Er der nogle der kan hjælpe mig?
Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-11-01 16:38

Greetings!

Kan det passe at der er 3 mdr. opsigelse fra Zillion (tidligere TeleDanmark
Internet Erhverv) når man ikke er
firma-kunde...?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Henning Makholm

Dato : 30-11-01 17:13

Scripsit "Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk>

> Kan det passe at der er 3 mdr. opsigelse fra Zillion (tidligere TeleDanmark
> Internet Erhverv) når man ikke er firma-kunde...?

Det *kan* det da godt. *Om* det passer afhænger af hvad aftalen siger,
og den kender jeg ikke.

--
Henning Makholm "Jeg har tydeligt gjort opmærksom på, at man ved at
følge den vej kun bliver gennemsnitligt ca. 48 år gammel,

Fra : Peter Makholm

Dato : 30-11-01 17:16

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> writes:

> Kan det passe at der er 3 mdr. opsigelse fra Zillion (tidligere TeleDanmark
> Internet Erhverv) når man ikke er
> firma-kunde...?

Det skule der ikke være noget i vejen for.

-- Allan Olesen på dk.edb.system.unix

Fra : thomas schreiber

Dato : 02-12-01 18:23

Når det står i kundevilkårene, som du jo har sagt ja til, er det vel "lige
meget" havd der står i loven?
Hvis du ikke var indforstået i kundevilkårene, kunne du jo undlade at være
kunde hos TDC.

Hænger det ikke sådan sammen?

/Thomas

Fra : cheesedealer

Dato : 02-12-01 19:06

"thomas schreiber" <NOSPAMschreiber@c.dk> skrev i en meddelelse
> Når det står i kundevilkårene, som du jo har sagt ja til, er det vel "lige
> meget" havd der står i loven?
> Hænger det ikke sådan sammen?
>
> /Thomas

Nej. Hvis der er regler i loven der er præceptive til fordel for forbrugeren
f.eks. vedr. opsigelse kan man ikke aftale sig ud af dem.

PH

Fra : Jesper Juul-Mortense~

Dato : 30-11-01 17:12

On Fri, 30 Nov 2001 16:38:05 +0100, "Jesper G. Poulsen"
<ms2mogens@ingensteder.dk> wrote:

>Kan det passe at der er 3 mdr. opsigelse fra Zillion (tidligere TeleDanmark
>Internet Erhverv) når man ikke er
>firma-kunde...?

Lidt brænde til bålet som de jura kyndige måske kan varme sig ved...

http://www.tst.dk/dk/love_regler/b1169_2000_telenet_og_teletjen.htm

Bekendtgørelse nr. 1169 af 15. december 2000
Bekendtgørelse om udbud af telenet og teletjenester

Paragraf 11, Stk. 1 nr 4:

4) at slutbrugere fem måneder efter kontraktens indgåelse til enhver
tid med et varsel, der maksimalt kan fastsættes til én måned, kan
opsige kontrakten uden yderligere omkostninger, og at en eventuel
forudbetalt ydelse refunderes forholdsmæssigt, uanset om der i
kontrakten om adgang til en udbyders telenet eller teletjenester er
vilkår, som direkte eller indirekte binder slutbrugeren længere end
seks måneder, og

Stk. 2. Stk. 1 nr. 4, gælder alene for aftaler, der er omfattet af
købelovens § 4a om forbrugerkøb.

http://www.fs.dk/jura/loveregl/fb_lov/l_kbl.htm

§4 a. Ved forbrugerkøb forstås et køb, som en køber (forbruger)
foretager hos en erhvervsdrivende, der handler som led i sit erhverv,
når køberen hovedsagelig handler uden for sit erhverv. Sælgeren har
bevisbyrden for, at købet ikke er et forbrugerkøb.

/Jesper

Fra : Henning Makholm

Dato : 30-11-01 19:09

Scripsit Jesper Juul-Mortensen <na@na.na>
> [...]

> Bekendtgørelse nr. 1169 af 15. december 2000
> Bekendtgørelse om udbud af telenet og teletjenester

Hm, det er jo tydeligt nok. Jeg trækker hermed min påstand om at det
godt kan passe, tilbage.

--
Henning Makholm "Ligger Öresund stadig i Middelfart?"

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-11-01 23:54

"Jesper Juul-Mortensen" <na@na.na> wrote in message
> [...]
>
> 4) at slutbrugere fem måneder efter kontraktens indgåelse til enhver
> tid med et varsel, der maksimalt kan fastsættes til én måned, kan

Jeg har haft forbindelsen i et år...

> når køberen hovedsagelig handler uden for sit erhverv. Sælgeren har
> bevisbyrden for, at købet ikke er et forbrugerkøb.

Hvordan skal sælgeren kunne bevise om jeg er forbruger eller
erhvervsdrivende...?

Jeg blev spurgt om et firmanavn da jeg oprettede forbindelsen og jeg afgav
ikke noget, da jeg hentydede til at jeg var privatperson.