Hvem kan hjelpe meg.
Fra : Ole

Dato : 30-11-01 17:20

Hei!

Jeg er desverre ikke så flink i det her så jeg håper at noen kan hjelpe meg.
Prøver å lage i første omgang et program som kan "ta bilde av skjermen",
slik man kan gjøre med "prt Sc" knappen og lime inn det bildet i word.
Har bare klart å lime inn "Dette er en test" til nå men det er fordi jeg
ikke
kan det her. Her er det jeg har gjort til nå. Hjelp meg så enkelt som mulig.

Hilsen Ole Thomas.

Option Explicit
Dim wrdApp As Word.Application
Dim MyDoc As Word.Document
Dim Mintekst As Range

Private Sub Command1_Click()
Set wrdApp = New Word.Application
wrdApp.Visible = True
Set MyDoc = wrdApp.Documents.Add
Set Mintekst = MyDoc.Content
Mintekst.Text = "Dette er en test"
End Sub

Fra : Vestergaard

Dato : 03-12-01 20:19

Hei Ole

Prøv at gå ind på support.microsoft.com og søg efter det. Der er nogle
eksempler på netop det du spørger om.

Du kan også bruge

Sendkeys vbKeyPrint

Som svarer til at trykke på Print screen knappen.

Håber det hjælper
Jacob S. V.