Problemer med Nokia 8210
Fra : Lars kvorning

Dato : 03-12-01 11:23

Hej NG!

Jeg har en Nokia 8210, som snart er 2 år gammel. Den har jeg været rigtig
glad for: Kun været i stykker én gang: Display-switch skiftet.

Men nu laver den knuder: Den mister i korte øjeblikke signalet: Jeg kan se
at operatør-logoet helt forsvinder i ca. 5 sekunder.
Det sker når jeg skal sende en besked, når jeg skal ringe op og når jeg
modtager en besked. Jeg kan godt bruge den, men skal lige have tålmodighed.

Kan nogle hjælpe og fortælle hvad der kan være galt?? Er der ikke andet at
gøre, end at sende den til rep.??

Hilsen Lars

Fra : Hans-Jacob Møgelmose

Dato : 04-12-01 15:49

> Kan nogle hjælpe og fortælle hvad der kan være galt?? Er der ikke andet at
> gøre, end at sende den til rep.??
Send den til rep....
det er desværre en 3grads reperation så den skal en tur til Finland (det
skulle min...) Men jeg brokkede mig og fik en ny...
(Fik den i maj lavede displayfejlen fik den repareret lavede det igen plus
fejl med signal som du beskriver og så fik jeg en ny siden da: ingen
problemer)

Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Lars kvorning

Dato : 04-12-01 22:07

Hej! Tak for dit svar - det er jo et svar jeg er noget ked af høre!!

Hvordan opstod din fejl??? Jeg ved slet ikke hvordan min opstod, men jeg har
dog lige skiftet min front. Måske det kan være noget med det?

Jeg tror ikke jeg kan brokke mig ret meget over min. Der er jo ingen garanti
tilbage...

Fra : Hans-Jacob Møgelmose

Dato : 06-12-01 16:26

> Hvordan opstod din fejl??? Jeg ved slet ikke hvordan min opstod, men jeg
har
> dog lige skiftet min front. Måske det kan være noget med det?

Jeg ved det ikke rigtigt men har en mistanke om at der var en løs
forbindelse:
Hvis du tager coveret af og kigger øverst til højre mellem printet og
bagdelen af telefonen der sidder der en lille guldfarvet pind det er
kontakten mellem antenne og print... Hvis den er bøjet eller mangler kan
det jo være det...

Svaret er baseret på det jeg husker har lige solgt den...

Mvh.
Hans-Jacob
Siemens C45

Fra : Jacob

Dato : 07-12-01 10:42

Hej Lars...

Har du overvejet en ny software ? Det kan være RF-justeringen, der er
skredet... Det lyder som om problemet er der hver gang, der har været gang i
PA-trinet (sender/modtageren).

MVH Jacob