Andet multimedie
bentjuul 3670
Raster effekt
Fra : S. M.

Dato : 03-12-01 18:13

Hvordan lægger jeg en raster-effekt på et billede ?

Jeg har et foto som skal ligne et lærred .

hvordan laver jeg en glaskugle, som er overbetrukket med et billede ?

Fra : Ammitz

Dato : 03-12-01 19:14

"S. M." skrev d. 03-12-01 18:13 dette indlæg :

> Hvordan lægger jeg en raster-effekt på et billede ?
>
> Jeg har et foto som skal ligne et lærred .
>
> hvordan laver jeg en glaskugle, som er overbetrukket med et billede ?
Har du photoshop at arbejde I?
Har du ekstramoduler som f.eks. Kais Power Tool?
Hvis Ja, - er du med disse værktøjer i stand til at lave begge dele.
Svar på dette og jeg skal fortælle dig hvordan.
Ammitz

http://www.kandu.dk/

Fra : S. M.

Dato : 03-12-01 19:35

DEt er Photoshop 6 jeg arbejder med, men kender ikke Kais Power

Fra : PunisherOlsen

Dato : 03-12-01 19:41

Køber noget relevant software og lærer programmet og de forskellige
teknikker bag.

Mvh
/Punishers Inc.

Fra : DtPeter

Dato : 03-12-01 21:20

Virkelig et svar, man kan bruge til noget …

Fra : Niels Svendsen

Dato : 03-12-01 23:21

Du er vel nok til stor hjælp for dem der spørger her.
Håber ikke at du får problemer, men det er du vel for dygtig til.
De fleste abonnerer på en gruppe for at lære/hjælpe.
MVH
Niels

Fra : PunisherOlsen

Dato : 04-12-01 17:47

Jeg er her for at hjælpe! -men når spørgsmålet er mangelfuldt på alle kanter
og holdt i en ~hjælp mig nu...ellers!~ tone finder jeg det svært at hjælpe
vedkommende.

Hvis du havde læst nogle af de tidligere indlæg igennem vil du se at jeg er
meget aktiv og _hjælpsom_ med diverse grafik spørgsmål i denne NG...

Fra : Ammitz

Dato : 03-12-01 20:46

Fra : Ammitz

Dato : 03-12-01 20:46

Fra : Ammitz

Dato : 03-12-01 20:56

"S. M." skrev d. 03-12-01 18:13 dette indlæg :

> Hvordan lægger jeg en raster-effekt på et billede ?
>
> Jeg har et foto som skal ligne et lærred .
>
> hvordan laver jeg en glaskugle, som er overbetrukket med et billede ?

Hej S.M.
Når du har Photoshop, må du nøjes med at anvende de filtre dette program
ineholder.
Rastereffekter i et billede, kan du simulere med nogle af disse filtre.
Men jeg ved jo ikke hvilken effekt du ønsker, derfor kan jeg ikke her
fortælle dig hvilket. Du må prøve dig frem.

Glaskugle: Du skærer en cirkel ud af dit billede, - og anvender de
muligheder du finder i Filter > Gengiv > 3D - Belysningseffekt-
linsebrydning.

Lærred: Filter > Tekstur > Tekstureffekt.

Håber du kan få lidt ud af at anvende ovenstående, - ellers se
eksemplerne i Manualen under filter!

Ammitz

http://www.kandu.dk/