SPAM fra dansk virksomhed
Fra : Jens

Dato : 30-11-01 00:18

Hej!

Jeg har modtaget spam fra en dansk virksomhed. Jeg aner ikke hvor de har min
e-mail adresse fra. Jeg har aldrig bedt dem om at sende mig noget, og har
aldrig tilmeldt mig på nogen side som har at gøre med virksomheden.

Er det ikke noget med at det er ulovligt at henvende sig uopfordret til folk
via e-mail ? Hvis jo, vor finder jeg mere information og hvordan skal jeg
forholde mig i forhold til dem ?

Jens

Fra : Mickey

Dato : 30-11-01 00:24

"Jens" <jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> skrev i en meddelelse news:LmzN7.2147

> [...]
> e-mail adresse fra. Jeg har aldrig bedt dem om at sende mig noget, og har
> aldrig tilmeldt mig på nogen side som har at gøre med virksomheden.

send en klage til deres udbyder, brug evt. spamcop.net

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Problemer med forbindelsen ?

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 30-11-01 00:30

Jens skrev:

>Jeg har modtaget spam fra en dansk virksomhed.

Fonn Danmark? Du er IKKE alene, og desværre er det hverken første
eller anden gang det er sket!

>Er det ikke noget med at det er ulovligt at henvende sig uopfordret til folk
>via e-mail ?

Absolut! Men desværre er Torben der står bag disse mails overbevist om
at hans firma er MEGET seriøst, og han helt sikkert har lov til at
sende sådanne mails ud, da de er sendt uden fra Norge - baaaahh!

>Hvis jo, vor finder jeg mere information og hvordan skal jeg
>forholde mig i forhold til dem ?

Markedsføringslovens §6a:
http://www.retsinfo.dk/_LINK_0/0&ACCN/A20000069929

Der er meget snak om Fonn-fjolserne i news:dk.admin.netmisbrug

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/

Fra : Jens

Dato : 30-11-01 01:17

> Fonn Danmark? Du er IKKE alene, og desværre er det hverken første
> eller anden gang det er sket!

Nej, men nu må de fandme stoppe. Det må da være muligt at få dem dømt iflg.
dansklovgivning.

> [...]
> at hans firma er MEGET seriøst, og han helt sikkert har lov til at
> sende sådanne mails ud, da de er sendt uden fra Norge - baaaahh!

Hvem skal man "anmelde" det til når denne lov bliver overtrådt ? Politiet ?
Forbrugerklagenævnet ?

> Der er meget snak om Fonn-fjolserne i news:dk.admin.netmisbrug

Er i gang med at kigge....

Jens

Fra : Zacho

Dato : 30-11-01 17:05

"Jens" <jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> wrote in message news:ceAN7.2151$K4.372838@news010.worldonline.dk...
> "Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, men nu må de fandme stoppe. Det må da være muligt at få dem dømt iflg.
> dansklovgivning.

Lol......har du virkelig ikke andet at tage dig til....? :)

Fra : Mickey

Dato : 30-11-01 17:32

"Zacho" <no@email.com> skrev i en meddelelse

>Lol......har du virkelig ikke andet at tage dig til....? :)

du har vist ikke meget forstand på det emne...

Fra : Jens

Dato : 30-11-01 19:08

> [...]

iflg.
> dansklovgivning.

Lol......har du virkelig ikke andet at tage dig til....? :)

Du mener forhåbentligt at de ikke har andet at tage sig til. For jeg har
masser, men jeg skal bruge min sparsomme tid på et idiotisk firma der bliver
ved med at sende mig noget jeg ikke har bedt dem om.

Jens

Fra : Zacho

Dato : 01-12-01 10:21

"Jens" <jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk> wrote in message news:7WPN7.2333$K4.410009@news010.worldonline.dk...
> [...]
> masser, men jeg skal bruge min sparsomme tid på et idiotisk firma der bliver
> ved med at sende mig noget jeg ikke har bedt dem om.

Åh ja..du har modtaget en email fra et firma...Uha !
Et enkelt tryk på delete-knappen og sagen er ude af verden.
Næh...Du vil hellere bruge din "sparsomme" tid til at lægge en sag an....
Lad være at gøre problemet større end det er !

:)

Fra : Jens

Dato : 01-12-01 15:17

> [...]

Næh...Du vil hellere bruge din "sparsomme" tid til at lægge en sag an....
Lad være at gøre problemet større end det er !

Du fatter åbenbart ingenting ? Har du nogensinde hørt om udtrykket "mange
bække små gør en stor å" ???
Det samme gør sig gældende her. Det drejer sig jo netop ikke om én enkelt
e-mail, men rigtigt mange fra nøjagtigt samme danske firma. Det der gør det
ekstra slemt er at mailen er fra et dansk firma som burde vide at den slags
er ulovligt i Danmark.
Spam fra det store udland kan man ikke gøre så meget ved, da det typisk er
kamoufleret og man ikke kan se nøjagtigt hvilke firma det kommer fra. Der
har du da ret, de får et klik med delete knappen, ingen grund til at spilde
tid på det.

Men det forholder sig altså anderledes når firmaet både sender telefax og
e-mails i store bunker uopfordret.....

Jens

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 01-12-01 16:13

Jens skrev:

>Men det forholder sig altså anderledes når firmaet både sender telefax og
>e-mails i store bunker uopfordret.....

Og hvis vi bare ser til, så skal der nok komme flere firmaer til at
gøre det samme - fordi "der er jo ingen der reagerer, vi får ikke
ballade - så lad os da sende en masse reklamer ud."

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Jens

Dato : 01-12-01 16:17

> Og hvis vi bare ser til, så skal der nok komme flere firmaer til at
> gøre det samme - fordi "der er jo ingen der reagerer, vi får ikke
> ballade - så lad os da sende en masse reklamer ud."

Enig!
Lad og bare trykke på delete som Zacho anbefaler så ender vi med en bunke
dejlig spam ude i fremtiden fordi nogle tåber mener at det går nok

Jens

Fra : Morten Birkelund

Dato : 03-12-01 20:51

> [...]
> kamoufleret og man ikke kan se nøjagtigt hvilke firma det kommer fra. Der
> har du da ret, de får et klik med delete knappen, ingen grund til at

Meld som standard _alt_ spam til http://spamcop.net da de også informere
linjeudbyderne.
Hvis alle meldte spam så ville problemet sansynligvis være meget mindre.

Det er ikke altid men det sker faktisk at man får et personligt svar fra de
større udenlanske udbydere om spam, og at de har gjort noget ved problemet.

Gør du ikke nogete ved spam så er det 100% sikkert af mængden stille og
roligt stiger, bruger du spamcop hver gang så vil du efter nogle måneder
opleve at du ikke får særligt meget spam mere.

--
Morten Birkelund

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 04-12-01 00:33

On Mon, 3 Dec 2001 20:50:47 +0100,
Morten Birkelund <mortendb@spamcop.net> wrote:

> Gør du ikke nogete ved spam så er det 100% sikkert af mængden stille og
> roligt stiger, bruger du spamcop hver gang så vil du efter nogle måneder
> opleve at du ikke får særligt meget spam mere.

Spamcop hjælper ikke på mængden af spam jeg får. Men det gør
opslag på relays.ordb.org ved indkommende SMTP forbindelser.

Min mailserver på arbejde afviste omkring 40000 SMTP connections
de seneste 48 timer. Heraf over 11000 fra en enkelt maskine i
Korea, og over 1500 fra en ADSL opkoblet maskine omkring Paris.

Desværre har cybercity lukket for direkte adgang til port 25
hos deres kunder, idet alt for mange uvidende personer kørte
mailservere der var konfigureret forkert. Så herhjemme kan jeg
ikke lave den filtrering.

Og der er også noget mail fra elendige servere i den 3. verden
som burde leveres men som afvises, men det er de selv ude om.

Fra : Morten Boysen

Dato : 04-12-01 00:40

"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> wrote in message
> [...]
> hos deres kunder, idet alt for mange uvidende personer kørte
> mailservere der var konfigureret forkert. Så herhjemme kan jeg

Filteret har efterhånden været fjernet i et pænt stykke tid.

FUT: dk.edb.internet.udbydere.xdsl

--
Morten Boysen

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 04-12-01 13:41

Povl H. Pedersen skrev:

>Spamcop hjælper ikke på mængden af spam jeg får. Men det gør
>opslag på relays.ordb.org ved indkommende SMTP forbindelser.

Kunne man ikke foreslå dem (jeg troede egentlig allerede det var
tilfældet), at når man kørte en mail gennem Spamcop, så blev den
første SMTP-server testet for om den var åben eller ej.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nye lavere priser fra 3. december, mange penge at spare.