Jesu fødsel og hvad deraf fulgte
Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 04-12-01 16:52

På foranledning af den forestående højtid, kunne
jeg godt tænke mig at kaste et nyt emne ind i debatten,
nemlig hvad Jesu fødsel har betydet for jer personligt.

Har det betydet noget?
Hvordan betragter I Ham som person?
Hvor forestiller I jer, at han er nu?
Hvad er jeres forventninger til Ham?
Hvad giver I ham?

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 04-12-01 17:52

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> På foranledning af den forestående højtid, kunne
> jeg godt tænke mig at kaste et nyt emne ind i debatten,
> nemlig hvad Jesu fødsel har betydet for jer personligt.
>
> Har det betydet noget?

Ja, det er nok den vigtigste verdenshistoriske begivenhed overhovedet, når
man betragter konsekvenserne...

> Hvordan betragter I Ham som person?

Som langt fornuftigere end visse herinde lægger op til! ;-D

Han er IMHO - sammen med Buddhaen og Ghandi - eet af de største og mest
kærlige mennesker der har levet....

Men jeg opfatter primært manden som tilgivende.
Jeg KAN bare ikke tro på Jesus som den straffende Verdensdommer, uanset hans
egne udsagn. Efter Genopstandelsen var Han jo ikke "den vrede hævner"m vel?
De eneste, Han kan være temmelig verbalt hård over for, er selvglade
forhærdede farisæertyper, og jeg er ganske sikker på at mange af disse får
sig en slem forskrækkelse, når Han engang vender tilbage....

> Hvor forestiller I jer, at han er nu?

Et sted I verdensrummet eller i en anden dimension. Under alle
omstændigheder hos Faderen.

> Hvad er jeres forventninger til Ham?

Tilgivelse. Intet som helst andet.

> Hvad giver I ham?

Det er jo et lidt underligt spørgsmål, da Kristendommen ikke er en
gerningsreligion, men alene bygger på Vorherre og Jesu Nåde over for os.
Men, okay: Jeg har givet Ham min sjæl - så må vi jo se hvad Han kan gøre ved
den! ;-D

Anders Peter Johnsen

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 05-12-01 20:47

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@post8.tele.dk> wrote in message
> [...]
> gerningsreligion, men alene bygger på Vorherre og Jesu Nåde over for os.
> Men, okay: Jeg har givet Ham min sjæl - så må vi jo se hvad Han kan gøre

Tak til Anders Peter, som svarede på mit indlæg.
Jeg undrer mig noget over, at ingen andre har lyst til
at svare på det - julen nærmer sig trods alt.

Mit svar til det sidste spørgsmål er:
Et sønderknust hjerte og en angergiven ånd.

Og vil tilføje, at om vi ikke giver ham det
her i livet, da vil vi senere komme til et punkt,
hvor vi helt naturligt vil gøre det, nemlig når
vi erkender vore synder.
NT forudsiger, at "alle skal bøje knæ for ham."

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Live4Him

Dato : 05-12-01 22:51

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@post8.tele.dk> wrote in message
> Tak til Anders Peter, som svarede på mit indlæg.
> Jeg undrer mig noget over, at ingen andre har lyst til
> at svare på det - julen nærmer sig trods alt.
~~~~~~~~~~~~
Jeg ville gerne have svaret på det, og jeg synes det er nogle gode spørgsmål
du fik samlet der, men jeg er bare så træt for tiden. Det er personlige
problemer (især mit drikkevand), den medicin jeg får, og så årstiden, der
gør at jeg kører for ekstra lavt gear for tiden.

jørgen.

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 05-12-01 23:27

> På foranledning af den forestående højtid, kunne
> jeg godt tænke mig at kaste et nyt emne ind i debatten,
> nemlig hvad Jesu fødsel har betydet for jer personligt.
>
> Har det betydet noget?

Ja, Han voksede op og i 3½ år forkyndte han frelsesbudskabet og blev det
endegyldigt sidste offer til Gud på Golgata Højen. Det betød for mig, at jeg
for 12 år siden i eet splitsekund blev frelst og helbredt for et mangeårigt
misbrug - bare sådan lige i eet nu - uden hjælp, snak, opfølgning, o.s.v. -
bare Jesus. Det var stærkt, siger jeg dig

> Hvordan betragter I Ham som person?

Som sand Gud, som blev født som sand menneske, som udførte sin Faders vilje
her på Jorden. Helt afhængig af Helligåndens vejledning og bønnne samvær med
sin Far i Himmelen.

> Hvor forestiller I jer, at han er nu?

Bibelen siger jo han sidder ved Faderens højre hånd i Himmelen. Hvor det
eksakt er kan jeg ikke sige dig. En dag, mens jeg var nyfrelst, sad jeg og
tænkte lidt over begrebet afstande og tid. Første tænkte jeg, at den
hurtigste fart måtte være lysets hastighed på 300.000km./sek. - waw. Så slog
det mig, at intet kan konkurrere med tankens fart. Så er lysets hastighed
kun en halvdød snegl sammenlignet med. I et nu kan min tanke være på den
anden side af Jorden, på et planet millioner af lysår ude i Universet,
o.s.v.
Siden har jeg haft fuldkommen fred med hvor "Himmelen" er. Ånd og tanke
kender ikke til afstandsbegrænsninger/tid,

> Hvad er jeres forventninger til Ham?

Jeg er i stor forventning til, at sålænge jeg bliver i Ham, bliver Han i
mig, med alt hvad det indebærer. For mig er Jesus den samme i går, i dag og
til evig tid den samme.

> Hvad giver I ham?

Jeg har givet ham mit liv. Det er det eneste "krav" Han stiller. Fordi "Han
elskede mig først" og fyldte mig med sin kærlighed, har det forhåbentlig en
så god afsmittende effekt i mit liv, at andre må mærke det. Det tror jeg er
det Jesus ønsker allermest.

mvh
Ernst

Fra : Tommy Dahl

Dato : 06-12-01 22:53

> På foranledning af den forestående højtid, kunne
> jeg godt tænke mig at kaste et nyt emne ind i debatten,
> nemlig hvad Jesu fødsel har betydet for jer personligt.
>
> Har det betydet noget?

Jeg har fået frihed igennem Jesus Kristus.

> Hvordan betragter I Ham som person?

Søn af Faderen. menesket bindeled til Faderen.
Som person er Han alt det som jeg ikke magter at være.

> Hvor forestiller I jer, at han er nu?

Ved sin Faders højre hånd som advokat for synderen menesket.

> Hvad er jeres forventninger til Ham?

At Han elsker mig, selvom jeg er en odder engang i mellem

> Hvad giver I ham?

Min tro og kærlighed

Guds Fred,

Tommy.