Mit første 3D kort
Fra : Thïngmand

Dato : 04-12-01 14:38

Jeg er ved at stykke en spillecomputer sammen og skal i den anledning have
mit første 3D kort. Min viden hvad 3D kort angår, kan ligge på et meget
lille sted - jeg har dog efterhånden fundet ud af at det skal være et
GeForce 2.

Jeg har læst et par tests og fundet flg. 3 der IMHO ser spændende ud:

Point of View GeForce2 MX400 TV-Out 687 kr.

Gainward - GeForce2 MX400 w./TV-Out 950 kr.

Palit Microsystems - GeForce2 Pro TV-Out 1.129 kr.

Hvad mener I? Hvad skal jeg være opmærksom på?

Prislejet er i det lag som de nævnte kort - andre bedre bud?

Mit eneste krav er at det skal være smertefrit at bruge - jeg gider ikke
sidde og rode med en masse indstillinger for at få skidtet til at virke...

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 04-12-01 14:54

"Thïngmand" <michael@thingmand.dk>
> [...]
> Gainward - GeForce2 MX400 w./TV-Out 950 kr.
>
> Palit Microsystems - GeForce2 Pro TV-Out 1.129 kr.
>
> Hvad mener I? Hvad skal jeg være opmærksom på?

Om du vælger Point of View eller Gainward kan være ét fedt. De yder begge
nogenlunde éns og leverer samme billedkvalitet. Rent ydelsesmæssigt er
der imidlertid et stort spring op til et ægte Geforce2 Pro kort. MX
kortet er en neddroslet udgave af Geforce 2 mens Geforce2 Pro er en
optimeret udgave af den oprindelige GTS chip.

Skal du spille en del 3D spil, og kan din processor følge med (dvs. er
den over 1 Ghz) vil jeg derfor anbefale Geforce2 Pro kortet. Dog skal du
være opmærksom på, at der med stor sandsynlighed sidder en blæser på Pro
kortet, hvorimod de to MX kort sikkert kun er kølet med en passiv
køleprofil (hvilket ikke støjer!).

Mht. installation så kan alle tre kort køre med Nvidias
reference-drivere, og er derfor helt ens og ganske smertefrie at
installere og bruge.

mvh
Peter

Fra : Thïngmand

Dato : 04-12-01 16:40

> Skal du spille en del 3D spil, og kan din processor følge med (dvs. er
> den over 1 Ghz) vil jeg derfor anbefale Geforce2 Pro kortet. Dog skal du

Athlon Palomino XP 1600+, så den skulle have saft nok - det er altså værd at
ofre de 500 ekstra bobs (hvis man bare skal være en lille smule
fremtidssikret)?

Fra : Jesper R. Ottesen

Dato : 05-12-01 10:43

Fremtidssikret....in your dreams
Med den hastighed udviklingen sker er det hvis utopi at påstå....

Fra : Thïngmand

Dato : 06-12-01 09:18

> Fremtidssikret....in your dreams
> Med den hastighed udviklingen sker er det hvis utopi at påstå....

Suk - hvorfor roder jeg mig overhovedet ind i det her...

Fra : Kim Larsen

Dato : 05-12-01 07:06

Hej

Jeg klapper i mine hænder, endelig en der kan svare ordenligt på et seriøst
indlæg, lad os få mere af den slags

Kim Larsen

Fra : BentBent

Dato : 04-12-01 22:37

"Th?gmand" <michael@thingmand.dk> wrote in message news:<dl4P7.1718$z4.250805@news000.worldonline.dk>...
> [...]
> sidde og rode med en masse indstillinger for at få skidtet til at virke...

Med mindre du vil have et Pro kort så kan jeg anbefale at købe et GF2
Ti - det er billigere og en nyere model af Pro serien. Desuden er det
marginalt hurtigere. Men til en XP 1600+ vil et GF3 Ti 200/500 også
passe fint :)

Pali er ikke flinke til at opdatere deres drivere så du skal bruge
nvidias egne, men de er også de hurtigste og langt at anbefale frem
for producentens egne. Da Palit er så elendige til at opdatere drivere
så kan det anbefales at downloade tv-tool til dit TV-out

http://www.tvtool.de/ en registreret version koster vist 80,-

Fra : Jesper R. Ottesen

Dato : 05-12-01 10:47

Jeg har selv det omtalte Palit Microsystems - Geforce2 Ti....kører
upåklageligt med nvideas drivere og TvTool 5.5
Der er blæser på som også nævnt til Pro versionen, men den larmer stort set
ikke.....og så er kortets pris ret fornuftig.....tjek www.edbpriser.dk.

Jesper