Hvordan deler Mac'erene og PC'erne en Wind~
Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 04-12-01 14:41

En håndfuld Mac'er samt et tilsvarende antal PC'ere skal dele mapper med
jpeg, tiff og andre crossplatform filer via et netværk. Mapperne ligger
på en Windows 2000 server, hvor der skulle være installeret TCP/IP
AppleTalk på.

specs:

Server information
Operative system : Microsoft Windows 2000 Server
Protokoller : TCP/IP - AppleTalk

Server er DHCP Server
Information om Router og DNS er givet af server.

Adresserne :
Reseveret : 192.168.1.1-192.198.1.6
Server IP 192.168.1.10 (99% sikkert - Tjekker i morgen)

Hvordan får man Mac'erne til at se mapperne på PC'eren ? Gøres det ikke
via Chooser->AppleShare->Server IP Address, som tastes manuelt ind ?

Alle Mac'er kører Mac OS 9.X

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 04-12-01 20:27

> [...]
>
> Hvordan får man Mac'erne til at se mapperne på PC'eren ? Gøres det ikke
> via Chooser->AppleShare->Server IP Address, som tastes manuelt ind ?

Så vidt jeg ved, burde du kunne se din server ligesom en ganske
almindelig Mac inde i vælgeren!

Men det er vist ikke helt enkelt at installere den dér Appletalk på
W2000 serveren.

Stig

www.simplesoft.dk - www.macperiferi.dk

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 04-12-01 23:05

Stig Leerbeck <stigleerbeck@mac.com> wrote:

> Så vidt jeg ved, burde du kunne se din server ligesom en ganske
> almindelig Mac inde i vælgeren!

Det regnede jeg også med, men jeg vil gerne vide det på forhånd da jeg
ikke tidligere har eksperimenteret med den slags.

> Men det er vist ikke helt enkelt at installere den dér Appletalk på
> W2000 serveren.

Det er ikke mig, der har installeret AppleTalk på Windows maskinen, så
derfor er jeg ret spændt på hvor nemt det er at få Mac'erne til at se
mappen og kunne putte noget i dem.

Fra : Michael Holm

Dato : 05-12-01 12:07

> [...]
>
> Det er ikke mig, der har installeret AppleTalk på Windows maskinen, så
> derfor er jeg ret spændt på hvor nemt det er at få Mac'erne til at se

Hvordan gik det ??!!

--
- Michael

http://ki-aikido.homepage.dk
kiaikidoRemove@mac.comRemove

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 05-12-01 12:21

Michael Holm <virkerikke@anthro.dk> wrote:

> Hvordan gik det ??!!

Så langt er jeg ikke kommmet endnu, men jeg poster resultatet.

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 05-12-01 16:35

> [...]

> almindelig Mac inde i vælgeren!
>
> Men det er vist ikke helt enkelt at installere den dér Appletalk på

Nej det har jeg i dag måttet konstatere. I følge PC supporteren er
AppleTalk sat rigtigt op på serveren, men da Mac'erne ikke kan fobindes
til serveren blev han alligevel i tvivl.

Alle computerne kører i netværk og der er ingen problemer i at pinge
alle PC'ere, Mac'er og printere fra en tilfældig Mac, men hvis man
prøver at gå i:

Chooser->AppleShare->IP Address og så taster serverens IP nummer, så kan
den ikke se/finde serveren.

I FileSharing på Mac'erne har de også fået de rigtige navne og passwords
indtastet.

Det virker umiddelbart som om at der er en del settings i AppleTalk på
serveren, som skal konfigureres korrekt, men det har jeg desværre ikke
forstand på.

Men der er ikke noget jeg har overset på Mac'erne vel ?????

Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Bruun

Dato : 07-12-01 11:11

Hejsa,
"Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> wrote in message

> [...]
> forstand på.
>
> Men der er ikke noget jeg har overset på Mac'erne vel ?????

Er de inde for samme seed-range?! Du skal sørge for at Appletalk
protokollen, File services og print services for Macintosh er installeret.

Inde fra din Computer Management kan du så oprette en Mac sharing. Derefter
skal du kunne se den i din chooser / vælger.

Mvh Kim Bruun