GF Forsikring via DMC
Fra : albert

Dato : 01-12-01 12:31

Fik et brev her til morgen om at de kunne forsikre min CBR1000 med kasko for
2700

Efter at Provinzial smed mig ud (der gav jeg ca. 6000) har jeg fundet Runa
til 4.400, men nu
fik jeg så det brev til morgen.

Er der nogen der kan sige +/- for GF kontra Runa....

mvh Albert

Fra : Jacob

Dato : 01-12-01 19:22

"albert" <albert@albertsmc.dk> wrote in message news:<3c08c0b5$0$210$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>...
> [...]
> til 4.400, men nu
> fik jeg så det brev til morgen.
>
> Er der nogen der kan sige +/- for GF kontra Runa....

Hej Albert.
Er det en specialaftale DMC har med GF?? Det lyder meget billig. Jeg
har selv en Kawa GTR 1000 årg.´93 hos GF. Det er kun ansvar, da en
kasko ville koste ca. kr. 6.000,00 årlig. Hvad årg. er din CBR1000?
Hvis jeg kunne få kasko på min kawa til kr. 2.700,00 ville jeg ikke
tøve. Det kræver måske kun medlemskab af DMC?

M.v.mc-h
Jens (der også vil ha' en billig kasko)

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 01-12-01 19:49

De forsikrere efter aktuel værdi - hvad er din cbr sat til ?

Jeg har min scooter forsikret for 25kkr til 1050kr incl vinterdækning med
~5års ancienitet. De skiller dog ved 175ccm så din er i den "dyre" gruppe.

Jeg har valgt ikke atbruge min kasko ved mit uheld for godt en måned siden,
men de har dækket mit tøj uden brok på min indbo forsikring. Jeg havde sendt
dem en opgørelse hvor jeg havde afskrevet 10% per hele år og opgjort det i
forhold til genanskaffelses pris samt nogle billeder af skaderne på tøjet
(hvor jeg for anskueligheden havde stukket nogle blyanter gennem hullerne).

Priserne for genanskaffelse fandt jeg på dels på Ågesen's hjemmside dels ved
et besøg i forretningen).

Et par dage efter jeg havde sendt anmeldelsen fik jeg et brev om at de havde
akcepteret min opgørelse og at pengene var på vej til min konto.

Mvh
Anders Majland
http://www.majland.org/leo

Fra : albert

Dato : 02-12-01 11:44

> [...]
> Hvis jeg kunne få kasko på min kawa til kr. 2.700,00 ville jeg ikke
> tøve. Det kræver måske kun medlemskab af DMC?

Den vejledende pris ved GF er en del højere. Prisen er givet til gamle
medlemmer af DMC+Provinzial gruppeforsikringerne.
Jeg har nu bestilt tilbud på indbo-ulykke og alt det andet der jo altid
skal med...

Din GTR burde vel havne i nogenlunde samme område.
de 2700 er for 75kkrs dækning. Der kom ca. 350kr på hvert år.

Kravene var vist noget med 30år+, 5års ancinitet og max 1000ccm
Derudover bor jeg ikke i storbyerne....

Spørgsmålet var mere om der var problemer eller andre men ved GF...

mvh Albert - der glæder sig som en sindsyg til salten er væk igen....

Fra : Petrich

Dato : 01-12-01 20:26

Prøv at se i DMC-BLADET 8-2001 hvad der er sket med forsikringen eller
kontakt Rolf Skovløkke
Hilsen
Flemming

Fra : Armand

Dato : 03-12-01 00:17

Petrich <petrich@esenet.dk> skrev i en
> Prøv at se i DMC-BLADET 8-2001 hvad der er sket med forsikringen eller
> kontakt Rolf Skovløkke

Der må også stå noget derom på DMC's hjemmeside :-/

Check op på:
www.dmc-org.dk

--
Armand.

Fra : Ib Jensen

Dato : 10-12-01 22:17

Ang. Runa er jeg lige blevet smidt ud, da jeg ikke var medlem af den rigitge
forening, så det skal du lige være opmærksom på.
Venlig hilsen Ib Jensen, Tilst
PS: Jeg skulle være medlem af Dansk merkonomforening. De havde spurgt mig,
om jeg var merkonom, hvilket jeg kunne svare ja til. Men man skal altså være
medlem af forenigen - også! Her troede man, at ens eksamens-lærdom også
gjaldt ude i det virkelige liv: "Svar kun på, hvad du bliver spurgt om". Det
var de i øvrigt godt et år om at finde ud af.