Digital kopiering, hvad gør man?
Fra : Jette

Dato : 01-12-01 20:41

Hej NG

Jeg er ved at forfatte en artikel om hvad man må og ikke må på Internet. Jeg
har fundet masser af information om emnet, og vil nu prøve at udarbejde
nogle retningslinier til mine læsere.

Jeg har imidlertid ikke kunnet finde oplysninger om hvad man egentlig gør,
hvis man opdager at ens værk er offentliggjort andetsteds under et andet
navn. Jeg vil naturligvis anbefale at man allerførst henvender sig til den
person der uretmæssigt benytter materialet, men hvis det nu ikke hjælper...
er der en klagenævn? Går man til politiet, eller starter man med at anskaffe
sig en advokat?

På forhånd tak

Mvh. Jette Nielsen
www.webtip.dk

Fra : Mickey

Dato : 01-12-01 20:53

"Jette" <jni@omnix.dk> skrev i en meddelelse

> er der en klagenævn? Går man til politiet, eller starter man med at
anskaffe
> sig en advokat?

jeg vil foreslå en advokat - det skal alligevel afgøres i en civil retssag

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Problemer med forbindelsen ?

Fra : Jette

Dato : 01-12-01 22:07

"Mickey" skrev:

> jeg vil foreslå en advokat - det skal alligevel afgøres i en civil retssag

Okay... tak for dit svar

Mvh. Jette
www.webtip.dk

Fra : Jakob Paikin

Dato : 01-12-01 23:18

On Sat, 1 Dec 2001 20:41:29 +0100, "Jette" <jni@omnix.dk> wrote:

> [...]
>er der en klagenævn? Går man til politiet, eller starter man med at anskaffe

Politiet har intet med den slags at gøre. Man kan anlægge en civil
retssag - men inden da bør man drøfte sagen med en advokat.

--
Jakob Paikin

Fra : Peter G C

Dato : 02-12-01 10:02

"Jette" <jni@omnix.dk> wrote in message
> [...]

[klip]

> er der en klagenævn?

Nej - heldigvis.

> Går man til politiet, eller starter man med at anskaffe

Aldrig panserne. De er bedst til fartbøder og straffelovsovertrædelser.

> sig en advokat?

Jeps.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/
http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=182594 - når det går galt....

Fra : Jette

Dato : 02-12-01 21:29

"Peter G C" skrev:

> [...]
>
> [klip]

> Nej - heldigvis.

> Aldrig panserne. De er bedst til fartbøder og straffelovsovertrædelser.

Jeg takker for dit lidt mere uddybende svar (det var ikke ironisk)

Mvh. Jette

Fra : Peter G C

Dato : 03-12-01 07:32

"Jette" <jni@omnix.dk> wrote in message