Danske Netbank på Mac
Fra : MacMan

Dato : 03-12-01 19:21

Hej,

Klassikeren: Virker Danske Netbank på Mac?
Min mor vil gerne bruge det og i banken sagde de, at det virkede på Mac -
men det er jo ikke ligefrem den opfattelse man har fået gennem tiden?
Er det muligt at bruge uden Virtual PC, evt. med den nyeste Netscape?

- Morten

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-12-01 20:05

MacMan <nospam@nospam.com> wrote:

> Klassikeren: Virker Danske Netbank på Mac?

nej

> Min mor vil gerne bruge det og i banken sagde de, at det virkede på Mac -
> men det er jo ikke ligefrem den opfattelse man har fået gennem tiden?
> Er det muligt at bruge uden Virtual PC, evt. med den nyeste Netscape?

nej, men det virker med VPC

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... snart på iceBook, igen

<icq:131382336> <Marianne Jelved = Gud>

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 03-12-01 21:24

> [...]

> men det er jo ikke ligefrem den opfattelse man har fået gennem tiden?
> Er det muligt at bruge uden Virtual PC, evt. med den nyeste Netscape?

http://www.danskebank.dk/Danskenetbank

Kort sagt, nej!

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 03-12-01 21:53

> [...]

> men det er jo ikke ligefrem den opfattelse man har fået gennem tiden?
> Er det muligt at bruge uden Virtual PC, evt. med den nyeste Netscape?

Hej Morten

Sig til din mor at hun ikke vil fortryde et skift til Jyske Bank - der
virker i Netscape 4.7X og i Explorer 5.0 uden brug af software og så
videre.

Jeg har endnu ikke mødt nogen der har fortrudt deres skift til JB.

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : MacMan

Dato : 03-12-01 23:41

I brevet "1f3v0pv.1msmwddtgz7oqN%jesper@gylling.net" skrev Jesper Haaber
Gylling (jesper@gylling.net) den 03/12/01 21:53:

> [...]
> videre.
>
> Jeg har endnu ikke mødt nogen der har fortrudt deres skift til JB.

Jeg ved det, skiftede selv til JB af samme årsag, men at overbevise folk om
at skifte bank er sværere end at overbevise dem om at skifte computer - der
er desværre ved at være lidt for mange forhindringer til at jeg kan blive
ved med at argumentere; primært deres skolesystem og nu banken, jeg frygter
allerede det næste.

- Morten

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 04-12-01 10:37

> [...]

> ved med at argumentere; primært deres skolesystem og nu banken, jeg frygter

Nu ved jeg ikke hvad du mener med skolesystem, men eg kan forestille mig
at det heller ikke virker på Mac ?!

Jep - det er meget frustrende at stort set intet virker på Mac.

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 04-12-01 20:27

> Jep - det er meget frustrende at stort set intet virker på Mac.

99,742% (ca) af det jeg gerne vil bruge min computer til, virker på min
Mac!

Er du ikke lidt af en pessimist?

Stig

www.simplesoft.dk - www.macperiferi.dk

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 04-12-01 23:03

Stig Leerbeck <stigleerbeck@mac.com> wrote:

> 99,742% (ca) af det jeg gerne vil bruge min computer til, virker på min
> Mac!
>
> Er du ikke lidt af en pessimist?

Nej - jeg er også godt tilfreds med min Mac, men ofte er der mange ting
som ikke fungerer på nettet.

Prøv at følge lidt med i dk.edb.internet.webdesign.ris+ros så vil du
kunne se at mange regner slet ikke Mac for noget at bruge tid til og
mange accepterer fuldt ud at websites ikke kan vises på Mac.

Desværre er der kun en 2-3 stykker som prøver at holde fanen højt, men
der er flere hundrede hjernevaskede PC sektmedlemmer hvor Microsoft er
det eneste sagligørende.

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 05-12-01 18:25

> Desværre er der kun en 2-3 stykker som prøver at holde fanen højt, men
> der er flere hundrede hjernevaskede PC sektmedlemmer hvor Microsoft er
> det eneste sagligørende.

Hmmm det kunne evt. også tolkes som den omvendte, en flok hjernevaskede
Apple sekt medlemmer, hvor mac'en er det eneste sagliggørende.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 09-12-01 17:17

Jan Oksfeldt Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> Hmmm det kunne evt. også tolkes som den omvendte, en flok hjernevaskede
> Apple sekt medlemmer, hvor mac'en er det eneste sagliggørende.

Det burde indføres i grundloven som et tillæg til paragraffen om
diskrimination:

Ingen må diskrimineres på grund af race, politik religion eller valg af
styresystem.

Nej - det, der kan gøre mig harm - på samfundets vegne, er såmænd ikke
om det er det ene eller det andet styresystem, men derimod den
snævertsynethed, der ligger i, at presse os alle ind i et bestemt valg
og dermed spolere den frie konkurrence (og den enkelte borgers ret til
et frit valg).

Men personligt er jeg nu ligeglad - dem der ikke laver hjemmesider som
jeg kan bruge - de bliver sgu fri for mig! Og så er de iøvrigt nogle fæ!

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 09-12-01 18:53

> [...]

> diskrimination:
>
> Ingen må diskrimineres på grund af race, politik religion eller valg af

Nu har vi jo fået ny regering, så hvorfor ikke lidt nye tilføjelser til
grundloven

> [...]
> snævertsynethed, der ligger i, at presse os alle ind i et bestemt valg
> og dermed spolere den frie konkurrence (og den enkelte borgers ret til

Vi har jo frit valg. Vi er nogle få der har valgt en minoritets platform
som ikke understøtter visse ting fra andre platforme, og på andre område
støttes ting, som ikke findes på samme måde andre steder.

> Men personligt er jeg nu ligeglad - dem der ikke laver hjemmesider som
> jeg kan bruge - de bliver sgu fri for mig! Og så er de iøvrigt nogle fæ!

Jeg er ikke selv ligeglad, det irritere mig at skulle starte f.eks. en
anden browser eller skulle se en side på arbejde, men jeg forstår i
allerhøjeste grad godt de folk, der ikke gider bekymre sig om denne
lille minoritet kaldet Macintosh.

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 15-12-01 13:35

Jan Oksfeldt Jonasen skrev:

> Vi har jo frit valg.

Nej, valget bliver jo netop ikke frit, hvis den frie konkurrence
spoleres af, at f.eks. offentlige internetsider kræver en bestemt
browser eller et bestemt styresystem.

> [...] jeg forstår i allerhøjeste grad godt de folk, der ikke gider bekymre
> sig om denne lille minoritet kaldet Macintosh.

Jeg forstår det også, men accepterer det ikke (lidt ligesom at være et
dumt svin). Det er ofte dumt, dovent og snævertsynet - også for dem
selv:

*) En fair konkurrence er i sidste ende til glæde for *alle*.

*) Det er sjældent noget stort problem at tage hensyn til f.eks. Mac

*) Mac-kunder er også kunder - der kan tjenes penge på

--
Mvh.
Jesper Juellund Jensen

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 20-12-01 19:59

> [...]

> anden browser eller skulle se en side på arbejde, men jeg forstår i
> allerhøjeste grad godt de folk, der ikke gider bekymre sig om denne

Eller den lille minoritet, der har skærme mindre end 17" eller den
minoritet, der der bruger et helt tredie system eller den minoritet, som
ikke har installeret det nyeste flash eller .....

Eftersom det ikke er noget problem at lave hjemmesider som alle kan se
og forstå, så er det udtryk for manglende faglighed at lave hjemmesider
som minoriteter ikke kan bruge.

Derfor er de nogle fæ!

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 20-12-01 21:27

> [...]

> Eftersom det ikke er noget problem at lave hjemmesider som alle kan se
> og forstå, så er det udtryk for manglende faglighed at lave hjemmesider

Hej Stig

Jeg er helt på linie med dig, men prøv du lige at fyre den af i
webdesign.ris+ros gruppen og så se hvad der sker ?!

Desværre er der 2-3 med din holdning og vi bliver konstant moset af
Microsoft sekten.

Hvad med at du begyndte at læse/kommentere ris+ros gruppen ?

--
Ciao Jesper )

http://www.gylling.net/

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 23-12-01 13:39

> Derfor er de nogle fæ!

Nu er det jo ikke fordi jeg udmærker mig med velkonstruerede og saglige
meninger i denne sag - det gider jeg simpelthen ikke og jeg tvivler på
at svarene i bemeldte gruppe vil være mindre underlødige, så jeg tror
jeg lader være.

Og lader julefreden sænke sig over internettet

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 21-12-01 00:18

Stig Leerbeck <stigleerbeck@mac.com> wrote:
> Derfor er de nogle fæ!

Hørt!

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Ulrich Oswald

Dato : 10-12-01 20:17

On Sun, 9 Dec 2001 17:16:49 +0100, Stig Leerbeck wrote:

> Men personligt er jeg nu ligeglad - dem der ikke laver hjemmesider som jeg
> kan bruge - de bliver sgu fri for mig! Og så er de iøvrigt nogle fæ!

Enig!

Min pensionsopsparing blev flyttet til Jyske Bank for tre år siden - jeg
ville jo ha' overklik over min økonomi

/Ulrich

Fra : Anders Jakobsen

Dato : 05-12-01 00:08

MacMan skrev

---snip---
> i banken sagde de, at det virkede på Mac -
> men det er jo ikke ligefrem den opfattelse man har fået gennem tiden?

Fedt. Jeg ville ikke lade en sådan chance gå mig forbi. Vent en uge og så
gå ned i banken, sig at du har købt en G4 powerbook for 30000 kr. til at
klare dine bankforretninger på, men du ikke liige kan få det til at virke og
om den pågældende person ikke vil demonstrere det for dig. Når de finder
ud af at det ikke virker, lav en helvedes masse larm om alle de penge du
har brugt, utroværdige bankfolk, læserbreve i Politiken, diskriminering af
minoriteter, Jens Olaf Jersild og telefonnummeret til direktøren. Vi kan så
håbe at en eller flere af tre ting sker: Du/alle med mac får VPC gratis af Den
Danske Bank, de indfører den netbankløsning som åbenbart er sikker nok
til DDB´s søsterbanks kunder i Norge og/eller at deres ansatte bliver en smule
mindre ignorante mht. til det produkt de sælger.

--
Posted from cpe.atm0-0-0-176226.0x3ef24471.boanxx4.customer.tele.dk [62.242.68.113]

Fra : Glenn Pedersen

Dato : 11-12-01 15:00

Anders Jakobsen <ajk@mac.com> wrote:

> [...]
> til DDB´s søsterbanks kunder i Norge og/eller at deres ansatte bliver en smule
> mindre ignorante mht. til det produkt de sælger.

Dette er det svar jeg har fået efter en henvendelse til danske bank:

Tak for din henvendelse om Danske Netbank til en Apple computer.

Vi medgiver, at det er ønskeligt at Danske Netbank, kan anvendes uanset
browsertype eller styresystem, og Danske Bank ønsker ikke at afskære
brugere fra denne mulighed.

Omvendt vil vi ikke gå på kompromis med sikkerheden. Vi har for tiden en
sikkerhedsløsning baseret på digital underskrift, og som kræver
teknologierne Java.script, Java-applets samt LiveConnect. Der findes for
øjeblikket ikke nogen browser til Apple som understøtter disse
komponenter.

Danske Bank følger udviklingen på andre browsere til Apple, ligesom vi
har
kontakt til Apple Danmark for at undersøge mulighederne med Apple's nye
styresystem MacOS X.

Vi kan desværre ikke give et mere præcist bud på hvornår vi kan
præsentere
en Netbank-løsning, der kan anvendes til Apple.

Med venlig hilsen

Danske Bank
e-Finance & Produktudvikling
Netbank-gruppen

Flemming Wilkenschild Jensen

Fra : walther

Dato : 11-12-01 16:56

[cut]
Omvendt vil vi ikke gå på kompromis med sikkerheden.
[\cut]

går de så på kompromis i Norge ? :)

mvh,
walther

Fra : Jens

Dato : 15-12-01 18:53

Så er der godt nyt for (nogle) Mac-brugere, der vil køre Danske
Netbank under VirtualPC. Det viser sig nu, at Danske Bank i visse
tilfælde har købt Virtual PC til deres kunder:
http://www.macnyt.dk/default.tpl?news=20011215184026

mvh. Jens