Video ind kort - erfaring søges
Fra : JOH

Dato : 30-11-01 15:42

Hej,

Vores firma skal grabbe noget video som skal publiceres på vores webpage i
form af brugsvejledninger og produktillustrationer.
Derfor skal vi bruge et grafikkort der kan "grabbe" video fra et videokamera
/ video.

Da jeg ikke har den fjerneste ide om kvaliteten på de forskellige kort samt
prisniveauet spørger jeg her - nogle erfaringer ?

- Kortet skal kunne grabbe video.
- Da det skal publiceres via web er kravet til størrelse/opløsning ikke
særligt stor.

Erstatter disse kort det eksisterende kort eller ? Vi har et Matrox G400
dualhead.

På forhånd dak - og venlig hilsen
Jens

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 30-11-01 15:50

> [...]
> form af brugsvejledninger og produktillustrationer.
> Derfor skal vi bruge et grafikkort der kan "grabbe" video fra et

Er jeres video kilde Analog eller Digital ? Der er en verden til forskel.

> Da jeg ikke har den fjerneste ide om kvaliteten på de forskellige kort
samt
> prisniveauet spørger jeg her - nogle erfaringer ?

Du kan købe analog TV-kort med video ind til ca 600 kr og op til 2500 kr.
Og Digitale Video ind kort for det samme.

> - Kortet skal kunne grabbe video.
> - Da det skal publiceres via web er kravet til størrelse/opløsning ikke
> særligt stor.

Og dér er i ligeglade med kvaliteten?, Wov!

> Erstatter disse kort det eksisterende kort eller ? Vi har et Matrox G400
> dualhead.

Både Ja og Nej. Hvis I køber et TV-kort eller et DV kort, gør de ikke, men
køber I fx et Matrox Marvel G400/450 kort så gør det.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : JOH

Dato : 30-11-01 16:37

"Michael Lund Sørensen" <milux@SLETDETTEimage.dk> wrote in message

> videokamera
> >
> Er jeres video kilde Analog eller Digital ? Der er en verden til forskel.

! Jeg mener vores videokamera er med digitalt ud, men video maskinen er
S-VHS, som må være analogt.

> samt
> >
> Du kan købe analog TV-kort med video ind til ca 600 kr og op til 2500 kr.
> Og Digitale Video ind kort for det samme.

> Og dér er i ligeglade med kvaliteten?, Wov!

! Nej, sådan skal det ikke forståes !
Jeg mener blot, at størrelsen skal holdes på et niveau der matcher den
båndbredde kunderne gennemsnitligt har, i dette tilfælde ca. 128 kb
downstream.
Herved opstår der jo visse begrænsninger til opløsningen på det grabbede
video
Jeg ved ikke helt hvad opløsning kortetene normalt kan grabbe med?

> Både Ja og Nej. Hvis I køber et TV-kort eller et DV kort, gør de ikke, men
> køber I fx et Matrox Marvel G400/450 kort så gør det.

> [...]

Tak for dit svar
Jeg ville enormt gerne om en af jeg kunne anbefale et godt kort til denne
slags brug,
- Prisramme < 3000 kr.
- Digital ind
- Add on kort eller seperat kort

VH

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 30-11-01 18:46

> Jeg ville enormt gerne om en af jeg kunne anbefale et godt kort til denne
> [...]

Hvis video kameraet har digital ud så vil jeg mene den beste løsning er
et firewire kort og den slags interface kort fås både som særskilte kort
og findes fx. også indbygget i de nye Creative Audigy lydkort.

Måske var det bedste at du gribber manualen og finder ud af præcis hvad
kameraet kan og ikke kan.

Mvh

Bruno