Evil Woman
Fra : JSMadsen

Dato : 02-12-01 17:29

Er en aktuel biograffilm med en nok "fordansket" titel.
Hvad hed filmen da den havde premiere i USA?
Jeg kan ikke PT. komme på en kandidat...

(ingen org. titel nævnt i reklamer.)

--
med venlig hilsen JONAS
http://www.dvd-basen.dk/ - links til 45.000+ DVD anmeldelser!

Fra : Nicholas F. Bryde

Dato : 02-12-01 17:28

Saving Silverman ?

Fra : nikolaj borg

Dato : 02-12-01 17:37

"JSMadsen" <JS@12-2001.madsen.as> wrote in message
> Er en aktuel biograffilm med en nok "fordansket" titel.
> Hvad hed filmen da den havde premiere i USA?
> Jeg kan ikke PT. komme på en kandidat...

Saving Silverman:

http://us.imdb.com/Details?0239948

/Nikolaj

Fra : Brian Nielsen

Dato : 03-12-01 00:29

"nikolaj borg" <nSiPkAoMl@jborg.dk> skrev i en meddelelse

> "JSMadsen" <JS@12-2001.madsen.as> wrote in message
>
> Saving Silverman:
>
> http://us.imdb.com/Details?0239948
>
> /Nikolaj

Hvor det tilsyneladende fremgår at "Evil Woman" er den europæiske titel (og
faktisk også den amerikanske arbejdstitel),
så altså ikke blot en 'smart' dansk titel. Lidt ligesom "Cruel
Intentions/Sex Games".

Fra : Tenzel Kim

Dato : 03-12-01 03:42

> [...]
(og
> faktisk også den amerikanske arbejdstitel),
> så altså ikke blot en 'smart' dansk titel. Lidt ligesom "Cruel

Ehh, nu var Sex Games egentlig også arbejdstitlen for Cruel Intentions. Det
var i hvert tilfælde hvad de sagde fra udlejerens side. Der står godt nok
ikke noget om det på IMDB men jeg kan huske det blev diskuteret en del
dengang den kom ud.

Tenz.

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 03-12-01 12:35

Tenzel Kim skrev:

> Ehh, nu var Sex Games egentlig også arbejdstitlen for Cruel
> Intentions.

Hvilket netop var Brian Nielsens pointe.

--
Mvh. Peter
http://www.filmsvar.dk - online filmbrevkasse

Fra : Tenzel Kim

Dato : 03-12-01 21:27

> Hvilket netop var Brian Nielsens pointe.

Selvfølgelig. Hmm, endnu en god grund til ikke at sidde oppe klokken halv
fire om natten og skrive indlæg

Tenz.

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 02-12-01 18:07

"JSMadsen" <JS@12-2001.madsen.as> skrev i en meddelelse
> Er en aktuel biograffilm med en nok "fordansket" titel.
> Hvad hed filmen da den havde premiere i USA?
> Jeg kan ikke PT. komme på en kandidat...
>
> (ingen org. titel nævnt i reklamer.)

Det er fordi det ikke er en fordanskning men blot den europæiske titel. Den
Amerikanske titel er rigtigt nok Saving Silverman.

Joakim

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 03-12-01 00:43

> Det er fordi det ikke er en fordanskning men blot den europæiske titel.
Den
> Amerikanske titel er rigtigt nok Saving Silverman.

Det virker jo ret åndsvagt. Hvorfor kan en film ikke have samme navn over
hele verdenen?
Jeg kan ikke lige se hvad ideen ved skulle være, ud over at de måske kan
lokke folk der ikke følger med film nyhedsgrupper til købe/se den samme film
to gange.

-The Baptizer
www.area42.dk
Følg med i internet julekalenderen Lille Per og Netpiraterne
http://www.area42.dk/lilleper.asp

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 03-12-01 17:31

"Johnny Jakobsen" <btz@area42.dk>

> [...]
> lokke folk der ikke følger med film nyhedsgrupper til købe/se den samme film

Hehe. Jeg synes også, det er en dum idé. Skulle jeg vælge ud
fra titlen ville jeg snarere se en film, der hedder "Saving Silverman"
end en, der hedder "Evil Woman".

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 04-12-01 00:30

> Hehe. Jeg synes også, det er en dum idé. Skulle jeg vælge ud
> fra titlen ville jeg snarere se en film, der hedder "Saving Silverman"
> end en, der hedder "Evil Woman".

Tja, hvis jeg have titlen og KUN titlen at gå ud fra ville jeg vælge Evil
Woman, og så blive skuffet over at det ikke var en horror film :)

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 04-12-01 16:11

"Johnny Jakobsen" <btz@area42.dk> wrote in message
> Tja, hvis jeg have titlen og KUN titlen at gå ud fra ville jeg vælge Evil
> Woman, og så blive skuffet over at det ikke var en horror film :)

Og dem der havde valgt Saving Silverman, ville blive skuffet over at det
ikke var en krigsfilm med Tom Hanks...

Joakim