Tilstoppet afløb???
Fra : Jesper Hansen

Dato : 03-12-01 00:30

Hejsa.

Jeg har et tilstoppet afløb på badeværelset, det er ikke nede i risten ved
gulvet det er stoppet da vandet ikke flyder over der, det er oppe i
håndvasken vandet stiger, det er ikke andet end 8 måneder siden at vasken
blev monteret plus helt nyt afløb, jeg har hørt man kan få en slags
kemikalie man kan hælde igennem, hvis ja, hvad er det for noget og hvor kan
det købes og ikke mindst er det noget der virker?

Mvh.

Jesper.

Fra : Jette Mogensen

Dato : 03-12-01 06:26

Brug Kaustisk soda, følg anvisningen på flasken. Husk altid at komme
kaustisk soda i vand, aldrig omvendt. kan købes i bla. Superbrugsen, hos
Matas, farvehandlere og byggemarkeder.

Hvis du ikke vil bruge så skrappe sager, så prøv med kogende vand. Det
hjælper ofte (en ordentlig grydefuld)

m.v.h. Jette

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 03-12-01 17:50

> kan

Med så kort brugstid kan det næsten kun være en 'tot hår', det bygger gerne
op ved den anordning der lukker proppen eller under selve proppen, så check
det lige først.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : OK

Dato : 03-12-01 19:46

"Jette Mogensen" <jette.mogensen@os.dk> skrev i en meddelelse
> Brug Kaustisk soda, følg anvisningen på flasken. Husk altid at komme
> kaustisk soda i vand, aldrig omvendt. kan købes i bla. Superbrugsen, hos
> Matas, farvehandlere og byggemarkeder.

Husk lige at kaustisk soda ikke må bruges i forbindelse med kunstmarmor (og
ægte marmor) vaske - du ved, den type der er formpresset af noget granulat.
Derudover må du ikke bruge det hvis der er dele af aluminium involveret i
afløbssystemet.

Fra : Finn

Dato : 03-12-01 09:17

Jesper løber vandet fra din håndvask til gulvafløbet. Egentligt lige meget
brug en sut som man siger i København, altså en sugekop.

De flest mennseker jeg har set bruge en sådan tror at de skal støde men den
er gal. Sæt din sugekop ned over afløbet fyld vand i håndvasken, lad lidt af
vandet løbe igennem bundventilen og tryk langsomt ned men hurtigt op det er
suget der skal til. Gør det nogen gange, vandet i håndvasken bliver
formegentligt ganske snavset men det er ok, skyld grundigt igennem, helst
med sugekoppen over udløbet, fyld vasnen op og lad vandet løbe ud, det
skulle fikse dit problen. Jeg vil tro at det er lidt bygge affald der er
endt op i afløbet. Have fun,
cheers Finn Gas & Vandmester fra København un bosedende i Canberra
Australien

Fra : S B

Dato : 07-12-01 15:22

"Finn" <elveplum@actonline.com.au> wrote in

> Jesper løber vandet fra din håndvask til gulvafløbet. Egentligt lige
> meget brug en sut som man siger i København,

I Jylland kalder vi den for en kamelkysser

Hjælper intet af de gode råd du har fået, er der kun et kloakservice firma
tilbage, de kan for det meste få hul i skidtet, men er selvfølgelig også en
del dyrer.

Søren