Skærme
Fijala 3554
Fejl på 15" skærm
Fra : gunnar poulsen

Dato : 30-11-01 23:35

Hej allesammen!
Jeg er i besiddelse af en 15" Goldstar Studioworks 56i.
Der er opstået det problem at farvesignalet ikke kommer igennem til
skærmen, - kun et ganske svagt billede når jeg skruer fuldt op for lys og
kontrast.
Derimod er alle billeder som knytter sig til indstilling af skærmen (højde,
bredde m.v. ) i orden. Det viser jo, at skærmen godt kan vise fine farver
med masser af lys, men signalvejen er dårlig.
Er der nogen som ved hvordan (og hvor) man kan rette en sådan fejl.
Jeg kan godt selv bruge en loddekolbe og skifte en komponent hvis jeg blot
kan finde den defekte.
Er der nogen som kan hjælpe vil jeg være glad.
Venligst
Gunnar

Fra : Anders Egeskov Peter~

Dato : 03-12-01 21:57

Det der med at skilde en monitor/TV er ikke så smart uden den fornødne
uddannelse. Når en monitor er tændt, er der felter i den på flere tusind
volt. Og disse er ikke nødvendigvis væk når strømmen slukkes - Der kan længe
efter være kondensator-spænding i kredsløbene. Husk: Der skal ikke mere end
40 volt til at stoppe hjertet, hvis man er uheldig!

- Anders

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 04-12-01 00:11

On Mon, 3 Dec 2001 21:57:16 +0100,
Anders Egeskov Petersen <egeskov@omk.dk> wrote:
> [...]
> efter være kondensator-spænding i kredsløbene. Husk: Der skal ikke mere end
> 40 volt til at stoppe hjertet, hvis man er uheldig!

Så er det godt at der ofte er over 30.000 volt, selv på
en 9" sort/hvis skærm. Det er nok til at sætte hjertet
i gang igen :)

Jeg menr godt nok at størkstrømsgrænsen går ved 24
eller 48 volt, og ikke 40.

Fra : Martin

Dato : 04-12-01 20:16

> Jeg menr godt nok at størkstrømsgrænsen går ved 24
> eller 48 volt, og ikke 40.

Så er det nok de 48 der gælder dér..
Ellers tror jeg ikke bilproducenterne ville få lopv til at skifte til 36
volt batterier

-Martin