Sort/hvid tv billed
Fra : Peter Krogh

Dato : 04-12-01 18:08

Hejsa, jeg har et Nvidia GeForce2 400mx 64mb grafikkort med tv-out. Mit OS
er WinXP. Jeg har tillige det nyeste Detonator 23.11

Jeg har prøvet med Twin View og husket at bruge det rigtige format (både PAL
B og G), men stadig ingen farver på tv'et.

Har også prøvet med et TV-tool program.

Er der nogle der kan redde min dag?

Mvh Peter

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 04-12-01 18:18

"Peter Krogh" <hardwired@12move.dk> wrote in message
> [...]
PAL
> B og G), men stadig ingen farver på tv'et.

Jeg kan da prøve...
Bruger du et s-vhs kabel? Hvis du gør dette og fjernsynet ikke understøtter
s-vhs får du et sort hvid billede. Prøv i stedet at bruge et composite kabel
(stikket minder om et minijack).

--
Søren Hjelholt

"Døm din succes ud fra, hvad du har opgivet for at opnå den!" - Dalai Lama

Fra : Thomas

Dato : 04-12-01 18:22

"Peter Krogh" <hardwired@12move.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
PAL
> B og G), men stadig ingen farver på tv'et.

Hej Peter

Jeg vil tro det skyldes at dit TV ikke understøtter Super-VHS. Jeg havde det
samme problem (brugte en Super-VHS -> scart konverter) indtil jeg fandt ud
af at jeg kunne sætte mit grafikkort til at sende signalet ud som composit i
stedet for super-VHS (det var inde under diplay
properties/settings/advanced/outputenhed).

Venlig hilsen
Thomas

Fra : Thomas Pedersen

Dato : 05-12-01 15:07

Hvis dette er mulig er det helt klart at fortrække, da man mister en smule
kvalitet ved at køre den igennem en svhs til composit konverter. Ellers prøv
og benyt tvtools (www.tvtool.de) Det kan ofte også gøre tricket.

Mvh
Thomas Pedersen
www.av-supply.dk

Fra : Peter Krogh

Dato : 05-12-01 19:48

Jeg har afprøvet tvtools.de og jeg har smækket kabelt i min video, da den
skulle have s-vhs scart stik, men lige lidt/meget har det hjulpet. kan det
måske være kortet der er noget galt med?!?

Mvh. Peter

Fra : -=Madsen=-

Dato : 05-12-01 20:10

<------------->
> Jeg har afprøvet tvtools.de og jeg har smækket kabelt i min video, da den
> skulle have s-vhs scart stik, men lige lidt/meget har det hjulpet. kan det
> måske være kortet der er noget galt med?!?
Tja eller dine driver ?, men prøv at lytte lidt til Thomas oven for, vil
mene det er det

Fra : Peter Krogh

Dato : 12-12-01 18:52

Hej, jeg vil bare lige sige tak for jeres hjælp. Det var simplethen fordi
jeg ikke kunne køre svhs på mit tv, en konverter(til 29,-) til en anden
udgang i mit GF-kort løste problemmet med de manglene farver.