Nye oplysninger!
Fra : JNE

Dato : 03-12-01 19:40

Hej NG!
Så er jeg her igen!

Nu har jeg fundet ud af følgende:

1: Kortet er et Moonscape version 6,64
2: Fabrikantens hjemmeside er www.moonscape.com
3: Jeg kan godt komme ind i bios'en før den begynder at bruge smart card'tet
men der er også password på biosen. Hvordan bryder jeg eventuelt den???

På forhånd tak for hjælpen!

MVH
JNE
icq: 123789321

Fra : Kent Friis

Dato : 03-12-01 19:57

Den Mon, 3 Dec 2001 19:39:57 +0100 skrev JNE:
> [...]
>men der er også password på biosen. Hvordan bryder jeg eventuelt den???

Ved at tage batteriet ud af maskinen, eller bruge "reset"-jumperen på
motherboardet...

Mvh
Kent
--
http://www.celebrityshine.com/~kfr/

Fra : Niels Callesøe

Dato : 03-12-01 23:24

Kent Friis wrote in <news:9ughte$oc2$2@sunsite.dk>:

> Ved at tage batteriet ud af maskinen, eller bruge "reset"-jumperen
> på motherboardet...

Kompliceres det ikke en *anelse* af at kabinettet er nittet sammen,
tror du?

--
Niels Callesøe - nørd light @work
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet"

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 04-12-01 00:18

Niels Callesøe wrote:

> Kompliceres det ikke en *anelse* af at kabinettet er nittet sammen,
> tror du?

Han kan vel også holde maskinen slukket i et par år, det burde også løse
problemet :)

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 04-12-01 00:05

JNE wrote:

> [...]
> men der er også password på biosen. Hvordan bryder jeg eventuelt den???

Søg på internettet efter bios passwords, hvilken bios er det?.

> På forhånd tak for hjælpen!

Som jeg forstår kortet, så vil det ved boot, reetablere en eller flere
udvalgte partitioner ved boot. Partitionerne reetableres ud fra en
backup der ligger andetstedes på disken eller netværket.

Det minder meget om http://www.bpbatch.org/ (originale hjemmeside
http://cui.unige.ch/info/pc/remote-boot/howto.html) hvilket jeg kikkede
på for ca. 3 år siden, denne har fordelen at den booter på med en menu.
Nu skal brugeren validere sig op imod netværket, derefter kan brugeren
vælge hvilket OS han/hun vil kører. Dette OS bliver nu installeret.

Den nemmeste måde at hacke dette ville nok være at pille i backup'en,
men jeg vil ikke anbefalde dig at prøve, da du dermed kan ødelægge
maskinen så den skal reinstalleres (lad venligst vær' med at forsøge!).
Selvfølgelig har de på hjemmesiden ikke fortalt hvilket format backup'en
ligger i.

Fra : JNE

Dato : 04-12-01 16:09

Hmm bestemmer man ikke selv hvilket password man bruger på sin bios derfor
kan jeg ikke se hvad det skulle gaven og søge efter password på internettet.
Hvis jeg har forstået dit svar rigtigt!!!

MVH
JNE
icq:123789321

Fra : Kent Friis

Dato : 04-12-01 17:09

Den Tue, 4 Dec 2001 16:09:08 +0100 skrev JNE:
>Hmm bestemmer man ikke selv hvilket password man bruger på sin bios derfor
>kan jeg ikke se hvad det skulle gaven og søge efter password på internettet.
>Hvis jeg har forstået dit svar rigtigt!!!

Nogle BIOS'er har et fabriks-password - jeg tror primært det gælder
maskiner fra før man fandt på tricket med jumperen.

Mvh
Kent
--
http://www.celebrityshine.com/~kfr/

Fra : Kasper Dupont

Dato : 05-12-01 06:52

Kent Friis wrote:

> Nogle BIOS'er har et fabriks-password - jeg tror primært det gælder
> maskiner fra før man fandt på tricket med jumperen.

Er det muligt at aflæse passwordet fra BIOSen? Eller
har de selv lækket oplysninger om, hvad passwordet er?

--
Kasper Dupont

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 05-12-01 08:54

Kasper Dupont wrote:

> Er det muligt at aflæse passwordet fra BIOSen? Eller
> har de selv lækket oplysninger om, hvad passwordet er?

søg på google.com efter "bios password"

Fra : Kasper Dupont

Dato : 05-12-01 16:56

Christian E. Lysel wrote:

> søg på google.com efter "bios password"

Jeg finder masser af sider med lister over brugte passwords.
Men ingen af sidderne fortæller, hvor oplysningen kommer fra.

--
Kasper Dupont

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 05-12-01 17:59

Kasper Dupont wrote:

> Jeg finder masser af sider med lister over brugte passwords.
> Men ingen af sidderne fortæller, hvor oplysningen kommer fra.

Nej men jeg har haft held med en del af dem.

Fra : Kasper Dupont

Dato : 05-12-01 23:57

Christian E. Lysel wrote:

> Nej men jeg har haft held med en del af dem.

Men det er stadig ikke svar på mit spørgsmål.

Er der nogen der ved hvordan man har fundet disse BIOS
"fabrisk"-password? Kan de aflæses fra BIOS'en, eller
har BIOS producenten selv lækket oplysningerne?

--
Kasper Dupont

Fra : supermand

Dato : 06-12-01 00:07

Kasper Dupont <kasperd@daimi.au.dk> mumlede noget i

> Er der nogen der ved hvordan man har fundet disse BIOS
> "fabrisk"-password? Kan de aflæses fra BIOS'en, eller
> har BIOS producenten selv lækket oplysningerne?

begge dele. første for at hjælpe f.eks forhandlere, andet på grund af
dygtige folk med eeprom læsere/whatever.

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 06-12-01 00:08

Kasper Dupont wrote:

> Er der nogen der ved hvordan man har fundet disse BIOS
> "fabrisk"-password? Kan de aflæses fra BIOS'en, eller
> har BIOS producenten selv lækket oplysningerne?

Antager der har været en kombination, plus nogle der har kedet sig en
vinter aften.

Fra : Karsten H.

Dato : 08-12-01 01:44

Thus spake Kasper Dupont in news:3C0DB5E3.794B@daimi.au.dk:

> Er det muligt at aflæse passwordet fra BIOSen? Eller
> har de selv lækket oplysninger om, hvad passwordet er?

Jeg kan huske forskellige DOS-programmer der kunne ødelægge CMOSsens
checksum, så den blev clearet når maskinen blev genstartet. Så var det
farvel til passwordet. (Og BIOSens opsætning.)

--
Karsten H. (Public PGP key at www.egotrip.dk/pgp.php)
Som har skrevet delen før @ baglæns for at narre fjenden i Aalborg.

Fra : Kasper Kamp Simonsen

Dato : 04-12-01 15:30

> [...]
card'tet
> men der er også password på biosen. Hvordan bryder jeg eventuelt den???

Det ser ud til at virke på samme måde som Reborn card'et

Hvad er det du vil opnå?
Vil du bare ødelægge dataen, for så er et ikke noget problem, du bruger
bare en diskeditor, men hvad får du ud af det?

Hvis du vil disable kortet, så tror jeg du får travlt, og hvis det lykkes,
så skal
du nok ikke fortælle os om det, du ville få mere ud af at sælge din viden
til
en af de mange producenter

/Kasper