Pibe/fløjtelyde fra scooteren?
Fra : Claus Rolsted

Dato : 03-12-01 19:46

Kære alle,

Jeg kørte i dag en tur på scooteren og "nød" vinterkulden. En overgang hørte
jeg små pibelyde eller fløjtelyde (kunne lyde lidt som fuglefløjt) under
kørslen. De lød ikke hele tiden, men kun et par gange af nogle minutters
varighed. Jeg er ikke sikker, men synes at kunne høre at det stammede fra
forhjulet eller i al fald den forreste del af scooteren......

Jeg kan nævne så meget, at lydene _ikke_ fremkom ved, at jeg bremsede med
forhjulet....
Nogen der har en idé om, hvad det kunne være?? Jeg har kørt en tur her
senere på dagen, og der var der ingen (mis-)lyde at spore....
Har jeg noget at frygte?

Alle tanker modtages med kyshånd.....

Mvh
En forundret Vespa ET2 45-pilot (med bange anelser),
Claus Rolsted

Fra : PHK

Dato : 04-12-01 11:45

"Claus Rolsted" <rolsted@worldonline.dkNOSPAM> skrev i en meddelelse
> [...]
> varighed. Jeg er ikke sikker, men synes at kunne høre at det stammede fra
> forhjulet eller i al fald den forreste del af scooteren......

Det kom ikke fra styrthjelmen, vel?

Min styrthjelm kan godt sige fløjtelyde engang i mellem - sjældent, ja, men
det forekommer.

--
_
|_|

Fra : Claus Rolsted

Dato : 04-12-01 16:05

"PHK" skrev

> Det kom ikke fra styrthjelmen, vel?
> Min styrthjelm kan godt sige fløjtelyde engang i mellem - sjældent, ja,
men
> det forekommer.

Nej, desværre ikke

Rolsted

Fra : KLL

Dato : 12-12-01 17:46

Der kan være at der er kommet et hul i din potte, det har jeg selv været ude
for!

--
Posted from pcv.pensam.dk [193.3.32.4]

Fra : Claus Rolsted

Dato : 13-12-01 14:00

"KLL" <kristoffer@infile.dk> skrev i en meddelelse

> Der kan være at der er kommet et hul i din potte, det har jeg selv været
ude
> for!

Tak for svaret, KLL.
Frem til den dag i dag (9 dage efter min første posting om problemet) har
jeg ikke oplevet 'problemet' igen. Det er derfor forhåbentligt ikke noget at
bekymre sig om.

Derimod bemærker jeg, at der kommer en lettere 'hvinende' eller pibende lyd,
når jeg bremser med _bagbremsen_. Er det mon fordi, det er tid til at skifte
bremseklodser el.a.??

Jeg har ikke skivebremse på baghjulet. Hvor meget vil en sådan udskiftning
komme til at koste?

Claus Rolsted

Fra : PHK

Dato : 04-12-01 11:46