Netværk fil overførelse??
Fra : Bent Nielsen

Dato : 02-12-01 19:56

He

Kan man optimere fil overføreles når der er 2 net.

net1 = tcpbeui$,0,LM10,34,100,14
net2 = NETBEUI$,1,LM10,34,100,14

Jeg ved at man kan have buffere i netbeui ,men hjælper det når det er
tcpbeui som er den første protocol som bruges til at have forbindelse
til nogle windows maskiner og netbiue bruges til at nogle DOS maskiner.
Der hjælper ikke at forslå at skifte til et andet OS på nogle af
maskiner, det kan ikke ændres (admin).
Men kan jeg gøre noget for at optimere min egen PC og på serveren Warp 4
fix 12 for at få en bedre overførelse.
Netværket netkort er også låst fast på 10 og ikke på 10-100 som ville
være at ønske. Jeg vil aldrig kunne kommer igennem men at alle PCer skal
have nyt netkort. Så hvad kan der køre for at kunne overføre store filer
hurtige end i dag??

BentN

Fra : Thomas Lersey

Dato : 02-12-01 21:53

Bent Nielsen wrote:

> [...]
> tcpbeui som er den første protocol som bruges til at have forbindelse
> til nogle windows maskiner og netbiue bruges til at nogle DOS maskiner.

Buffere kan også og bør også konfigureres under tcpbeui. Men især i
protocol.ini er der flere ting man kan skrue på, bl.a. antallet af
kommandoer.

> Men kan jeg gøre noget for at optimere min egen PC og på serveren Warp 4
> fix 12 for at få en bedre overførelse.

Du bør opgradere tcpip/ip og mpts til seneste niveau, især tcp/ip v. 4.3.
Min inetver siger:
Version numbers of TCP/IP protocol drivers:
SOCKETS.SYS: 6.3000
AFOS2.SYS: 6.3000
AFINET.SYS: 6.3001

> [...]
> være at ønske. Jeg vil aldrig kunne kommer igennem men at alle PCer skal
> have nyt netkort. Så hvad kan der køre for at kunne overføre store filer

Er serveren forbundet til en switch, kan du have glæde af 2 fysiske netkort,

hvis der er mange samtidige brugere.

/Thomas

Fra : Bent Nielsen

Dato : 04-12-01 19:20

Thomas Lersey skrev:

> [...]
> Min inetver siger:
> Version numbers of TCP/IP protocol drivers:

Min inetver 4.00e

Har fået laver en test som har givet 7.8 mbps på en 648MB
filoverførelse.
Fil størelse/sek. *8 = mbps ??
Er der Ok eller skal der bruges stor energi på at få den højre op.
Så kommer der jo protocol overhead, det ved jeg ikke nok om for at kunne
finde den.

Fra : Knud

Dato : 05-12-01 08:08

Hej

Jeg kan overføre meget tæt på 1 MByte/sec via netbeui eller TCP/IP fra
min WARP 3 til enten en WIN9X eller WARP 4 maskine, til DOS ca. 600
kByte/sec.
Jeg har TCP/IP ver 4.3 men jeg tror ikke det er det giver forskellen.

Kan din harddisk levere mere end 8 Mbyte/sec kontinuerlig ?

Hvad bruger en DOS pc en stor fil ( 650 MB ) til ?

Hvis det ikke drejer sig om et stort LAN ( mange pc'er ) så er det
sikkert billigere at skifte netkort( 100 kr ) istedet for at købe en
switch(1000 kr ).

En enkelt bruger tror jeg i almindelighed er tilfreds med 10mbit men med
mange samtidige brugere så er det en anden sag, spørgsmålet kommer så
også om din server kan følge med.
I hvert fald tror jeg ikke en enkelt bruger kan mærke forskel på 8 eller
10 MByte/sec, der skal mere til.

Her på mit arbejde har vi 10 Mbit fra pc'en hen til switchen som så
bliver bliver fodret med XXX Mbit fra en kraftig server og det virker
fint.

Min erfaring med DOS pc'er er at de max kan trække ca 600-700 kbyte/sec.
på en 10 Mbit.

Hvor mange pc'er WIN X og DOS ?

Man kunne måske køre 2 lan, et 10 Mbit til DOS og 100 Mbit til WIN XX
hvis der er flest DOS pc'er, det kan gøres uden switch men med 2 netkort
i serveren.

Mvh.

Knud

Fra : Bent Nielsen

Dato : 09-12-01 12:54

Knud skrev:
> [...]
Jeg bruger de PC som har HD plads til at hoste ISO filer på.
Så er det under lige meget hvad OS de er på. da de stadigvæk kan bruges
om der har 8x3 navn eller ikke.
Da jeg bruger RW skiver på. så skal der jo være meget plads, da jeg ikke
har så mange af den enu.
Hvis man vil prøve en linux eller andet, så er det 3 ISO filer, hvikel
gør at ens server disk hurtigt bliver overbelastet.