Erfaringer med Orange og/eller Crystal Orb
Fra : Karsten Borchers

Dato : 02-12-01 17:27

Min Asus V7700 Geforce 2 GTS standard køler er ved at opgive gejsten.
Den vibrer, og drøner op og ned i omdr. Den har gjordt det før, men der
hjalp en lille rengøring af blæseren. Det holder dog ikke længere så nu skal
der en anden blæser på.
Købte sidst den vibrerede en Blue Orb. Men denne var total krumrygget, så
kun ca 10% af profilet var i berøring med GPU'en.

Men hvad med Orange eller Crystal Orb. Lider de af samme skæve ryg som Blue
Orb ?
Er den ene mere anbefalelses værdig end den anden ?

Orange Orb :
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=257&page=1

Crystal Orb :
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=256&page=1

Eller anbefaler i en helt tredie køler ? Og hvor kunne man evt. købe den
fætter.

Karsten Borchers

Fra : Martin Petersen

Dato : 04-12-01 01:55

Jeg har en orange orb... Men da den hænger nedad, og lejet er beregnet på
det modsatte, larmer blæseren af h... til. Jeg har så skruet blæseren af og
limet en 60 mm taisol blæser på, v. 7 volt. Det virker perfekt. 40 grader
ved fuld skrue, og nul larm...

- Martin

Fra : Karsten Borchers

Dato : 04-12-01 04:19

ARGH !! - Tester de ikke inden de sender ud ???
Bestilte og betalte en Orange Orb tidligere på dagen, da min standard blæser
virkelig hænger i bremsen nu.

Borchers

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 04-12-01 12:25

Karsten Borchers wrote:

> ARGH !! - Tester de ikke inden de sender ud ???
> Bestilte og betalte en Orange Orb tidligere på dagen, da min
> standard blæser virkelig hænger i bremsen nu.
>
> Borchers
<snip>

Hvis du læser den dokumentation der findes om orb-serien, vil du
opdage at de kun er beregnet til at vende blæseren opad eller
til siden. Ikke det smarteste, hvis du spørger mig...

--
MVH
Thomas A. Frederiksen

Fra : Karsten Borchers

Dato : 04-12-01 17:25

Pis....
Studiedata anbefalede den endda dengang hvor jeg brokkede mig lidt over Blue
Orb'ens krumme ryg. Hmm..

*** Karsten vender sin PC'er på hovedet ;D

Borchers

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 04-12-01 18:00

Karsten Borchers wrote:

> Pis....
> Studiedata anbefalede den endda dengang hvor jeg brokkede mig
> lidt over Blue Orb'ens krumme ryg. Hmm..
>
> *** Karsten vender sin PC'er på hovedet ;D
<snip>

Det skal dog siges at min blå ikke har givet bøvl, selv om den
hænger med hovedet nedad

--
MVH
Thomas A. Frederiksen

Fra : Karsten Borchers

Dato : 04-12-01 18:51

Thomas Alexander Frederiksen wrote :

> Det skal dog siges at min blå ikke har givet bøvl, selv om den
> hænger med hovedet nedad

Jeg har planslebet, og bukket lidt på min Blue Orb så den ikke skyder så
meget ryg mere. Skulle den Orange så vise sig at være helt gal på den,
prøver jeg lykken med den blå igen.
- Køler den ellers godt nok den blå der ? Og har/havde du slet ikke
problemer med at Blue Orb krummede ryg ?

Min Blue Orb havde måske en kontaktflade på max 10%. Og at slaske så meget
pasta på, at hulningen blev fyldt ud var for meget af det gode. Det er
Arctic Silver for dyrt til ;)

Karsten Borchers