New Nvidia drivers 23.11
Fra : Peter Mathiesen

Dato : 03-12-01 20:18

Fra : Thomas Finnerup

Dato : 03-12-01 22:13

On Mon, 3 Dec 2001 20:17:53 +0100, "Peter Mathiesen"
<peter.mathiesen@get2net.dk> wrote:

> http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=windows9x

Orv, det er alligevel en rar opdatering. Min 3DMark2001-score steg fra
3.298 til 3.909. :) Specielt "high detail" tests'ene kører meget bedre
end før.

- Thomas

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 03-12-01 23:54

"Thomas Finnerup" <TF@Picco.dk> wrote in message

> Orv, det er alligevel en rar opdatering. Min 3DMark2001-score steg fra
> 3.298 til 3.909. :) Specielt "high detail" tests'ene kører meget bedre
> end før.

....men du glemte at fortælle hvike driver du brugte før. Ellers er det lidt
svært at sammenligne

- Lars

Fra : Thomas Finnerup

Dato : 04-12-01 23:31

On Mon, 3 Dec 2001 23:54:01 +0100, "Lars Jørgensen"
<lagojo@hotmail.com> wrote:

> ...men du glemte at fortælle hvike driver du brugte før. Ellers er det lidt
> svært at sammenligne

Jeg brugte den, der var nyest på det tidspunkt, altså version 21.83.

- Thomas

Fra : Flemming Joensson

Dato : 04-12-01 00:48

> [...]
>
> Orv, det er alligevel en rar opdatering. Min 3DMark2001-score steg fra
> 3.298 til 3.909. :) Specielt "high detail" tests'ene kører meget bedre

Jeps, min steg ca. 15% til 6126.
Derudover synes jeg Dragothic demoen ser bedre ud på mit Ti500 end den gjorde med 23.10 driverne - der er mere røg/tåge synes jeg. De 15% er i forhold til at jeg kørte med 23.10 før.

3dmark testen er iøvrigt udført i 1024x768 32 bit farvedybde, ingen antialiasing, compressed textures, D3D Pure HW Texture & Lighting samt med 32 bit z-buffer depth.
Systemet er et: Tbird1.2@266, 512 MB PC2100, Geforce3 Ti500, Asus A7M266

Er scoren god, dårlig eller normal i forhold til lignende systemer.?
(Har lige fået grafikkortet sat i maskinen, så jeg er ikke helt sikker på at det er sat optimalt op - men hvis min 3Dmarks score er på højde med andres systemer så må det jo være godt nok, og så er der ingen grund til at pille mere ved det.)

PS: I 3Dmarks summary står AGP til at køre 2x, hvor er det lige jeg kan ændre det til 4x - er det i Bios, eller i driverindstillingerne? Og vil det have nogen effekt (positiv/negativ)?

Flemming

Fra : Flemming Joensson

Dato : 04-12-01 01:50

"Flemming Joensson" <joensson@cs.auc.dk> wrote in message news:9uh2r4$h1f$1@sunsite.dk...

> Jeps, min steg ca. 15% til 6126.

De 15% var vist mest et gæt fra min side -
Efter genstart (første test var kørt efter opgradering af driverne uden genstart) kan jeg ikke få lov til at vælge 32bit Z-buffer, med 24bit Z-Buffer medfører det en stigning i 3dmarks så værdien er 6706.
Hvorfor jeg ikke kan få lov til at vælge 32 bit Z-buffer er jeg ikke helt klar over.

HW setup er: T-bird 1.2GHz 266, A7M266, GF3Ti500, 512MB PC2100 RAM.
Indstillingerne i 3dmarks er: 1024x768, 32 bit color; Antialiasing=None, Frame Buffer=Double; Texture Format=Compressed, Z-Buffer Depth=24 bit; Rendering Pipeline=D3D Pure Hardware T&L.

Fra : Jonny Jensen

Dato : 04-12-01 16:30

Jeps, min steg ca. 15% til 6126.

[...]

Synes det lyder af lidt lidt... Jeg scorer selv ca 8000 med følgende:

Fra : Jonny Jensen

Dato : 04-12-01 17:35

Ja, ups...

Jonny.

Fra : Jonny Jensen

Dato : 04-12-01 16:35

> [...]

at pille mere ved det.)

Synes det lyder af lidt lidt... Jeg scorer selv ca 8000 med følgende:

EpoX 8KHA+ Motherboard
AMD Athlon XP 1700+ 1466@1600
3x256 MB DDR 2100
GeForce3 TI500 64 MB DDR

Alt i Windows XP PRO DK, DX8.1, Det4 22.80, Via 4in1 4.35

Da jeg havde 1333@1500 MHz lå jeg på 7600, og med 1333 MHz var den ca 7300,
så MHz har ikke det helt store at sige her...

Har du installeret alt som jeg har nævnt, plus AGP driveren til AMD 761
chipsettet?

Jonny.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 05-12-01 21:27

> at det er sat optimalt op > - men hvis min 3Dmarks score er på højde med
> andres systemer så må det jo være godt nok, > og så er der ingen grund til
> at pille mere ved det.)

Ok, jeg scorer nu 6706, med 3DMarks2001 standardindstillinger uden at have gjort noget ved mit setup i form af overclockning eller tweaking.

> Synes det lyder af lidt lidt... Jeg scorer selv ca 8000 med følgende:
>
> EpoX 8KHA+ Motherboard
> AMD Athlon XP 1700+ 1466@1600
> 3x256 MB DDR 2100
> GeForce3 TI500 64 MB DDR

<SNIP>

> Har du installeret alt som jeg har nævnt, plus AGP driveren til AMD 761
> chipsettet?

De øvrige drivere er installeret, og Det4 23.11, men nope AMD AGP driveren har jeg ikke installeret.
Måske man lige skulle prøve det.

Flemming

Fra : Flemming Joensson

Dato : 05-12-01 21:36

<SNIP>

> [...]
> chipsettet?

De øvrige drivere er installeret, og Det4 23.11, men nope AMD AGP driveren har jeg ikke installeret.

Hmmm - hvis det er AGP patch til win2000 så står der dette om den:
Note: This patch is not needed for Windows XP

Der er kun én anden Chipset driver der har noget med AGP og win2k/XP at gøre og det er denne:

Windows® 2000 AGP Driver - Microsoft Digitally-Signed, Version 5.22 (Windows® 2000 only)
Der står jo at den kun er til Win2000?
Har du installeret den i XP?

Flemming

Fra : SharkanDK

Dato : 05-12-01 00:39

Er scoren god, dårlig eller normal i forhold til lignende systemer.?

Jeg får 5712 med:

Abit KT7A
Athlon Thunderbird 1.4 GHz
512 MB PQI RAM
Asus Geforce 3 Ti200 64 MB DDR

så det passer nok godt nok med dit tal.

Fra : *Tweak*

Dato : 10-12-01 23:35

hmmm må stille mig tilfreds med 4200.

1333@1500
kt7a
256 mb pc166
gf2 gts pro m/64 mb

Fra : Jens B. Christoffers~

Dato : 03-12-01 23:41

Jeps, fint.

Min 3D winmark steg fra 4050 til 4520 på en:

XP 1600+, Epox 8kha+, 256MB DDR, Geforce 2 Pro 64MB DDR, Win XP Professionel

/Jens

Fra : Betin@

Dato : 04-12-01 20:37

peter.mathiesen@get2net.dk skrev...
> http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=windows9x
>
> http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=windows2000

Kan de bruges til et gammelt Diamond Viper V550 med RIVA TNT chipset?

Betin@

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 04-12-01 21:47

"Betin@" <FruGraaspurv@hotmail.com> wrote in message
> peter.mathiesen@get2net.dk skrev...

> Kan de bruges til et gammelt Diamond Viper V550 med RIVA TNT chipset?

Jeg kan se at der er en chip ved navn "NVidia.Nv4 = "NVIDIA RIVA TNT" i
driverne, så jo mon ikk'?

- Lars

Fra : Betin@

Dato : 04-12-01 21:54

lagojo@hotmail.com skrev...
> Jeg kan se at der er en chip ved navn "NVidia.Nv4 = "NVIDIA RIVA TNT" i
> driverne, så jo mon ikk'?

Tak jeg prøver.

Betin@

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 06-12-01 15:45

In article <AdQO7.455$9p.85686@news010.worldonline.dk>,
peter.mathiesen@get2net.dk says...
> http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=windows9x
>
> http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=windows2000

For mig er de nye drivere crap. Efter installation kunne jeg ikke lave
vid_restart i Quake3 uden at min computer bootede. Tilbage til 21.83 hvor der
ikke er problemer.

--
/Søren

Husk, Google er din ven :)