Orv mand vi for vild på cykel!
Fra : Søren L Hansen

Dato : 30-11-01 11:04

Hov for pokker, forkert gruppe, den skulle have være i
dk.fritid.trædecykel...

En gang for længe siden ville vi jo tage en rigtig stroppetur rundt i byen
på CYKEL, vi var 7 ryttere på hver vores mægtige cykel med terrængående
dæk. Inden få minutter var vi desværre faret vild i Østre anlæg, men på
trods af mørket fandt vi da rundt om søen og ud igen. Vi trådte så ud på
stisystemet i Aalborg øst, hvor der skete det sjove at TosseMxxx kørte ind
i en lygtepæl på vej ned af en trappe??, sært, måske han ikke rigtig kan
styre sin nye orange cykel? Vi kørte videre igennem Gug, og inden vi så os
om var vi forvildet os ind i Østerådalen, hvor TosseSxxxx stod på taget med
rabalder da en træbro var glat, og han samtidig trådte hårdt i pedalerne
for at vise at han godt kan stejle på sin cykel. Under forsøg på at forcere
en lille å ved togskinnerne mente TosseMxxx at det var en ide at stoppe op
PÅ den smalle glatte træbro, en beslutning hans cykel fandt så tosset at
den resolut kastede sig hovedkuls ud åen i desperat flugtforsøg. Den
stakkel cykelrytter blev så betuttet at han kastede sig i vandet på den
anden side af broen. Vi undslup alene dette morads ved at følge
togskinnerne et stykke vej mod Dall til vi endelig fandt offentlig vej.

Vi satte så kursen mod centrum igen, og for hjælpeløst vild bag
genbrugspladsen bag hegn og lyskastere. Vi var nu blevet kede af ensomheden
og vi hastede af ridestien mod centrum, og her viste TosseMxxxs cykel igen
sin lyst til frihed. Under gennemkørsel af en fin cyklisttunnel forsøgte
med stor kraft at undslippe, så kraftigt at forhjulet løftede sig fra
underlaget. Den havde dog ikke indset at de forankørende var stoppet op for
at vente på de knapt så stærke cyklister, og kun me dnød og næppe fik
TosseMxxx hold på stellet, med den følge at den prøvede at viriste sig fri
og derved lagde sig hen over Mixxxx fra Hjørring og hans XT-cykel. Op igen,
og via Kildeparken og tunnelen under banegården søgte vi ind i gågaden,
indrømmet, vi kom til at cykle i gågaden, kan vi tilgives? Huhej gennem
Tunnelen i Medborgerhuset, men da det ikke forløste ensomheden søgte vi
lidt selskab i Jomfru Ane Gade. Pxxl Pxk kan åbenbart ikke li´mennesker for
han kørte udenom. Folk så lidt underlige ud, venlige men forundrede.

Så tog vi turen mod vest igen, kom undervejs gennem benene på
Aalborgtårnet, og derefter i Skovdalen hvor Pxxl Pxk endog forvildede sig
op af trappen til selve scenen, der vist var lidt glat for en cykel som
hans. Vi trampede rundt på stierne i Mølleparken og fandt endelig ud på
vejen igen, og navigerede via rotunden ved Hasseris bymidte mod
kridtgraven. Under forsøg på at finde ud på befæstet vej igen slog
TosseSxxxx nye hastighedsrekorder for kørsel ned af lang stejl fedtet
trætrappe, og TosseMxxx prøvede derefter at trække sin cykel ned, det gik
ikke ret godt, mens de efterfølgende tog en lille omvej!

Heldigvis var vi således fremme hvor Annebergstien starter, og vi trådte
det bedste vi har lært ind mod byen, hvor vi undervejs gjorde et lille
midnats-høflighedsvisit ved TosseMikxxx, som dog ikke tog notits af vores
forsøg på opmærksomhed ved at vi sagde høje brummelyde med munden, og
prøvede at lave hjulspin på stedet, som vi engang har set nogen gøre på et
motorcykeltræf.

Nu var vi dog efterhånden trætte og tørstige så vi vendte næsen mod
cykelklubbens tilholdssted, som vi ankom til i god ro og orden, og drøftede
turen over en grøn sodavand. Alt i alt en rasende fin cykeltur, og vi håber
at det kan tilgives at vi undervejs kom til at køre over for rødt, og cykle
i den gale retning i ensrettede gader og andre småting jeg nok har glemt. I
øvrigt er det aldrig sket, vi var der ikke, vi har ikke hørt det.

osv...

Fra : Morten Dahl

Dato : 30-11-01 11:14

"Søren L Hansen" <lindholt@REMOVETHISperson.dk> skrev i en meddelelse
> Hov for pokker, forkert gruppe, den skulle have være i
> dk.fritid.trædecykel...
>
> snippet en fiktiv historie<

Damn hvis i nogensinde finder på at holde sådan en aften, ja så skal jeg
fandme med..

Mads snakkede godt noget om noget, og han svarer ikke på mails, så enten er
han buret inde eller ligger i sengen og har det skidt

-
Morten Dahl
- hvorfor sker alt det sjove i ålborg

Fra : Mads Lund

Dato : 30-11-01 13:42

> Mads snakkede godt noget om noget, og han svarer ikke på mails, så enten
er
> han buret inde eller ligger i sengen og har det skidt

Jeg er bare lidt søvnig idag.

> - hvorfor sker alt det sjove i ålborg

Jeg tror ikke det har noget med byen at gøre, nærmere en kosmisk
tilfældighed som har medført at en række genmuterede individer fra ellers
ganske normale kernefamilier, har mødt hinanden. Hvilket bringer os tilbage
til det videnskabelige spørgsmål om, hvorfor kedsomheden er så urimeligt
fordelt, at visse mennesker har fået rigeligt, så der ikke var noget tilbage
til os andre.

Mads Lund
KTM 300, som rykker for vildt nu. 4.gears wheelies - no problem.

Fra : Mads Lund

Dato : 30-11-01 11:35

Grill, der var altså den fede tur - vi ikke var ude på.

TosseM..... har kommenteret at han IKKE hørte hørte 2 ræsercykler der trådte
den lave klinge, og han hørte heller IKKE den tungere XTcykel som hvor
cyklisten ikke kunne få bid da han ville cykle bort for ikke at vække
opsigt.

Og så må vi håbe at politiet ikke tager det ilde op, at vi kom til at cykle
gennem tunellen ved banegården, men vi skyndte os jo også det bedste vi har
lært.

Og så må vi hellere droppe idéen omkring at tage den næste cykeltur i
dagslys, og ligge turen forbi Salling og Magasin , for man må vist ikke
tage sin cykel med på jule handel.

M... L...
Med orange trædecykel

Fra : Kasper

Dato : 30-11-01 12:44

"Søren L Hansen" skrev d. 30-11-01 11:04 dette indlæg :
> Hov for pokker, forkert gruppe, den skulle have være i
> dk.fritid.trædecykel...

* storsnip *

> [...]
glemt. I
> øvrigt er det aldrig sket, vi var der ikke, vi har ikke hørt det.

Det lyder som en rigtig sjov tur du der har _fundet_på_ - gad vide om de
lokale som eventuelt overværede en sådan tur ikke blot ville få
forstærket deres i forvejen sikkert glimrende julehumør, og ville synes,
at det da var et alletiders muntert indslag fra nogle psykisk raske og
velfunderede mennesker, som på sigt ville kunne bidrage til at de samme
lokale mennesker gerne støttede oprettelsen og driften af flere
motocrossbaner m.v., så motorsporten herhjemme endelig fik den
anerkendelse og udbredelse den fortjener.......

Tænk jer lige om, ikk?........

Mvh,
Kasper
Super Blackbird (som heller ikke altid opfører sig politisk korrekt -
men aldrig bevidst provokerende)

http://www.kandu.dk/

Fra : Mads Lund

Dato : 30-11-01 13:07

> [...]
> motocrossbaner m.v., så motorsporten herhjemme endelig fik den
> anerkendelse og udbredelse den fortjener.......

Nu er det nok begrænset hvor meget skade 1 årlig tur, midt om natten på øde
cykelstier kan gøre. Og det var et mål i sig selv, ikke at køre på steder,
hvor folks egendomsret vil blive krænket. Så alt hvad der hedder haver,
golfbaner, fodboldbaner osv. ver ikke med på turen. En grussti gennem en
skov eller et kolonihave område overlever nok. Og de folk i Jomfruanegade
der nåde at opfatte hvad der skete, så da ud til at more sig.

> Tænk jer lige om, ikk?........

Vi prøver.

> Super Blackbird (som heller ikke altid opfører sig politisk korrekt -
> men aldrig bevidst provokerende)

Sådan en cykeltur et torsdag aften var nu nok mere en fornøjelsestur, ok -
på en del steder hvor motorkørsel er forbudt, og man kan jo også foranledes
til at overtræde en del færdselslove på cykel, køre i gågaden osv. Men
bevidst provokerende er ikke stilen. Hver gang vi mødte andre traffikanter
var hastigheden 10 kmt.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Kasper

Dato : 30-11-01 13:52

"Mads Lund" skrev d. 30-11-01 13:07 dette indlæg :

* snip *

> Vi prøver.

Men heller ikke alt for meget, vel, det skal jo også være sjovt at
leve....

* snip *

> [...]
> til at overtræde en del færdselslove på cykel, køre i gågaden osv. Men
> bevidst provokerende er ikke stilen. Hver gang vi mødte andre

OK, så misforstod jeg vist historien lidt (jeg troede, at historien
bevidst var underdrevet - det lød som en fuldemandstur på MC), I tog vel
i det mindste billeder til os andre.....

Mvh,
Kasper
Super Blackbird

http://www.kandu.dk/

Fra : Mads Lund

Dato : 30-11-01 14:04

> Men heller ikke alt for meget, vel, det skal jo også være sjovt at
> leve....

Der skal jo være plads til alle, så nu må joggingfolket og de fulde
slatpissere der ynder at forpeste sommeraftnerene med lars lilholt olign.
have skovdalen for dem selv de næste 364 dage. Vi er jo et mindretal, så vi
nøjes med 3 timer om året

> OK, så misforstod jeg vist historien lidt (jeg troede, at historien
> bevidst var underdrevet - det lød som en fuldemandstur på MC), I tog vel
> i det mindste billeder til os andre.....

Fulde var vi nu ikke. Og det med billeder er lidt noget skod. For de
digicams vi har sucks når der er mørkt. Der var en GPS med på turen men den
gik kold for strøm, så vi kan end ikke gengive en krussedulle på et kort.
Det eneste spor der restere må være det hul i stien TosseSørens WR efterlod,
da han testede friktionen mellem gummi og vådt træ.

Mads Lund, der blev lidt våd i forbindelse med en passage af en å, hvor
broen var et 40 cm bredt bræt.
KTM300, der nok skal vaskes idag.

Fra : Søren L Hansen

Dato : 30-11-01 14:07

Mads Lund <Mads@XtremeBikes.dk> wrote in article
<lsLN7.56$B%6.5995@news.get2net.dk>...
> [...]
> have skovdalen for dem selv de næste 364 dage. Vi er jo et mindretal, så

363 dage, 363. Der var TRE dage med Lilholt I TRÆK!!! Jeg følte mig som
landflygtig...
--
Søren
lilholthader@motortosse.dk

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 30-11-01 14:52

Søren L Hansen <lindholt@REMOVETHISperson.dk> wrote in article
<01c1799f$d39060a0$517010ac@pc4148>...
> [...]

> vi
>
> 363 dage, 363. Der var TRE dage med Lilholt I TRÆK!!! Jeg følte mig som

Var der skudår...?

Men jeg hørte ikke en større 4 takter og 1 muligvis 2 mindre totaggere ved
midnat. Kunne ikke helt høre det pga. af den satans larm der ikke kom fra 4
takteren

--
Mikkel
Englebarn

Fra : Søren L Hansen

Dato : 30-11-01 14:05

Kasper <Kasper.news@kandu.dk> wrote in article
<UbLN7.326$z4.54798@news000.worldonline.dk>...
> OK, så misforstod jeg vist historien lidt (jeg troede, at historien
> bevidst var underdrevet - det lød som en fuldemandstur på MC), I tog vel
> i det mindste billeder til os andre.....

Det er AAAALT for farligt, sidste (og første) gang jeg havde et kamera på
"cykel" knækkede det, og skulle reppes for 2500,-
--
Søren
kameraløs@motortosse.dk

Fra : Kasper

Dato : 30-11-01 14:21

"Søren L Hansen" skrev d. 30-11-01 14:05 dette indlæg :

> Kasper <Kasper.news@kandu.dk> wrote in article
> <UbLN7.326$z4.54798@news000.worldonline.dk>...
> >
> Det er AAAALT for farligt, sidste (og første) gang jeg havde et kamera

> "cykel" knækkede det, og skulle reppes for 2500,-

Så må jeg jo tage med næste gang, med digicam´et i dykkerhuset, der nok
kan tage det værste mudder.....

Mvh,
Kasper
Super Blackbird (der dog nok ikke skal med på turen)

http://www.kandu.dk/

Fra : Mads Lund

Dato : 30-11-01 14:22

> Så må jeg jo tage med næste gang, med digicam´et i dykkerhuset, der nok
> kan tage det værste mudder.....

Under diskusionen af om det måske kunne lade sig gøre at køre op ad en
nedadgående rulletrappe i Salling d. 23 dec ved middags tid, kom vi til at
snakke om at vi godt kunne bruge en uskyldig udseende kamara mand

Mads Lund
Ninja9RT der heller ikke egner sig til den slags udfoldelser.

Fra : Kasper

Dato : 30-11-01 14:44

"Mads Lund" skrev d. 30-11-01 14:22 dette indlæg :

> [...]
til at
> snakke om at vi godt kunne bruge en uskyldig udseende kamara mand

En sådan trappe er da alt for stejl og umulig at køre op ad, når den
bevæger sig, selv for en crosser....

I julen er jeg i Hjørring hos mine gamle - og så langt er der jo heller
ikke til Salling (hvis det er den i Ålborg....)

Mvh,
Kasper
Super Blackbird

http://www.kandu.dk/

Fra : Claus Rittig

Dato : 30-11-01 15:43

"Kasper" <Kasper.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> I julen er jeg i Hjørring hos mine gamle - og så langt er der jo heller
> ikke til Salling (hvis det er den i Ålborg....)

Smukt!

TosseM...... snakkede nemlig om at lave en hardcore off-road tur omkring
Hjørring, og så slutte af på hans café med et anker øl og en flok brændere.
Måske kan en enkelt wheelie eller to også lokkes ud af MotorTosserne. Og jeg
har jo set dine udfoldelser med et camera, så du skal være MEGET velkommen!

Rittig

Fra : Kasper

Dato : 03-12-01 09:03

"Claus Rittig" skrev d. 30-11-01 15:43 dette indlæg :
> [...]
Og jeg
> har jo set dine udfoldelser med et camera, så du skal være MEGET

Det skulle ikke være noget problem - hvis jeg får nogle
kontaktinformationer, så kan jeg tage de ønskede billeder - jeg er dog
ikke på MC, så det skal være steder hvor man kan komme nogenlunde frem
med bil/til fods - hvis I vil have billeder/film fra terræn...

Mvh,
Kasper
Super Blackbird

http://www.kandu.dk/

Fra : Claus Rittig

Dato : 03-12-01 16:45

> [...]
> ikke på MC, så det skal være steder hvor man kan komme nogenlunde frem
> med bil/til fods - hvis I vil have billeder/film fra terræn...

Jeg smider en mail efter dig en uges tid før, hvis det bliver i december
(der tales om at flytte det til Januar eller februar fordi der er så mange
julefrokoster i December, at det kan være svært at samle mere end 3 rimeligt
ædru off-rødder ad gangen).

Rittig

Fra : Pein

Dato : 03-12-01 18:37

"Claus Rittig" wrote ...

> (der tales om at flytte det til Januar eller februar fordi der er så
mange
> julefrokoster i December, at det kan være svært at samle mere end 3
> rimeligt ædru off-rødder ad gangen).

Det lyder som en rigtig rigtig god ide, for i januar er jeg med.
(Hvis man kan deltage på en endurotrimmet DT'er - kun 100 på toppen)

/Pein

Fra : Claus Rittig

Dato : 03-12-01 20:54

"Pein" <niels@pein.dk> skrev i en meddelelse

> mange
> >
> Det lyder som en rigtig rigtig god ide, for i januar er jeg med.
> (Hvis man kan deltage på en endurotrimmet DT'er - kun 100 på toppen)

Det kan man sagtens. Man skal bare lade være med at sprøjte mudder på
Michael, for han bliver såååå sur, gør han. og han bærer nag LÆNGE.

Rittig
(mover of mud)

Fra : Pein

Dato : 03-12-01 22:47

"Claus Rittig" wrote ...

> Man skal bare lade være med at sprøjte mudder på
> Michael, for han bliver såååå sur, gør han. og han bærer nag LÆNGE.

Så skal han jo bare undlade at køre i nærheden af dig....
og alle os andre

> Rittig
> (mover of mud)

Jep!

/Pein
(collector of mud)

Fra : allan jensen

Dato : 01-12-01 13:29

Kasper skrev i meddelelsen <3YLN7.340$z4.55775@news000.worldonline.dk>...
> [...]
>
>I julen er jeg i Hjørring hos mine gamle - og så langt er der jo heller
>ikke til Salling (hvis det er den i Ålborg....)

magasin er bedre er bedre tror jeg.Indgennem indgangen i nøregade vidre
gennem afdelingen med lingeri over boligtekstiler afsluttet med en kop varm
kakao i bistroen mens vi nyder synet af deres smukt dekoreret julebod ved
nytorv indgang. selfølgelig med med en nissehue klistret til hjelmen.det er
jo jul. eller hvad med storcentert eller tage den ultimative hardcore xxxx
løsning "manhaten"

glædelig jul

allan

Fra : Pein

Dato : 02-12-01 17:45

"Kasper" wrote ...

> En sådan trappe er da alt for stejl og umulig at køre op ad, når den
> bevæger sig, selv for en crosser....

Jeg har ikke så meget erfaring som mange af de andre rødder (har dog
deltaget i en enkelt sæson af Enduro DM), men jeg vil mene at det ikke
skulle være noget problem med sådan en rulletrappe. Heller ikke opad mod
retningen. Bare den ikke er for glat, d.v.s. man skal nok ikke have våde
dæk.

Da jeg begyndte mit nuværende job havde jeg lige købt min DT125R og
parkerede i en cykelkælder ved kontoret. Trappen var en ganske almindelig
betontrappe med ganske almindelig stigning. Ikke en af de der flade
cykelkældertrapper. Det var ikke noget problem at køre op derfra.
Een af mine kollegaer havde engang fået trillet sin øvert derned, og han
havde store problemer med at få den op igen, he he

/Pein
Honda TransAlp
Yamaha DT125R

Fra : Claus Rittig

Dato : 02-12-01 20:34

> [...]
> skulle være noget problem med sådan en rulletrappe. Heller ikke opad mod
> retningen. Bare den ikke er for glat, d.v.s. man skal nok ikke have våde

Jeg vil tro den er ret glat, sådan en ståltrappe. At den ruller i den
forkerte retning betyder nok ikke det store, men de fleste rulletrapper er
lange, og der bliver nok ikke meget acceleration op ad trappen, så der skal
nok være plads til et ordentligt tilløb.
Jeg har stor erfaring med trapper, og nogle af de mest uskyldigt udseende
kan være nogle frygtelige bæster at komme op ad. Nedad er altid let. Der er
især en trappe i Lundby Krat (som jeg naturligvis ikke har kørt på) med
næsten ingen stigning, som både jeg og Wild Ting mener er umulig at forcere
på motorcykel. Længden af trinene passer med at begge hjul skal op over et
trin samtidig, (mener vi at have målt os frem til) og da trinene består af
sveller, kunne jeg forestille mig at man simpelthen kun kom 4-5 trin op, før
man blev smidt ud over styret.
Ligeledes er der en trappe i Hobro som er meget lang og meget stejl, som
simpelthen er så lang at det godt kan lykkes at komme op ad den, men det er
aldrig lykkedes i første forsøg, og aldrig uden at knække et eller andet på
ciklen undervejs - har jeg ladet mig fortælle.
Imidlertid har jeg lavet beregninger på min lommeregner, og de siger, at
trapperne foran det gamle Rådhus i Aalborg er helt perfekte til lange,
flotte hop søndag formiddag (hvor der er den rette mængde tilskuere). Der er
endda to hold trapper, og dermed to hop, og med et afsluttende lille hop op
ad trapperne til parkeringen foran posthuset. Dog tror jeg ikke man skal
følge det op med at køre ned forbi klostret og videre ned i den lille
passage der leder ned i Gravensgade, for den er ifølge mine beregninger for
smal til et motorcykelstyr, og man opdager det først på det sidste stykke op
mellem de sidste bygninger, så man skal trække motorcyklen 20 meter baglæns
før man kan komme til at vende - og det ser utjekket ud, vil jeg tro.

Rittig
Trappoman

Fra : Pein

Dato : 02-12-01 22:40

Fed formulering hele vejen igennem

"Claus Rittig" wrote ...

> Jeg har stor erfaring med trapper,
** snipperi **
[...]
- en trappe i Hobro (...) - har jeg ladet mig fortælle.
- Imidlertid har jeg lavet beregninger på min lommeregner,
- ifølge mine beregninger for smal til et motorcykelstyr,
- og det ser utjekket ud, vil jeg tro.

Teoretisk erfaring naturligvis
Eller naturlig erfaring teoretisk set?

Jeg får vist brug for alt hvad jeg har lært under min første Enduro sæson
når jeg kommer tilbage til hovedlandet.... til at lave "beregninger"...
naturligvis

/Pein
(har vi lige opfundet et nyt buzz word i offroad kredse?)
(i aften skal vi ud og lave nogle "beregninger")

Fra : Elbarto

Dato : 03-12-01 02:39

godt damt ...jeg troede vi havde det sjovt i Kolding
men det der slår hvist alt ....

Erik Elbarto
"RSer i stumper og øvert på arbejde"

Fra : Pein

Dato : 30-11-01 20:59

"Søren L Hansen" wrote ...

> Kasper wrote ...
> >
> Det er AAAALT for farligt, sidste (og første) gang jeg havde et
> kamera på "cykel" knækkede det, og skulle reppes for 2500,-

Alle de billeder jeg har taget på offroadture og lagt på min hjemmeside
(se f.eks.
http://www.pein.dk/offroad/billeder2.htm )
er taget med et billigt engangskamera købt på nærmeste tankstation.

Netop fordi jeg ikke gider bekymre mig hvis det skulle blive smadret.

Lyder som en fin tur ellers.

/Pein

Fra : Mads Lund

Dato : 30-11-01 14:32

Du glemte helt af fortælle at MxxxXT tramper så hårdt i pepalerne at hans
gamle cykel aldrig helt kan bestemme sig for om den vil køre sidelæns eller
vil stejle. Og når den stejler prøver han forgæves at trykke forhjulet ned
igen ved at rejse sig op i pedalerne og ligge hele vægten på styret. Lige
lidt hjælper det dog. Og så var det jo heldigt vi ikke for så vild, at vi
kom til Nr.sundby af fut-fut broen.

Mads Lund
KTM

Fra : Claus Rittig

Dato : 30-11-01 15:44

"Mads Lund" <Mads@XtremeBikes.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lidt hjælper det dog. Og så var det jo heldigt vi ikke for så vild, at vi

Måske er det derfor han kaldes Mads Tramp?

Rittig

Fra : Anneli

Dato : 01-12-01 01:06

"Søren L Hansen" <lindholt@REMOVETHISperson.dk> skrev i en meddelelse
> Hov for pokker, forkert gruppe, den skulle have være i
> dk.fritid.trædecykel...

LOL! Herlig beretning! jeg glæder mig allerede til næste afsnit af
Motortosserne :0)))))

Stor hilsen Anneli og Savage, sidstnævnte sover fra i dag :0(