Marathon
Fra : Lauridsen

Dato : 01-12-01 11:30

Nogen der har links til træningsprogrammer eller gode råd i forbindelse med
træning til marathon ?
Evt. links ?

Jeg har aldrig løbet marathon, men har planer om at melde mig til København
marathon i 2002.

Mvh.
Lars

Fra : Arne

Dato : 01-12-01 11:38

Prøv www.run4fun.dk

Eller gå ind på diverse søgesider og søg på marathon. På den måde fik jeg
selv masser af ideer fra folks forskellige hjemmesider.

Arne

Fra : mogens henckel

Dato : 26-12-01 21:14

Hej
Prøv på www.run4fun.dk

mvh
Mogens

Fra : Ib Stokkebye

Dato : 03-01-02 00:29

Hej Lars.
Hvis jeg var dig ville jeg ikke vælge København som midt første marathon, du
skal kæmpe med biler og op og ned af fortovskanter, løb i stedet i udlandet
i foråret kan Hamborg anbefales kan du vente til efteråret så er der jo det
ultimative Berlin marathon. Her har jeg selv løbet 15 gange.
Venlig hilsen
Ib Stokkebye
www.jfml.dk

Fra : Neiklot

Dato : 12-01-02 18:52

Jeg mener, at Copenhagen Marathon er en glimrende maraton til begyndere. Den
har den fordel, at der er mange motionister og begyndere med så der bliver
taget meget hensyn til dem. Den er desuden utrolig godt arrangeret, synes
jeg (nej, jeg arbejder ikke for Sparta .

Jeg løb min første maraton i København i 1999 og en af de store fordele var,
at jeg bor i København. På den måde får man en meget bedre opladning til
løbet og når det er første maraton har man rigeligt med nerver og ting at
tænke på uden også at skulle sætte sig ind i, hvordan det hele "virker" i en
ny by/land.

Når man først har prøvet at løbe maraton, og fundet ud af, at det ikke er så
slemt, kan man så begynde at rejse rundt og få andre oplevelser end selve
løbeoplevelsen.

Med venlig hilsen
Nikolai

Fra : Arne Drygaard

Dato : 13-01-02 09:23

Jeg er enig i at Københavns maraton er glimrende til sit første løb, selvom
det er korrekt med de mange fortovskanter m.v.

Specielt det at have en fornuftig opladning til løbet betyder meget.

Arne

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 15-01-02 17:38

"Lauridsen" <dsl30271@vip.cybercity.dk> writes:

> Nogen der har links til træningsprogrammer eller gode råd i
> forbindelse med træning til marathon ? Evt. links ?

Måske denne her:

"Alle kan løbe Marathon"
http://www.marathonsport.dk/training.htm

-j