Hvordan får man et vb program til at åbne ~
Fra : Allan Thræn

Dato : 01-12-01 18:31

I win2000 og NT kan man på kommandolinien bare kalde pdf'en, så åbner den
automatisk i et vindue.
Men af en eller anden grund kan jeg ikke få lov til det i vb med
Shell-kommandoen.
Er der nogen der har en god ide ?

Indtil videre har jeg forsøgt:
ProgID=Shell("c:\test.pdf",vbNormalFocus)

Men det virker ikke...

Fra : Kim Pedersen [vbCode~

Dato : 01-12-01 19:08

Hej Allan

> [...]
> Er der nogen der har en god ide ?
>
> Indtil videre har jeg forsøgt:
> ProgID=Shell("c:\test.pdf",vbNormalFocus)

Det skyldes en begrænsning i Shell kommandoen .. Du skal i
stedet bruge API kommandoen ShellExecute .. Det er faktisk
ikke så svært som det måske lyder. Du kan se et eksmpel på
brug af API'en ShellExecute på min hjemmeside. Det direkte
link er
http://www.vbcodemagician.dk/tips/internet_openbrowser.htm .
I stedet for URL'en til hjemmesiden i eksemplet, skal du
bare skrive stien til filen.

Venlig Hilsen/Best Regards
Kim Pedersen, vbCode Magician
http://www.vbcodemagician.dk