Harddisk server?
Fra : Boris Mathiasen

Dato : 30-11-01 09:16

Hallo...!

Kan man få en server der ikke er designet til andet end at køre med HD?
Jeg tænker på noget i retningen at en med ca. 250 GB...! Og den skal ikke
afvikle programmer... Dvs. det er bare en extern HD...!
Jeg har tænkt mig at linke den med 100 MBit netværk...? Okay?
Jeg tænkte på om man "bare" skulle køre med eks. en Thunderbird 1,4 GHz
med lidt ram om så nogle HD's?

Evt. svar må meget gerne sendes som CC... da jeg ikke har muligehed for at
komme på nettet fra min maskine i et stykke tid...!

/bm

--
--> www.gsmunlock.dk <--
Den største danske unlockside...

Fra : cybermouse

Dato : 01-12-01 01:31

Boris Mathiasen <admin@gsmunlockNO.dk> wrote in message news:<Xns91695E4C29894GSMUnlockDK@193.88.15.201>...
> [...]
> Jeg har tænkt mig at linke den med 100 MBit netværk...? Okay?
> Jeg tænkte på om man "bare" skulle køre med eks. en Thunderbird 1,4 GHz
Jeg ved at man til linux kan få et færdigt system som laver et eller
flere netdrev til en billig cdrom server men det burde og så nemt
kunne bruges på hd's og det er gnu men kan ikku huske navnet :(

Fra : Dan MOrtensen

Dato : 01-12-01 18:53

On 30 Nov 2001 08:16:10 GMT, Boris Mathiasen <admin@gsmunlockNO.dk>
wrote:

>Hallo...!

Hej.

>Kan man få en server der ikke er designet til andet end at køre med HD?
>Jeg tænker på noget i retningen at en med ca. 250 GB...! Og den skal ikke
>afvikle programmer... Dvs. det er bare en extern HD...!

Ja, du kan købe en NAS-box (Network attatched storage), med rigtig
mange GB.

>Jeg har tænkt mig at linke den med 100 MBit netværk...? Okay?

Ja, det kan de fleste, men hvis der er rigtig meget trafik, så måske
Gbit?

>Jeg tænkte på om man "bare" skulle køre med eks. en Thunderbird 1,4 GHz
>med lidt ram om så nogle HD's?

Det er så ikke nødvendigt hvis du køber en NAS-box.

>Evt. svar må meget gerne sendes som CC... da jeg ikke har muligehed for at
>komme på nettet fra min maskine i et stykke tid...!

Så pyt da...

/Dan MOrtensen

Fra : Boris Mathiasen

Dato : 03-12-01 17:53

bakken@pc.dk (Dan MOrtensen) skrev i

> NAS-box

Er det ikke en meget dyr løsning?

Jeg har fundet en til 16k...!

/bm

Fra : Flemming Riis

Dato : 03-12-01 18:00

> Er det ikke en meget dyr løsning?
>
> Jeg har fundet en til 16k...!

Nøh det er skam billigt for så meget storage

Dell har en fætter til 23k med 400gb og 1 års garanti +3k for 3 år.

Al

Fra : Boris Mathiasen

Dato : 03-12-01 18:04

"Flemming Riis" <flemming@riis.nu> skrev i

> Nøh det er skam billigt for så meget storage
>
> Dell har en fætter til 23k med 400gb og 1 års garanti +3k for 3 år.

Ja... men er det ikke billigere at gøre det med en 1,4 thunderbird og
nogle gamle SCSI HD jeg kan få kastet i nakken sammen med controlerne...!?
Og det er kun til privat brug...!

/bm

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 03-12-01 19:09

> [...]
>
> Ja... men er det ikke billigere at gøre det med en 1,4 thunderbird og
> nogle gamle SCSI HD jeg kan få kastet i nakken sammen med controlerne...!?

Uden tvivl..
En Linux/Unix fætter med noget software raid og en ftp-server evt med samba
så er du godt kørende for billige penge.

/Dennis

Fra : Ole Thomsen

Dato : 04-12-01 08:00

"Dennis Pedersen" <usenetspam@FJERNDETTEdaydreamer.dk> wrote

> En Linux/Unix fætter med noget software raid og en ftp-server evt med samba
> så er du godt kørende for billige penge.

Det er faktisk præcis hvad en del NAS servere består af.

Ole Thomsen

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 04-12-01 10:00

"Ole Thomsen" <ot@networks.dk> skrev i en meddelelse
> "Dennis Pedersen" <usenetspam@FJERNDETTEdaydreamer.dk> wrote

> Det er faktisk præcis hvad en del NAS servere består af.

Det jeg mente var at han ville højest sandsynligt kunne gøre det meget
billigere selv end at købe en færdig box (fordi det lyder til at til at det
er noget der død og pine skal køre 24/7/365)

/Dennis

Fra : Boris Mathiasen

Dato : 04-12-01 13:54

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i

> Det jeg mente var at han ville højest sandsynligt kunne gøre det meget
> billigere selv end at købe en færdig box (fordi det lyder til at til at
> det er noget der død og pine skal køre 24/7/365)

Det er kun noget jeg selv skal bruge... derfor skal det ikke kunne køre
heletiden... jeg havde først tænkt på en gammel 486, men det fandt jeg ud
af at den var for gammel jeg skal bare bruge en maskine der kan køre med 3
- 4 HD'er...

Ja, jeg ved det er OT men er der en der vil sælge?

/bm

Fra : t.bop@image.dk

Dato : 06-12-01 20:19

> (fordi det lyder til at til at det
>er noget der død og pine skal køre 24/7/365)

Det er godtnok også længe. (52)

T.BoP.