TNT2 Ultra vs. GeForce 2 MX400
Fra : Mads Jakobsen

Dato : 30-11-01 20:55

Hvor stor er forskellen på et Diamond Viper V770
Riva TNT2 Ultra 32MB og et AOpen GeForce 2 MX400
64 MB TV-out??
Kan det betale sig at skifte ud?

Fra : Peter Pan

Dato : 01-12-01 13:02

"Mads Jakobsen" <madsjakobsen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor stor er forskellen på et Diamond Viper V770
> Riva TNT2 Ultra 32MB og et AOpen GeForce 2 MX400
> 64 MB TV-out??

I rå facts ser tallene for de 2 kort således ud:
TNT2 Ultra:
300 Mtexel/s
2933 MB/s båndbredde til rammen.

GeForce2 MX400
800 Mtexel/s
2666 MB/s båndbredde til rammen.

GeForce2MX400 kortet har så også noget TnL som hjælper hvis man har en
langsom CPU. Da det er båndbredden til rammen på kortet der er mest
afgørende på 3D kort idag, vil de 2 kort være omtrænt lige hurtige i størrer
opløsligheder, men GF2MX400 kortet vil være langt hurtigere i de lave
opløsligheder (f.eks 640x480)

> Kan det betale sig at skifte ud?

Hvis du har en ældre CPU (300-500 MHz) , så ja. Eller du f.eks gerne vil
have nye features som TV-out, Twin-View eller lign. Men lad være med at gøre
det for performancens skyld alene.

Mvh
Anders

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 01-12-01 15:37

In article <3c07e418$0$12076$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
madsjakobsen@mail1.stofanet.dk says...
> Hvor stor er forskellen på et Diamond Viper V770
> Riva TNT2 Ultra 32MB og et AOpen GeForce 2 MX400
> 64 MB TV-out??

Den er temmelig stor, da GeForce kortet jo kan aflaste din CPU v.h.a. dets GPU,
som varetager alle grafiskeudregninger. Desuden har GeForce kortet også en
fordel i renehestekræfter. Dets fill rate er også langt større.

Dog ville jeg holde mig fra at købe et MX kort med 64 MB RAM. Jeg mener at have
læst et sted, at MX kortets arkitektur ikke lader det anvende de ekstra 32 MB
ret godt. Det er med andre ord kun for at kunne blære sig med 64 MB på
grafikkortet, man bør købe det :)

--
/Søren

Husk, Google er din ven :)