Liggende side og Makro i Word 2000
Fra : Lars

Dato : 30-11-01 08:43

Hej
Burde man ikke kunne vende en enkelt side i word, jeg har kun Anvend på:
Hele dokumentet og Resten af dokumentet ?
Og så den svære hvordan laver man en makro der kan lave en stiplet linie
under en makeret tekst ?
Lars

Fra : Lars Klintholm

Dato : 30-11-01 10:34

Lars skrev i dk.edb.programpakker.ms-office
> Hej
> Burde man ikke kunne vende en enkelt side i word, jeg har kun Anvend på:
> Hele dokumentet og Resten af dokumentet ?

Der skal sættes sektionsskift før og efter den side der skal roteres.
Disse skift kommer automagisk, hvis du markerer først, og derefter i
sideopsætning vælger liggende, og anvend på det markerede.

> Og så den svære hvordan laver man en makro der kan lave en stiplet linie
> under en makeret tekst ?

Sub Stiblet()
Selection.Font.Underline = wdUnderlineDash
End Sub

--
mvh. Lars

Fra : Jan Kronsell

Dato : 30-11-01 10:33

Hej Lars
> Burde man ikke kunne vende en enkelt side i word, jeg har kun Anvend på:
> Hele dokumentet og Resten af dokumentet ?

Netop. Brug funktionen Resten af dokumentet. Gå så til næste side og vend
tilbage igen for resten af dokumentet. Husk at det at vende papiret for
resten af dokumentet i sig selv fremtvinger et sideskift..

> Og så den svære hvordan laver man en makro der kan lave en stiplet linie
> under en makeret tekst ?

Følgende kode skulle kunne gøre det - du kan så kalde makroen fra en knap.

Sub dotunder()

Selection.Font.Underline = wdUnderlineDotted
Selection.MoveRight Unit:=wdCharacter, Count:=1
Selection.Font.Underline = wdUnderlineNone

End Sub

Makroen her giver punkteret understregning (......). Hvis du vil have en
rigtig stiplet, altså streger (------) skal du ændre "wdUnderlineDotted" til
"wdUnderlineDash"

Hilsen
Jan

Fra : Lars

Dato : 30-11-01 11:02

Jan Kronsell <adsl43631124@wanadoo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:BoIN7.320$CK.97695890@spiderman.mobilixnet.dk...
> [...]
>
> End Sub
>
> Makroen her giver punkteret understregning (......). Hvis du vil have en

Tak for det Jan
Så kan jeg få lavet min obligatoriske opgave færdig
Lars

Fra : Jan Kronsell

Dato : 30-11-01 15:36

Hej Lars!

Selv tak!

Jan

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 01-12-01 01:21

"Lars" <lane@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hele dokumentet og Resten af dokumentet ?
> Og så den svære hvordan laver man en makro der kan lave en stiplet linie

Du skal sektionsopdele dit dokument. Så kan du vende og dreje dine sider som
du lyster. Pointen er, at den ene side som skal vendes, kommer til at ligge
i en sektion for sig selv.
Det betyder, at du skal afslutte den vendte side med et sektionsskift og
herefter vender du så tilbage til normalen og bruger anvend på resten af
dokumentet.
Anvend på resten af dokumentet er faktisk en god ting, idet man ved hvert
sektionsskift kan lave noget nyt, som skal gælde resten af dokumentet, men
som dog ophæves hvis man ved næste sektionsskift ændrer til noget andet.
Din makro kan jeg ikke lige gennemskue, da jeg forudser noget konflikt med,
at det markerede ikke altid er ens og af samme længde.
Du kunne evt. i stedet lave en makro, som ændrer formatteringen til at være
med stiplet understregning og en anden som ophæver det. De kunne så evt.
aktiveres via genvejstaster eller ved knapper på værktøjslinien.

Kurt