OpenGL
Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 29-11-01 23:02

Greetings!

Jeg overvejer at anskaffe mig et OpenGL-kort til min PC, men, men, men...
Der skal jo også være OS/2-support for det.
Findes sådan et kort?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Torsten Balle Koefoe~

Dato : 30-11-01 16:31

On Thu, 29 Nov 2001 22:02:13, "Jesper G. Poulsen"
<ms2mogens@ingensteder.dk> wrote:

> Jeg overvejer at anskaffe mig et OpenGL-kort til min PC, men, men, men...
> Der skal jo også være OS/2-support for det.
> Findes sådan et kort?

Så længe du ikke ønsker 3D-acceleration under OS/2, er der rimeligt
gode muligheder. Hvad havde du i tankerne?

--
Yours etc.
Torsten Balle Koefoed

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-11-01 16:34

"Torsten Balle Koefoed" <tbk@somewhere.dk> wrote in message
> Så længe du ikke ønsker 3D-acceleration under OS/2, er der rimeligt
> gode muligheder. Hvad havde du i tankerne?

Jeg har tænkt på et ELSA eller 3Dlabs. Og jeg har ikke brug for
3D-acceration under OS/2. Det skal bruges i Windows til MS Train-simulator.

Fra : Torsten Balle Koefoe~

Dato : 02-12-01 19:02

On Fri, 30 Nov 2001 15:33:55, "Jesper G. Poulsen"

>Jeg har tænkt på et ELSA eller 3Dlabs. Og jeg har ikke brug for
>3D-acceration under OS/2. Det skal bruges i Windows til MS
Train-simulator.

Find ud af hvilke chipsets kortene bruger og kig så i:

ftp://ftp.scitechsoft.com/sdd/beta/os2/readme.txt

Ellers mener jeg, at de populære GeForce-kort har udemærket
OpenGL-understøttelse, så længe der primært er tale om spil og
hjemme-3D-sysleri.

--
Yours etc.
Torsten Balle Koefoed

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-12-01 00:24

> Find ud af hvilke chipsets kortene bruger og kig så i:
> ftp://ftp.scitechsoft.com/sdd/beta/os2/readme.txt

Det prøver jeg...

Men jeg mener at de bruger GLINT...

> Ellers mener jeg, at de populære GeForce-kort har udemærket
> OpenGL-understøttelse, så længe der primært er tale om spil og
> hjemme-3D-sysleri.

I hardware?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-12-01 00:30

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> wrote in message
> Men jeg mener at de bruger GLINT...

Har lige checket... Der er support for 3Dlabs' Permedia, men de er uden
GLINT.

Fra : Torsten Balle Koefoe~

Dato : 03-12-01 18:37

On Sun, 2 Dec 2001 23:23:34, "Jesper G. Poulsen"

> I hardware?

Ja, driveren udnytter 3D-accelerationen på kortene (vi snakker stadig
kun Windows her).

--
Yours etc.
Torsten Balle Koefoed

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 05-12-01 10:31

> Ja, driveren udnytter 3D-accelerationen på kortene (vi snakker stadig
> kun Windows her).

Jeg har hørt at Danfoss har købt GeForce 2/3 til CAD-stationer, så det kan
da være man skulle kigge efter sådan et...

Fra : Torsten Balle Koefoe~

Dato : 05-12-01 19:15

On Wed, 5 Dec 2001 09:30:47, "Jesper G. Poulsen"

> Jeg har hørt at Danfoss har købt GeForce 2/3 til CAD-stationer, så det kan
> da være man skulle kigge efter sådan et...

Geforce 3 er endnu ikke understøttet af Scitech Display Doctor, men
jeg vil tro det kommer snart. 2'eren kører dog glimrende - jeg har
selv haft et i maskinen, hvilket virkede uden problemer.

--
Yours etc.
Torsten Balle Koefoed