Skifte billede
Fra : Thomas Wessel

Dato : 02-12-01 21:06

Jeg er helt ny i Delphi, så den her skulle nok være let at svare på, selvom det
et lidt omfattende spørgsmål.

Jeg har fire imageobjekter: felt1, felt2, felt3 og felt4.
Så er der en "onoff: array[1..4] of boolean;".

Programmet skal se cirka sådan her ud:

for i:=1 to 4 do
if onoff[i] then
(felt+i).picture:=loadimage('pic-on.jpg')
else
(felt+i).picture:=loadimage('pic-off.jpg');

Tja, som sagt er jeg ny og jeg vidste ikke helt hvordan jeg skulle gøre mht.
nogen af tingene, men jeg håber at I kan regne ud hvad det er jeg gerne vil
opnå ud fra den stump programkode jeg har skrevet.

"(felt+i)" virker som I nok kan regne ud (!!) ikke, men jeg ved ikke hvordan.
Meningen er, at hvis i=2 så skal det henvise til objektet "felt2".

"loadimage" dur heller ikke, men den skal jo bare ændre det billede der vises i
imageobjektet.

På forhånd tak. Hvis I ikke forstår hvad jeg mener, så skriv venligst, så jeg
lige kan få det forklaret ordentligt på en eller anden måde.

VH Velle

(ICQ#: 94113646)

--
Posted from sdnat1.dk-tv.net [195.249.246.249]