
forhærdelse
> over en del af Israel, indtil hedningerne fuldtalligt er gået ind;

Er det virkeligt svært at forstå, DE som er hugget af stammen er hugget af
for altid, dog i Herre Jesus store nåde tillader han dem hvis forfædre, der
blev hugget af stammen at blive podet på træet igen sammen mad alle andre
(hedningerne). de får ingen særbehandling fordi der kun er frelse i navnet
Jesus. Elles gør du Gud til en løgner.

> Jo og hva så ??

> Templet skal bruges, når den kristne tidsalder afsluttes.

Et evig offer og en evig pagt med Gud i Jesus Kristus død og opstandelse der
afsluttes,???? nu må du stramme den lidt op, Kan du ikke selv hører det ikke
er i overensstemmelse med evangeliet???

Kristendommen afslutter aldrig, den fortsætter lige ind i himmelen sammen
med Jesus ved hans Genkomst i skyen.

> Mener du det Himmelske Jerusalem ??

JA

Erik L

Fra : Andreas Falck

Dato : 08-12-01 21:03

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> [...]
> på træet igen sammen mad alle andre (hedningerne). de får
> ingen særbehandling fordi der kun er frelse i navnet

Jamen Erik L., stil nu ikke så store forhåbninger, der er jo nogen der
ikke vil/kan forstå, at jøderne (på grund af deres forkastelse af
Messias) blev hugget af STAMMEN, og at hedninger der tager imod
Messias, bliver indpodet på DEN SAMME STAMME, og at det er den eneste
STAMME (sandt Guds folk) der nogen sinde har været, er, og vil være.

Deres falske lære om jøderne er en ny idé der først begyndte at dukke
op for ca. 150-200 år siden, - for den tid fandtes denne lære ikke
bland folk der kalder sig kristne!

Sådan er det også med deres evolutioniske idéer, som de godt nok
bruger skabelsestermer om, men stadig ikke er andet end evolutionære
tanker hældt lidt over med nogle bibelske skabelsesbendinger, - og det
vil de have at kristne skal tro på!

Ja, vildfarelse og falske lærdomme har det let nu om stunder.

Fra : E.Dalgas

Dato : 08-12-01 21:57

Erik Larsen <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:dUtQ7.89$EU1.2302@news.get2net.dk...

> [...]
Helligdom,
> der hvor Helligånden bor i vore hjerter, Guds Tempel.

Er du ligeglad med begreber som kontekst og troværdighed når du tolker din
Bibel, jeg tror det efterhånden. Det du kommer med her har ikke en bønne med
2Tess.2,4 at gøre. Læser du overhovdet i skriften, eller sidder du bare og
fisker skriftsteder frem der kan passe ind i det puslespil du har gang i ??

v1Med hensyn til vor Herres Jesu Kristi komme og spørgsmålet om, hvordan vi
skal samles med ham, beder vi jer, brødre:

Her tales om Jesu genkomst, tror du på den ??

v2 lad jer ikke straks bringe fra besindelsen eller skræmme hverken ved
nogen ånd, noget ord eller noget brev, der foregives at være fra os, som om
Herrens dag var lige forestående. v3 Lad ingen vildlede jer på nogen måde.
Først må jo frafaldet komme, og lovløshedens menneske, fortabelsens søn,
åbenbares,

Fortabelsens søn, er Antikrist som helt konkret skal fremstå på jorden. tror
du på det ??

v4 han, som sætter sig imod og ophøjer sig over alt, hvad der hedder Gud og
helligdomm, så han tager sæde i Guds tempel og udgiver sig selv for at være
Gud.

HAN skal, når han er trådt frem, tage sæde i Guds tempel, tror du på det ??

Hvis ikke så forklar mig grunden til at du åndeliggøre en tekst som taler om
noget helt og aldeles konkret ??

> Når han kan måle Templet, er det der!

Ja og derfor skal det bygges igen.

http://www.bible-prophecy.com/temple.htm

> Ja Jøder er Jøder, men Jøder de er dem der er omskåret på deres hjerter af
> Guds Ånd. MHs Jøder høre ikke Gud til med deres udvordes omskæring uden
> ofringer og synsforladelse.

MH`s jøder er dog del af et folk som har Guds løfter talt over sig. Bare
rolig Erik L, MH`s jøder skal nok for øjne og hjerte op for Jesus, for det
har Gud jo sagt at de skal have. Indtil da, beskyttes folket og landet, imod
dets fjender. Det ved MH og det ved jeg.

> Ja de hedninger der vil /de MH Jøder der vil omvende sig og bliver født på
> ny.

Hvad skal der ske når hedningene er gået fuldtalligt ind ??

> [...]
> blev hugget af stammen at blive podet på træet igen sammen mad alle andre
> (hedningerne). de får ingen særbehandling fordi der kun er frelse i

Nå gør jeg det. Næh, jeg tror ligesom Paulus at GUD har MAGT til at indpode
jøderne på oliventræet igen. Jeg tror han kan, vil og altid har haft det
øje.

Du forstår åbenbart ikke hvad Rom 11 fortæller, så jeg hjælper dig lidt. (Se
parenteserne) :

Men hvis deres fald (jødernes) betød rigdom for verden, og det, at de ikke
kom med, betød rigdom for hedningerne, hvor meget mere vil det da ikke
betyde, når de (jøderne) kommer fuldtalligt med! Rom 11,12

Thi hvis deres(jødernes) forkastelse har bragt verden forligelse, hvad vil
så deres(jødernes) antagelse bringe andet end liv af døde? Rom.11,15

Men om nu nogle af grenene (jøderne) blev brudt af, og du (hedning), som
hører til et vildt oliventræ, blev indpodet iblandt dem (jøderne) og sammen
med dem (jøderne) fik del i oliventræets rod med dens fede saft, så skal du
(hedning) ikke derfor være hovmodig over for grenene (jøderne); Rom.11,17

Nu vil du (hedning) vel sige: »Der blev brudt grene (jøder) af, for at jeg
kunne blive indpodet.« Vel, de (jøderne) blev brudt af på grund af deres
vantro, og du (hedning) har din plads på grund af din tro; vær ikke
overmodig, men frygt! Rom.11,19-20.

Men også de andre (jøderne) skal blive indpodet, hvis de ikke bliver i deres
vantro; Gud har jo magt til at indpode dem (jøderne) igen.Thi når du
(hedning) blev hugget af det vilde oliventræ, som du af naturen hører til,
og imod naturens orden blev indpodet i et ædelt oliventræ (jødernes), hvor
meget snarere skal da ikke de andre (jødernes) indpodes i deres eget
oliventræ, som de (jøderne) af naturen hører til. Rom.11,23-24.

Hvis der er nogen af os to der gør GUD til en løgner er det dig selv. Du
taler jo direkte IMOD Guds ord.

> [...]
der
> afsluttes,???? nu må du stramme den lidt op, Kan du ikke selv hører det

Næh, det passer perfekt med evangeliet om Guds Rige (1000 års Riget) som
Jesus forkyndte for Jøderne. Men selvfølgelig vil det skabe forvirring når
man ligesom du gør det, blander dette evangelium sammen med Pauluses`
evangelium til hedningene. (forvirringen er helt på din side, Erik L)

> Kristendommen afslutter aldrig, den fortsætter lige ind i himmelen sammen
> med Jesus ved hans Genkomst i skyen.

Hvad mener du med "kristendommen" ?? Kirken/menigheden eller dens
lære/forkyndelse ?? Sig mig lige, tror du ikke på bortrykkelsen af Kristi
Legeme ??

Så 1000 års riget er altså ikke noget der skal ske på jorden, eller hvad ??

Og han siger til ham: »Sandelig, sandelig siger jeg eder: I skal se Himmelen
åben og Guds engle stige op og stige ned over Menneskesønne Joh.1,51.

Har du evt, en forklaring på dette vers ??

--

************
E. Dalgas

Fra : Erik Larsen

Dato : 09-12-01 00:09

> [...]
> meget snarere skal da ikke de andre (jødernes) indpodes i deres eget
> oliventræ, som de (jøderne) af naturen hører til. Rom.11,23-24.

Kære Erik, Nu vrøvler du, for er de Jøder, er de Guds folk og behøver ikke
blive indpodet, Jøderne er de voksende grene, det er derfor de kaldes Jøder.
Når de klippes af er de ikke Jøder længere, de er ikke Israel længere, de er
ikke Guds menighed længere, og MHs Jøder er de afklippede Jøders efterkommer
og har ikke noget med den levende Treenige Gud at gører, INTET.

Bygger disse MH Jøder et Tempel i Jerusalem, vil hverken Faderen, Jesus
eller Helligånden modtage de slagteoffer, disse MHs Jøder eventuelt vil
Offer til deres gud. Disse MH Jøder kan kun opnå Syndsforladelse i Jesus
Kristus Guds levense søn, som blev korsfæstet for vore synder, og kun på
lige fod med alle andre mennesker på jorden.

Desuden mener jeg denne debat er uddybet og behøver ikke starte forfra for
tredie gang. Slut!

Erik L

Fra : E.Dalgas

Dato : 09-12-01 01:15

Erik Larsen <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:R6xQ7.124$EU1.3456@news.get2net.dk...

> [...]
efterkommer
> og har ikke noget med den levende Treenige Gud at gører, INTET.

Du stamper IMOD broden, Erik L og taler DIREKTE imod Guds ord. Gud har magt
til at klippe af og indpode igen, sådan siger ordet så det er ordet du
mener, der vrøvler.

> Bygger disse MH Jøder et Tempel i Jerusalem, vil hverken Faderen, Jesus
> eller Helligånden modtage de slagteoffer, disse MHs Jøder eventuelt vil
> Offer til deres gud.

Bygger de ? Det gør de !

>Disse MH Jøder kan kun opnå Syndsforladelse i Jesus
> Kristus Guds levense søn, som blev korsfæstet for vore synder, og kun på
> lige fod med alle andre mennesker på jorden.

Igen glemmer du deres løfter og endemål :

Herren vil gøre dig til hoved, ikke til hale; du vil stadig komme højere op,
ikke længere ned, hvis du lytter til Herren din Guds befalinger, som jeg
giver dig i dag, og omhyggeligt følger dem, 5Mos.28,13.

Hvad tror du der sker når Israel omvender sig og begynder at holde klage
sange, fordi de korsfæstede Jesus Kristus, deres Messias.

> Desuden mener jeg denne debat er uddybet og behøver ikke starte forfra for
> tredie gang. Slut!

Nå mener du det. Min mening er at du intet har uddybet overhovdet. Men helt
iorden, selvom jeg havde forventet at en mand som tillader at anklage sin
modpart for ukristelige synspunkter, også er parat til at bevise rigtigheden
i sine anklager.

--

************
E. Dalgas

Fra : Erik Larsen

Dato : 09-12-01 08:30

> [...]
> iorden, selvom jeg havde forventet at en mand som tillader at anklage sin
> modpart for ukristelige synspunkter, også er parat til at bevise

Kære Erik D;- Så kort som det kan siges; -

Disse MH Jøder tilhører ikke Faderen, Jesus eller Helligånden, de er ikke
frelste. Skal de frelses er der kun Navnet Jesus der kan frelse dem. Disse
MH Jøder skal frelses på lige fod og på samme måde som alle andre der lader
sig frelse, de skal omvende sig og lade sig døbe ApG 2 v 21 & 38.

Gud vil aldrig acceptere et Tempeloffer, et Slagteoffer, et Brændeoffer
eller et Syndeoffer igen. Formålet med at bygge et MH Jøde Tempel vil netop
være at Offer til Gud igen I GT-regi. HVORFOR skulle Gud dog forlade den
Nye Pagt Gud har med os I det offer som Gud selv offrede på Golgata, for at
gå tilbage til den Gamle Testamentes Moseslov Pagt ????

Og hvis Gud vil frelse disse MH Jøder, HVAD skal Gud bruge et Nyt Tempel til
i Jarusalem, Når Gud selv en gang for alle har offert sin søn Jesus Kristus
for alle Mennesker på Golgata og har i Jesus Kristus oprettet en ny og bedre
pagt en EVIG PAGT:

Glædelig Jul

Erik L

Fra : E.Dalgas

Dato : 09-12-01 13:39

Erik Larsen <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:uhFQ7.4$W33.283@news.get2net.dk...

> [...]
>
> Kære Erik D;- Så kort som det kan siges; -
>
> Disse MH Jøder tilhører ikke Faderen, Jesus eller Helligånden, de er ikke

Disse jøder tilhøre et folk som er kaldet og beskyttet af Gud, således at
hensigterne med Israel kan ske som Gud har sagt i sit ord. Hvis MH siger at
de ER frelste (idag), har han et forklarings problem. Hvis MH derimod siger
at folket Israel er bestemt (udvalgt) til frelse, har han ret.

> [...]
lader
> sig frelse, de skal omvende sig og lade sig døbe ApG 2 v 21 & 38.

Ifølge det profetiske ord, vil de omvende sig og tage imod deres Messias
(Jesus Kristus) så hvad er dit problem ??

> Gud vil aldrig acceptere et Tempeloffer, et Slagteoffer, et Brændeoffer
> eller et Syndeoffer igen. Formålet med at bygge et MH Jøde Tempel vil
netop
> være at Offer til Gud igen I GT-regi.

Et genfødt Israel, som tjener Gud i den fuldkomne og opfyldte lov som Jesus
Kristus har tilvejebragt, vil bringe offer tjenesten i ret perspektiv. Der
har ALDRIG været frelse for Israel i kraft af deres ofre.(Hebr.10,4)

Da sagde Samuel: »Vil Herren hellere have brændofre og slagtofre end
lydighed mod Herren? Nej, at adlyde er bedre end offer, at lytte er bedre
end vædderes fedt. 1Sam.15,22.

For du vil ikke have slagtoffer, og bringer jeg brændoffer, tager du ikke
imod det; mit offer, Gud, er en sønderbrudt ånd, et sønderbrudt og
sønderknust hjerte afviser du ikke, Gud. Sl.51,18-19.

Hvad skal jeg med jeres mange slagtofre? siger Herren. Jeg er mæt af
brændofre af væddere og fedtet af fedekvæg; blod af tyre, lam og bukke vil
jeg ikke have.Es 1,11

> HVORFOR skulle Gud dog forlade den
> Nye Pagt Gud har med os I det offer som Gud selv offrede på Golgata, for
at
> gå tilbage til den Gamle Testamentes Moseslov Pagt ????

Gud går ikke tilbage til noget gammelt, Han skaber et nyt Israel (genfødt)
som er lydige af hjertet. En ny pagt, som ikke ophæver loven, men opfylder
den.

Tro ikke, at jeg er kommet for at nedbryde loven eller profeterne. Jeg er
ikke kommet for at nedbryde, men for at opfylde. Sandelig siger jeg jer: Før
himmel og jord forgår, skal ikke det mindste bogstav eller en eneste tøddel
forgå af loven, før alt er sket. Matt.5,17-18.

GT ofrene pegede frem mod det fuldkomne offer, Jesus blev på Golgata kors.
Dette fuldkomne offer, er grundlaget for os der frelses i den kristne
menigheds tidsalder og det bliver grundlaget for det genfødte Israels
frelse. Men i Freds Riget (1000 års Riget) vil frelsesgrundlaget ændre sig.
Den frie nåde som Paulus forkyndte til os hedninge, vil blive afløst af DEN
FULDKOMNE LOV`s tjeneste, forvaltet af den første genfødte NATION på jorden,
ISRAEL. Så hvorfor ofre, spørger du ? Af den grund som hele tiden har været
hensigten med Israels offertjeneste, men som blev hindret ved deres store
ulydighed mod Herren.

Kong Salomos bøn :

så hør fra himlen, hvor du bor, enhver bøn og bønfaldelse, som kommer fra et
menneske og fra hele dit folk Israel, når nogen føler sig ramt og lider og
udbreder sine hænder mod dette hus; tilgiv, og gengæld enhver efter al hans
færd - du kender jo hans hjerte, for du alene kender menneskenes hjerte -
for at de må frygte dig og vandre ad dine veje, så længe de lever på den
jord, du gav vore fædre. Også når de fremmede, som ikke hører til dit folk
Israel, men kommer fra et fjernt land for dit store navns skyld og for din
stærke hånds og din løftede arms skyld, kommer og beder vendt mod dette hus,
så hør fra himlen, hvor du bor, og gør, hvad den fremmede råber til dig om,
for at alle jordens folk skal kende dit navn og frygte dig ligesom dit folk
Israel og forstå, at dit navn er udråbt over dette hus, som jeg har
bygget.2Krøn.6,27-33.

(Om templet i 1000 års Riget. Ezekiel kap 40)

> [...]
Kristus
> for alle Mennesker på Golgata og har i Jesus Kristus oprettet en ny og

I ham har vi forløsning ved hans blod, tilgivelse for vore synder ved Guds
rige nåde Den gav han os i rigt mål med al visdom og indsigt ved at lade os
kende sin viljes hemmelighed ud fra den gode beslutning, han selv forud
havde fattet om den frelsesplan for tidernes fylde: at sammenfatte alt i
Kristus, både det himmelske og det jordiske.Ef.1.7-10.

Forstår du dette ??

Israels endemål er det jordiske Jerusalem og den fuldkomne lovs tjeneste.
Den kristne menigheds endemål er det Himmelske Jerusalem og den tjeneste der
udgår derfra. Begge, sigter mod 1000 ÅRS RIGET hvor ALT er sammenfattet i
kristus, både det Himmelske og det jordiske.

Og han sagde til ham: »Sandelig, sandelig siger jeg jer: I skal se himlen
åben og Guds engle stige op og stige ned over Menneskesønnen.« Joh.1,51.

--

************
E. Dalgas

Fra : Erik Larsen

Dato : 09-12-01 14:40

> Erik Larsen <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:uhFQ7.4$W33.283@news.get2net.dk...

> sin

> Disse jøder tilhøre et folk som er kaldet og beskyttet af Gud,

VRØVL, disse MH Jøders forfædre der dengang var Jøderne blev forkastet af
Gud, til fordel for hedningefolket. Et hedningefolk, som Paulus henviser til
som dagens Jøder, Rom 2 v 28-29 fordi Gud omskar dem i dåben, til Jesus
Kristus jordiske Legeme, en hjertesomskærelse.

Jeg mener denne tråd er slut, fordi jeg skal til Struer og have
eftermiddagskaffe.

Erik

Fra : E.Dalgas

Dato : 09-12-01 15:06

Erik Larsen <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:kSJQ7.71$W33.1412@news.get2net.dk...

> [...]
> som dagens Jøder, Rom 2 v 28-29 fordi Gud omskar dem i dåben, til Jesus
> Kristus jordiske Legeme, en hjertesomskærelse.

Siger du at mænd som : Abraham, Isak og Jakob blev forkastet af Gud. Hvor
står det i skriften ?? Siger du også at mænd som : Moses, Joshua og kong
David blev forkastet. Hvor står det ??

> Jeg mener denne tråd er slut, fordi jeg skal til Struer og have
> eftermiddagskaffe.

Hvad du mener, ved jeg, derfor er det jo at du lader du denne tråd slutte
med en KLAR benægtelse af Guds løfter til Israels fædrende ophav. Uden
iøvrigt at svare eller komentere de skriftbeviser der bliver lagt frem for
dine øjne. Ja ja, må kaffen smage dig.

--

************
E. Dalgas

Fra : Erik Larsen

Dato : 09-12-01 15:39

> [...]
> står det i skriften ?? Siger du også at mænd som : Moses, Joshua og kong

Hold da op mand, det er lige og rent ud langt uden for debattens indhold,

MEN NEJ de Mænd du her nævner er ikke Faldne MH Jøder og de levede heller
ikke samtidig med de faldne MH Jøders forfædre der fald.

> [...]
> med en KLAR benægtelse af Guds løfter til Israels fædrende ophav. Uden
> iøvrigt at svare eller komentere de skriftbeviser der bliver lagt frem for

De kommer alle herud for at gå ned til fjorden, så jeg bliver hjemme
alligevel!

Erik L

Fra : E.Dalgas

Dato : 09-12-01 20:35

Erik Larsen <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:_JKQ7.79$W33.1675@news.get2net.dk...

> "E.Dalgas" <erik-dalgas@mail.sonofon.dk> skrev i en meddelelse

Hvor

> Hold da op mand, det er lige og rent ud langt uden for debattens indhold,

Det gør det langtfra. Dette er CENTRALT for debattens indhold.

> MEN NEJ de Mænd du her nævner er ikke Faldne MH Jøder og de levede heller
> ikke samtidig med de faldne MH Jøders forfædre der fald.

Er du ikke klar over at Israels løfter om, Folket, Landet og Riget, står
fast pga fædrene ? Nej det er du vel ikke. Hvis det ikke var således, hang
disse løfter forlængst i en tynd tråd, men hør lige her :

Thi jeg kunne ønske selv at være bandlyst fra Kristus, om det kunne gavne
mine brødre, mine kødelige stammefrænder. De er jo israelitter, dem tilhører
barnekårene og herligheden og pagterne og lovgivningen og tempeltjenesten og
forjættelserne, dem tilhører fædrene, og fra dem stammer ifølge sin kødelige
herkomst Kristus, som er over alle ting, Gud højlovet i evighed! Amen.
Rom.9,3-5. (se evt.KJV)

Hvem er Isralitterne ? Det er dem, for hvem,
barnekårene,herligheden,pagterne,lovgivningen,
tempeltjenesten,forjættelserne, er blevet til del, ikraft af deres fædres
tro og lydighed mod Gud. De selvsamme fædre som Kristus selv, ifølge sin
kødlige herkomst, nedstammer fra. (Guds klare ord, Erik L)

Dog er det ikke således at forstå, at Guds ord har svigtet; thi det er ikke
alle dem, der stammer fra Israel, som virkelig er israelitter; ej heller er
de alle sammen børn, fordi de er Abrahams afkom, men: »kun gennem Isak skal
afkom nævnes efter dig.« Det vil sige: det er ikke de kødelige børn, der er
Guds børn, men det er kun de børn, som er født i kraft af forjættelsen, der
regnes for afkom. Rom.9,6-9.

Ud af Israels folk, skal tages en rest som fødes ikraft af forjættelse,
ellers ville Guds ord jo svigte. Dette er nøjagtig det samme som for
hedningene. Kristus døde for alle mennesker, for at kunne frelse alle. Men
desvære er det langtfra alle hedninge der tager imod frelsen, kun en lille
del af folkeslagene gør det. Løfterne til fædrene, sikre at nationen Israel
bliver bevaret og at landet bliver beskyttet, hvorfor ? Fordi at når tiden
er inde, skal også en del af Israel frelses og denne del skal så udgøre den
genfødte nation der skal træde ind i 1000 års Riget. Så selvom Israel idag
har del i forjættelserne som blev givet til fædrene og som blev opfyldt af
Kristus, vil det i sidste ende (når tiden er inde), kun være dem der FØDES
ikraft af forjættelsen, der arver løfterne.

Konklusionen kan kun være den at udelukker du/man Israel fra deres fædrene
ophav (Abraham) og de løfter (Moses) der blev givet dem. Svare det til, på
forhånd, at udelukke en hedning fra frelsen i Kristus. Ville du vove det ??
Næppe !

Og lad nu være med de sædvanlige indvendinger om at : "Israel kan da bare
tage imod Jesus ligesom vi har gjort det". For det kan Israel ikke, de er jo
blændet af Gud, indtil hedningene er gået fuldtalligt ind til frelsens
hvile, således de ikke ser eller forstår at Jesus Kristus er deres Messias.

Hvorledes forholder det sig da? Det, Israel søger, har det ikke opnået, men
de udvalgte har opnået det; de øvrige derimod blev forhærdede, som der står
skrevet: »Gud har givet dem en sløvhedens ånd, øjne, de ikke kan se med,
øren, de ikke kan høre med, indtil den dag i dag. Rom.11,7-8.

--

************
E. Dalgas

Fra : P.N.

Dato : 07-12-01 15:30

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> besked til de kristne ved at angribe Udringsminister Per stig Møller og
> truge Udenrigsministeren med en kort regeringstid hvis han ikke omvender

Jeg ved ikke hvorfor, men jeg kommer sådan til at tænke på NUR når jeg læser
Erik Larsen´s indlæg.

PS håber snart at Jesus kommer, det ville være skønt at se ham.

MVH P.N.

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 07-12-01 22:56

"P.N." <pip160@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
læser
> Erik Larsen´s indlæg.
>
> PS håber snart at Jesus kommer, det ville være skønt at se ham.

Nåeee NUR Fresco proff printeren
Ja, Jesus må gerne snart hente sin brud, så håber jeg, at jeg har olie på
min lampe når han kommer. Jeg er taknemmelig for, at jeg ikke skal afgøre
Israels frelse.
Det faldt mig lige ind, Jesus sidder jo ved Faderens højre hånd. Gad vide om
Erik Larsen sidder ved venstre hånd - ja måske ikke lige Faderens venstre,
men pyt, E.L får nu nok ikke så meget at skulle have sagt, når det kommer
der til.

Guds fred og olie over de oprørte vande.
Ernst

Fra : Erik Larsen

Dato : 08-12-01 05:32

> E.L får nu nok ikke så meget at skulle have sagt, når det kommer
> der til.

Jeg håber jeg heller ikke, Al magt og Kraft er givet til Guds Ord og
i Guds Ord er der frelse.

Hvis Danmarke Præstestand talte Guds Ord fra er rent hjerte, Uforfalsket
Uden Økumenisk kompremisser og Uden at hykle religiøse afdyrker,

Så ville der ske noget vidunderligt kraftfuld her i Danmark,

Erik L