/ Forside / Interesser / Fritid / Musik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Musik
#NavnPoint
Nordsted1 29914
ans 21076
dova 20615
Klaudi 18463
Kazistuta 18027
3773 17729
boibbo 13999
o.v.n. 13226
refi 11088
10  tedd 8824
SNOT POP !!!
Fra : Kristian V. Jensen


Dato : 29-11-01 19:52

Sorry - men jeg er ved at brække mig over at hører at der er så mange der er
vilde med alt det fucking pop lort !!

Efter min mening har det ikke en SKID at gøre med musik, alle deres sange
handler om lykkelig kærlighed, ulykkelig kærlig eller et eller noget andet
homo lort !!

Og noget af det værste er at de ikke laver en skid af deres musik selv !
De får andre folk, med bare lidt forstand på musik til at lave rytmen på et
elendigt keyboard, og det eneste pop "stjernerne" skal lave er at gå ind i
studiet at lægge stemme til en tekst de ikke engang selv har skrevet !!!!!!!


Håber fanme snart det elendige homo musik snart uddør !


Bing back the goddam ROCK !!!


~Kristian V. Jensen~





 
 
Ukendt (29-11-2001)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-11-01 20:10

> Bing back the goddam ROCK !!!

Yeah! ok.. jeg er ikke enig med dine argumenter, men GOD DAMN jeg er også
træt af pop musik der har været igennem 1000000 filtre så der "bare" er en
flot stemme tilbage. Men der er ingen sjæl!



Enzo (29-11-2001)
Kommentar
Fra : Enzo


Dato : 29-11-01 20:31


"Kristian V. Jensen" <vestergaardj@mail.tele.dk> wrote in message
news:3c068421$0$89829$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Sorry - men jeg er ved at brække mig over at hører at der er så mange der
er
> vilde med alt det fucking pop lort !!
>
> Efter min mening har det ikke en SKID at gøre med musik, alle deres sange
> handler om lykkelig kærlighed, ulykkelig kærlig eller et eller noget andet
> homo lort !!

Poplort? Her er en nærmere præcisering af, hvad du forstår ved poplort nok
på sin plads. Der findes da masser af pop med sjæl, nøjagtig som der findes
rock uden sjæl. Det kunne man jo så kalde rocklort.

Og mig bekendt er hverken lykkelig eller ulykkelig kærlighed forbeholdt
homoseksuelle, lige så lidt som tekster om kærlighed over een kam kan
afskrives som lort.



Hanne (30-11-2001)
Kommentar
Fra : Hanne


Dato : 30-11-01 19:43


"Enzo" <anso@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse news:9u62d3$qap$1@sunsite.dk...

> Poplort? Her er en nærmere præcisering af, hvad du forstår ved poplort nok
> på sin plads. Der findes da masser af pop med sjæl, nøjagtig som der findes
> rock uden sjæl. Det kunne man jo så kalde rocklort.
>
> Og mig bekendt er hverken lykkelig eller ulykkelig kærlighed forbeholdt
> homoseksuelle, lige så lidt som tekster om kærlighed over een kam kan
> afskrives som lort.

Hørt!

Hilsen hende der er til pop


Ukendt (29-11-2001)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-11-01 20:40

Kom lige i tanke om denne sang da da jeg læste tråden:

http://perezk.narod.ru/music/rb_gsga2.html

Kunster: Rollins band

Plade: get some go again

Track 12: LA Money Train (skjult nummer)

"Alright, everybody. We're here in Los Angeles in the wonderful Cherokee
Recording Studios, and tonight we're gonna vent some steam and talk about
this town. And hangin' out and jammin' with us tonight is one of the great
guitar gods of our time, none other than the brother Wayne Kramer. So,
Jason, are you ready?

Alright. One! Two! Three! Hit it!"

Yeah. I wanna talk about the LA Money Train. Hollywood, California. The
place where people come to make it. The train makes many stops on its route.
And many try valiantly to get on.
Like the rock star from Portland, who works at the office supply store for
years getting his hair together, waiting for that train to stop and take him
to fame and financial excess.
And then there's the actress from Houston, who's spend six years preparing
for her big screen debut, by dancing naked on a stage, and ends up realizing
her celluloid dreams by going straight to video, co-starring in "Ten Miles
of Tough Tongue."
Hey, it's work. You gotta keep working. You gotta keep working it. Some
people will do anything to get on. Sounds pretty wild, right? All aboard,
y'all.
Yeah.
Now what about that new visionary turned big spender, taking all those
musical genres and puttin' 'em in a blender? The music check he makes made
the critics get up on their little hind legs and exclaim: "Now this is
what's happening!"
Ah!
It's just more crap from a culture that's evaporating. Stealing from here
and there. He's on the cover of every magazine with his dear
caught-in-a-primetime-limelight stare. Really cosmic.
Pretending to be totally unaware as to what all the fuss is about as the
record company moves with ruthless efficiency and lightening speed to
attract every last cent from his listenership before they move on to real
drugs, sex, and suddenly find his music one hundred percent unnecessary.
You know the situation. Feel free to choose one or utilize any combination.
You loose your job. You get your ass kicked. Your woman leaves you. You
spend a night in county jail. Reality gets all up in your face, and says:
"Hey, man, the reds do."
And all of a sudden that Offspring record just doesn't do it for you
anymore. Did I just say that? Man! So what if it's true?
Yeah. Money train. Money train. Just get on. Just get on the money train,
man.
"But, fellows, you know... You know we got brother Wayne Kramer here. So we
gotta get outta the way, so he can step up and get into it. Alright, brother
Wayne. You got it, man. Go ahead. Yeah.
(guitar-solo)
Yeah. Yeah.
Alright. I wanna talk about some more people on the train. I wanna talk
about some more people ridin' that money train. You know sometimes failure
brings success and I got the proof. I heard about a man, who's ridin' on the
train right now, who got kicked out of the 5th floor window and landed way
up on the roof. Right time, right place, good rap, nice face. We have the
same analyst. Loose your integrity, sell your soul, kiss the right (ass) and
up you'll go. From the lofty heights you're residing in they look like ants
and their flesh tastes just like chicken.
Boy, if your friends could see you now. The ones back from the old town that
you left to come out here to get on the money train. You know what they'd
say? They'd say: "Uh, were your teeth always that straight and white?"
Forget about it, man. As long as you're on the A-list you're in the mix,
you're the man. You got the force, the power, the vision, the intensity, the
focus, the drive. You are the master of your destiny. Sure to get what you
want. Sure to get on that train. Sure to get on that train.
Yeah. You know, in this town, what you drive up in determines who you'll be
driving home with. How you dress determines who you'll be undressing. Makes
a man wanna get a nice car, cool clothes, and get in touch with his haircare
products. On the other hand, you can always go to the video store and see
the guy who used to sell millions of records and then snorted, drank and
burned his fortunes. All he has left is the dyed hair, eyeliner, and
attitude. The receding hairline, gut, and double chin only add to the visual
intensity. And from him you can rent a video, and watch his own girlfriend,
who's now your next-door neighbour, do things that are definitely moving too
fast for primetime.
It's an option. Yeah. "Hey, Jim. I don't wanna leave you out, man. So if you
wanna step up and get some, go ahead. Jim Wilson."
(guitar-solo)
Yeah.
(guitar-solo)
I get so tired of all the drama. I get so tired of all the drama. I get so
tired of all the fakes jumping up and making it. Hard to see all the people
who really believe in the soul power of music, standing on the side and
getting run over by those with perk breasts, dyed hair, and wonderful
cheek-bones. So tired. At this point all I'd like is the truth. At this
point all I'd like is the truth. I get so tired of hearing the stories of
people who worked years and years, and their lives are nothing but pain and
burning tears, falling into their shoes as they wait on the boulevard for
the bus as the man with no talent drives by in a brand new BMW 540iiiiii.
Yeah.
Disgusting. Disgusting on an epic scale. Disgusting like huge Godzilla-size
disgusting. Obscene the way they go to the bank with. Obscene the way they
stretch it out. Obscene the way they're so self-satisfied. As the real soul
goes down the drain. As the one triple nine rolls over to the two triple
zero. You'll see that the only heroes left, are the ones who are wailing in
the dust, punching their fist to the sky, still burning with soul intensity.
As the smirking fakes just say: "Whatever, man. It's cool." Yeah. Yeah.
Yeah.
For years I've waited. For years I've waited for the real thing to come
along. For years I've waited, for nights I sweated. And in all the small
rooms I occupied, I thought to myself: "It can't last for long. This facade
can't stay up forever. Someone's gonna come along and knock it down." Well,
many tried and many fell away. Many tried and many left with nothing to say.
And they were seen as losers, and they crashed and burned into the sea. Or
went up north and vanished or slid back to the midwest. Or were burned and
scattered in the south or smashed to bits by the brutality of the east.
Yeah.
Yeah.
Now I don't mean to sound like they beat us or anything, but sometimes I
think it's all over. Sometimes I think it's all over. No more Coltrane. No
more Duke. No more Monk, Jimi, Otis, Aretha, Daisy, or Sly. And no one seems
to stop and wonder why. And I turn on the radio and it makes me wanna cry.
Because I know it's never gonna come around again. And it makes me cry
because I know that there's so many people who'll never get to hear Mahalia
Jackson, Mississippi Fred McDowell, Lightening, Lemmon, Curtis, Marvin, and
the Reverend Al Green.
The airways are clogged, and it's not looking good. In fact it's looking
pretty mediocre out there, but I digress...
"You hear that saxophone player in the background? Yeah. We brought him in,
so you could get a glimpse of my new found maturity, and still get a sense
of my street credibility. He's a session guy. He doesn't even know my name.
He's no fool, he's gettin' that system work. He's ridin' the train. Yeah.
Good work if you can get it. Just like a stuntman. Just like a pornstar. Oh,
wait a minute. He's an actor. Hey, man, what was your motivation for that
last scene?"

Yeah. Yeah. Money train. Money train. Sometimes I too wanna get on and ride
just like you. Sometimes I'm just like you, man. I wanna get on and have a
ride. I wanna get on and ride, and take these fakes for every penny they
got. Yeah. Yeah.
Oh, and a, don't forget to keep it real. You always gotta keep it real.
Ah-ha, ha, ha, ha! Ah-ha! Ah-ha, ha, ha, ha, ha, ha!
Keep it real, man. Yeah. Yeah. Ha, ha, ha, ha. Whoo...



rectum moses (29-11-2001)
Kommentar
Fra : rectum moses


Dato : 29-11-01 21:02


"Kristian V. Jensen" <vestergaardj@mail.tele.dk> wrote in message
news:3c068421$0$89829$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Sorry - men jeg er ved at brække mig over at hører at der er så mange der
er
> vilde med alt det fucking pop lort !!
>
> Efter min mening har det ikke en SKID at gøre med musik, alle deres sange
> handler om lykkelig kærlighed, ulykkelig kærlig eller et eller noget andet
> homo lort !!
>
> Og noget af det værste er at de ikke laver en skid af deres musik selv !
> De får andre folk, med bare lidt forstand på musik til at lave rytmen på
et
> elendigt keyboard, og det eneste pop "stjernerne" skal lave er at gå ind i
> studiet at lægge stemme til en tekst de ikke engang selv har skrevet
!!!!!!!
>
>
> Håber fanme snart det elendige homo musik snart uddør !
>
>
> Bing back the goddam ROCK !!!
>
>
> ~Kristian V. Jensen~
>
>

Hvis du ikke kan lide den "fucking" pop, hvorfor slukker du så ikke bare for
radioen og mtv? that's the source of all this evil... (muhahahaha hiiih ha)



Kristian V. Jensen (29-11-2001)
Kommentar
Fra : Kristian V. Jensen


Dato : 29-11-01 21:17

> Hvis du ikke kan lide den "fucking" pop, hvorfor slukker du så ikke bare
for
> radioen og mtv? that's the source of all this evil... (muhahahaha hiiih
ha)

Det har jeg forlængst også gjort, der findes kun en ordentlig radio kanal,
nemlig skum 3 !!
De spiller kun alternativ rock, og det kan jeg fanme lide.. !!


Kashmir styrer !!!



Bedste hilsner
Kristian V. Jensen
Vestergaardj@mail.tele.dk
Flower power: 114636491


"rectum moses" <cfp8093@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:9u647n$ijv$1@news.cybercity.dk...
>
> "Kristian V. Jensen" <vestergaardj@mail.tele.dk> wrote in message
> news:3c068421$0$89829$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Sorry - men jeg er ved at brække mig over at hører at der er så mange
der
> er
> > vilde med alt det fucking pop lort !!
> >
> > Efter min mening har det ikke en SKID at gøre med musik, alle deres
sange
> > handler om lykkelig kærlighed, ulykkelig kærlig eller et eller noget
andet
> > homo lort !!
> >
> > Og noget af det værste er at de ikke laver en skid af deres musik selv !
> > De får andre folk, med bare lidt forstand på musik til at lave rytmen på
> et
> > elendigt keyboard, og det eneste pop "stjernerne" skal lave er at gå ind
i
> > studiet at lægge stemme til en tekst de ikke engang selv har skrevet
> !!!!!!!
> >
> >
> > Håber fanme snart det elendige homo musik snart uddør !
> >
> >
> > Bing back the goddam ROCK !!!
> >
> >
> > ~Kristian V. Jensen~
> >
> >
>
> Hvis du ikke kan lide den "fucking" pop, hvorfor slukker du så ikke bare
for
> radioen og mtv? that's the source of all this evil... (muhahahaha hiiih
ha)
>
>



Johnny Jakobsen (29-11-2001)
Kommentar
Fra : Johnny Jakobsen


Dato : 29-11-01 22:34

"Kristian V. Jensen" <vestergaardj@mail.tele.dk> wrote in message
news:3c06994f$0$29588$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Hvis du ikke kan lide den "fucking" pop, hvorfor slukker du så ikke bare
> for
> > radioen og mtv? that's the source of all this evil... (muhahahaha hiiih
> ha)
>
> Det har jeg forlængst også gjort, der findes kun en ordentlig radio kanal,
> nemlig skum 3 !!
> De spiller kun alternativ rock, og det kan jeg fanme lide.. !!
>
Hvis du vil mangler en radio som kun spiller ordentlig musik, og ikke noget
af det pop-crap så kig forbi www.snakenet.com dem styrer for hårdt!


-The Baptizer
www.area42.dk
Følg med i internet julekalenderen Lille Per og Netpiraterne
http://www.area42.dk/lilleper.asp



nikolaj borg (29-11-2001)
Kommentar
Fra : nikolaj borg


Dato : 29-11-01 23:39


"Johnny Jakobsen" <btz@area42.dk> wrote in message
news:3c06a955$0$29597$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hvis du vil mangler en radio som kun spiller ordentlig musik, og ikke
noget
> af det pop-crap så kig forbi www.snakenet.com dem styrer for hårdt!

Nu har jeg lyttet til den i en lille times tid, og jeg må sige, at det
vitterligt er meget blandet; lige fra tonsertung growler-metal til noget,
jeg vil kalder 80'er-puddel-pop-metal. Der er da et par ok numre indimellem,
men i det store hele falder kanalen ikke i min smag - muligvis fordi jeg
aldrig har været det store metal-hovede? Iøvrigt ligner hjemmesiden mest af
alt en Metallica-fanside. Eller er det bare mig?

/Nikolaj


Johnny Jakobsen (30-11-2001)
Kommentar
Fra : Johnny Jakobsen


Dato : 30-11-01 00:22

> Nu har jeg lyttet til den i en lille times tid, og jeg må sige, at det
> vitterligt er meget blandet; lige fra tonsertung growler-metal til noget,
> jeg vil kalder 80'er-puddel-pop-metal. Der er da et par ok numre
indimellem,
> men i det store hele falder kanalen ikke i min smag - muligvis fordi jeg
> aldrig har været det store metal-hovede? Iøvrigt ligner hjemmesiden mest
af
> alt en Metallica-fanside. Eller er det bare mig?
>
Nej man bliver nok nød til at være lidt at et metalhead for at kunne lide
kanalen, men er man så det er det altså også noget guf. Jeg lytter til den
flere timer hver dag.

Metallica fanside? Det er vist kun det gamle SnakeNet logo der lugter lidt
af Metallica :)

-The Baptizer
www.area42.dk
Følg med i internet julekalenderen Lille Per og Netpiraterne
http://www.area42.dk/lilleper.asp



nikolaj borg (30-11-2001)
Kommentar
Fra : nikolaj borg


Dato : 30-11-01 10:36


"Johnny Jakobsen" <btz@area42.dk> wrote in message
news:3c06c26f$0$29634$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Nej man bliver nok nød til at være lidt at et metalhead for at kunne lide
> kanalen, men er man så det er det altså også noget guf. Jeg lytter til den
> flere timer hver dag.

Jeg vil snarere sige, at man skal have en meget bred metal-smag

> Metallica fanside? Det er vist kun det gamle SnakeNet logo der lugter lidt
> af Metallica :)

Ja, og alle M'erne :)

/Nikolaj


Johnny Jakobsen (30-11-2001)
Kommentar
Fra : Johnny Jakobsen


Dato : 30-11-01 19:20

> > Nej man bliver nok nød til at være lidt at et metalhead for at kunne
lide
> > kanalen, men er man så det er det altså også noget guf. Jeg lytter til
den
> > flere timer hver dag.
>
> Jeg vil snarere sige, at man skal have en meget bred metal-smag
>
Tja, det var også min holdning til at starte med. Der var jeg også små
irriteret over alle de bløde metal sange som blev spillet, men det kan man
vende sig til og noget af det er faktisk også halv godt. Desuden ville det
også hurtigt blive trivielt hvis de kun spille Døds- og sort-metal. \m/

-The Baptizer
www.area42.dk
Følg med i internet julekalenderen Lille Per og Netpiraterne
http://www.area42.dk/lilleper.asp




Rune Bjerregaard (02-12-2001)
Kommentar
Fra : Rune Bjerregaard


Dato : 02-12-01 01:27

> Det har jeg forlængst også gjort, der findes kun en ordentlig radio kanal,
> nemlig skum 3 !!
> De spiller kun alternativ rock, og det kan jeg fanme lide.. !!

Det er vel egentlig ikke helt korrekt? Så vidt vides herfra spiller skum tre
alternativ musik. Rock, ja. Men ikke kun det. Der sniger sig heldigvis også
electronica ind engang imellem!

Rune



Thomas Lund Hansen (30-11-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Lund Hansen


Dato : 30-11-01 13:24

The weakest link "rectum moses" <cfp8093@vip.cybercity.dk>, dared to
write this anyway:


>
>Hvis du ikke kan lide den "fucking" pop, hvorfor slukker du så ikke bare for
>radioen og mtv? that's the source of all this evil... (muhahahaha hiiih ha)
>

Kan man så få lov til at lade være med at betale radiolicens? Nej vel?

John K (01-12-2001)
Kommentar
Fra : John K


Dato : 01-12-01 15:00

> Kan man så få lov til at lade være med at betale radiolicens? Nej vel?


Det kan du da sagtens.


Mvh

John K




Lars Stokholm (29-11-2001)
Kommentar
Fra : Lars Stokholm


Dato : 29-11-01 21:40

On Thu, 29 Nov 2001 19:51:36 +0100, "Kristian V. Jensen"
<vestergaardj@mail.tele.dk> wrote:

>Og noget af det værste er at de ikke laver en skid af deres musik selv !
>De får andre folk, med bare lidt forstand på musik til at lave rytmen på et
>elendigt keyboard, og det eneste pop "stjernerne" skal lave er at gå ind i
>studiet at lægge stemme til en tekst de ikke engang selv har skrevet !!!!!!!

Alle negere og bøsser har AIDS, alle tyrkere er kriminelle og alle
hvide er kapitalister. Jyder er dumme, svenskere er alkoholikere,
muslimer er teorister og tyskere er nazister. Skal jeg blive ved?
Personligt er jeg meget glad for The Corrs, når vi nu snakker om pop.
De skriver deres "homo"-sange selv. Det er, hvis du ikke er klar over
det, et søskendeband. De producere selv det meste af deres musik, og
den kvindelige trommeslager er langt bedre end den de fleste rockbands
kan prale af. Mange af deres sange indeholder en hel del traditionelle
instrumenter. Så bare knyt....

Min pointe er at du skal passe på med at generalisere. Jeg hader selv
Britney Spears, eyeQ og hvad man nu ellers kan forestille sig af
talentløse "stjerner", så jeg er halvt på din side. Jeg hader især
Mariah Carey, se bare hvor galt det gik da hun prøvede at producere
noget selv (Glitter).

PS: Jeg hører også selv rock (dog sikkert i nogen "blødere" grad end
dig, så vidt jeg kan forstå).

Venlig hilsen,
Lars

Samson (30-11-2001)
Kommentar
Fra : Samson


Dato : 30-11-01 00:30

"Lars Stokholm" <larsstokholm@mail.dk> wrote in message
news:1r5d0uonkppk84hde457k2vfin250ohme6@4ax.com...
> On Thu, 29 Nov 2001 19:51:36 +0100, "Kristian V. Jensen"
> <vestergaardj@mail.tele.dk> wrote:
>
> Personligt er jeg meget glad for The Corrs, når vi nu snakker om pop.
> De skriver deres "homo"-sange selv. Det er, hvis du ikke er klar over
> det, et søskendeband. De producere selv det meste af deres musik, og
> den kvindelige trommeslager er langt bedre end den de fleste rockbands
> kan prale af. Mange af deres sange indeholder en hel del traditionelle
> instrumenter. Så bare knyt....
>

Jeg er enig med Lars i alt det han siger om The Corrs og vil da også lige
nævne at jeg synes at Andrea Corr (forsangeren i The Corrs!) har en
fantastisk stemme som, i modsætning til de fleste andre sangere, også
holder ved livekoncerter.
Det kan varmt anbefales, at man går ud og køber alle deres CD'ere og DVD'er,
da de har lavet flere gode numre end lige dem som er med på deres ny "Best
Of" CD.
Jeg kunne blive ved med at rose dette fantastiske band, men af pladshensyn
og det faktum at det ikke er "in" at kunne lide dette band, stopper jeg
her!.

Med venlig hilsen
Samson.




Lars Stokholm (30-11-2001)
Kommentar
Fra : Lars Stokholm


Dato : 30-11-01 06:49

On Fri, 30 Nov 2001 00:30:28 +0100, "Samson" <benny@abba.se> wrote:

>"Lars Stokholm" <larsstokholm@mail.dk> wrote in message
>news:1r5d0uonkppk84hde457k2vfin250ohme6@4ax.com...
>>
>> Personligt er jeg meget glad for The Corrs, når vi nu snakker om pop.
>> De skriver deres "homo"-sange selv. Det er, hvis du ikke er klar over
>> det, et søskendeband. De producere selv det meste af deres musik, og
>> den kvindelige trommeslager er langt bedre end den de fleste rockbands
>> kan prale af. Mange af deres sange indeholder en hel del traditionelle
>> instrumenter. Så bare knyt....
>>
>
>Jeg er enig med Lars i alt det han siger om The Corrs og vil da også lige
>nævne at jeg synes at Andrea Corr (forsangeren i The Corrs!) har en
>fantastisk stemme som, i modsætning til de fleste andre sangere, også
>holder ved livekoncerter.
Heeeeelt enig ;)

>Det kan varmt anbefales, at man går ud og køber alle deres CD'ere og DVD'er,
>da de har lavet flere gode numre end lige dem som er med på deres ny "Best
>Of" CD.
Ikke kun flere, men *rigtig* mange.

>Jeg kunne blive ved med at rose dette fantastiske band, men af pladshensyn
>og det faktum at det ikke er "in" at kunne lide dette band, stopper jeg
>her!.
Ja, det har jeg desværre også fået opfattelsen af, og det er synd, for
de er virkelig musikalske!

Venlig hilsen,
Lars

Hanne (30-11-2001)
Kommentar
Fra : Hanne


Dato : 30-11-01 19:40


"Lars Stokholm" <larsstokholm@mail.dk> skrev i en meddelelse news:997e0ucud1g3n56ircju76pm8n2qhieq84@4ax.com...


> Ja, det har jeg desværre også fået opfattelsen af, og det er synd, for
> de er virkelig musikalske!

Der er så mange og så meget der ikke er "in". I har da givet mig lyst til at kigge lidt nærmere på dem!

Hilsen Hanne


Lars Stokholm (01-12-2001)
Kommentar
Fra : Lars Stokholm


Dato : 01-12-01 10:44

On Fri, 30 Nov 2001 19:40:02 +0100, "Hanne" <diva1@ofir.dk> wrote:

> Der er så mange og så meget der ikke er "in". I har da givet mig lyst til
> at kigge lidt nærmere på dem!

Start med at køb "Best of", den er næsten lige udkommet, og der er
mange af de gode gamle på, samt 3 nye. Du kender sikkert over
halvdelen af dem når du hører dem.

Venlig hilsen,
Lars

Lars Stokholm (01-12-2001)
Kommentar
Fra : Lars Stokholm


Dato : 01-12-01 19:10

On Sat, 01 Dec 2001 10:43:47 +0100, Lars Stokholm
<larsstokholm@mail.dk> wrote:

>Start med at køb "Best of"
Du kan også købe den

Venlig hilsen,
Lars

Hanne (02-12-2001)
Kommentar
Fra : Hanne


Dato : 02-12-01 09:58


"Lars Stokholm" <larsstokholm@mail.dk> skrev i en meddelelse news:c67i0u8lne2o8tur2muun5cioo7mnrhhea@4ax.com...

> >Start med at køb "Best of"
> Du kan også købe den

Oki, jeg ser hvad det bliver til

Hanne


Lars Stokholm (02-12-2001)
Kommentar
Fra : Lars Stokholm


Dato : 02-12-01 10:17

On Sun, 2 Dec 2001 09:58:14 +0100, "Hanne" <diva1@ofir.dk> wrote:

>> >Start med at køb "Best of"
>> Du kan også købe den
>
>Oki, jeg ser hvad det bliver til
Oki, for jeg skal da ikke tvinge dig til noget...

Venlig hilsen,
Lars

Lars Stokholm (29-11-2001)
Kommentar
Fra : Lars Stokholm


Dato : 29-11-01 21:43

On Thu, 29 Nov 2001 19:51:36 +0100, "Kristian V. Jensen"
<vestergaardj@mail.tele.dk> wrote:

>Bing back the goddam ROCK !!!
Og når nu du skal spille så smart, så er det "Bring" og "Goddamn".....

Venlig hilsen,
Lars

Lars Stokholm (29-11-2001)
Kommentar
Fra : Lars Stokholm


Dato : 29-11-01 21:49

Jeg beklager hvis I har set den her før, men jeg tror ikke at TDC tog
imod den første gang:

On Thu, 29 Nov 2001 19:51:36 +0100, "Kristian V. Jensen"
<vestergaardj@mail.tele.dk> wrote:

>Og noget af det værste er at de ikke laver en skid af deres musik selv !
>De får andre folk, med bare lidt forstand på musik til at lave rytmen på et
>elendigt keyboard, og det eneste pop "stjernerne" skal lave er at gå ind i
>studiet at lægge stemme til en tekst de ikke engang selv har skrevet !!!!!!!

Alle negere og bøsser har AIDS, alle tyrkere er kriminelle og alle
hvide er kapitalister. Jyder er dumme, svenskere er alkoholikere,
muslimer er teorister og tyskere er nazister. Skal jeg blive ved?
Personligt er jeg meget glad for The Corrs, når vi nu snakker om pop.
De skriver deres "homo"-sange selv. Det er, hvis du ikke er klar over
det, et søskendeband. De producere selv det meste af deres musik, og
den kvindelige trommeslager er langt bedre end den de fleste rockbands
kan prale af. Mange af deres sange indeholder en hel del traditionelle
instrumenter. Så bare knyt....

Min pointe er at du skal passe på med at generalisere. Jeg hader selv
Britney Spears, eyeQ og hvad man nu ellers kan forestille sig af
talentløse "stjerner", så jeg er halvt på din side. Jeg hader især
Mariah Carey, se bare hvor galt det gik da hun prøvede at producere
noget selv (Glitter).

PS: Jeg hører også selv rock (dog sikkert i nogen "blødere" grad end
dig, så vidt jeg kan forstå).

Venlig hilsen,
Lars

Max (29-11-2001)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 29-11-01 23:57

Hej Lars

> >Bing back the goddam ROCK !!!
> Og når nu du skal spille så smart, så er det "Bring" og "Goddamn".....

Hvad kan man forvente af en person der ikke engang kan formulere
sig i på ordentligt dansk ??? :)

Mvh Max


Ulrik Lauritzen (30-11-2001)
Kommentar
Fra : Ulrik Lauritzen


Dato : 30-11-01 15:34

Hvis definitionen på god musik ligger i det at spille live, så synes jeg nu,
at rock'en meget ofte har samme problemer. Jeg husker da både Axl Roses måde
at fløjte på live ("Patience", eksempelvis) , Slash totale time-mæssige
kollaps og flere Mettalica koncerter hvor J.H. & L.U. slåsser om at dumme
sig mest... Men det er en overordenligt vanskelig, dog spændende diskussion,
hvis ellers vi alle kunne forsøge at formulere os i lidt mere objektive
vendinger...


Max <max_jens@post9.tele.dk> wrote in message
news:9u6eir$524$1@sunsite.dk...
> Hej Lars
>
> > >Bing back the goddam ROCK !!!
> > Og når nu du skal spille så smart, så er det "Bring" og "Goddamn".....
>
> Hvad kan man forvente af en person der ikke engang kan formulere
> sig i på ordentligt dansk ??? :)
>
> Mvh Max
>



Troels (01-12-2001)
Kommentar
Fra : Troels


Dato : 01-12-01 19:00

Hej Kristian
Du har noget virussjov, så jeg synes lige du skal scanne din computer for
virus.

Jeg kan ikke svare til afsender, så jeg skriver lige her i håb om du må se
det.


/Troels



Kristian V. Jensen (01-12-2001)
Kommentar
Fra : Kristian V. Jensen


Dato : 01-12-01 23:47

Hej med jer alle i pop hoveder !!


90 % af alt pop musik er efter min mening noget værre lort !

Teksterne er der ingen føelser bag, og der er ikke nok energi i det..
Og det er jo nok også fordi de rigtig mange gange ikke skriver hverken tekst
eller musikken selv..
Jeg kender ikke til et rock band som ikke skriver deres musik og tekster
selv !!

De fleste pop "stjerner" er IKKE musik talenter, men det eneste de kan er at
synge..
Langt de fleste kendte, og faktisk også mange upcomming rock bands, er sgu
meget mere talent fulde musikere end alle de pop musikere, og det er jeg ved
at brække mig over... !!

Og så kan jeg ikke tage at alle disse pop bands har så forbandet let ved at
slå igennem, og så laver de fleste ikke en skid af musikken selv.
Jeg ved godt det ikke altid er sådan, men det er det sgu rigtig mange
gange..

Det jeg siger her ved jeg at der er rigtig mange der vil holde med mig i,
men jeg tror der er langt imellem dem i den her nyhedsgruppe !!


Bedste hilsner
Kristian V. Jensen
Vestergaardj@mail.tele.dk
Flower power: 114636491

"Troels" <tllund@hot_I-AM-EVIL!!!!_mail.com> skrev i en meddelelse
news:3c091a95$0$187$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Hej Kristian
> Du har noget virussjov, så jeg synes lige du skal scanne din computer for
> virus.
>
> Jeg kan ikke svare til afsender, så jeg skriver lige her i håb om du må se
> det.
>
>
> /Troels
>
>



Lars Stokholm (02-12-2001)
Kommentar
Fra : Lars Stokholm


Dato : 02-12-01 00:12

On Sat, 1 Dec 2001 23:47:08 +0100, "Kristian V. Jensen"
<vestergaardj@mail.tele.dk> wrote:

>90% af alt pop musik er efter min mening noget værre lort !
Enig, og det efterlader så 10%, hvilket også er en hel del (måske i
virkeligheden for meget), når man tænker på hvor meget der udgives.
USA er den største leverendør af lort. Jeg vil gætte på at de står for
mindst 50-60% af lortet. Men du må stadigvæk ikke glemme at tage
hensyn til det mindretal som *kan* lave musik.

Venlig hilsen,
Lars

nikolaj borg (02-12-2001)
Kommentar
Fra : nikolaj borg


Dato : 02-12-01 00:18

"Kristian V. Jensen" <vestergaardj@mail.tele.dk> wrote in message
news:3c095e53$0$89833$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> 90 % af alt pop musik er efter min mening noget værre lort !

Og det samme gælder desværre for rock og alle andre genrer. Du har netop
indrømmet, at der bliver lavet god pop, vil du nu til at påstå, at der ikke
bliver lavet dårlig rock?

/Nikolaj


rectum moses (02-12-2001)
Kommentar
Fra : rectum moses


Dato : 02-12-01 01:27


"Kristian V. Jensen" <vestergaardj@mail.tele.dk> wrote in message
news:3c095e53$0$89833$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej med jer alle i pop hoveder !!
>
>
> 90 % af alt pop musik er efter min mening noget værre lort !
>
> Teksterne er der ingen føelser bag, og der er ikke nok energi i det..
> Og det er jo nok også fordi de rigtig mange gange ikke skriver hverken
tekst
> eller musikken selv..
> Jeg kender ikke til et rock band som ikke skriver deres musik og tekster
> selv !!
>
> De fleste pop "stjerner" er IKKE musik talenter, men det eneste de kan er
at
> synge..
> Langt de fleste kendte, og faktisk også mange upcomming rock bands, er sgu
> meget mere talent fulde musikere end alle de pop musikere, og det er jeg
ved
> at brække mig over... !!
>
> Og så kan jeg ikke tage at alle disse pop bands har så forbandet let ved
at
> slå igennem, og så laver de fleste ikke en skid af musikken selv.
> Jeg ved godt det ikke altid er sådan, men det er det sgu rigtig mange
> gange..
>
> Det jeg siger her ved jeg at der er rigtig mange der vil holde med mig i,
> men jeg tror der er langt imellem dem i den her nyhedsgruppe !!
>

hehe... Jeg synes egentlig bare, du skal lukke røven Altså, jeg er da
nogenlunde enig med dig, men det er jo en nytteløs kamp. Så længe man kan
lave penge på at smide den ene lort ud efter den anden til Generation MTV,
så længe vil der være 90 % dårligt popmusik. Og så længe folk kan li' Limp
Bizkit og Creed, så længe vil bands a la Staind, Nickelback, Linkin Park,
Crazy Town o.s.v poppe op og kede min ører ihjel.




Ulrik Lauritzen (02-12-2001)
Kommentar
Fra : Ulrik Lauritzen


Dato : 02-12-01 09:16

Hør nu her Kristian. Du har fået en ting eller to i galt hals... læs videre

> 90 % af alt pop musik er efter min mening noget værre lort !
> Teksterne er der ingen føelser bag, og der er ikke nok energi i det..

Hvis du har ret, altså at tekster omkring kærlighed ikke har følelser bag,
så går din kritik lige så meget på alverdens rockbands. De fleste er nok
temmelig uenige med dig i den påstand. Energi er et vidt begreb. G. Michael
har tonsvis af energi. Du har ret i at pop er mindre dynamisk end rock, men
det synes jeg ikke nødvendigvis fjerner energien. Pop er bare ikke så
selvhøjtidelig i sit udtryk.

> Og det er jo nok også fordi de rigtig mange gange ikke skriver hverken
tekst
> eller musikken selv..
> Jeg kender ikke til et rock band som ikke skriver deres musik og tekster
> selv !!

Kashmir: Be my baby, Guns'n Roses: Mama kin, Aerosmith: Don't wanna miss a
thing... need we say more?
>
> De fleste pop "stjerner" er IKKE musik talenter, men det eneste de kan er
at
> synge..

Tag den sangere: I har ikke talent. I er faktisk slet ikke musikere....

> Langt de fleste kendte, og faktisk også mange upcomming rock bands, er sgu
> meget mere talent fulde musikere end alle de pop musikere, og det er jeg
ved
> at brække mig over... !!

Hvorfor er de så up-comere?

> Og så kan jeg ikke tage at alle disse pop bands har så forbandet let ved
at
> slå igennem, og så laver de fleste ikke en skid af musikken selv.
> Jeg ved godt det ikke altid er sådan, men det er det sgu rigtig mange
> gange..

Let ved at slå igennem? Tja, penge er selvfølgelig en vis faktor i pop, men
det er det nu også i rock... En stor del af de rockorkestre, som udsprang af
60'erne, kom frem på coversange. Beatles spillede masser coversange live (i
Hamborg, du ved....). Alien Ant Farm for at nævne et nyere navn...

> Det jeg siger her ved jeg at der er rigtig mange der vil holde med mig i,
> men jeg tror der er langt imellem dem i den her nyhedsgruppe !!

Det tror jeg måske skyldes, at visse sangere i denne gruppe vil være lidt
kede af at vå at vide, at når man kun kan synge, så har man ikke talent...
Din kritik er uholdbar i mindst 90% af tilfældene - bedre argumenter, tak!


> Bedste hilsner
> Kristian V. Jensen
> Vestergaardj@mail.tele.dk
> Flower power: 114636491
>
> "Troels" <tllund@hot_I-AM-EVIL!!!!_mail.com> skrev i en meddelelse
> news:3c091a95$0$187$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> > Hej Kristian
> > Du har noget virussjov, så jeg synes lige du skal scanne din computer
for
> > virus.
> >
> > Jeg kan ikke svare til afsender, så jeg skriver lige her i håb om du må
se
> > det.
> >
> >
> > /Troels
> >
> >
>
>



Kristian V. Jensen (02-12-2001)
Kommentar
Fra : Kristian V. Jensen


Dato : 02-12-01 10:26

Hejsa..

>Kashmir: Be my baby ??
Nu skal du kræftedme holde din kæft, hvis du siger at Kashmir nogen sinde
har lagt en sang som de ikke selv har skrevet på et album en singel, ep
eller andet, så tager du meget fejl, alt hvad Kashmir udgiver har de selv
lavet, og det tror jeg ikke du skal begynde at diskutere med mig i, for jeg
er verdens største fan af Kashmir !! (og kashmir har aldrig lavet en sang
der hedder be my baby !)

Så nu skal du ikke komme for godt igang !

Og med de 10 sidste procent af pop musikken, der syntes jeg ikke det er
godt, men det kan bruges, og det er ihvertfald bedere end de 90 andre %....


Kasper Eistrup er efter min mening en af de allerstørste danske musikere
nogensinde, og det beviser ham (og kashmir) jo også f.eks. ved at levere et
album som the good life, som er blevet kåret som det bedste danske album
nogensinde, af p3 !!!


Bedste hilsner
Kristian V. Jensen
Vestergaardj@mail.tele.dk
Flower power: 114636491

"Ulrik Lauritzen" <allrecords@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:9uco11$140$1@sunsite.dk...
> Hør nu her Kristian. Du har fået en ting eller to i galt hals... læs
videre
>
> > 90 % af alt pop musik er efter min mening noget værre lort !
> > Teksterne er der ingen føelser bag, og der er ikke nok energi i det..
>
> Hvis du har ret, altså at tekster omkring kærlighed ikke har følelser bag,
> så går din kritik lige så meget på alverdens rockbands. De fleste er nok
> temmelig uenige med dig i den påstand. Energi er et vidt begreb. G.
Michael
> har tonsvis af energi. Du har ret i at pop er mindre dynamisk end rock,
men
> det synes jeg ikke nødvendigvis fjerner energien. Pop er bare ikke så
> selvhøjtidelig i sit udtryk.
>
> > Og det er jo nok også fordi de rigtig mange gange ikke skriver hverken
> tekst
> > eller musikken selv..
> > Jeg kender ikke til et rock band som ikke skriver deres musik og tekster
> > selv !!
>
> Kashmir: Be my baby, Guns'n Roses: Mama kin, Aerosmith: Don't wanna miss a
> thing... need we say more?
> >
> > De fleste pop "stjerner" er IKKE musik talenter, men det eneste de kan
er
> at
> > synge..
>
> Tag den sangere: I har ikke talent. I er faktisk slet ikke musikere....
>
> > Langt de fleste kendte, og faktisk også mange upcomming rock bands, er
sgu
> > meget mere talent fulde musikere end alle de pop musikere, og det er jeg
> ved
> > at brække mig over... !!
>
> Hvorfor er de så up-comere?
>
> > Og så kan jeg ikke tage at alle disse pop bands har så forbandet let ved
> at
> > slå igennem, og så laver de fleste ikke en skid af musikken selv.
> > Jeg ved godt det ikke altid er sådan, men det er det sgu rigtig mange
> > gange..
>
> Let ved at slå igennem? Tja, penge er selvfølgelig en vis faktor i pop,
men
> det er det nu også i rock... En stor del af de rockorkestre, som udsprang
af
> 60'erne, kom frem på coversange. Beatles spillede masser coversange live
(i
> Hamborg, du ved....). Alien Ant Farm for at nævne et nyere navn...
>
> > Det jeg siger her ved jeg at der er rigtig mange der vil holde med mig
i,
> > men jeg tror der er langt imellem dem i den her nyhedsgruppe !!
>
> Det tror jeg måske skyldes, at visse sangere i denne gruppe vil være lidt
> kede af at vå at vide, at når man kun kan synge, så har man ikke talent...
> Din kritik er uholdbar i mindst 90% af tilfældene - bedre argumenter, tak!
>
>
> > Bedste hilsner
> > Kristian V. Jensen
> > Vestergaardj@mail.tele.dk
> > Flower power: 114636491
> >
> > "Troels" <tllund@hot_I-AM-EVIL!!!!_mail.com> skrev i en meddelelse
> > news:3c091a95$0$187$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> > > Hej Kristian
> > > Du har noget virussjov, så jeg synes lige du skal scanne din computer
> for
> > > virus.
> > >
> > > Jeg kan ikke svare til afsender, så jeg skriver lige her i håb om du

> se
> > > det.
> > >
> > >
> > > /Troels
> > >
> > >
> >
> >
>
>



Ulrik Lauritzen (02-12-2001)
Kommentar
Fra : Ulrik Lauritzen


Dato : 02-12-01 10:37

Jeg mente naturligvis Psyched Up Janis... Det forrykker dog ingelunde ved
mine pointer som du i øvrigt overhovedet ikke kommenterer.... Hvis du
erfarer, at meget få i gruppen ta'r dine pointer til efterretning, tror du
så måske det hænger sammen med dit valg af ekstremt uhøflige ord...? Jeg
mener, et vist niveau kunne man vel forsøge at holde...


Kristian V. Jensen <vestergaardj@mail.tele.dk> wrote in message
news:3c09f3f3$0$25393$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hejsa..
>
> >Kashmir: Be my baby ??
> Nu skal du kræftedme holde din kæft, hvis du siger at Kashmir nogen sinde
> har lagt en sang som de ikke selv har skrevet på et album en singel, ep
> eller andet, så tager du meget fejl, alt hvad Kashmir udgiver har de selv
> lavet, og det tror jeg ikke du skal begynde at diskutere med mig i, for
jeg
> er verdens største fan af Kashmir !! (og kashmir har aldrig lavet en sang
> der hedder be my baby !)
>
> Så nu skal du ikke komme for godt igang !
>
> Og med de 10 sidste procent af pop musikken, der syntes jeg ikke det er
> godt, men det kan bruges, og det er ihvertfald bedere end de 90 andre
%....
>
>
> Kasper Eistrup er efter min mening en af de allerstørste danske musikere
> nogensinde, og det beviser ham (og kashmir) jo også f.eks. ved at levere
et
> album som the good life, som er blevet kåret som det bedste danske album
> nogensinde, af p3 !!!
>
>
> Bedste hilsner
> Kristian V. Jensen
> Vestergaardj@mail.tele.dk
> Flower power: 114636491
>
> "Ulrik Lauritzen" <allrecords@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:9uco11$140$1@sunsite.dk...
> > Hør nu her Kristian. Du har fået en ting eller to i galt hals... læs
> videre
> >
> > > 90 % af alt pop musik er efter min mening noget værre lort !
> > > Teksterne er der ingen føelser bag, og der er ikke nok energi i det..
> >
> > Hvis du har ret, altså at tekster omkring kærlighed ikke har følelser
bag,
> > så går din kritik lige så meget på alverdens rockbands. De fleste er nok
> > temmelig uenige med dig i den påstand. Energi er et vidt begreb. G.
> Michael
> > har tonsvis af energi. Du har ret i at pop er mindre dynamisk end rock,
> men
> > det synes jeg ikke nødvendigvis fjerner energien. Pop er bare ikke så
> > selvhøjtidelig i sit udtryk.
> >
> > > Og det er jo nok også fordi de rigtig mange gange ikke skriver hverken
> > tekst
> > > eller musikken selv..
> > > Jeg kender ikke til et rock band som ikke skriver deres musik og
tekster
> > > selv !!
> >
> > Kashmir: Be my baby, Guns'n Roses: Mama kin, Aerosmith: Don't wanna miss
a
> > thing... need we say more?
> > >
> > > De fleste pop "stjerner" er IKKE musik talenter, men det eneste de kan
> er
> > at
> > > synge..
> >
> > Tag den sangere: I har ikke talent. I er faktisk slet ikke musikere....
> >
> > > Langt de fleste kendte, og faktisk også mange upcomming rock bands, er
> sgu
> > > meget mere talent fulde musikere end alle de pop musikere, og det er
jeg
> > ved
> > > at brække mig over... !!
> >
> > Hvorfor er de så up-comere?
> >
> > > Og så kan jeg ikke tage at alle disse pop bands har så forbandet let
ved
> > at
> > > slå igennem, og så laver de fleste ikke en skid af musikken selv.
> > > Jeg ved godt det ikke altid er sådan, men det er det sgu rigtig mange
> > > gange..
> >
> > Let ved at slå igennem? Tja, penge er selvfølgelig en vis faktor i pop,
> men
> > det er det nu også i rock... En stor del af de rockorkestre, som
udsprang
> af
> > 60'erne, kom frem på coversange. Beatles spillede masser coversange live
> (i
> > Hamborg, du ved....). Alien Ant Farm for at nævne et nyere navn...
> >
> > > Det jeg siger her ved jeg at der er rigtig mange der vil holde med mig
> i,
> > > men jeg tror der er langt imellem dem i den her nyhedsgruppe !!
> >
> > Det tror jeg måske skyldes, at visse sangere i denne gruppe vil være
lidt
> > kede af at vå at vide, at når man kun kan synge, så har man ikke
talent...
> > Din kritik er uholdbar i mindst 90% af tilfældene - bedre argumenter,
tak!
> >
> >
> > > Bedste hilsner
> > > Kristian V. Jensen
> > > Vestergaardj@mail.tele.dk
> > > Flower power: 114636491
> > >
> > > "Troels" <tllund@hot_I-AM-EVIL!!!!_mail.com> skrev i en meddelelse
> > > news:3c091a95$0$187$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> > > > Hej Kristian
> > > > Du har noget virussjov, så jeg synes lige du skal scanne din
computer
> > for
> > > > virus.
> > > >
> > > > Jeg kan ikke svare til afsender, så jeg skriver lige her i håb om du
> må
> > se
> > > > det.
> > > >
> > > >
> > > > /Troels
> > > >
> > > >
> > >
> > >
> >
> >
>
>



Kristian V. Jensen (02-12-2001)
Kommentar
Fra : Kristian V. Jensen


Dato : 02-12-01 10:46

Ja jeg tror sgu også jeg opgiver, jeg kan alligevel ikke lave noget om på
jeres musik smag, men jeg syntes bare det er så pisse synd for jer der hører
pop musik, at i går glip af SÅ meget fed rock musik !!!


I skal have jeres smag, jeg har min !


Men jeg håber snart at meget af alt det pop musik uddør, og det tror jeg
også det gør, for det tager altså alt for meget opmærksomhed så der er
rigtig mange fede bands (som ikke spiller pop musik) som har totalt svær ved
at få opmærksomhed !


Bedste hilsner
Kristian V. Jensen
Vestergaardj@mail.tele.dk
Flower power: 114636491

"Ulrik Lauritzen" <allrecords@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:9ucsnu$ae1$1@sunsite.dk...
> Jeg mente naturligvis Psyched Up Janis... Det forrykker dog ingelunde ved
> mine pointer som du i øvrigt overhovedet ikke kommenterer.... Hvis du
> erfarer, at meget få i gruppen ta'r dine pointer til efterretning, tror du
> så måske det hænger sammen med dit valg af ekstremt uhøflige ord...? Jeg
> mener, et vist niveau kunne man vel forsøge at holde...
>
>
> Kristian V. Jensen <vestergaardj@mail.tele.dk> wrote in message
> news:3c09f3f3$0$25393$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Hejsa..
> >
> > >Kashmir: Be my baby ??
> > Nu skal du kræftedme holde din kæft, hvis du siger at Kashmir nogen
sinde
> > har lagt en sang som de ikke selv har skrevet på et album en singel, ep
> > eller andet, så tager du meget fejl, alt hvad Kashmir udgiver har de
selv
> > lavet, og det tror jeg ikke du skal begynde at diskutere med mig i, for
> jeg
> > er verdens største fan af Kashmir !! (og kashmir har aldrig lavet en
sang
> > der hedder be my baby !)
> >
> > Så nu skal du ikke komme for godt igang !
> >
> > Og med de 10 sidste procent af pop musikken, der syntes jeg ikke det er
> > godt, men det kan bruges, og det er ihvertfald bedere end de 90 andre
> %....
> >
> >
> > Kasper Eistrup er efter min mening en af de allerstørste danske musikere
> > nogensinde, og det beviser ham (og kashmir) jo også f.eks. ved at levere
> et
> > album som the good life, som er blevet kåret som det bedste danske album
> > nogensinde, af p3 !!!
> >
> >
> > Bedste hilsner
> > Kristian V. Jensen
> > Vestergaardj@mail.tele.dk
> > Flower power: 114636491
> >
> > "Ulrik Lauritzen" <allrecords@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> > news:9uco11$140$1@sunsite.dk...
> > > Hør nu her Kristian. Du har fået en ting eller to i galt hals... læs
> > videre
> > >
> > > > 90 % af alt pop musik er efter min mening noget værre lort !
> > > > Teksterne er der ingen føelser bag, og der er ikke nok energi i
det..
> > >
> > > Hvis du har ret, altså at tekster omkring kærlighed ikke har følelser
> bag,
> > > så går din kritik lige så meget på alverdens rockbands. De fleste er
nok
> > > temmelig uenige med dig i den påstand. Energi er et vidt begreb. G.
> > Michael
> > > har tonsvis af energi. Du har ret i at pop er mindre dynamisk end
rock,
> > men
> > > det synes jeg ikke nødvendigvis fjerner energien. Pop er bare ikke så
> > > selvhøjtidelig i sit udtryk.
> > >
> > > > Og det er jo nok også fordi de rigtig mange gange ikke skriver
hverken
> > > tekst
> > > > eller musikken selv..
> > > > Jeg kender ikke til et rock band som ikke skriver deres musik og
> tekster
> > > > selv !!
> > >
> > > Kashmir: Be my baby, Guns'n Roses: Mama kin, Aerosmith: Don't wanna
miss
> a
> > > thing... need we say more?
> > > >
> > > > De fleste pop "stjerner" er IKKE musik talenter, men det eneste de
kan
> > er
> > > at
> > > > synge..
> > >
> > > Tag den sangere: I har ikke talent. I er faktisk slet ikke
musikere....
> > >
> > > > Langt de fleste kendte, og faktisk også mange upcomming rock bands,
er
> > sgu
> > > > meget mere talent fulde musikere end alle de pop musikere, og det er
> jeg
> > > ved
> > > > at brække mig over... !!
> > >
> > > Hvorfor er de så up-comere?
> > >
> > > > Og så kan jeg ikke tage at alle disse pop bands har så forbandet let
> ved
> > > at
> > > > slå igennem, og så laver de fleste ikke en skid af musikken selv.
> > > > Jeg ved godt det ikke altid er sådan, men det er det sgu rigtig
mange
> > > > gange..
> > >
> > > Let ved at slå igennem? Tja, penge er selvfølgelig en vis faktor i
pop,
> > men
> > > det er det nu også i rock... En stor del af de rockorkestre, som
> udsprang
> > af
> > > 60'erne, kom frem på coversange. Beatles spillede masser coversange
live
> > (i
> > > Hamborg, du ved....). Alien Ant Farm for at nævne et nyere navn...
> > >
> > > > Det jeg siger her ved jeg at der er rigtig mange der vil holde med
mig
> > i,
> > > > men jeg tror der er langt imellem dem i den her nyhedsgruppe !!
> > >
> > > Det tror jeg måske skyldes, at visse sangere i denne gruppe vil være
> lidt
> > > kede af at vå at vide, at når man kun kan synge, så har man ikke
> talent...
> > > Din kritik er uholdbar i mindst 90% af tilfældene - bedre argumenter,
> tak!
> > >
> > >
> > > > Bedste hilsner
> > > > Kristian V. Jensen
> > > > Vestergaardj@mail.tele.dk
> > > > Flower power: 114636491
> > > >
> > > > "Troels" <tllund@hot_I-AM-EVIL!!!!_mail.com> skrev i en meddelelse
> > > > news:3c091a95$0$187$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> > > > > Hej Kristian
> > > > > Du har noget virussjov, så jeg synes lige du skal scanne din
> computer
> > > for
> > > > > virus.
> > > > >
> > > > > Jeg kan ikke svare til afsender, så jeg skriver lige her i håb om
du
> > må
> > > se
> > > > > det.
> > > > >
> > > > >
> > > > > /Troels
> > > > >
> > > > >
> > > >
> > > >
> > >
> > >
> >
> >
>
>



Ulrik Lauritzen (02-12-2001)
Kommentar
Fra : Ulrik Lauritzen


Dato : 02-12-01 10:56

Nu siger du så at jeg ingen smag har... det forstår jeg oprigtig talt intet
af. Desuden antager du fejlagtigt at jeg/vi KUN hører popmusik. Det er
absolut muligt at lytte til begge ting og i øvrigt samtidig ha' en smag. Jeg
mener egentlig ikke jeg går glip af frygtelig meget fed rockmusik, for som
det er tilfældet med Kashmir, kommer det såmænd nok i radioen, hvis det er
værd at lytte til. MTV har da også en rockafdeling....


Kristian V. Jensen <vestergaardj@mail.tele.dk> wrote in message
news:3c09f8c0$0$25388$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Ja jeg tror sgu også jeg opgiver, jeg kan alligevel ikke lave noget om på
> jeres musik smag, men jeg syntes bare det er så pisse synd for jer der
hører
> pop musik, at i går glip af SÅ meget fed rock musik !!!
>
>
> I skal have jeres smag, jeg har min !
>
>
> Men jeg håber snart at meget af alt det pop musik uddør, og det tror jeg
> også det gør, for det tager altså alt for meget opmærksomhed så der er
> rigtig mange fede bands (som ikke spiller pop musik) som har totalt svær
ved
> at få opmærksomhed !
>
>
> Bedste hilsner
> Kristian V. Jensen
> Vestergaardj@mail.tele.dk
> Flower power: 114636491
>
> "Ulrik Lauritzen" <allrecords@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:9ucsnu$ae1$1@sunsite.dk...
> > Jeg mente naturligvis Psyched Up Janis... Det forrykker dog ingelunde
ved
> > mine pointer som du i øvrigt overhovedet ikke kommenterer.... Hvis du
> > erfarer, at meget få i gruppen ta'r dine pointer til efterretning, tror
du
> > så måske det hænger sammen med dit valg af ekstremt uhøflige ord...? Jeg
> > mener, et vist niveau kunne man vel forsøge at holde...
> >
> >
> > Kristian V. Jensen <vestergaardj@mail.tele.dk> wrote in message
> > news:3c09f3f3$0$25393$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > Hejsa..
> > >
> > > >Kashmir: Be my baby ??
> > > Nu skal du kræftedme holde din kæft, hvis du siger at Kashmir nogen
> sinde
> > > har lagt en sang som de ikke selv har skrevet på et album en singel,
ep
> > > eller andet, så tager du meget fejl, alt hvad Kashmir udgiver har de
> selv
> > > lavet, og det tror jeg ikke du skal begynde at diskutere med mig i,
for
> > jeg
> > > er verdens største fan af Kashmir !! (og kashmir har aldrig lavet en
> sang
> > > der hedder be my baby !)
> > >
> > > Så nu skal du ikke komme for godt igang !
> > >
> > > Og med de 10 sidste procent af pop musikken, der syntes jeg ikke det
er
> > > godt, men det kan bruges, og det er ihvertfald bedere end de 90 andre
> > %....
> > >
> > >
> > > Kasper Eistrup er efter min mening en af de allerstørste danske
musikere
> > > nogensinde, og det beviser ham (og kashmir) jo også f.eks. ved at
levere
> > et
> > > album som the good life, som er blevet kåret som det bedste danske
album
> > > nogensinde, af p3 !!!
> > >
> > >
> > > Bedste hilsner
> > > Kristian V. Jensen
> > > Vestergaardj@mail.tele.dk
> > > Flower power: 114636491
> > >
> > > "Ulrik Lauritzen" <allrecords@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> > > news:9uco11$140$1@sunsite.dk...
> > > > Hør nu her Kristian. Du har fået en ting eller to i galt hals...
læs
> > > videre
> > > >
> > > > > 90 % af alt pop musik er efter min mening noget værre lort !
> > > > > Teksterne er der ingen føelser bag, og der er ikke nok energi i
> det..
> > > >
> > > > Hvis du har ret, altså at tekster omkring kærlighed ikke har
følelser
> > bag,
> > > > så går din kritik lige så meget på alverdens rockbands. De fleste er
> nok
> > > > temmelig uenige med dig i den påstand. Energi er et vidt begreb. G.
> > > Michael
> > > > har tonsvis af energi. Du har ret i at pop er mindre dynamisk end
> rock,
> > > men
> > > > det synes jeg ikke nødvendigvis fjerner energien. Pop er bare ikke

> > > > selvhøjtidelig i sit udtryk.
> > > >
> > > > > Og det er jo nok også fordi de rigtig mange gange ikke skriver
> hverken
> > > > tekst
> > > > > eller musikken selv..
> > > > > Jeg kender ikke til et rock band som ikke skriver deres musik og
> > tekster
> > > > > selv !!
> > > >
> > > > Kashmir: Be my baby, Guns'n Roses: Mama kin, Aerosmith: Don't wanna
> miss
> > a
> > > > thing... need we say more?
> > > > >
> > > > > De fleste pop "stjerner" er IKKE musik talenter, men det eneste de
> kan
> > > er
> > > > at
> > > > > synge..
> > > >
> > > > Tag den sangere: I har ikke talent. I er faktisk slet ikke
> musikere....
> > > >
> > > > > Langt de fleste kendte, og faktisk også mange upcomming rock
bands,
> er
> > > sgu
> > > > > meget mere talent fulde musikere end alle de pop musikere, og det
er
> > jeg
> > > > ved
> > > > > at brække mig over... !!
> > > >
> > > > Hvorfor er de så up-comere?
> > > >
> > > > > Og så kan jeg ikke tage at alle disse pop bands har så forbandet
let
> > ved
> > > > at
> > > > > slå igennem, og så laver de fleste ikke en skid af musikken selv.
> > > > > Jeg ved godt det ikke altid er sådan, men det er det sgu rigtig
> mange
> > > > > gange..
> > > >
> > > > Let ved at slå igennem? Tja, penge er selvfølgelig en vis faktor i
> pop,
> > > men
> > > > det er det nu også i rock... En stor del af de rockorkestre, som
> > udsprang
> > > af
> > > > 60'erne, kom frem på coversange. Beatles spillede masser coversange
> live
> > > (i
> > > > Hamborg, du ved....). Alien Ant Farm for at nævne et nyere navn...
> > > >
> > > > > Det jeg siger her ved jeg at der er rigtig mange der vil holde med
> mig
> > > i,
> > > > > men jeg tror der er langt imellem dem i den her nyhedsgruppe !!
> > > >
> > > > Det tror jeg måske skyldes, at visse sangere i denne gruppe vil være
> > lidt
> > > > kede af at vå at vide, at når man kun kan synge, så har man ikke
> > talent...
> > > > Din kritik er uholdbar i mindst 90% af tilfældene - bedre
argumenter,
> > tak!
> > > >
> > > >
> > > > > Bedste hilsner
> > > > > Kristian V. Jensen
> > > > > Vestergaardj@mail.tele.dk
> > > > > Flower power: 114636491
> > > > >
> > > > > "Troels" <tllund@hot_I-AM-EVIL!!!!_mail.com> skrev i en meddelelse
> > > > > news:3c091a95$0$187$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> > > > > > Hej Kristian
> > > > > > Du har noget virussjov, så jeg synes lige du skal scanne din
> > computer
> > > > for
> > > > > > virus.
> > > > > >
> > > > > > Jeg kan ikke svare til afsender, så jeg skriver lige her i håb
om
> du
> > > må
> > > > se
> > > > > > det.
> > > > > >
> > > > > >
> > > > > > /Troels
> > > > > >
> > > > > >
> > > > >
> > > > >
> > > >
> > > >
> > >
> > >
> >
> >
>
>



Troels (03-12-2001)
Kommentar
Fra : Troels


Dato : 03-12-01 15:24

> >Kashmir: Be my baby ??
> Nu skal du kræftedme holde din kæft, hvis du siger at Kashmir nogen sinde
> har lagt en sang som de ikke selv har skrevet på et album en singel, ep
> eller andet, så tager du meget fejl, alt hvad Kashmir udgiver har de selv
> lavet,

Nu skal du kræftedme satanrendeme sgu og fanden og for satan i helvede og
røvsnaps ikke komme for godt i gang Kristian (aka. Verdens største
Kashmirfan)

Kashmir har lavet et cover af "Pas på svinget i solrød" som Gasolin til
Gasolin Tribute: Fi Fi Dong

Til koncerter har de endvidere spillet mindst et par coverversioner. Jeg er
godt klar over du skriver coverversioner på albums osv, men Kashmir spiller
altså også coverversioner, og det er der sådan set ikke noget galt med.


Så synes jeg måske du burde holde en lidt bedre tone i dine indlæg. Så kan
det være at der var flere der havde gidet at svare på dit indlæg om hvor man
kan købe de mere specielle ting.

/Troels



nikolaj borg (03-12-2001)
Kommentar
Fra : nikolaj borg


Dato : 03-12-01 15:35

"Troels" <tllund@hot_I-AM-EVIL!!!!_mail.com> wrote in message
news:3c0b8b13$0$196$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Til koncerter har de endvidere spillet mindst et par coverversioner. Jeg
er
> godt klar over du skriver coverversioner på albums osv, men Kashmir
spiller
> altså også coverversioner, og det er der sådan set ikke noget galt med.

Som enhver rigtig Kashmir-fan ved, så var de i deres unge dage mest kendt
for de obskure covers de spillede til deres koncerter, f.eks. TV-serie
temaer og Ghostbusters temaet.

/Nikolaj


John K (02-12-2001)
Kommentar
Fra : John K


Dato : 02-12-01 19:27

> Hej med jer alle i pop hoveder !!
>
>
> 90 % af alt pop musik er efter min mening noget værre lort !


-SNIP- (en masse brok)


Det samme gør sig gældene om dine indlæg :(




Uffe Holst (02-12-2001)
Kommentar
Fra : Uffe Holst


Dato : 02-12-01 20:13


In an article of 2 Dec 2001 John K wrote:

> Det samme gør sig gældene om dine indlæg :(

Men han har jo skrevet dem selv, og det er jo det, der er det vigtige...


--
Uffe Holst


Peter Ingemann Hanse~ (03-12-2001)
Kommentar
Fra : Peter Ingemann Hanse~


Dato : 03-12-01 10:07

Jeps...det er det jeg siger. Du har ret. Hør noget Trance istedet for - det
er der stil over og der har kunsteren selv lavet mixet og på en venlig måde
lånt andres, hvilket der ikke bliver lagt skjul på.

Hilsen fra Peter I. Hansen
89253469



Kristian V. Jensen (03-12-2001)
Kommentar
Fra : Kristian V. Jensen


Dato : 03-12-01 16:19

Ja ja, jeg tror ikke i skal tage kampen op mod mig i Kashmir viden.. !

Jeg ved godt at de bl.a. har brugt numre som "television" som er et nummer
skrecet af et band ved navn Disposable Heroes Of Hiphopricy det nummer har
de tit brugt til at spille midt inde i Jamie fame flame..
Og de har spillet Kashmir (led zeppelin) flere gange bl.a. til roskilde
1994, og her i år til Mf 01 spillede de jo også et par cover numre bl.a. Now
i wanna be your dog" med Iggy pop...

Og ja kashmir har da spillet "svinget i sol rød" eller "pas på svinget i
solrøg" for at være helt korekt, på fi-fi dong, men det er jo ikke deres
egen plade, og der var der jo en hel masse bands som spillede gamle gasolin
numre...


Men de har aldrig lavet et cover nummer og lagt på et album !!!!!


Og forresten glemte du lige at nævne Nirvana: Smells like teen spirit, det
er heller ikke dem selv der har lavet det...
Men de er sgu geniale aligevel !


Kashmir styrer !


Bedste hilsner
Kristian V. Jensen
Vestergaardj@mail.tele.dk
Flower power: 114636491

"Peter Ingemann Hansen" <dingemann@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:9uffbc$qr4$1@news.net.uni-c.dk...
> Jeps...det er det jeg siger. Du har ret. Hør noget Trance istedet for -
det
> er der stil over og der har kunsteren selv lavet mixet og på en venlig
måde
> lånt andres, hvilket der ikke bliver lagt skjul på.
>
> Hilsen fra Peter I. Hansen
> 89253469
>
>



Martin Møller (03-12-2001)
Kommentar
Fra : Martin Møller


Dato : 03-12-01 17:49

> Ja ja, jeg tror ikke i skal tage kampen op mod mig i Kashmir viden.. !

Ok, det var så heller ikke lige det, Peter gjorde. Hvad jeg har undret
mig over i hele denne tråd - og hvad Peter vel også hentyder - er at
du kommer med de vildeste brokkerier over pop, men i langt mindre
udstrækning argumenterer hvorfor, vi så skal høre rock.

Hvis du vil have folk til at høre rock, må du da forklare, hvilke
kvaliteter der er ved det i stedet for bare at rakke ned på andre.

> > Jeps...det er det jeg siger. Du har ret. Hør noget Trance istedet for -
> > det er der stil over og der har kunsteren selv lavet mixet og på en venlig
> > måde lånt andres, hvilket der ikke bliver lagt skjul på.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Martin Møller
E-mail: martinhm@spamfilter.dk

Kristian V. Jensen (03-12-2001)
Kommentar
Fra : Kristian V. Jensen


Dato : 03-12-01 19:26

Fordi:

1. I går glip af TOTALT meget fed rock musik, fordi der er mange der ude i
den kolde verden som kun vil hører det fuck POP !

2. Fordi der er så meget musik på markedet, og især alt for meget pop musik,
at der er rigtig mange VILDT fede rock bands, som har meget svært ved at få
opmærksomhed, fordi der er SÅ meget andet, især pop musik som tager ALT for
meget opmærksomhed, fordi de har fundet en eller anden der vil støtte dem
med masser af penge.. !

3. Fordi vi er mange som er ved at være rigtig træt af at hører pop musik
hele tiden.. !


Bedste hilsner
Kristian V. Jensen
Vestergaardj@mail.tele.dk
Flower power: 114636491


"Martin Møller" <martinhm@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
news:jman0us8sfpqpgjockuvafq248meagas29@4ax.com...
> > Ja ja, jeg tror ikke i skal tage kampen op mod mig i Kashmir viden.. !
>
> Ok, det var så heller ikke lige det, Peter gjorde. Hvad jeg har undret
> mig over i hele denne tråd - og hvad Peter vel også hentyder - er at
> du kommer med de vildeste brokkerier over pop, men i langt mindre
> udstrækning argumenterer hvorfor, vi så skal høre rock.
>
> Hvis du vil have folk til at høre rock, må du da forklare, hvilke
> kvaliteter der er ved det i stedet for bare at rakke ned på andre.
>
> > > Jeps...det er det jeg siger. Du har ret. Hør noget Trance istedet
for -
> > > det er der stil over og der har kunsteren selv lavet mixet og på en
venlig
> > > måde lånt andres, hvilket der ikke bliver lagt skjul på.
>
> --
> Med venlig hilsen / Best regards
> Martin Møller
> E-mail: martinhm@spamfilter.dk



rectum moses (03-12-2001)
Kommentar
Fra : rectum moses


Dato : 03-12-01 19:56


"Kristian V. Jensen" <vestergaardj@mail.tele.dk> wrote in message
news:3c0bc4ad$0$81729$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Fordi:
>
> 1. I går glip af TOTALT meget fed rock musik, fordi der er mange der ude i
> den kolde verden som kun vil hører det fuck POP !
>
> 2. Fordi der er så meget musik på markedet, og især alt for meget pop
musik,
> at der er rigtig mange VILDT fede rock bands, som har meget svært ved at

> opmærksomhed, fordi der er SÅ meget andet, især pop musik som tager ALT
for
> meget opmærksomhed, fordi de har fundet en eller anden der vil støtte dem
> med masser af penge.. !
>
> 3. Fordi vi er mange som er ved at være rigtig træt af at hører pop musik
> hele tiden.. !
>

Wow, det er sgu nok de dårligste argumenter, jeg nogensinde har hørt. Prøv
at fjerne alle bandeordene, selvom det nok alligevel ikke hjælper en skid på
det. Men nu siger jeg skam ikke, at jeg kan gøre det bedre selv. Jeg har
heller ikke tænkt mig at prøve, for jeg er sådan set skide ligeglad med,
hvad andre folk lytter til. Mange har jeg lidt ondt af, fordi de kun har
øjne for den musik, der kører i radioen og på tv'et, men jeg gider ikke stå
som en eller anden Kristian V. Jensen og fortælle dem, hvad de skal lytte
til.

> Bedste hilsner
> Kristian V. Jensen
> Vestergaardj@mail.tele.dk
> Flower power: 114636491
>
>
> "Martin Møller" <martinhm@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> news:jman0us8sfpqpgjockuvafq248meagas29@4ax.com...
> > > Ja ja, jeg tror ikke i skal tage kampen op mod mig i Kashmir viden.. !
> >
> > Ok, det var så heller ikke lige det, Peter gjorde. Hvad jeg har undret
> > mig over i hele denne tråd - og hvad Peter vel også hentyder - er at
> > du kommer med de vildeste brokkerier over pop, men i langt mindre
> > udstrækning argumenterer hvorfor, vi så skal høre rock.
> >
> > Hvis du vil have folk til at høre rock, må du da forklare, hvilke
> > kvaliteter der er ved det i stedet for bare at rakke ned på andre.
> >
> > > > Jeps...det er det jeg siger. Du har ret. Hør noget Trance istedet
> for -
> > > > det er der stil over og der har kunsteren selv lavet mixet og på en
> venlig
> > > > måde lånt andres, hvilket der ikke bliver lagt skjul på.
> >
> > --
> > Med venlig hilsen / Best regards
> > Martin Møller
> > E-mail: martinhm@spamfilter.dk
>
>



Invader Zim (03-12-2001)
Kommentar
Fra : Invader Zim


Dato : 03-12-01 22:08


"Kristian V. Jensen" <vestergaardj@mail.tele.dk> wrote in message
news:3c0bc4ad$0$81729$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Fordi:
>
> 1. I går glip af TOTALT meget fed rock musik, fordi der er mange der ude
i
> den kolde verden som kun vil hører det fuck POP !
>

Der er lige så mange rockbands der er fuldstændigt hjernedøde som der er
hjernedøde pop bands.
hvad fanden mener du egentligt med 'pop'?
Logisk set kan hvad der er pop jo ligeså godt være disco, techno, dance,
industrial, rock, country, rap, rnb som det kan være punk, blues, metal
eller jazz... så længe det er populært (derfra ordet 'pop'). Mener du
fabriksfabrikeret underholdning, der er lavet til det formål at tjene penge
og berømmelse?
Igen er det jo ligegyldigt hvilken genre det er... pop eller ej... alt
underholdning der er lavet til det formål at tjene penge og skabe dem der
lavet det berømmelse, har jo typisk ringe artistisk integritet.

> 2. Fordi der er så meget musik på markedet, og især alt for meget pop
musik,
> at der er rigtig mange VILDT fede rock bands, som har meget svært ved at

> opmærksomhed, fordi der er SÅ meget andet, især pop musik som tager ALT
for
> meget opmærksomhed, fordi de har fundet en eller anden der vil støtte dem
> med masser af penge.. !

årrhh lad dog være med at pive. det er sgu da utroligt som du kan blive
ved. hvis en flok idioter gerne vil lytte til idiotisk musik, så lad dem
dog gøre det. det er sgu da ikke dig, der skal høre på det.

>
> 3. Fordi vi er mange som er ved at være rigtig træt af at hører pop musik
> hele tiden.. !

Hvorfor hører du det så? Måske skulle du holde op med at høre radio og se
MTV?
Det virkede da for mig.

-Invader Zim

np: The Dillinger Escape Plan - Revenge of the Porno Clowns



Christian Muus (04-12-2001)
Kommentar
Fra : Christian Muus


Dato : 04-12-01 17:33

"Kristian V. Jensen" <vestergaardj@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3c0b9830$0$89807$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Ja ja, jeg tror ikke i skal tage kampen op mod mig i Kashmir viden.. !
>
> Jeg ved godt at de bl.a. har brugt numre som "television" som er et nummer
> skrecet af et band ved navn Disposable Heroes Of Hiphopricy det nummer har
> de tit brugt til at spille midt inde i Jamie fame flame..

Er det ikke i "Leather Crane" som "Television" bliver spillet inde i?


--
Christian Muus
--
Domus Skævgon http://home0.inet.tele.dk/tipkage
Bionic Flavour www.bionicflavour.dk




Christian Muus (04-12-2001)
Kommentar
Fra : Christian Muus


Dato : 04-12-01 17:34

"Kristian V. Jensen" <vestergaardj@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3c0b9830$0$89807
> Og forresten glemte du lige at nævne Nirvana: Smells like teen spirit, det
> er heller ikke dem selv der har lavet det...
> Men de er sgu geniale aligevel !

Hvem har så lavet det?

_Var_ geniale


--
Christian Muus
--
Domus Skævgon http://home0.inet.tele.dk/tipkage
Bionic Flavour www.bionicflavour.dk




Troels (04-12-2001)
Kommentar
Fra : Troels


Dato : 04-12-01 21:09

> Og forresten glemte du lige at nævne Nirvana: Smells like teen spirit, det
> er heller ikke dem selv der har lavet det...


Glemmer og nævne???? jeg påtog mig ikke at nævne hvem kashmir har spillet
coverversioner af.

Forresten glemmer du at nævne at de også har brugt "Wet t-shirt nite" med
Frank Zappa



/Troels



Peter Ingemann Hanse~ (05-12-2001)
Kommentar
Fra : Peter Ingemann Hanse~


Dato : 05-12-01 10:20

Kashmir er god musik =)


Hilsen fra Peter I. Hansen
89253469



Kristian V. Jensen (05-12-2001)
Kommentar
Fra : Kristian V. Jensen


Dato : 05-12-01 17:30

Der har vi jo en med en virkelig god musik smag :)





Bedste hilsner
Kristian V. Jensen
Vestergaardj@mail.tele.dk
Flower power: 114636491

"Peter Ingemann Hansen" <dingemann@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:9ukoss$fdg$1@news.net.uni-c.dk...
> Kashmir er god musik =)
>
>
> Hilsen fra Peter I. Hansen
> 89253469
>
>



Troels (06-12-2001)
Kommentar
Fra : Troels


Dato : 06-12-01 01:03



> Kashmir er god musik =)
>

Ja ?!?


/Troels



Kristian V. Jensen (05-12-2001)
Kommentar
Fra : Kristian V. Jensen


Dato : 05-12-01 17:29

Jaja troels de har jo spillet 1000000 cover numre....

Jeg har faktisk også et TOTALT sjældent bånd Kasper Eistrup og nogle af hans
venner optog på deres efterskole fyldt med cover numre bl.a stairway to
heaven...



Bedste hilsner
Kristian V. Jensen
Vestergaardj@mail.tele.dk
Flower power: 114636491

"Troels" <tllund@hot_I-AM-EVIL!!!!_mail.com> skrev i en meddelelse
news:3c0d2d4d$0$2789$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> > Og forresten glemte du lige at nævne Nirvana: Smells like teen spirit,
det
> > er heller ikke dem selv der har lavet det...
>
>
> Glemmer og nævne???? jeg påtog mig ikke at nævne hvem kashmir har spillet
> coverversioner af.
>
> Forresten glemmer du at nævne at de også har brugt "Wet t-shirt nite" med
> Frank Zappa
>
>
>
> /Troels
>
>



Fat animal (05-12-2001)
Kommentar
Fra : Fat animal


Dato : 05-12-01 23:33

Hmmmm det er meget fint alt sammen.....

Musik er kunst.

kunst og kommercielle ting er to HELT forskellige ting......

pop ER og BLIR' kommercielt, og er derfor IKKE musik. Pop prøver at ramme
den størst mulige målgruppe, hvilket gøres ved IKKE at støde nogen og ved at
benytte sig af laveste fællesnævner i alle sammenhænge; rytme, melodi,
rytme, lyrik, osv.

andre genrer som jeg ikke finder mening med:

Dance: ingen eller storslemme tekster.... kan KUN bruges til at danse
til....

Hiphop/Rap: stadig ingen musik, jo måske hvis man har samplet, hvilket så
betyder at man er afhængig af andre genrer. Her kan der dog komme lyrik ind,
men er efter min mening meget begrænset da det skal rime for at lyde
godt/nemt/sælge...

Punk: meget ensformig musik, tekster = sangens titel.... Men udtrykker vel
meget godt punkers attitude; jeg er sur, jeg ved ikke hvorfor, jeg vil ikke
finde ud af det, jeg har ingen fremtid.





--------------------------------------------------------------
hører selv Kashmir, Primus, Verve, Nick Cave, Tim/Jeff Bucley, Nick Drake,
Björk, Radiohead, Jimi Hendrix, RATM, RHCP, Placebo, Gathering osv. i samme
genrer.




rectum moses (06-12-2001)
Kommentar
Fra : rectum moses


Dato : 06-12-01 00:00


"Fat animal" <fatanimal@mail.dk> wrote in message
news:3c0ea05f$0$25371$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hmmmm det er meget fint alt sammen.....
>
> Musik er kunst.
>
> kunst og kommercielle ting er to HELT forskellige ting......
>
> pop ER og BLIR' kommercielt, og er derfor IKKE musik. Pop prøver at ramme
> den størst mulige målgruppe, hvilket gøres ved IKKE at støde nogen og ved
at
> benytte sig af laveste fællesnævner i alle sammenhænge; rytme, melodi,
> rytme, lyrik, osv.
>
> andre genrer som jeg ikke finder mening med:
>
> Dance: ingen eller storslemme tekster.... kan KUN bruges til at danse
> til....
>
> Hiphop/Rap: stadig ingen musik, jo måske hvis man har samplet, hvilket så
> betyder at man er afhængig af andre genrer. Her kan der dog komme lyrik
ind,
> men er efter min mening meget begrænset da det skal rime for at lyde
> godt/nemt/sælge...
>
> Punk: meget ensformig musik, tekster = sangens titel.... Men udtrykker vel
> meget godt punkers attitude; jeg er sur, jeg ved ikke hvorfor, jeg vil
ikke
> finde ud af det, jeg har ingen fremtid.
>

Jeg ved godt, at det er forkert, fy-fy skamme og alt muligt, men med disse
udtalelser må jeg så ikke nok kalde ham en prutskid, bussemand eller det,
der er værre? please, søde ng...?



Samson (06-12-2001)
Kommentar
Fra : Samson


Dato : 06-12-01 00:12

"rectum moses" <cfp8093@vip.cybercity.dk> wrote in message
news:9um8us$ehn$1@news.cybercity.dk...
>
> Jeg ved godt, at det er forkert, fy-fy skamme og alt muligt, men med disse
> udtalelser må jeg så ikke nok kalde ham en prutskid, bussemand eller det,
> der er værre? please, søde ng...?
>

Jo, det er ok med mig!

Mvh
Samson.




Martin Møller (06-12-2001)
Kommentar
Fra : Martin Møller


Dato : 06-12-01 00:05

On Wed, 5 Dec 2001 23:32:50 +0100, "Fat animal" <fatanimal@mail.dk>
wrote:

> Musik er kunst.
>
> kunst og kommercielle ting er to HELT forskellige ting......
>
> pop ER og BLIR' kommercielt, og er derfor IKKE musik.

Det var dog utroligt! Hvad er det der gør, at nogen går og føler sig
som factilister og bedrevidende om noget så individuelt som musik? Har
det noget med julen at gøre? Det er da den vildeste form for
intolerance, der kommer til udtryk i denne tråd.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Martin Møller
E-mail: martinhm@spamfilter.dk

Samson (06-12-2001)
Kommentar
Fra : Samson


Dato : 06-12-01 00:13

"Martin Møller" <martinhm@spamfilter.dk> wrote in message
news:7j9t0u4k0jcbkde6efdlmrpc5g4a8fn2qj@4ax.com...
>
> Det var dog utroligt! Hvad er det der gør, at nogen går og føler sig
> som factilister og bedrevidende om noget så individuelt som musik? Har
> det noget med julen at gøre? Det er da den vildeste form for
> intolerance, der kommer til udtryk i denne tråd.
>
>

HØRT!!!

Mvh
Samson.





Ulrik Lauritzen (06-12-2001)
Kommentar
Fra : Ulrik Lauritzen


Dato : 06-12-01 13:01

Tror du ikke lige du skulle læse din tekst igennem igen for at se, om der
måske er noget galt? (-;

For det første: En meget gængs definition af kunst er at det ikke er
efterligning (reproduktion). Pop kan, lige såvel som alle andre genrer, være
coversange og derfor mindre kunstfærdige, alt efter hvor meget arrangementet
er ændret. Men at pop ikke er kunst fordi det sælger, er ikke en gyldig
argumentering. Der tusindvis af kunstnere som sælger, og som stadig er
kunstneriske. Nu er Kashmir før blevet nævnt i tråden og eftersom de sælger,
så er det jo heller ikke kunst i følge din mening... Er det ikke lidt et
problem, synes du? Pulp Fiction har tjent penge, Salvador Dali har tjent
penge, Pink Floyd er en flok velhavende mænd og sådan kunne jeg blive ved i
uendeligheder.

For det andet: Jeg ved godt hvad du mener med laveste fællesnævner, men den
holder bare ikke helt. Rap og hiphop er ikke laveste fællesnævner når du
tænker på tekster. Safri Duo er ikke laveste fællesnævner når du taler
rytmik og igen kunne jeg blive ved.

Ja, der er mange misforståelser i dit indlæg, og jeg behøves vist ikke at
uddybe videre.


Fat animal <fatanimal@mail.dk> wrote in message
news:3c0ea05f$0$25371$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hmmmm det er meget fint alt sammen.....
>
> Musik er kunst.
>
> kunst og kommercielle ting er to HELT forskellige ting......
>
> pop ER og BLIR' kommercielt, og er derfor IKKE musik. Pop prøver at ramme
> den størst mulige målgruppe, hvilket gøres ved IKKE at støde nogen og ved
at
> benytte sig af laveste fællesnævner i alle sammenhænge; rytme, melodi,
> rytme, lyrik, osv.
>
> andre genrer som jeg ikke finder mening med:
>
> Dance: ingen eller storslemme tekster.... kan KUN bruges til at danse
> til....
>
> Hiphop/Rap: stadig ingen musik, jo måske hvis man har samplet, hvilket så
> betyder at man er afhængig af andre genrer. Her kan der dog komme lyrik
ind,
> men er efter min mening meget begrænset da det skal rime for at lyde
> godt/nemt/sælge...
>
> Punk: meget ensformig musik, tekster = sangens titel.... Men udtrykker vel
> meget godt punkers attitude; jeg er sur, jeg ved ikke hvorfor, jeg vil
ikke
> finde ud af det, jeg har ingen fremtid.
>
>
>
>
>
> --------------------------------------------------------------
> hører selv Kashmir, Primus, Verve, Nick Cave, Tim/Jeff Bucley, Nick Drake,
> Björk, Radiohead, Jimi Hendrix, RATM, RHCP, Placebo, Gathering osv. i
samme
> genrer.
>
>
>



John K (06-12-2001)
Kommentar
Fra : John K


Dato : 06-12-01 13:14

> pop ER og BLIR' kommercielt, og er derfor IKKE musik.


Det er da den værste omgang vås jeg længe har læst på Internettet :(




Peter Brandt Nielsen (06-12-2001)
Kommentar
Fra : Peter Brandt Nielsen


Dato : 06-12-01 15:35

"John K" <sydfynsfm_sletdette@hotmail.com>
> Det er da den værste omgang vås jeg længe har læst på Internettet :(

Og det siger ikke så lidt!


--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk



Fat animal (06-12-2001)
Kommentar
Fra : Fat animal


Dato : 06-12-01 16:21


> > pop ER og BLIR' kommercielt, og er derfor IKKE musik.
>
>
> Det er da den værste omgang vås jeg længe har læst på Internettet :(


Pop er sq da kommercielt! det kan der da ikke være nogen diskussion om...

Når noget er kommercielt, er det ikke for at skabe noget kunst, men for at
tjene penge. Reklame/kommercielle ting er uden gavn for samfundet og prøver
ikke at udtrykke andet end at man skal KØBE.

Jeg vil også lige påpege at det jeg skrev om Rap/hiphop og om Dance, ikke
var sådan som det er, MEN at det er min holdning der er sådan. Ens holdning
til forskellige musikstile (såkaldt) kan selvfølgelig ændre sig. Jeg er åben
overfor nye ting, men mener ikke jeg har fundet noget jeg kan bruge til
noget i de før omtalte genrer. Hvis der er nogen der vil prøve at "hjælpe"
mig, er de mere end velkomne til at give mig navne på sange og bands. med
bands mener jeg ikke 4-5 specielt udvalgte piger som sælger musik på
baggrund af deres krop....

en eller anden nævn mig et værdigt pop-nummer som både har lyrikken og det
melodiske på sin side uden at have stjålet fra andre, fx i form af sampling.
--------------
til sidst vil jeg lige skrive at man godt kan se på pop som om det er musik.
Så er det bare det første stadie, hvorefter man udvikler sig. Pop musik og
andre lav-stadie genrer kan derefter ikke tilfredstille en og man bevæger
sig videre i forløbet. at stå stille i pop-stadie er som at være på 5-års
stadiet i den psykologiske udvikling. Man er længere henne i forløbet i
stand til at forstå mere komplekse sammensætninger.



Martin Møller (06-12-2001)
Kommentar
Fra : Martin Møller


Dato : 06-12-01 18:08

On Thu, 6 Dec 2001 16:20:31 +0100, "Fat animal" <fatanimal@mail.dk>
wrote:

> Pop er sq da kommercielt! det kan der da ikke være nogen diskussion om...

Ja, de pop-bands, der spiller for pengene, er - lige som de
rock-bands, der spiller for penge - kommercielle. Og hvad så? Kan du
påvise en direkte sammenhæng mellem en kunstners talent og vedkommenes
formål med at lave musik?

> Når noget er kommercielt, er det ikke for at skabe noget kunst, men for at
> tjene penge. Reklame/kommercielle ting er uden gavn for samfundet og prøver
> ikke at udtrykke andet end at man skal KØBE.

Det anser jeg for at være en udokumenteret påstand.

> en eller anden nævn mig et værdigt pop-nummer som både har lyrikken og det
> melodiske på sin side uden at have stjålet fra andre, fx i form af sampling.

Hvorfor det? Nu fastlåser du dig på, at musik skal have lyrik og
melodi. Safri Dio, som er omtalt andetsteds i tråden, har ingen lyrik,
men til gengæld er der lagt vægt på rytmen. Der ud over kan jeg nævne
The Corrs, Stina Stina, Texas og Lene Marlin, som jeg synes er gode
kunstnere.

> --------------
> til sidst vil jeg lige skrive at man godt kan se på pop som om det er musik.
> Så er det bare det første stadie, hvorefter man udvikler sig. Pop musik og
> andre lav-stadie genrer kan derefter ikke tilfredstille en og man bevæger
> sig videre i forløbet. at stå stille i pop-stadie er som at være på 5-års
> stadiet i den psykologiske udvikling. Man er længere henne i forløbet i
> stand til at forstå mere komplekse sammensætninger.

Hvad er det for en gang eklatant vrøvl?

Jeg har intet imod, at man lufter sine personlige meninger. Hvad der
undrer mig er, at I (jer, der brokker jer over pop) fremstiller jeres
holdninger som en slags "fakta" - I skriver indlæg fyldt med
udokumenterede påstande.

Jeg kunne godt tænke mig at se dig svare på Ulrik Lauritzens og Jan
Holms indlæg.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Martin Møller
E-mail: martinhm@spamfilter.dk

Martin Møller (06-12-2001)
Kommentar
Fra : Martin Møller


Dato : 06-12-01 18:27

On Thu, 6 Dec 2001 16:20:31 +0100, "Fat animal" <fatanimal@mail.dk>
wrote:

> Pop er sq da kommercielt! det kan der da ikke være nogen diskussion om...

Ja, de pop-bands, der spiller for pengene, er - lige som de
rock-bands, der spiller for penge - kommercielle. Og hvad så? Kan du
påvise en direkte sammenhæng mellem en kunstners talent og vedkommenes
formål med at lave musik?

> Når noget er kommercielt, er det ikke for at skabe noget kunst, men for at
> tjene penge. Reklame/kommercielle ting er uden gavn for samfundet og prøver
> ikke at udtrykke andet end at man skal KØBE.

Det anser jeg for at være en udokumenteret påstand.

> en eller anden nævn mig et værdigt pop-nummer som både har lyrikken og det
> melodiske på sin side uden at have stjålet fra andre, fx i form af sampling.

Hvorfor det? Nu fastlåser du dig på, at musik skal have lyrik og
melodi. Safri Dio, som er omtalt andetsteds i tråden, har ingen lyrik,
men til gengæld er der lagt vægt på rytmen. Der ud over kan jeg nævne
The Corrs, Stina Stina, Texas og Lene Marlin, som jeg synes er gode
kunstnere.

> --------------
> til sidst vil jeg lige skrive at man godt kan se på pop som om det er musik.
> Så er det bare det første stadie, hvorefter man udvikler sig. Pop musik og
> andre lav-stadie genrer kan derefter ikke tilfredstille en og man bevæger
> sig videre i forløbet. at stå stille i pop-stadie er som at være på 5-års
> stadiet i den psykologiske udvikling. Man er længere henne i forløbet i
> stand til at forstå mere komplekse sammensætninger.

Det anser jeg for at være endnu en udokumenteret påstand.

Jeg har intet imod, at man lufter sine personlige meninger. Hvad der
undrer mig er, at I (jer, der brokker jer over pop) fremstiller jeres
holdninger som en slags "fakta" - I skriver indlæg fyldt med
udokumenterede påstande.

Jeg kunne godt tænke mig, at du svarede på Ulrik Lauritzens og Jan
Holms indlæg.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Martin Møller
E-mail: martinhm@spamfilter.dk

--
Med venlig hilsen / Best regards
Martin Møller
E-mail: martinhm@spamfilter.dk

John K (06-12-2001)
Kommentar
Fra : John K


Dato : 06-12-01 18:35

> Pop er sq da kommercielt! det kan der da ikke være nogen diskussion om...

Og - det er det meste musik da - uanset genre - derfor kan det da godt være
kunst.

> Når noget er kommercielt, er det ikke for at skabe noget kunst, men for at
> tjene penge. Reklame/kommercielle ting er uden gavn for samfundet og
prøver
> ikke at udtrykke andet end at man skal KØBE.

OK - det er i mine ører endnu mere vås. Jeg lever af at sælge reklamer og
mener da helt klart at de også er til gavn for samfundet - lige som så meget
andet.
Og jeg kan da så absolut heller ikke se noget problem i at en kunstner
forsøger at tjene penge - det i sig selv er også en kunst :)

> Jeg vil også lige påpege at det jeg skrev om Rap/hiphop og om Dance, ikke
> var sådan som det er, MEN at det er min holdning der er sådan. Ens
holdning
> til forskellige musikstile (såkaldt) kan selvfølgelig ændre sig. Jeg er
åben
> overfor nye ting, men mener ikke jeg har fundet noget jeg kan bruge til
> noget i de før omtalte genrer.

Er det ikke bare fordi du på fohånd har vedtaget at du bare ikke kan lide
det.
For år tilbage kunne jeg ikke drømme om at købe en rockplade, men i dag
mener jeg ikke at rock nødvendigvis er larm, men noget er i mine ører godt
og velproduceret, andet er larm i mine ører. At sige alt popmusik ikke er
kunst fordi det er kommercielt mener jeg slet ikke holder. Noget kunst er
bare mere populært end andet.

> Hvis der er nogen der vil prøve at "hjælpe"
> mig, er de mere end velkomne til at give mig navne på sange og bands. med
> bands mener jeg ikke 4-5 specielt udvalgte piger som sælger musik på
> baggrund af deres krop....

The Corrs har været nævnt - det kan jeg godt tilslutte mig.

> en eller anden nævn mig et værdigt pop-nummer som både har lyrikken og det
> melodiske på sin side uden at have stjålet fra andre, fx i form af
sampling.

Min personlige favorit er Suzanne Vega med Luka - den sang får mig i godt
humør uanset hvad - det er kunst.

> til sidst vil jeg lige skrive at man godt kan se på pop som om det er
musik.
> Så er det bare det første stadie, hvorefter man udvikler sig. Pop musik og
> andre lav-stadie genrer kan derefter ikke tilfredstille en og man bevæger
> sig videre i forløbet. at stå stille i pop-stadie er som at være på 5-års
> stadiet i den psykologiske udvikling. Man er længere henne i forløbet i
> stand til at forstå mere komplekse sammensætninger.

Igen en generalisering jeg ikke bryder mig om.
Kunst er mange ting - det behøver ikke være kompliseret.


Mvh

John K





Lars B. (06-12-2001)
Kommentar
Fra : Lars B.


Dato : 06-12-01 21:25

In article <3c0f8c91$0$7909$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
fatanimal@mail.dk says...
> Når noget er kommercielt, er det ikke for at skabe noget kunst, men for at
> tjene penge. Reklame/kommercielle ting er uden gavn for samfundet og prøver
> ikke at udtrykke andet end at man skal KØBE.

Aha... Det vil altså sige at _alle_ der nogensinde har udgivet en plade,
er kommercielle og det de laver dermed ikke er kunst ????? For hvis man
ikke er interesseret i at tjene penge hvorfor så udgive en plade ??

>
> Jeg er åben overfor nye ting, men mener ikke jeg har fundet noget jeg kan bruge til
> noget i de før omtalte genrer.

Med dine udtalelser virker du nu ikke særligt åben.

>
> en eller anden nævn mig et værdigt pop-nummer som både har lyrikken og det
> melodiske på sin side uden at have stjålet fra andre, fx i form af sampling.

prøv at tage at lytte til fx. Alphaville - Forever Young.

> --------------
> til sidst vil jeg lige skrive at man godt kan se på pop som om det er musik.
> Så er det bare det første stadie, hvorefter man udvikler sig. Pop musik og
> andre lav-stadie genrer kan derefter ikke tilfredstille en og man bevæger
> sig videre i forløbet. at stå stille i pop-stadie er som at være på 5-års
> stadiet i den psykologiske udvikling. Man er længere henne i forløbet i
> stand til at forstå mere komplekse sammensætninger.
>

Det er så _din_ mening... Min mening er at sådan er det nærmest med heavy
Metal. I starten, hvor man ikke kan spille instrumenter, laver man heavy,
og når man så har lært at spille, så laver man pop.

Og det vil du garanteret protestere imod, ganske som jeg vil protestere
imod din snævertsynede opfattelse af andre musik genrer end den / dem du
bruger dig om!


--


Lars B
"Diskussioner ødelægges tit af folk,
der ved hvad de taler om"
-K. Schumacher

nikolaj borg (06-12-2001)
Kommentar
Fra : nikolaj borg


Dato : 06-12-01 21:50

"Lars B." <lbe@mailme.dk> wrote in message
news:MPG.1679f27a2dcdb73d9897ba@news.inet.tele.dk...
> > Når noget er kommercielt, er det ikke for at skabe noget kunst, men for
at
> > tjene penge. Reklame/kommercielle ting er uden gavn for samfundet og
prøver
> > ikke at udtrykke andet end at man skal KØBE.
>
> Aha... Det vil altså sige at _alle_ der nogensinde har udgivet en plade,
> er kommercielle og det de laver dermed ikke er kunst ????? For hvis man
> ikke er interesseret i at tjene penge hvorfor så udgive en plade ??

Jamen for fanden, Jarnis-drengen. De skrigende halse skal sku' da ikke på
cd, de skal på vinyl.

(frit efter hukommelsen. Måske er jeg helt galt på den med citatet, men
meningen er godt nok.)

/Nikolaj


Invader Zim (07-12-2001)
Kommentar
Fra : Invader Zim


Dato : 07-12-01 00:16


"Fat animal" <fatanimal@mail.dk> wrote in message
news:3c0f8c91$0$7909$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> > > pop ER og BLIR' kommercielt, og er derfor IKKE musik.
> >
> >
> > Det er da den værste omgang vås jeg længe har læst på Internettet :(
>
>
> Pop er sq da kommercielt! det kan der da ikke være nogen diskussion om...
>
> Når noget er kommercielt, er det ikke for at skabe noget kunst, men for
at
> tjene penge. Reklame/kommercielle ting er uden gavn for samfundet og
prøver
> ikke at udtrykke andet end at man skal KØBE.
>
> Jeg vil også lige påpege at det jeg skrev om Rap/hiphop og om Dance, ikke
> var sådan som det er, MEN at det er min holdning der er sådan. Ens
holdning
> til forskellige musikstile (såkaldt) kan selvfølgelig ændre sig. Jeg er
åben
> overfor nye ting, men mener ikke jeg har fundet noget jeg kan bruge til
> noget i de før omtalte genrer. Hvis der er nogen der vil prøve at
"hjælpe"
> mig, er de mere end velkomne til at give mig navne på sange og bands. med
> bands mener jeg ikke 4-5 specielt udvalgte piger som sælger musik på
> baggrund af deres krop....
>
> en eller anden nævn mig et værdigt pop-nummer som både har lyrikken og
det
> melodiske på sin side uden at have stjålet fra andre, fx i form af
sampling.
> --------------
> til sidst vil jeg lige skrive at man godt kan se på pop som om det er
musik.
> Så er det bare det første stadie, hvorefter man udvikler sig. Pop musik
og
> andre lav-stadie genrer kan derefter ikke tilfredstille en og man bevæger
> sig videre i forløbet. at stå stille i pop-stadie er som at være på 5-års
> stadiet i den psykologiske udvikling. Man er længere henne i forløbet i
> stand til at forstå mere komplekse sammensætninger.
>

Jeg henviser venligst til min anden post, hvor jeg forslår at du lytter til
dance gruppen, VNV Nation. Specifikt sangen 'Serial Killer'.
Jeg mener du begår en kategorisk fejltagelse når du antager, at 'pop' er en
musikstil. 'Pop' er bare et slang udtryk for den musik der for tiden er
populær. Hvad der er pop nu, var ikke pop for 15 år siden.
Hvis det var tilfældet, siger du jo faktisk, at eksempelvis Depeche Mode og
Pink Floyd ikke har nogen artistisk integritet - for de var/er jo i høj
grad populære. den genre, depeche mode hørte ind under i 80'erne kaldtes jo
også 'synth-pop'. i starten af 90'erne var det mere grunge rocken der var
pop, og man så da også et utal af rip-off bands, der alle mere eller mindre
lød ens. Det er noget sker for alle genre og alle typer af musik, når de
bliver populære nok til at blive klassificeret som 'mainstream'. Det er
bare meget mere synligt nu, da eksempelvis MTV har vokset sig så meget
større.

-Invader Zim

np: Skinny Puppy - Mirror Saw



Jan Holm (06-12-2001)
Kommentar
Fra : Jan Holm


Dato : 06-12-01 13:40

> pop ER og BLIR' kommercielt, og er derfor IKKE musik.

Nuvel. Pop er en forkortelse for polulær. Hvis en kunstner laver
et stykke kunst der skulle komme i den , iflg. dig , uheldige situation
at det blev blive polulært, er det lså ikke kunst mere ?

Har du en vejledning i hvor grænserne går, hvor populært kan
det være og stadig være kunst, 100, 500 eller måske 1000 ?

Og en anden ting. Du skriver nogle lidet pæne ting om hiphip og dance.
At dømme fra din signatur er det ikke just det du lytter mest til. Føler du
så at du har ekspertise til at kritisere genren generelt ? Personligt er jeg
ikke til rock musik og derfor føler jeg ikke jeg har ret til at kritisere.
Måske et enkelt band der irritere mig, men ikke en hel genre. Du kan ikke
kritisere en genre, specielt ikke hvis du ikke kender den eller kan lide
den. Det ikke en objektiv musikalsk vudering, så er det en smagssag

tsk tsk

Jan Holm


Ulrik Lauritzen (06-12-2001)
Kommentar
Fra : Ulrik Lauritzen


Dato : 06-12-01 13:53

Udover at være enig med Jan vil jeg da gerne videre pointere, at begrebet og
betegnelse "pop" efterhånden er ved at være ødelagt. Pink Floyd er (/var) jo
yderst populært, men kan vel ikke beskrives som genren pop. Som Jan også
siger, er det vanskeligt at angribe en hel genre, uden at dumme sig
gevaldigt.


Jan Holm <audio@parkholm.dk> wrote in message
news:B83525CA.3F03F%audio@parkholm.dk...
> > pop ER og BLIR' kommercielt, og er derfor IKKE musik.
>
> Nuvel. Pop er en forkortelse for polulær. Hvis en kunstner laver
> et stykke kunst der skulle komme i den , iflg. dig , uheldige situation
> at det blev blive polulært, er det lså ikke kunst mere ?
>
> Har du en vejledning i hvor grænserne går, hvor populært kan
> det være og stadig være kunst, 100, 500 eller måske 1000 ?
>
> Og en anden ting. Du skriver nogle lidet pæne ting om hiphip og dance.
> At dømme fra din signatur er det ikke just det du lytter mest til. Føler
du
> så at du har ekspertise til at kritisere genren generelt ? Personligt er
jeg
> ikke til rock musik og derfor føler jeg ikke jeg har ret til at kritisere.
> Måske et enkelt band der irritere mig, men ikke en hel genre. Du kan ikke
> kritisere en genre, specielt ikke hvis du ikke kender den eller kan lide
> den. Det ikke en objektiv musikalsk vudering, så er det en smagssag
>
> tsk tsk
>
> Jan Holm
>



Invader Zim (06-12-2001)
Kommentar
Fra : Invader Zim


Dato : 06-12-01 14:24


"Fat animal" <fatanimal@mail.dk> wrote in message
news:3c0ea05f$0$25371$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hmmmm det er meget fint alt sammen.....
>
> Musik er kunst.
>
> kunst og kommercielle ting er to HELT forskellige ting......
>
> pop ER og BLIR' kommercielt, og er derfor IKKE musik. Pop prøver at ramme
> den størst mulige målgruppe, hvilket gøres ved IKKE at støde nogen og ved
at
> benytte sig af laveste fællesnævner i alle sammenhænge; rytme, melodi,
> rytme, lyrik, osv.
>
> andre genrer som jeg ikke finder mening med:
>
> Dance: ingen eller storslemme tekster.... kan KUN bruges til at danse
> til....

Lyt til VNV Nation's Serial Killer og fortæl mig at Dance ikke kan have
'storslemme tekster' eller tekster med et følelsesladet budskab eller
mening.

> Hiphop/Rap: stadig ingen musik, jo måske hvis man har samplet, hvilket så
> betyder at man er afhængig af andre genrer. Her kan der dog komme lyrik
ind,
> men er efter min mening meget begrænset da det skal rime for at lyde
> godt/nemt/sælge...

Rap startede som et politisk udtryk i musikalsk kunst. Eksempel: Public
Enemy.
Det gik ikke ud på at sælge en skid, det gik ud på at gøre oprør mod
samfundets normer.
Rap og Punk har faktisk en del til fælles.

>
> Punk: meget ensformig musik, tekster = sangens titel.... Men udtrykker
vel
> meget godt punkers attitude; jeg er sur, jeg ved ikke hvorfor, jeg vil
ikke
> finde ud af det, jeg har ingen fremtid.

Det er punkens attitude??!?!
Hvad baserer du dette udsagn på?

Du kender vidst hverken til Jello Biafra eller Henry Rollins, hva'?

Og hvis du virkeligt synes at Blag Flag, Misfits, Dead Kennedys og
Pennywise lyder ens, bliver jeg nødt til at spørge dig: What drugs are YOU
on?

-Invader Zim

np: Tumor - Deathrace 666



nikolaj borg (06-12-2001)
Kommentar
Fra : nikolaj borg


Dato : 06-12-01 14:40

"Invader Zim" <dapolicemanwhopunches@heads.fuk> wrote in message
news:9fKP7.4260$z4.470094@news000.worldonline.dk...
> What drugs are YOU
> on?
>
> -Invader Zim
>
> np: Tumor - Deathrace 666

Det ville måske være en forfriskende .sig:

Now Taking: [Indsæt valgrit narkotikum]

/Nikolaj
nt: chokolade
np: Roben og Knud - og godt tegn på, hvad der sker, når folk tager for mange
stoffer og det er for billigt at indspille en plade


Peter Brandt Nielsen (06-12-2001)
Kommentar
Fra : Peter Brandt Nielsen


Dato : 06-12-01 18:04

"nikolaj borg" <nSiPkAoMl@jborg.dk>
> /Nikolaj
> nt: chokolade
> np: Roben og Knud - og godt tegn på, hvad der sker, når folk tager for mange
> stoffer og det er for billigt at indspille en plade

Bla...bla...bla

Peter Brandt Nielsen
nt: flormelis (med æbleskiver)
np: Elton John (hjælp! de siger, han har sagt, at den sidste plade
bliver... den sidste!)


Troels (07-12-2001)
Kommentar
Fra : Troels


Dato : 07-12-01 01:09


> np: Elton John (hjælp! de siger, han har sagt, at den sidste plade
> bliver... den sidste!)
>

Klogt sagt af Elton.....

/Troels




Peter Ingemann Hanse~ (07-12-2001)
Kommentar
Fra : Peter Ingemann Hanse~


Dato : 07-12-01 10:24


"Troels" <tllund@hot_I-AM-EVIL!!!!_mail.com> wrote in message
news:3c10089d$0$26740$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> > np: Elton John (hjælp! de siger, han har sagt, at den sidste plade
> > bliver... den sidste!)
> >
>
> Klogt sagt af Elton.....
>
> /Troels
>
Og hvad kan vi så bruge denne tråd til ?




Lasse Bjørn Jensen (07-12-2001)
Kommentar
Fra : Lasse Bjørn Jensen


Dato : 07-12-01 10:42

"Peter Ingemann Hansen" <dingemann@hotmail.com> wrote:

> Og hvad kan vi så bruge denne tråd til ?

Tja, fra sidelinjen har jeg da bemærket at det er utroligt hvor mange små
diskussioner en 14-årig* knægts (ikke-særlig-velformulerede) argumenter
for at Kashmir (eller whatever) er verdens fedeste band kan afføde.

Personligt morer jeg mig fint over denne tråd.

*Hentet udfra ICQ-info

--
Lasse Bjørn Jensen


nikolaj borg (07-12-2001)
Kommentar
Fra : nikolaj borg


Dato : 07-12-01 13:12

"Lasse Bjørn Jensen" <lucifer@nstuff.dk> wrote in message
news:%80Q7.4678$z4.527806@news000.worldonline.dk...
> Tja, fra sidelinjen har jeg da bemærket at det er utroligt hvor mange små
> diskussioner en 14-årig* knægts (ikke-særlig-velformulerede) argumenter
> for at Kashmir (eller whatever) er verdens fedeste band kan afføde.

Damn, jeg havde gættet på 15. Det viser jo, hvor let det er at antage en
anden identitet på nettet

/Nikolaj


Invader Zim (07-12-2001)
Kommentar
Fra : Invader Zim


Dato : 07-12-01 14:38


"Lasse Bjørn Jensen" <lucifer@nstuff.dk> wrote in message
news:%80Q7.4678$z4.527806@news000.worldonline.dk...
> "Peter Ingemann Hansen" <dingemann@hotmail.com> wrote:
>
> > Og hvad kan vi så bruge denne tråd til ?
>
> Tja, fra sidelinjen har jeg da bemærket at det er utroligt hvor mange små
> diskussioner en 14-årig* knægts (ikke-særlig-velformulerede) argumenter
> for at Kashmir (eller whatever) er verdens fedeste band kan afføde.
>
> Personligt morer jeg mig fint over denne tråd.
>
> *Hentet udfra ICQ-info
>
> --
> Lasse Bjørn Jensen
>

....... så er det, at man klasker sig selv i ansigtet.
*klask*

-Invader Zim

np: Nope.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408889
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste