Skærme
Fijala 3554
Ingen kender Dells nye 20" TFT?
Fra : Jan Viegand

Dato : 03-12-01 09:30

Enten ved selv at have den eller ved at have set tests mv.?

Jan

Fra : Apollon

Dato : 04-12-01 20:06

Hej Jan

Ja det med prisen lyder næsten for godt til at være sandt. 11.000 for en 20"
TFT også oven i købet med en opløsningen på 1600*1200/60 Hz. Der er nogen
andre 20" TFT som også kører 1600*1200 men i 75 Hz bla. ViewSonic og jeg
mener også Samsung - men til nogen lidt andre priser end 11.000 kr.
Jeg tror faktisk at denne Dell 2000fp er et rigtig godt køb bl.a. pga Dell's
eminente On-site ombytnings garanti.

mvh.
Tom

Fra : Peter Knutsen

Dato : 04-12-01 22:06

Apollon wrote:

> [...]
> mener også Samsung - men til nogen lidt andre priser end 11.000 kr.
> Jeg tror faktisk at denne Dell 2000fp er et rigtig godt køb bl.a. pga Dell's

Hvad klasse/kategori er den i, mht. pixel-fejl?

--
Peter Knutsen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 05-12-01 00:11

On Tue, 04 Dec 2001 22:05:54 +0100,
Peter Knutsen <peter@knutsen.dk> wrote:

> Hvad klasse/kategori er den i, mht. pixel-fejl?

Jeg har ikke set pixel fejl på Dell skærme. Og serviceteknikeren
siger, at hvis en erhvervskunde brokker sig, så bytter Dell.

Fra : dr. nrj

Dato : 05-12-01 09:19

> [...]
>mener også Samsung - men til nogen lidt andre priser end 11.000 kr.
>Jeg tror faktisk at denne Dell 2000fp er et rigtig godt køb bl.a. pga Dell's

Der står heller ikke noget om kontrastforhold og LCD synsvinkel - men
13.500 kr incl moms er da fantastisk billigt- og hvis skærmen bare
tager sig nogenlunde ud i test, så vil den simpelthen være banebryder
for TFT teknologien - og folk med hang til 21' >+ CRT vil stå over for
et ekstra valg.

TFT har jo stadig problmer med at vise farver helt korrekt - og det er
typisk grafikere, dtper og GIGS, der ønsker store skærme over 21' - og
kan de få et tilfredstillende farveniveau med denne dell 20' TFT(der
står, at den har 20,1' viewable) - det er da første gang, jeg har
oplevet, at man decideret underdriver, når man læser skærmens
specifikationer.

Venlig hilsen/Kind regards

dr. nrj

mail: dr_nrj@no_spam_hotmail.com

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 06-12-01 20:23

On Wed, 05 Dec 2001 09:18:49 +0100,
dr. nrj <dr_nrj@no_spam_hotmail.com> wrote:
> [...]
> står, at den har 20,1' viewable) - det er da første gang, jeg har
> oplevet, at man decideret underdriver, når man læser skærmens

Apple havde 13" skærme da de andre solgte den samme som
14" og 15". De havde 16" da de andre havde 17".

Så der er nogle der lave korrekt markedsføring.