Renteberegning
Fra : Christian Andersen

Dato : 03-12-01 14:28

Hej NG

Jeg kender en der har et studielån som nu skal betales tilbage.
Det er årligt forrentet (Disconto + 2%)

Finansstyrelsen foreslår en afvikling hver 2. md. og med en
rentetilskrivning hver md.

Er der en fordel / ulempe herved ? fremfor at afvikle hver md. ?

Er der en der tilfædligvis har et Excel regneark således at jeg kan se og
udregne renteudviklingen og afviklingen af mit lån.

Mvh og på forhånd tak

Fra : Pgr

Dato : 03-12-01 14:53

"Christian Andersen" <ctacta@forum.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der en der tilfædligvis har et Excel regneark således at jeg kan se og
> udregne renteudviklingen og afviklingen af mit lån.

Hej Christian

Du kan gå ind på www.netborger.dk og bestille en pinkode. Den får du i løbet
af et par dage. Herefter har du adgang til en masse nyttige oplysninger.
Bl.a. kan du besøge Finansstyrelsens hjemmeside, hvor du kan lave
beregninger på tilbagebetaling af dit lån. Jeg var selv inde for at prøve
det forleden, og jeg blev meget overrasket over, hvor stor forskel et par
hundrede kroner ekstra pr. måned, gør for lånets samlede løbetid.

Der er mange andre gode tilbud på netborger.dk, så det kan absolut anbefales
at tage et kig på siden!

Mvh.
Karina

Fra : Christian