Min router går på nettet :-(
Fra : Martin Bredthauer

Dato : 01-12-01 03:15

Er der nogen der kan fortælle mig hvad jeg skal gøre med min ISDN router
(D-link 106) for at undgå at den går på nettet, når jeg forbinder min
bærbar Pismo med min iMac via TCP/IP?

/Martin

Fra : thomas schreiber

Dato : 01-12-01 08:55

I konf. programmet er der sandsynligvis noget der hedder "autoconnect every
X min" eller lign.
Disable denne funktion. Hvis du skriver 192.168.1.1 i din browser skulle
interfacet komme frem
på din skærm, med mindre du har en speciel konf. på din router.

/Thomas

Fra : thomas schreiber

Dato : 01-12-01 08:58

Kunne også være at firmwaren skulle skiftes / opdateres? Sådan har det været
på Eicon Diva LAN.

/Thomas

Fra : Sascha

Dato : 01-12-01 10:33

fast ip på dine computere ex. 192.168.1.5 til 192.168.1.230

(jeg forstår det som om det virker uden problemer med din iMac og problemet
først kommer når du sætter din bærbar på)

mvh
Sascha

Fra : thomas schreiber

Dato : 01-12-01 16:16

Hvad har det med sagen at gøre?

Og man har ALDRIG 192.168.1.5 som DHCP ip-adresse. Det er 100% sikkert.
Faktisk har man aldrig 192.168.1.5 som IP.

/Thomas

Fra : Martin Edlich

Dato : 01-12-01 20:09

In article <3c08f478$0$31425$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"thomas schreiber" <NOSPAMschreiber@c.dk> wrote:

> Og man har ALDRIG 192.168.1.5 som DHCP ip-adresse. Det er 100% sikkert.
> Faktisk har man aldrig 192.168.1.5 som IP.

Hvorfor ikke?

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : thomas schreiber

Dato : 02-12-01 19:27

192.168.1.1 = router(gateway)
192.168.1.2 = mail
192.168.1.3 = webserver
192.168.1.4 = ftp
192.168.1.5 = er reserveret (spørg mig ikke om til hvad)
192.168.1.6 = den første ip din dhcp server kan tildele.

/thomas

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 02-12-01 20:43

"thomas schreiber" <NOSPAMschreiber@c.dk> writes:

> [...]
> 192.168.1.5 = er reserveret (spørg mig ikke om til hvad)
> 192.168.1.6 = den første ip din dhcp server kan tildele.

Umm, er det noget specielt for D-Link routere?

--
Thomas Bjorn Andersen - tba@gen-v.net
+++ATH

Fra : macsteen

Dato : 02-12-01 21:24

in article m3y9kl5rxe.fsf@localhost.localdomain, Thomas Bjorn Andersen at
thomas@gen-v.net wrote on 02.12.2001 20:43:

> Umm, er det noget specielt for D-Link routere?

Det lugter måske lidt af noget specielt for TDC ADSL-routere?

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 02-12-01 22:59

macsteen <macsteen@remove.yahoo.com> writes:

> in article m3y9kl5rxe.fsf@localhost.localdomain, Thomas Bjorn Andersen at

> Det lugter måske lidt af noget specielt for TDC ADSL-routere?

Jeg undrede mig bare over Schriebers kontante udtalelse: En dhcp
server tildeler aldrig 192.168.1.<eet eller andet>. Det fremgik ikke
helt af sammenhængen, at der var tale om TDC udstyr.

Fra : Martin Edlich

Dato : 02-12-01 22:51

In article <3c0a72b9$0$25357$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
> [...]

> 192.168.1.5 = er reserveret (spørg mig ikke om til hvad)
> 192.168.1.6 = den første ip din dhcp server kan tildele.

Det er da noget man selv definerer.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 02-12-01 19:52

Sascha <sascha@mir.dk> wrote:

> fast ip på dine computere ex. 192.168.1.5 til 192.168.1.230

Det har jeg allerede. Min bærbar har 192.168.200.24, min router ender på
..20 og min imac på .25.

> (jeg forstår det som om det virker uden problemer med din iMac og problemet
> først kommer når du sætter din bærbar på)

Ikke forstået!?

Problemet opstår når jeg kalder IP nummeret på iMac'en (eller omvendt)
når man ønsker at køre fildeling. Jeg kommer fint igennem, får disken på
skrivebordet og det hele. MEN routeren opfatter det som om det ipnummer
li' så godt kunne befinde sig på en server på nettet og går derfor på
nettet. Den dropper så linien igen efter et par minutter (en tidsfrist
som jeg har sat i routeren) og går ikke på nettet igen.

/Martin

Fra : macsteen

Dato : 02-12-01 20:18

in article 1f3styq.19n6uh81q27yvgN%mb@talent.dk, Martin Bredthauer at
mb@talent.dk wrote on 02.12.2001 19:51:

> [...]
> nettet. Den dropper så linien igen efter et par minutter (en tidsfrist
> som jeg har sat i routeren) og går ikke på nettet igen.

Kan du sætte noget med bridging på den router? Iøvrigt kan man diskutere om
ikke du skulle sætte timeout ned til 30-60 sek. men det har selvfølgelig
ikke noget med dit problem at gøre.
Jeg skal lige forstå, dine macs sidder på 192.168.200.X, men det gør din
router formentlig også ikk'?

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 03-12-01 00:30

I artiklen <1f3styq.19n6uh81q27yvgN%mb@talent.dk> , mb@talent.dk (Martin
Bredthauer) skrev:

> Problemet opstår når jeg kalder IP nummeret på iMac'en (eller omvendt)
> når man ønsker at køre fildeling. Jeg kommer fint igennem, får disken på
> skrivebordet og det hele.

For mig lugter det af at fildeling foretager en reverse lookup på IP
nummeret.