CarPark igen igen
Fra : S.J & L.T.

Dato : 30-11-01 23:42

Hejsa

Kan Carpark give mig en bøde, når jeg holder parkeret uden for
parkeringspladsen, hvor de har opsyn ifølge skiltene?

Se dk.binaer
sub: Carpark
Mvh Søren.

Fra : boe

Dato : 30-11-01 23:50

S.J & L.T. <s_juul73@hotmail.com> wrote in message
> Hejsa
>
> Kan Carpark give mig en bøde, når jeg holder parkeret uden for
> parkeringspladsen, hvor de har opsyn ifølge skiltene?

Nej, har de virkelig gjort det?
- Hvad står der på afgiften mht. stedet for overtrædelsen?
Så vidt jeg kan se af billedet, er der ikke engang parkeringsforbud på
vejen, med mindre der er tale om en legegade eller en p-forbuds zone. Men
skiltningen indikerer jo tydeligt, at det er på parkeringspladsen til
venstre, at kontrollen udføres.

Mvh Bo

Fra : Peter G C

Dato : 01-12-01 09:45

"S.J & L.T." <s_juul73@hotmail.com> wrote in message
> Hejsa
>
> Kan Carpark give mig en bøde, når jeg holder parkeret uden for
> parkeringspladsen, hvor de har opsyn ifølge skiltene?

Umiddelbart ser det lidt mærkeligt ud.

Hvis der virkelig ikke er andre skilte i området (f.eks. ved indkørselen) så
vil jeg nok mene, at CarPark står lidt dårligt.

Send billede og et brev til CarPark og forklar sagen. Det skal være et
rigtigt brev - ikke e-mail.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/
http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=182594 - når det går galt....

Fra : ThomasW

Dato : 01-12-01 09:42

"S.J & L.T." <s_juul73@hotmail.com> wrote in message
> Hejsa
>
> Kan Carpark give mig en bøde, når jeg holder parkeret uden for
> parkeringspladsen, hvor de har opsyn ifølge skiltene?

Jeg kan ikke læse skiltene, men dækker carparks mandat ikke hele
bebyggelsens område?
Af det jeg kan se, står der "F.O.B. afd. 80" (el. 50), så hvis det der står
ved pilen alene er en henvisning til at benytte de dertil indrettede pladser
til parkering, kunne deres afgift måske betyde, at de mener der foreligger
omgåelsesbetragtninger (mht. din parkering - at du bevist parkerer udenfor
båsene).

Mht om deres hjemmel er på grænsen, så afhænger den af de skilte jeg ikke
kan læse.
Men du kan da ikke i fuldt alvor mene at du skal slippe udenom p-reglerne,
bare fordi du ikke holder på den dertil indrettede plads?

/Thomas

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 01-12-01 14:28

"ThomasW" <tw_dk@*NOSPAM*hotmail.com> skrev:

> Mht om deres hjemmel er på grænsen, så afhænger den af de skilte
> jeg ikke kan læse.

CarPark har udelukkende lov til at opkræve p-afgift såfremt skiltningen
er klar, tydelig og utvetydig. Hvis de to skilte vi kan se på billedet
er de eneste skilte fra CarPark har de ikke noget at komme efter. Hvis
den pågældende parkering iøvrigt er ulovlig er det en politisag.

> Men du kan da ikke i fuldt alvor mene at du skal slippe udenom
> p-reglerne, bare fordi du ikke holder på den dertil indrettede
> plads?

Selvfølgelig kan han da mene det i fuldt alvor. Sålænge færdselsloven
eller skiltning ikke forbyder parkering så er parkering tilladt!

--
Mvh. Morten http://miljokemi.dk
Miljøtemaer: http://tema.miljokemi.dk

Fra : ThomasW

Dato : 01-12-01 14:30

"Morten Bjergstrøm" <nospam@dafnie.dk> wrote in message

> [...]
> er de eneste skilte fra CarPark har de ikke noget at komme efter. Hvis
> den pågældende parkering iøvrigt er ulovlig er det en politisag.

Det er det der er problemet, jeg kan ikke læse hvad skiltene siger. For den
sags skyld kan ihvert fald det skilt længst væk angive at der er indgået
aftale med carpark vedrørende hele boligforeningens (?) område, og at folk
henvises til kun at parkere på bestemte områder. Men det kan jeg som sagt
ikke læse.

> Men du kan da ikke i fuldt alvor mene at du skal slippe udenom
>
> Selvfølgelig kan han da mene det i fuldt alvor. Sålænge færdselsloven
> eller skiltning ikke forbyder parkering så er parkering tilladt!

Det var muligvis uklart det jeg skrev, men igen: det afhænger af skiltene.

/Thomas

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 01-12-01 15:15

"ThomasW" <tw_dk@*NOSPAM*hotmail.com> skrev:

> Det er det der er problemet, jeg kan ikke læse hvad skiltene
> siger.

På skiltet med pilen står der, at der kræves p-tilladelse for at
parkere. Pilen burde sige det hele.

> Det var muligvis uklart det jeg skrev, men igen: det afhænger af
> skiltene.

Ja.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 01-12-01 11:58

In article <3c080b15$0$29625$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, S.J & L.T. wrote:
> Hejsa
>
> Kan Carpark give mig en bøde, når jeg holder parkeret uden for
> parkeringspladsen, hvor de har opsyn ifølge skiltene?

Det er kun, KUN politiet der kan give parkeringsbøder.
Alle andre giver parkerings afgifter.

JonB

"ingen krydspost". Se http://usenet.dk/netikette/quote.html

Fra : boe

Dato : 01-12-01 12:06

wrote:

> Det er kun, KUN politiet der kan give parkeringsbøder.
> Alle andre giver parkerings afgifter.

Der er ingen, INGEN der giver parkeringsbøder. Politiet pålægger også
parkeringsafgifter Men der er nogle af de eksisterende typer af
overtrædelser, som kun politiet kan pålægge afgift for. I store træk gælder
det for alle overtrædelser, hvor der skal foretages et skøn for at bestemme
om der foreligger en overtrædelse (f.eks. parkering foran port, hvor kun
politiet kan pålægge afgifter, fordi der skal et skøn til at vurdere om
adgang til porten spærres af den parkerede bil).

Mvh Bo

Fra : S.J & L.T.

Dato : 02-12-01 17:37

wrote:

> Det er kun, KUN politiet der kan give parkeringsbøder.
> Alle andre giver parkerings afgifter.
>

> JonB

Hej igen

De 2 skilte er identiske, og der er hverken standsning eller
parkeringsforbud
på vejen eller ved indkørslen til Naverhaven. De røde bygninger er F.O.B, og
husene til venstre private,
vejen er lukket der hvor jeg holder.
Det er selvfølgelig ikke en bøde, som jeg skrev, men en parkeringsafgift jeg
er blevet pålagt.
Carpark begrunder det med (Manglende parkeringstilladelse i forruden).
Tydeligere billede af skiltene bliver postet i dk.binaer.

mvh Søren

Fra : Jens

Dato : 01-12-01 16:54

"S.J & L.T." <s_juul73@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Kan Carpark give mig en bøde, når jeg holder parkeret uden for
> parkeringspladsen, hvor de har opsyn ifølge skiltene?

Ja det kan de velsagtens, for CarPark og EuroPark kan efterhånden tillade
sig alt !

Min kollega fik et parkeringsgebyr fra EuroPark selvom han havde stillet sin
P-skive korrekt. Han har 2 andre der kan bevise at parkeringsvagten har set
forkert på hans P-skive, den var stillet korrekt. Alligevel fik han et
parkeringsgebyr, og EuroPark er fuldstændig fløjtende ligeglad med det
selvom han har klaget og fået begge vidner (som han iøvrigt ikke kender) til
at skrive til dem. De vil bare have ham til at betale ved kasse 1 !
Skal han have en chance for at få pengene igen, skal han stævne dem. Hans
advokat har anbefalet ham ikke at gøre det, selvom han har en god sag. Som
advokaten siger:
"De har for mange penge i ryggen og du ender bare med at bruge mange penge
og rigtigt meget tid på at slås med dem. Lad være! Betal og glem sagen."

Det er ufatteligt at det skal være sådan i dagens Danmark. At 2 firmaer kan
have så meget magt!

Jeg selv har også fået et parkeringsgebyr. Belært af ovenstående sag har jeg
valgt bare at betale ved kasse 1.

Jens

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 01-12-01 18:15

"Jens" <jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> skrev:

> Skal han have en chance for at få pengene igen

Hvorfor pokker betalte din kollega dog til at starte med?

Fra : Mickey

Dato : 01-12-01 19:02

"Jens" <jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> skrev i en meddelelse news:I27O7.2732

> Ja det kan de velsagtens, for CarPark og EuroPark kan efterhånden tillade
> sig alt !

er der ikke noget med at de slet ikke har lov til at opkræve deres afgifter
?

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Problemer med forbindelsen ?

Fra : Peter G C

Dato : 01-12-01 19:13

"Mickey" <news002@susie.dk> wrote in message

[klip]

> er der ikke noget med at de slet ikke har lov til at opkræve deres
afgifter
> ?

Nej.

/Peter

Fra : Mickey

Dato : 01-12-01 19:58

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEmailme.dk> skrev i en meddelelse

> Nej.

okay - det har jeg bare hørt flere steder...

Fra : Peter G C

Dato : 01-12-01 20:29

"Mickey" <news002@susie.dk> wrote in message

[klip]

> okay - det har jeg bare hørt flere steder...

Ikke desto mindre er det helt forkert.

/Peter