Jeg ønsker at finde ud af, om en applicati~
Fra : P.L.

Dato : 01-12-01 12:36

Hej NG

Er der en af jer, som ved hvorledes man kan finde ud af om en application, som man har startet fra
sit program vha. ShellExecute, fortsat 'kører' ???

Mvh
PL

Fra : JOHNNY CARLSEN

Dato : 01-12-01 19:30

Her lidt hjælp.

Var
Handle : Word;
begin
Handle := WinExec('Appname.exe',SW_ShowNormal);
While GetModuleUsage(Handle) > 0 do
Application.Processmessages;
end;

---

Fra : P.L.

Dato : 02-12-01 18:23

Hej Johnny

Tak for dit svar, men det kan desværre ikke bruges.
1. WinExec er vidst fra 16 bits applicationer
2. GetModuleUsage her helt ukendt at D4.

PL

Fra : JOHNNY CARLSEN

Dato : 02-12-01 22:09

Så prøv denne.

Function RunExecutable( Path, Parameters: String ): Boolean;
Var process: TProcessInformation;
info: TStartupInfo;
Begin
RunExecutable:=True;
FillChar(process, sizeof(TProcessInformation), 0);
FillChar(info, sizeof(TStartupInfo), 0);
info.cb := sizeof(TStartupInfo);

if CreateProcess( Pchar(dir), PChar(Par), nil,
nil, false, NORMAL_PRIORITY_CLASS, nil, nil,
info, process) <> False then begin

WaitForSingleObject(process.hProcess, INFINITE);

CloseHandle(process.hProcess);
end else RunExecutable:=False;

> [...]
>
> Tak for dit svar, men det kan desværre ikke bruges.
> 1. WinExec er vidst fra 16 bits applicationer
> 2. GetModuleUsage her helt ukendt at D4.

---

Fra : P.L.

Dato : 04-12-01 00:51

Hej Johnny

Tak for tilsendte, det var squ' lækkert, da jeg tidligere har brugt FindWindow, men ikke attid har
haft styr på det.

Fra : P.L.

Dato : 04-12-01 02:17

Hej Johnny

Din kode virker fint, når det gælder om at starte et program - MEN jeg kan ikke få lpCommandLine til
at virke på det kaldte program.

Min function ser således ud:
Function PFURunExecutable( ExeFile, Parameters: String; TimeOut:LongWord): Boolean;
Var process: TProcessInformation;
info: TStartupInfo;
Begin
Result:=True;
FillChar(process, sizeof(TProcessInformation), 0);
FillChar(info, sizeof(TStartupInfo), 0);
info.cb := sizeof(TStartupInfo);

if CreateProcess( Pchar(ExeFile), PChar(Parameters), nil, nil, false, NORMAL_PRIORITY_CLASS, nil,
nil,info, process) <> False
then begin
WaitForSingleObject(process.hProcess, TimeOut);
CloseHandle(process.hProcess);
end else
Result:=False;
End;

- OG den kaldes med følgende:
PFURunExecutable(KundeProgramPath+'Program.exe','$RT$'+IntToStr(Handle), INFINITE);

Kommandolinien ( '$RT$'+IntToStr(Handle) ) virker fint på ParamStr, når ShellExecute bruges.
Kan du give nogen forklaring på den manglende virkning af lpCommandLine ????

På forhånd tak
PL

Fra : Thomas Riedel

Dato : 02-12-01 23:18