Lovforarbejder
Fra : Henning Makholm

Dato : 01-12-01 23:15

Er der nogen let måde at finde fra en lov på Retsinfo (i mangel af
bedre bider jeg af og til i græsset og starter en statsautoriseret
dinosaurbrowser) til lovens forarbejder?

Retsinfos nummereringssystem bygger så vidt jeg kan se på løbenumre i
Lovtidende, mens de numre man skal søge efter på Folketingets websted
er tingets egne *forslags*numre, som ikke har nogen direkte sammenhæng
med Lovtidendes. Jeg kan ikke finde nogen ordentlig søgbar
krydsreference mellem nummerserierne - er man virkelig nødt til at
bladre hele den (de) relevante folketingssamling igennem efter et
lovforslag hvor titlen ser ens ud?

Hvis nu bare H.M. Dronningen ville være en lille smule mere meddelsom
når hun summarisk gør vitterligt at "Folketinget har vedtaget"...

--
Henning Makholm "Jeg kunne ikke undgå at bemærke at han gik på hænder."