Slut med gratis SMS fra nettet
Fra : Ole Rasmussen

Dato : 03-12-01 13:48

Hej

Så skulle det være slut - Se nedenstående:

Slut med gratis SMS fra nytår

Fra årsskiftet er det slut med at sende SMS-beskeder via internettet
uden at betale en øre for det. De gratis beskeder har været fast kutyme
på nettet i flere år, men nu har mobilselskaberne i samlet flok
besluttet at kræve 20 øre af det selskab, som afsenderen af beskeden
benytter. Hos internetudbyderne, der tilbyder gratis SMS-tjenester til
deres brugere, er der ikke megen forståelse for mobilselskabernes
reaktion. Jubii afviser tanken om at betale, og heller ikke Cybercity er
voldsomt begejstrede. (Børsen)

Kilde: Børsen/CW

--
M.v.h. Ole®

Fra : Peter B. Juul

Dato : 03-12-01 14:10

Ole Rasmussen <dont_reply@nospam.dk> writes:

> [...]
> på nettet i flere år, men nu har mobilselskaberne i samlet flok
> besluttet at kræve 20 øre af det selskab, som afsenderen af beskeden

OK, den forstår jeg ikke. Hvem er det der skal betale og hvordan?

> Jubii afviser tanken om at betale,

Festligt. De kan nok mene, at udbyderne skal betale for at deres
kunder benytter Jubii, men den anden vej rundt?

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 03-12-01 16:44

"Ole Rasmussen" <dont_reply@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> deres brugere, er der ikke megen forståelse for mobilselskabernes
> reaktion. Jubii afviser tanken om at betale, og heller ikke Cybercity er

Kawt det er hvad det er ! Jeg vil opfordere alle til at skrive til
teleselskaberne !
Jeg synes det er for lavt af dem af begynde at tage penge for noget om har
været
gratis i så mange år. Især når de allerede klipser en reklame i bunden af
beskeden.
Der er nok ikke meget at gøre ved det. Der er nok nogle fjolser som er
villige til at betale
for sms via nettet. Men så giver jeg hellere 5 øre mere hos telmore og
sender fra telefonen !
Nu må vi se hvad der sker. Jeg tror desværre at teleselskaberne har fat i
den lange ende. SMS-dillen
er kommet for at blive, og de beskeder der før blev sendt fra nettet vil nok
blive sendt fra mobilen så.
Men BTW så var det fra www.coolsms.dk muligt, eller er muligt at sende
beskeder til udlandet. Findes der
ingen udenlandsk SMS tjeneste som kan sende til Danmark, for så kan de bare
tage alt det de gider for
deres forpulede sms-tjenester !
Og lige en ting til teleselskaberne : Måske skulle man gøre senderne mere
driftsikre. De fleste der findes PT
er ikke ligefrem de mest stabile

Hilsen Thomas
- HOLD SMS-TJENESTERNE PÅ NETTET GRATIS -

Fra : dsl3327

Dato : 03-12-01 23:15

> Findes der ingen udenlandsk SMS tjeneste som kan sende
> til Danmark, for så kan de bare tage alt det de gider for
> deres forpulede sms-tjenester !

Man kan via ICQ. Den sender via en udenlandsk SMS-central, så er det jo bare
at kode alle sine venner ind i ICQ. Ellers kender jeg desværre ikke andre
muligheder.

Fra : Mickey

Dato : 03-12-01 16:45

"Ole Rasmussen" <dont_reply@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Fra årsskiftet er det slut med at sende SMS-beskeder via internettet
> uden at betale en øre for det. De gratis beskeder har været fast kutyme

altså email>sms ?
- stenet, sikke mange SMS notify ting fra websites osv der bliver
ubrugelige!

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Problemer med forbindelsen ?

Fra : Vike

Dato : 03-12-01 17:25

Gad vide om man får noget til gengæld for de 20 øre? Såsom omgående
levering af ens email->sms?

Nuvel.

Fra : Vike

Dato : 03-12-01 17:31

Får man så omgående levering af sin email->sms til gengælde for gebyret?

Iøvrigt .. de 20 øre er tilsyneladende en slags en gros pris. Nu er katten
jo ude af sækken og webtjenesterne skal vel også have noget ..

Vil det her sige at min email-adr nnnnnnnn@note.sonofon.dk nu ikke længere
er tilgængelig fra et mail program? For hvordan har mob-selskaberne tænkt
sig at indkræve de 20 øre fra min gamle ven medicinmanden i Øvre Volta?

Fra : Benjamin Andersen

Dato : 03-12-01 17:34

On Mon, 03 Dec 2001 13:47:33 +0100, Ole Rasmussen
<dont_reply@nospam.dk> wrote:

>De gratis beskeder har været fast kutyme
>på nettet i flere år, men nu har mobilselskaberne i samlet flok
>besluttet at kræve 20 øre af det selskab, som afsenderen af beskeden
>benytter.

I samlet flok kræver de 20 øre.......
Det ligner jo en kartel-dannelse. Det er da vist ulovligt at indgå
sådanne prisaftaler!

--
Benjamin

Fra : alwresuihalert

Dato : 03-12-01 17:59

snip

> I samlet flok kræver de 20 øre.......
> Det ligner jo en kartel-dannelse. Det er da vist ulovligt at indgå
> sådanne prisaftaler!

Ja. Nu må konkurrence styrelsen og telestyrelsen komme i gang.

Fra : D9N

Dato : 03-12-01 18:04

Jeg syntes nu det er jer allesammen der skal komme igang...
det er jer der skal fortælle telestyrelsen, konkurrencestyrelsen, samt
teleselskaber og portaler hvad i mener om det...
i skal true med at forlade portalerne ... så dør de... portalerne ejes
primært af teleselskaberne ... så mon ikke de er til at tale med... tdc ejer
aktier i næsten halvdelen af alle portaler i dk.
så FAT PENNEN gutter og gutinder.... det er kun jer der bestemmer!!!!!

vh
D9N

Peace-Love-Harmony

Fra : Vike

Dato : 03-12-01 18:34

Hørt!

Konkurrencestyrelsen: ks@ks.dk

Telestyrelsen: tst@tst.dk

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 03-12-01 19:04

"Vike" <askforit@nospam.com> skrev i en meddelelse
> Hørt!
>
> Konkurrencestyrelsen: ks@ks.dk
>
> Telestyrelsen: tst@tst.dk

Jeg har smidt en mail til dem. Men jeg tror nu det er mest relevant for tst
!

/Thomas

Fra : Mark Andreas Christe~

Dato : 04-12-01 08:06

"Ole Rasmussen" <dont_reply@nospam.dk> wrote in message

> Hej

Hej

> Så skulle det være slut - Se nedenstående:

Ikke helt

> Slut med gratis SMS fra nytår

Jeg læste et sted, at det højst sandsynligt stadigt vil være muligt, at
sende fra sit mobilselskabs hjemmeside gratis. Men hvis ikke du har et
mobilabonnement, bliver det svært at sende dem gratis.

Jeg kunne også godt forestille mig, at en af teleselskaberne, i kampen efter
kunder, vil lade deres email->SMS service være gratis. Det ville da være et
smart træk, jeg vil da overveje at skifte til dem så.

Med venlig hilsen Mark Andreas Christensen

Fra : D9N

Dato : 04-12-01 12:24

Hej Mark
det kan ikke være rigtigt at du mener at teleselskaberne skal blive ved med
at pisse på os ???
skifte selskab ?? LOOOOOL sidst tog det mig 4 mdr. at få sonofon til at
fatte de skulle flytte mit nummer til Tiscali....
det må være os (brugerne) der bestemmer hvilken service vi skal have.... for
ellers forlader vi de pågælende som ikke makker ret!! og tro mig ... aviser
og internet i sammenhold er et meget effektivt våben!!!
OG DET VIL NU BLIVE BRUGT!!!!

vh
D9N

Peace-Love-Harmony

Fra : Peter B. Juul

Dato : 04-12-01 14:05

"D9N" <trans@it.dk> writes:

> ellers forlader vi de pågælende som ikke makker ret!! og tro mig ... aviser
> og internet i sammenhold er et meget effektivt våben!!!
> OG DET VIL NU BLIVE BRUGT!!!!

Nå da da, der kan man se.

Personligt har jeg ingen planer om at ændre på mit
mobiltelefonbrug. Jeg kender heller ingen, som har sagt, at de vil.

Hvis et firma gør noget upopulært, så mister de kunder. Hvis de ikke
mister ret mange kunder, så var det ikke så upopulært, uanset hvor
meget du så råber op.

Den fejl som du og mange andre (Internetstrejken, benzinstrejken,
osv.) gør, er at tro, at I har krav på et eller andet. Det eneste I
har krav på er retten til at holde op med at være kunde, hvis I ikke
vil.

--
Peter B. Juul, o.-.o If PacMan had affected us as kids we'd be running
The RockBear. ((^)) around in dark rooms, munching pills and listening

Fra : D9N

Dato : 04-12-01 14:16

det er da muligt... men hvor langt kommer du med bare at være passiv ...
skifte abb. uden at fortælle at du er utilfreds ???
jeg fik noget ud af at beklage mig højlydt.... en check fra sonofon på
differencen mellem dem og tiscali...

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-12-01 15:16

D9N skrev:

>det er da muligt... men hvor langt kommer du med bare at være passiv ...
>skifte abb. uden at fortælle at du er utilfreds ?

Man kommer langt med ikke at *være* utilfreds.

--
Bertel

Fra : D9N

Dato : 04-12-01 16:04

kan da godt lige gentage:
jeg fik noget ud af at beklage mig højlydt.... en check fra sonofon på
differencen mellem dem og tiscali...

så jo det gør man !!

Fra : Mickey

Dato : 04-12-01 23:06

"D9N" <trans@it.dk> skrev i en meddelelse
> kan da godt lige gentage:
> jeg fik noget ud af at beklage mig højlydt.... en check fra sonofon på
> differencen mellem dem og tiscali...
>
> så jo det gør man !!

nej, det fik du ud af at brokke dig over en fejl!

Fra : D9N

Dato : 04-12-01 23:30

Nej ikke over en fejl...
for der står ingen steder hvor længe de skal være om at flytte et
nummer.....

men over at blive behandlet dårligt af dem....
og det er også en dårlig behandling at kræve betalig for at sende til en sms
fra nettet til en mobiltelefon...

det svarer til at du skal betale for at gå ind i et supermarked for at købe
varer...
det er jo tåbeligt... vi betaler i forvejet en bondegård for at benyttet
nettet... og til hvem ??? teleselskaberne!!!

Fra : Lars Christensen

Dato : 07-12-01 20:50

On Tue, 4 Dec 2001 08:05:44 +0100, "Mark Andreas Christensen"
<Machs-nospam-@email.dk> wrote:

> [...]
>kunder, vil lade deres email->SMS service være gratis. Det ville da være et
>smart træk, jeg vil da overveje at skifte til dem så.

Det var vidst Sonofon der planlagde dette - men det skulle kun være
til andre Sonofonkunder - alle andre sms'er kommer så til at koste
penge

Lars