OCR
Fra : Birgitte Sembach Lau~

Dato : 30-11-01 10:29

Hej

er der nogen der er i besiddelse af koderne til OCR - skrift ?

Så vil jeg meget gerne have en kopi.

På forhånd tak

Hilsen Birgitte

Fra : "

Dato : 30-11-01 13:47

"Birgitte Sembach Lauridsen" skrev:

> er der nogen der er i besiddelse af
> koderne til OCR - skrift ?

Kan du uddybe dit spørgsmål.

Hvad er det præcis du mangler og til hvad ?

Mvh, Lars

Fra : Birgitte Sembach Lau~

Dato : 30-11-01 14:52

Hej Lars

For at kunne lave fakturaer med girokort pr. automatik skal skriften i
nederste hjørne (til maskinel aflæsning) være skrevet med OCR-skrift.

den mangler inden under skrift typer

Hilsen Birgitte

Fra : "

Dato : 30-11-01 16:48

"Birgitte Sembach Lauridsen" skrev:

> For at kunne lave fakturaer med girokort
> [...]

Skrifttypen du leder efter hedder OCR-B

Desværre ligger den ikke lige til fri download på nettet, fordi den er
beskyttet af copyright fra firmaet BitStream
(<http://store.bitstream.com/options.asp?handle=267&fontname=OCR-B>).

Den kan købes over nettet flere steder, eller som del af fontpakker, eller
som special font til din printer, samt af og til også som del af grafiske
softwarepakker fra f.eks. Adobe. Ravenholm (http://www.ravenholm.dk) sælger
den også.

Mvh, Lars

Fra : Birgitte Sembach Lau~

Dato : 30-11-01 18:39

Mange tak for hjælpen

Fra : Ove Hansen

Dato : 03-12-01 08:24

Jeg mener, du kan downloade fonten fra BGbanks
hjemmeside.
/Ove

Fra : "

Dato : 03-12-01 13:39

"Ove Hansen" skrev:

> Jeg mener, du kan downloade fonten fra
> BGbanks hjemmeside.

Sørme så, den ligger til fri download dér.

1) Gå ind på www.bgbank.dk
2) Søg på "giro"
3) Vælg "download af filer"
4) Næsten i bunden ligger OCR-B font

Mvh, Lars

Fra : Morgan Roderick

Dato : 06-12-01 23:01

Det er meget godt at man kan hente den på bg's site, men for at få sine
betalinger igennem skal man stadig have sine girokort verificeret hos PostDK
.... jeg har tidligere lavet et program til at skrive girokort for en kunde
og det tog MEGET lang tid før PostDK var tilfredse med placeringen af OCR
linien på kortet.

Så hvis man vil begive sig ud i at trykke kortene selv, bør man nok kontakte
PostDK og høre dem hvad der skal til for at få dem godkendt.

/Morgan Roderick

Fra : Martin Kiefer

Dato : 07-12-01 13:26

"Morgan Roderick" <morgan.roderick@image.dk> wrote in message

> Så hvis man vil begive sig ud i at trykke kortene selv, bør man nok
kontakte
> PostDK og høre dem hvad der skal til for at få dem godkendt.

Der ligger jo også designskabeloner på bgbanks hjemmeeside.

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Knud Berggreen

Dato : 08-12-01 17:56

In <3c0fe99f$0$81663$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, on 12/06/2001
at 11:01 PM, "Morgan Roderick" <morgan.roderick@image.dk> said:

> [...]

>Så hvis man vil begive sig ud i at trykke kortene selv, bør man nok
>kontakte PostDK og høre dem hvad der skal til for at få dem godkendt.

Så kunne det være at man istedet skulle bruge FI-kort. Disse skal
godkendes hos PBS og det går ganske smærtefrit. Desuden går indbetalinger
via FI-kort hurtigere ind på bankkontoen end girokort hvor beløbet først
skal forsinkes af en tur hen over en girokonto.

/Knud

Fra : Birgitte Sembach Lau~

Dato : 12-12-01 11:24

Jeg vil hermed sige mange tak for hjælpen

Hilsen