Brud på "Lov om behandling af personoplysn~
Fra : Morton P. Christians~

Dato : 30-11-01 20:49

Er der nogen der ved om der findes nogen retspraksis ang. LBP? E.g. hvis en
privat uddannelsesinstitution uden videre lader "alle og enhver" tilgå
informationer om ansattes og studerendes CPR-numre, samt sidstnævntes
etniske forhold og karaktere - hvilken straframme taler vi da om?

-- Morton

Fra : Mickey

Dato : 30-11-01 21:46

"Morton P. Christiansen" <morton_c@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> informationer om ansattes og studerendes CPR-numre, samt sidstnævntes
> etniske forhold og karaktere - hvilken straframme taler vi da om?

uden at have juridisk viden om det...
- en psykolog fortalte mig for et års tid siden at erstatningen var ca.
25.000kr

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Problemer med forbindelsen ?

Fra : Morton P. Christians~

Dato : 30-11-01 23:02

> [...]
> 25.000kr

> uden at have juridisk viden om det...
> - en psykolog fortalte mig for et års tid siden at erstatningen var ca.

Kender du til nogen flere detaljer om sagen - og taler vi om saml.
erstatning el. per. person?

I det konkrete tilfælde ligger ca. 150 undervisers CPR-numre og ca. 1.500
studerendes CPR-numre, karaktere, og eventuelle etniske baggrund i
princippet frit tilgængeligt for alle internt (dvs. enhver studerende/ansat
kan få adgang til nævnte informationer om alle studerende/undervisere).

-- Morton

Fra : Mickey

Dato : 30-11-01 23:10

"Morton P. Christiansen" <morton_c@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

du får lige svaret her også...

> Kender du til nogen flere detaljer om sagen - og taler vi om saml.
> erstatning el. per. person?

pr person svjv - blev nævnt i forbindelse med at han ville få
informationsafdelingen til at sende noget til min email (og hvad der ville
ske hvis de offentliggjorde den)

> [...]
studerende/ansat
> kan få adgang til nævnte informationer om alle studerende/undervisere).

Karakter er meget normalt, CPR og andet er vist ikke så godt..

Fra : Morton P. Christians~

Dato : 30-11-01 23:58

> pr person svjv - blev nævnt i forbindelse med at han ville få
> informationsafdelingen til at sende noget til min email (og hvad der ville
> ske hvis de offentliggjorde den)

hmm, per person... så i mit tilfælde (150+1500) * 25.000 = 41 mill. og lidt
små penge i saml. erstatning...!?

-- Morton

Fra : Mickey

Dato : 01-12-01 18:58

> hmm, per person... så i mit tilfælde (150+1500) * 25.000 = 41 mill. og
lidt
> små penge i saml. erstatning...!?

ja det lyder rimeligt...
- men du får dem jo ikke allesammen ;)