Grammatik
Fra : David Blangstrup

Dato : 02-12-01 17:10

Ikke fordi jeg behøver det, men er der nogen der ved hvorfor der ikke er en
dansk grammar check'er i OfficeX Value Pack, når der er en engelsk, fransk,
italiensk og endda svensk?!? Og om den findes i løs vægt? (Jeg _har_
installeret de danske dictionaries og hvad der ellers var. En dansk
grammatik ser ud til per default at være udeladt.)

- David

PS: Og nu når jeg ser på mit indlæg, , hvorfor kan man så ikke køre en
dansk og en engelsk stavecheck oveni hinanden?
Jeg behøver ingen af delene, jeg er bare perfektionist.
--
http://david.blangstrup.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-12-01 17:25

David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:

> [...]
> installeret de danske dictionaries og hvad der ellers var. En dansk
> grammatik ser ud til per default at være udeladt.)

MS har desværre altid udeladt en dansk gramatik kontrol i office til mac
- det undrer mig i øvrigt, da ordbogen allerede findes til windows og
gramatik kontrollen er inkluderet i mac Office.

> - David
>
> PS: Og nu når jeg ser på mit indlæg, , hvorfor kan man så ikke køre en
> dansk og en engelsk stavecheck oveni hinanden?
> Jeg behøver ingen af delene, jeg er bare perfektionist.

man kan skam godt i word, men ikke i entourage.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... snart på iceBook, igen

<icq:131382336> <Marianne Jelved = Gud>

Fra : David Blangstrup

Dato : 02-12-01 18:12

On 2.12.2001 17:24, in article 1f3sten.1iuiy631wdauv4N%spam@reippuert.dk,
"Morten Reippuert Knudsen" <spam@reippuert.dk> wrote:

> [...]
> gramatik kontrollen er inkluderet i mac Office.

> man kan skam godt i word, men ikke i entourage.

Hvordan? Fortæl, beret!
- David
--
http://david.blangstrup.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-12-01 18:17

> Hvordan? Fortæl, beret!

marker et afsnit og vælg dansk fra "tools" -> "language"
marker et andet afsnit og vælge engelsk fra "tools" -> "language"

simple, but bloated. - jeg mener det blev introduceret i word 9

Fra : David Blangstrup

Dato : 02-12-01 19:01

On 2.12.2001 18:16, in article 1f3svz2.u69zpscdjqclN%spam@reippuert.dk,

> marker et afsnit og vælg dansk fra "tools" -> "language"
> marker et andet afsnit og vælge engelsk fra "tools" -> "language"
>
> simple, but bloated. - jeg mener det blev introduceret i word 9

Åh, det vidste jeg godt. Jeg troede, det var på én gang! Har du prøvet det
nye Office v. X? Jeg er faldet pladask for det. Det der manglede i Office
2001 og fik mig til at gå væk fra det er på en eller anden måde her i X.
- David
--
http://david.blangstrup.dk

Fra : Thorfinn

Dato : 03-12-01 16:58

David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote in message news:<B83010D2.31A0%david@blangstrup.dk>...
> Ikke fordi jeg behøver det, men er der nogen der ved hvorfor der ikke er en
> dansk grammar check'er i OfficeX Value Pack, når der er en engelsk, fransk,
> italiensk og endda svensk?!?

Har du nogensinde prøvet at arbejde med grammatikkontrollen?
Jeg prøvede 1 gang. Det var helt til grin. Men jeg må indrømme at jeg
grinede endnu mere da jeg prøvede babelfish.

hilsen
Sebastian Thorfinn

Fra : David Blangstrup

Dato : 03-12-01 18:57

On 3.12.2001 16:57, in article
ad9385a.0112030757.5fef4414@posting.google.com, "Thorfinn"
<thorfinn@forum.dk> wrote:

> [...]
> Jeg prøvede 1 gang. Det var helt til grin. Men jeg må indrømme at jeg
> grinede endnu mere da jeg prøvede babelfish.

Godt Så går jeg ikke glip af noget.
- David
--
http://david.blangstrup.dk